איך כותבים תוכנית אסטרטגית?

תכנית אסטרטגית לעסק 

תוכנית אסטרטגית היא בעצם מפת דרכים פשוטה וברורה של מה לעשות ולאן לקחת את העסק. בליבת התוכנית צריכים להיות ניתוח מצב והצבת האפשרויות הטובות ביותר וכן רישום צעדים ספציפיים להשגת יעדי העסק ופירוט המשאבים הנדרשים לשם כך.

תוכנית אסטרטגית צריכה להיות ניתנת למימוש וקלה להבנה, כדי שתוכלו  לבצע אותה ולהשתמש בה כמעט מידי יום. התוכנית לא צריכה להיות אקדמית או תיאורטית. נהפוך הוא, עליה להיות יסודית ומפורטת עד לרמת המשימות השבועיות של העסק. 

תוכניות אסטרטגיות כוללות בדרך כלל ארבעה אלמנטים להלן:  

  1. מצב נוכחי

סקירת העסק- אבני דרך והישגים בעבר, מוצרים או שירותים נוכחיים, שווקים, כישורי מפתח, ניתוח פיננסי, ביצועי מכירות ומגמות בשנים האחרונות, מדדי ביצועים מרכזיים נוכחיים וניתוח אסטרטגי של הסביבה הפנימית והחיצונית.  ניתוח זה עשוי לכלול:

א. מבנה ארגוני עדכני 

ב. ניתוח שרשרת ערך

ג. ניתוח PESTEL המזהה גורמים חיצוניים או מאקרו המשפיעים על העסק (PESTEL הוא ראשי תיבות של פוליטי, כלכלי, חברתי, טכנולוגי, סביבתי ומשפטי)

ד. חמשת הכוחות של פורטר (כלי לניתוח התחרות)

ה. מטריצת ניתוח צמיחה של BCG (תרשים שהוכן על ידי Boston Consulting Group כדי להמחיש כל אזור עסקי אסטרטגי לפי קצב הצמיחה ונתח השוק)

ו. ניתוח SWOT (ראשי תיבות של חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים)

  1. מצב עתידי

המצב העתידי צריך לכלול את האלמנטים הבאים:

א. יעדים אסטרטגיים

ב. הצהרת חזון המסכמת את שאיפות החברה לעתיד

ג. מודל עסקי עתידי – ניתן לתיאור באמצעות קנבס של מודל עסקי

ד. הצעת ערך עתידית רצויה

  האסטרטגית

סעיף זה מתאר כיצד החברה שלכם צפויה לגשר על הפער בין המצב הנוכחי שלה למצב העתידי הרצוי.

א. הנחיות ארגוניות – סקירה רחבה של מה שנדרש כדי להשיג את המטרות שלכם

ב. סדרי עדיפויות אסטרטגיים – רשימה של הפרויקטים העיקריים שלכם

ג. פרטים על הפעולות הדרושות לאסטרטגיה החדשה

ד. תחזיות פיננסיות לפי שוק, מוצר וקטגוריות פוטנציאליות אחרות

ה. תוכנית פעולה -אבן דרך המפרטת את הפעולות והמשימות הדרושות, קביעת אחראים לביצוע כל פעולה, לוח זמנים להשלמתה ומחוון ביצועים מרכזי למעקב אחר ההתקדמות

  1. תוכנית עסקית

התוכנית העסקית תכלול  את החזון המעודכן ואת תוכנית הפעולה, כפי שעלה מהניתוח שבוצע:

א. הצגת החברה ומוצריה או שירותיה

ב. עדים אסטרטגיים

ג. אתגרים פנימיים וחיצוניים מרכזיים

ד. סקירה פיננסית

ה. סדרי עדיפויות אסטרטגיים – פרויקטים הדרושים להשגת היעדים

ה. תוכנית פעולה – שלבים ספציפיים בכל פרויקט

ו. תקציב ותחזית פיננסית

את התוכנית ניתן להציג הן בפורמט וורד והן בפורמט פאוור פוינט. חשוב להיות ממוקדים ולהתרכז במרכיבים החשובים, המשפיעים על התוכנית ועל הפעולה העתידית. במידה שאת רושמים תוכנית אסטרטגית לעסק בפעם הראשונה כדאי ואף מומלץ להיעזר במומחה עסקי.

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

נותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר

שם המשרד

מיקוד שיווקי

מיקום

ראשון לציון

0
שעת ייעוץ חינם

אלי סופר

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
שם המשרד

YES CONSULTING

מיקום

חדרה

0
שעת ייעוץ חינם

ידידיה שניר

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
תכנית ממשלתית

יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)

יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )

דליה הורן

יועצת לאסטרטגיה ושיווק. ליווי שיווקי לארגונים ובעלי עסקים. הדרכת מנהלים. הרצאות ניהול ומנהיגות.

שם המשרד

HORN אסטרטגיה. שיווק. דיגיטל

מיקום

פתח תקווה

0

דליה הורן

יועצת לאסטרטגיה ושיווק. ליווי שיווקי לארגונים ובעלי עסקים. הדרכת מנהלים. הרצאות ניהול ומנהיגות.

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
תכנית ממשלתית

יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)

שם המשרד

סבא שמעןן

מיקום

כרמיאל

0
שעת ייעוץ חינם

שמעון אוזן

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

יאיר כץ

שמי יאיר כץ ,רואה חשבון בהשכלתי , מעל שנה ניסיון ניהולי , ניהלתי...

שם המשרד

מיקום

גבעתיים

0
שעת ייעוץ חינם

יאיר כץ

שמי יאיר כץ ,רואה חשבון בהשכלתי , מעל שנה ניסיון ניהולי , ניהלתי כמה פעילויות בתחומים שונים ובשנים האחרונות  עוזר מנסינוי לעסקים שנמצאים בצומת החלטה.

עסקים ריווחים שמתקשים במימון – עזרה בגיוס הון זול ובמידת הצורך הכנסת שותף/משקיע התיעלות – בניית תוכנית יעילה לצמיחה בריאה התרחבות – בניית אסטרטגיה מבוססת על  עובדות ומידע מהשוק לצמיחה ריווחית כולל פתיחת דלתות

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

כנרת אייזנברג

כנרת אייזנברג, יועצת פיתוח עסקי שיווקי עם דגש על קידום בדיגיטלי משנת ....

שם המשרד

כנרת בי די סי

מיקום

חיפה

0
שעת ייעוץ חינם

כנרת אייזנברג

כנרת אייזנברג, יועצת פיתוח עסקי שיווקי עם דגש על קידום בדיגיטלי משנת .
ביולי הקימה את מפגשי נטוורקינג ויין ועד היום מתקיימים המפגשים ברחבי הארץ.
מרצה ומנחה סדנאות בנושאים של נטוורקינג ויצירת קשרים, שיווק דיגיטלי, בנייה וניהול קהילה.
ביולי הוציאה לאור את הספר: נטוורקינג – איך לייצר רשת קשרים מהבית

ייעוץ עסקי ייעוץ שיווקי קידום אורגני ברשתות החברתיות נטוורקינג ויצירת קשרים בנייה וניהול קהילה הרצאות וסדנאות

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

דפנה מרטון

מאמנת עסקית ואישית ויועצת ארגונית

שם המשרד

דפנה מרטון

מיקום

חיפה

0

דפנה מרטון

מאמנת עסקית ואישית ויועצת ארגונית

אימון עסקי אישי ולעסק, לעסקים קטנים ובינוניים. התנהלות כלכלית נבונה, תכנון מטרות ויעדים והצבת יעדים וסדרי עדיפויות . בחינת ההתנהלות העכשויות ודיוקה. אם זהו עסק בהתהוות, מיתוג של העסק ביחס למטרותיו. מבנה הארגון והגדרת תפקידים של העובדים בו. קהלי היעד, שיווק . הגדרות עשייה ספציפיות בהתאם לתחום העסק

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

אייל אלון

יזם ומנכל בעל ניסיון רב ביותר בהקמה וניהול חברות כולל התמודדות עם קשיים...

שם המשרד

BMT

מיקום

אבן יהודה

0
שעת ייעוץ חינם

אייל אלון

יזם ומנכל בעל ניסיון רב ביותר בהקמה וניהול חברות כולל התמודדות עם קשיים פיננסיים , כוח אדם וטכנולוגיים .

ייגע טכנולוגי נרחב בתחום התקשורת , יכולת זיהוי קשיים והתמודדות איתם , ניסיון רב בעבודה מול משקיעים ף בנקים ף עובדים , עורכי דין , רואי חשבון

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
תכנית ממשלתית

יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)

מנטור עסקי במסגרת קרן שמש

שם המשרד

מירי גד מסיקה מומחית לשיווק פשוט ואפקטיבי

מיקום

בארי

0
שעת ייעוץ חינם

מירי גד מסיקה

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
שם המשרד

מיקום

0
שעת ייעוץ חינם

מרטין פוקס

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

מאמרים נוספים

אסטרטגיה עסקית

icon

איך לפתח מודל עסקי 

מודל עסקי הוא התוכנית של העסק שלכם להרוויח כסף. המודל מסביר כיצד...

קראו עוד ›
icon

כיצד לכתוב תכנית עסקית משכנעת (למשקיעים)

תוכנית עסקית יוצרת חשיבה מובנית על כל הנושאים העסקיים הקשורים לעסק, השוק...

קראו עוד ›
icon

חמשת "הסוסים המנצחים" של התוכנית העסקית

חמשת המרכיבים הכי חשובים בתכנון עסק חדש בכל פעם שיזמים שאפתנים מבקשים...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא אסטרטגיה עסקית

הקמת עסק

icon

איך לכתוב את פרק התפעול של התוכנית העסקית

פרק התפעול מתאר את הצרכים הפיזיים של פעילות העסק שלכם, כגון המיקום...

קראו עוד ›
icon

כיצד להפוך רעיון לעסק בששה שלבים פשוטים

כיצד להפוך רעיון לעסק בששה שלבים פשוטים לא כל הרעיונות הגדולים הופכים...

קראו עוד ›
icon

איך להפוך רעיון טוב והזדמנות עסקית לעסק?

זוכר.ת את התחושה הזו? ראית יזם מוצלח ואמרת לעצמך שגם לך היה...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא הקמת עסק

תכנית עסקית

icon

איך למצוא את השווקים החדשים

"אסטרטגיות האוקיינוס הכחול" - ספר מאת הפרופסורים W. Chan Kim ו- Renee...

קראו עוד ›
icon

מה לכלול בטבלת ניתוח תחרותית?

ככל שתזהו יותר מרכיבים בהם תוכלו להשוות, כך יקל עליכם לזהות אסטרטגיה...

קראו עוד ›
icon

איך לבצע ניתוח SWOT

ניתוח SWOT הוא כלי עסקי שמטרתו לסייע בתכנון לטווח ארוך  דיאגרמות SWOT...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא תכנית עסקית

יש לכם שאלה?

טופס פניה ליועצים ונותני שירות

מבולבלים למי לפנות? לחץ כאן להתיעצות »

תפריט נגישות