תכנית אסטרטגית לעסק
תוכנית אסטרטגית היא בעצם מפת דרכים פשוטה וברורה של מה לעשות ולאן לקחת את העסק. בליבת התוכנית צריכים להיות ניתוח מצב והצבת האפשרויות הטובות ביותר וכן רישום צעדים ספציפיים להשגת יעדי העסק ופירוט המשאבים הנדרשים לשם כך.
תוכנית אסטרטגית צריכה להיות ניתנת למימוש וקלה להבנה, כדי שתוכלו לבצע אותה ולהשתמש בה כמעט מידי יום. התוכנית לא צריכה להיות אקדמית או תיאורטית. נהפוך הוא, עליה להיות יסודית ומפורטת עד לרמת המשימות השבועיות של העסק.
תוכניות אסטרטגיות כוללות בדרך כלל ארבעה אלמנטים להלן:
- מצב נוכחי
סקירת העסק- אבני דרך והישגים בעבר, מוצרים או שירותים נוכחיים, שווקים, כישורי מפתח, ניתוח פיננסי, ביצועי מכירות ומגמות בשנים האחרונות, מדדי ביצועים מרכזיים נוכחיים וניתוח אסטרטגי של הסביבה הפנימית והחיצונית. ניתוח זה עשוי לכלול:
א. מבנה ארגוני עדכני
ב. ניתוח שרשרת ערך
ג. ניתוח PESTEL המזהה גורמים חיצוניים או מאקרו המשפיעים על העסק (PESTEL הוא ראשי תיבות של פוליטי, כלכלי, חברתי, טכנולוגי, סביבתי ומשפטי)
ד. חמשת הכוחות של פורטר (כלי לניתוח התחרות)
ה. מטריצת ניתוח צמיחה של BCG (תרשים שהוכן על ידי Boston Consulting Group כדי להמחיש כל אזור עסקי אסטרטגי לפי קצב הצמיחה ונתח השוק)
ו. ניתוח SWOT (ראשי תיבות של חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים)
- מצב עתידי
המצב העתידי צריך לכלול את האלמנטים הבאים:
א. יעדים אסטרטגיים
ב. הצהרת חזון המסכמת את שאיפות החברה לעתיד
ג. מודל עסקי עתידי – ניתן לתיאור באמצעות קנבס של מודל עסקי
ד. הצעת ערך עתידית רצויה
האסטרטגית
סעיף זה מתאר כיצד החברה שלכם צפויה לגשר על הפער בין המצב הנוכחי שלה למצב העתידי הרצוי.
א. הנחיות ארגוניות – סקירה רחבה של מה שנדרש כדי להשיג את המטרות שלכם
ב. סדרי עדיפויות אסטרטגיים – רשימה של הפרויקטים העיקריים שלכם
ג. פרטים על הפעולות הדרושות לאסטרטגיה החדשה
ד. תחזיות פיננסיות לפי שוק, מוצר וקטגוריות פוטנציאליות אחרות
ה. תוכנית פעולה -אבן דרך המפרטת את הפעולות והמשימות הדרושות, קביעת אחראים לביצוע כל פעולה, לוח זמנים להשלמתה ומחוון ביצועים מרכזי למעקב אחר ההתקדמות
- תוכנית עסקית
התוכנית העסקית תכלול את החזון המעודכן ואת תוכנית הפעולה, כפי שעלה מהניתוח שבוצע:
א. הצגת החברה ומוצריה או שירותיה
ב. עדים אסטרטגיים
ג. אתגרים פנימיים וחיצוניים מרכזיים
ד. סקירה פיננסית
ה. סדרי עדיפויות אסטרטגיים – פרויקטים הדרושים להשגת היעדים
ה. תוכנית פעולה – שלבים ספציפיים בכל פרויקט
ו. תקציב ותחזית פיננסית
את התוכנית ניתן להציג הן בפורמט וורד והן בפורמט פאוור פוינט. חשוב להיות ממוקדים ולהתרכז במרכיבים החשובים, המשפיעים על התוכנית ועל הפעולה העתידית. במידה שאת רושמים תוכנית אסטרטגית לעסק בפעם הראשונה כדאי ואף מומלץ להיעזר במומחה עסקי.
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp
יצירת קשר
נותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
דיויוז'ן בע"מ
חברת DVIEWSION הוקמה ע"י דניאל אסרף ודרור אגרא – יוצאי מערכת הבטחון בעלי ...
דיויוז'ן בע"מ
רעננה
דיויוז'ן בע"מ
חברת DVIEWSION הוקמה ע"י דניאל אסרף ודרור אגרא – יוצאי מערכת הבטחון בעלי ניסיון ניהולי ומקצועי עשיר ביותר, אשר במהלך ניהול פרויקטים מורכבים פיתחו מתודולוגיות ייחודיות וחדשניות המהוות תוסף התורם למרכיב האיכות והיעילות בפרויקטים עבור ארגונים ציבוריים ופרטיים.
לחברה התמחויות ומתודולוגיות ייחודיות וחדשניות בניהול תפעול ופרויקטים וניהול המידע התפעולי בעסק והפיכתו לידע המייצר תובנות עסקיות. נשמח ללוות בעלי עסקים בתחילת דרכם ולתכנן עבורכם את הפן הלוגיסטי/תפעולי של העסק. הצוות שלנו ילווה אתכם משלב האפיון ועד ליום המסירה ונגשים את חלומכם.
משה לירון
ייעוץ עסקי פיננסי וארגוני
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
אילן יהושע
מומחה לאסטרטגית צמיחה והגדלת מכירות בחברות. סיוע בפיתוח והטמעת תהליכים ושיטות למיצוי ההזדמנויות...
ILAN YEHOSHUA Business Consulting
הוד השרון
אילן יהושע
מומחה לאסטרטגית צמיחה והגדלת מכירות בחברות. סיוע בפיתוח והטמעת תהליכים ושיטות למיצוי ההזדמנויות בתוךהאירגון ומחוצה לו, על מנת לממש את יעדי הצמיחה של הארגון.
מביא לשולחן מעל שלושים שנות ניסיון ניהולי ומעשי בחברות אותן ניהלתי והובלתי להצלחה, הן בבניין המשאבים ויכולות והן במחזורי הפעילות.
חלק מהותי בהתמחות שלי היא בבניית תהליכי מכירה לארגונים מוטים פרויקטים, מוצרים, שירות, שירותי פיתוח ואינטגרציה. עיקר תהליכי הייעוץ וליווי שלי מתבצעים עם מנכ"לים, הנהלה, מנהלי ביניים וצוותי המכירות.
ניהול, מכירות, פיתוח מנהלים, בניית אסטרטגיה לצמיחה, שיווק, בניית אסטרטגיה שיווקית, בניית תחזיות עיסקיות, יכול הנעה, מביא מוטיביצה ואנרגיה לתהליכם, יכולת גבוהה של ניהול משברים, ראיה של התמונה הרחבה / הגדולה עם יכולת לעשות ZOOM IN לפרטים.
איילת שטיינברג
מנהלת כספים חיצונית בחברות, מתמקדת בצד העיסקי ושרשרת הערך של העסק ייעוץ בזמן...
cfo2go
רמת השרון
איילת שטיינברג
מנהלת כספים חיצונית בחברות, מתמקדת בצד העיסקי ושרשרת הערך של העסק
ייעוץ בזמן הקמת הסטרטאפ לגבי הדרך העסקית הנכונה לו, תוכנית עסקית, תוכנית מיוחדת למי שמגיש תנופה ועזרה בכל הנוגע לרשות לחדשנות (בעבר ניהלתי חממה של הרשות לחדשנות)
בעבר CFO בסלברייט בתחום הבטחוני – הגעתי כשהיו עובדים ועזבתי לאחר שהיינו עובדים בחברות בת שונות ברחבי העולם. ניהול משותף אסטרטגי של החברה ודיווח ישיר לדירקטוריון החברה ב הוצאתי חברה אחרת לבורסה הישראלית באמצעות SPAC עובדת עם סטרטאפים וקרנות הון סיכון ומביאה איתי נסיון ניהולי, נסיון עסקי, נסיון כדירקטורית הן בצד הסטרטאפ והן בצד המשקיע.
דרור זורע
שמי דרור זורע ואני מומחה למיתוג ושיווק, מבין איך צרכן חושב (BC וגם...
DROR ZOREA internal & marketing communications
הדר עם
דרור זורע
שמי דרור זורע ואני מומחה למיתוג ושיווק, מבין איך צרכן חושב (BC וגם BB), מפצח אתגרים, ממקד מסרים, ומייצר ערך מבדל ותחרותי עבור הלקוחות
בעל ניסיון רב בתפקידי שיווק ופרסום ביניהם: מנהל אגף שיווק תוכן בפרטנר ORANGE, מנהל השיווק של אינטרנט זהב, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב GOLD TRADE, מנהל תיקים בגיתם BBDO ושותף/בעלים בחברת העיצוב PROPAGANDA
מוסמך תואר שני בתקשורת ובוגר תואר ראשון בכלכלה ולוגיסטיקה מאוניברסיטת בר אילן, ובעל תעודת בעיתונאות ותקשורת (post B.A).
יועץ עסקי שיווקי במעוף – משרד הכלכלה והתעשייה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.
מלווה שיווקי של תוכניות מנטורינג לעסקים.
ייעוץ אסטרטגי שיווקי הכולל בחינה ומפה תפיסתית של החברה, קביעת הערכים המבדלים וה DNA הרצוי, קהלי המטרה והפרסונות והכל על מנת לייצר בידול תחרותי. מיתוג ושפה ויזואלית כפתרון מלא והכרחי לחברה, החל משלב האבחון והגיבוש האסטרטגי דרך עיצוב הזהות והשפה הויזואלית: לוגו, סיסמה, בחירות פונטים, צבעוניות ושפה צילומית למותג. הפתרון כולל מיתוג הנכסים הדיגיטליים (אתר אינטרנט, דפי חברה ברשתות החברתיות, אב טיפוס לניוזלטר), נקודות ממשק מול הלקוח, אריזות, משרדי הפירמה ועוד. תקשורת שיווקית ואחזקת מותג שוטפת גם ב CB וגם ב BB כולל עיצוב חומרים שיווקיים לתמיכה במכירות, בניית קונספטים לפעילויות אינסנטיב ומבצעים ללקוחות, מצגות סרטי הדרכה ועוד. בניית אסטרטגיה לשיווק ישיר, ניוזלטרים, מיילרים ודפי נחיתה לרבות הטמעה על מערכות אוטומציה, תכנוןCustomer Journey ושידרוג נראות המגעים עם הלקוח. קמפיינים פרסומיים למדיות השונות: רשתות חברתיות, גוגל ורשת האינטרנט, עיתונות ומגזינים מקצועיים, שילוט וכו…
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
אמיר מרום
מומחה לשרשרת הערך הפיננסית, מתכנון, לביצוע, ניהול ובקרה, ליזמים ועסקים. בעל תואר ראשון...
אמיר מרום - יעוץ כלכלי ופיתוח עסקי
מודיעין-מכבים-רעות
אמיר מרום
מומחה לשרשרת הערך הפיננסית, מתכנון, לביצוע, ניהול ובקרה, ליזמים ועסקים.
בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ותואר שני במנהל עסקים. שימש בעברו, כמנהל אגף כלכלה בחברת "בזק" במשך כחמש שנים. משנת מייעץ לחברות וארגונים מובילים, עסקים קטנים ובינוניים, חברות הזנק ויזמים. מומחה לענפי ההיי-טק וענפים מסורתיים לרבות: מסחר, תעשיה קלה ושירותים. במסגרת עיסוקו, כיהן כחבר הנהלת חטיבת היועצים העסקיים באיגוד לשכות המסחר, יועץ במכון היצוא,יועץ בקרן שמש לעידוד יזמים צעירים וחבר מועצה בחברת הייעוץ הבינלאומית Gerson Lehrman Group.
בעל ניסיון מצטבר של עשרים וחמש שנה בכל שרשרת הערך הפיננסי משלב התכנון, עבור בניהול שוטף וכלה בבקרה.
תחומי מומחיות עיקריים: בניית מודלים עסקיים. כתיבת תכניות עסקיות בכל תחום. מתמחה בתחומי המזון, שירותים, מסחר, היי-טק ואפליקציות. תמחיר במגוון שיטות. יעוץ עסקי שוטף בתחומי הניהול האסטרטגי והפיננסי. ביצוע ניתוחי רווחיות לפי לקוחות, קווי מוצר ופרויקטים. בנייה, ניהול ובקרת תקציב ותזרים מזומנים. עריכת בדיקת כדאיות כלכלית בכל תחום במיוחד לצורך התייעלות תפעולית ושיפור הרווחיות. ביצוע הערכת שווי לצורך גיוס משקיע, מכירת עסק וחוות דעת לבית משפט בתביעת נזיקין. סיוע באיתור וגיוס משקיעים, מקורות מימון פרטיים, ממשלתיים וחוץ בנקאיים. פיתוח עסקי ובניית מודלים עסקיים לחברות הזנק, יזמים או לחברות וארגונים הבוחנים כניסה לתחומי פעילות חדשים. מתן הרצאות בתחומי התמחות. סיוע במענה למכרזים הכולל את הערכת הפוטנציאל הכלכלי, בנית המודל העסקי ותמחיר.