איך למצוא את השווקים החדשים

איך לזהות שווקים חדשים עם תחרות מועטה (מוכר גם כאסטרטגיית האוקיינוס הכחול)? 

"אסטרטגיות האוקיינוס הכחול" – ספר מאת הפרופסורים W. Chan Kim ו- Renee Mauborgne שפורסם לפני מעט יותר מעשור ויצר מהפיכה בתהליכי גיבוש אסטרטגיה עסקית . אחרי הכל, כל עסק מעדיף להתמודד במרחב תחרותי בו התחרות קטנה או לא קיימת,  במקום להיאבק כדי לשרוד ב"אוקיינוס האדום" שורץ הכרישים, שהינו סמל לשוק עם תחרות קשה.   

מה שנתן השראה למחברים לא היה "התחרות על נתחי השוק", אלא ארגונים ויחידים שיצרו "גבולות חדשים של הזדמנויות צמיחה", שבהם ההצלחה לא הייתה במאבק על נתח גדול יותר של  שוק קיים אלא על הגדלת העוגה ותפיסת נתחי שוק חדשים, שלא היו קודם לכן. הספר   נמכר ביותר מ-4 מיליון עותקים ותורגם ל-44 שפות שונות.

אחת  הדוגמאות מיני רבות  שמביאים כותבי הספר היא של  קבוצת SEB הצרפתית. הקבוצה  זכתה בהצלחה גדולה על ידי יציאה מהשוק התחרותי האינטנסיבי של יצרני  מטגנים קונבנציונליים, ויצירת "מטגן"  שפועל  עם מעט או ללא שמן כלל. ה-Acti-Fry הכין צ'יפס בריא יותר עם כף אחת בלבד של שמן עבור שני קילו צ'יפס. זה שינה את השוק עבור יצרני צ'יפס.

בדוגמא אחרת הוא מתאר למשל כיצד Salesforce.com הצליחה לשפר את תעשיית ניהול קשרי הלקוחות באמצעות מתן שירותים על בסיס מנוי דרך הענן. אסטרטגים כאלה של האוקיינוס ​​הכחול מייצגים זריזות אסטרטגית על ידי התמקדות ביצירה ובכיבוש שווקים חדשים, במקום מאבק על לקוחות קיימים. הם "חושבים אחרת".

למעשה, אסטרטגיית האוקיינוס ​​הכחול כוללת "חדשנות יוצרת שוק". זה פותח אפשרויות חדשות שאינן זמינות לארגונים הפועלים במסגרת מבנה העלות-ערך הקיים. המחברים גילו שכמו בעולם של ניהול גמיש ( Agile ) , אסטרטגיית Blue Ocean היא ביסודה שינוי בהלך הרוח . זה כרוך ב"הרחבת אופקים נפשיים ושינוי ההבנה היכן טמונה ההזדמנות." מיישמים מצליחים של אסטרטגיית האוקיינוס ​​הכחול השתמשו בכלים מעשיים כדי "לתרגם באופן שיטתי את החשיבה של האוקיינוס ​​הכחול להצעות חדשות ומשכנעות מבחינה מסחרית". 

הספר מציע תהליך בן חמישה שלבים למימוש שיטתי של האסטרטגיה ומראה כיצד ניתן ליישם בהצלחה יוזמה של האוקיינוס ​​הכחול אפילו בארגון בירוקרטי. חמשת השלבים הם:

  1. בחירת המקום הנכון להתחיל בו ובניית צוות Blue Ocean המתאים לעסק.
  1. הבהרות לגבי מצב השוק הנוכחי.
  1. חשיפת נקודות הכאב הנסתרות המגבילות את גודל השוק וגילוי אוקיינוס ​​אחר.
  1. שחזור שיטתי של גבולות השוק ופיתוח הזדמנויות חלופיות לאוקיינוס ​​הכחול.
  1. בחירת המהלך הנכון של האוקיינוס ​​הכחול, ביצוע בדיקות שוק מהירות, והשקת הפעילות החדשה.

חידושים יוצרי שוק יכולים גם להוביל לקניבליזציה עצמית של המוצרים הקיימים של הפירמה ובכך ליצור חוסר רצון להתערב בזרם ההכנסות הנוכחי. החלטה כזו היא אף פעם לא קלה ובדרך כלל היא צריכה להתקבל על ידי כל השותפים במודע ובהסכמה.

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

נותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר

כנרת אייזנברג

כנרת אייזנברג, יועצת פיתוח עסקי שיווקי עם דגש על קידום בדיגיטלי משנת ....

שם המשרד

כנרת בי די סי

מיקום

חיפה

0
שעת ייעוץ חינם

כנרת אייזנברג

כנרת אייזנברג, יועצת פיתוח עסקי שיווקי עם דגש על קידום בדיגיטלי משנת .
ביולי הקימה את מפגשי נטוורקינג ויין ועד היום מתקיימים המפגשים ברחבי הארץ.
מרצה ומנחה סדנאות בנושאים של נטוורקינג ויצירת קשרים, שיווק דיגיטלי, בנייה וניהול קהילה.
ביולי הוציאה לאור את הספר: נטוורקינג – איך לייצר רשת קשרים מהבית

ייעוץ עסקי ייעוץ שיווקי קידום אורגני ברשתות החברתיות נטוורקינג ויצירת קשרים בנייה וניהול קהילה הרצאות וסדנאות

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

משה לירון

ייעוץ עסקי פיננסי וארגוני

שם המשרד

משה לירון

מיקום

חיפה

0
שעת ייעוץ חינם

משה לירון

ייעוץ עסקי פיננסי וארגוני

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
תכנית ממשלתית

יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)

שם המשרד

חכמת הנמלה בע"מ

מיקום

מעלה אדומים

0
שעת ייעוץ חינם

מרדכי מזרחי

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
שם המשרד

כדורי רונן, רואה חשבון MBA

מיקום

נתניה

0
שעת ייעוץ חינם

כדורי רונן

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
שם המשרד

אריק סודאי ייעוץ

מיקום

גינתון

0
שעת ייעוץ חינם

אריק סודאי

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
שם המשרד

מיקום

מודיעין-מכבים-רעות

0
שעת ייעוץ חינם

אפרת מאיר גרומן

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

ישי בועזסון

מומחה ללוגיסטיקה וניהול שרשראות אספקה, בעל ניסיון רב בייעוץ לחברות במגזרים שונים. בין...

שם המשרד

SupplyChain.co.il

מיקום

מודיעין-מכבים-רעות

0
שעת ייעוץ חינם

ישי בועזסון

מומחה ללוגיסטיקה וניהול שרשראות אספקה, בעל ניסיון רב בייעוץ לחברות במגזרים שונים. בין הפרויקטים אותם ביצע: ייעוץ לחברת אינטל ארה"ב, ייעוץ לחברת Staples ארה"ב, ייעוץ לחברת Pepsi Bottling Co. ארה"ב, ייעוץ לחברת Medtronic ועוד מגוון פרויקטים בארץ ובחו"ל. בנוסף, ייעץ מר בועזסון למט"י ירושלים, ומחזיק במשרת מרצה בכיר בארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה. מר בועזסון הוא בעל תואר שני בהנדסת לוגיסטיקה וניהול שרשראות אספקה מאוניברסיטת MIT בארה"ב.
כמו כן הקים סטארטאפים בתחומים שונים (תחבורה, מסחר, בניין) ובעל נסיון רב בהקמת סטארטאפים ויזמות.

ייעוץ עסקי כללי – תכנון תקציב, תכנית עסקית וכו' ייעוץ מומחה – ניהול שרשראות אספקה ולוגיסטיקה (חיזוי ביקוש, תכנון מלאי, תכנון ייצור, היצע פריטים, אופטימיזציה של הפצה וכו') מנטורינג לסטארטאפים – בניית מצגות, גיוס, בניית תכנית עסקית ועוד הרצאות וקורסים בנושאים : . יסודות הלוגיסטיקה . שיטות חיזוי (תיאורטי) . שיטות חיזוי (מעשי) . עקרונות ניהול מלאי . עקרונות ניהול מלאי בתנאי אי-וודאות . תזמון הפעילות במערך הלוגיסטי (תיאורטי) . תזמון הפעילות במערך הלוגיסטי (מעשי) . ניהול פרויקטים . ניהול האיכות . מדיניות ויזמה ברמת התאגיד . אסטרטגיה ומבנה ארגוני . מטרות ניהול שרשרת האספקה . מבנה שרשרת האספקה . תכנון היצור . העברת מצגת ועמידה בפני קהל (סדנה חוויתית) . ניהול סיכונים

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

מרדכי מנור

יועץ  עסקי –שיווקי ושיווק בינלאומי וסחר חוץ עם למעלה מ-30 שנות ניסיון

שם המשרד

מרדכי מנור

מיקום

תל אביב - יפו

0
שעת ייעוץ חינם

מרדכי מנור

יועץ  עסקי –שיווקי ושיווק בינלאומי וסחר חוץ עם למעלה מ-30 שנות ניסיון

יועץ  עסקי –שיווקי ושיווק בינלאומי וסחר חוץ. לוגיסטיקה ושילוח. ליווי יזמים ועסקים משלב  הרעיון  עד  לפריצה  לשוק בארץ או בחו"ל. 30 שנות  ניסיון  בעבודה עם יזמים ועסקים

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
תכנית ממשלתית

יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)

יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )

שם המשרד

רונאינסייט

מיקום

תל אביב - יפו

0

רון פלוטקין

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
שם המשרד

Shimeba, Roadio

מיקום

כרם מהר"ל

0
שעת ייעוץ חינם

מיכאל מילמן

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

מאמרים נוספים

אסטרטגיה עסקית

icon

איך ליצור יתרון יחסי בסביבה תחרותית

אילו יתרונות יחסיים יכול עסק קטן ליצור בסביבה תחרותית ישנם מספר יתרונות...

קראו עוד ›
icon

כיצד תוכל לבסס יתרון יחסי בר-קיימא עבור עסק שלך

כיצד תוכל לבסס יתרון יחסי בר-קיימא עבור עסק שלך כבעלי עסק קטן,...

קראו עוד ›
icon

כיצד להפוך רעיון לעסק בששה שלבים פשוטים

כיצד להפוך רעיון לעסק בששה שלבים פשוטים לא כל הרעיונות הגדולים הופכים...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא אסטרטגיה עסקית

סטארט-אפ

icon

איך להכין קנבס מודל עסקי (BMC)

קנבס המודל העסקי הוא מסמך בן עמוד אחד המתייחס למרכיבים החשובים ביותר...

קראו עוד ›
icon

יש לי רעיון לסטארט-אפ

איך אתם מתכוונים להביא את הרעיון שלכם למימוש? בניית עסק מצליח דורשת...

קראו עוד ›
icon

איך להכין "נאום מעלית" מנצח 

בין אם אתם מנסים לגייס כסף ממשקיעי מלאך (אנג'לים) או משקיעי הון,...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא סטארט-אפ

תכנית עסקית

icon

מה לכלול בטבלת ניתוח תחרותית?

ככל שתזהו יותר מרכיבים בהם תוכלו להשוות, כך יקל עליכם לזהות אסטרטגיה...

קראו עוד ›
icon

הכר את היתרונות המרכזיים של קנבס המודל העסקי  (BMC)

הכר את היתרונות המרכזיים של קנבס המודל העסקי  (BMC) קנבס מודל עסקי...

קראו עוד ›
icon

בדיקת היתכנות עסקית

מה נדרש לבדוק כאשר מבצעים התכנות לרעיון עסקי? איזה שאלות לשאול?

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא תכנית עסקית

יש לכם שאלה?

טופס פניה ליועצים ונותני שירות

מבולבלים למי לפנות? לחץ כאן להתיעצות »

תפריט נגישות