כיצד למדוד את ביצועי אתר האינטרנט שלכם
איך תדעו שהעסק שלכם צומח ועובד כמו שצריך? כדי לענות על שאלה זו, עליכם להחזיק מערך מדדים שיתנו לכם תמונה ברורה על המתרחש בעסק שלכם, אך רצוי שיהיו מדדים כאלו גם לבחינת אתר האינטרנט של העסק.
כיצד למדוד את ביצועי אתר האינטרנט של העסק שלכם
1. מהירות האתר – על פי דו"ח שיווקי של Akamai כ- 40% מהמשתמשים ינטשו אתר אם הטעינה לוקחת יותר משלוש שניות.
2. ביצועי SEO – אופטימיזציה למנועי חיפוש מגדילה את הסיכוי שאנשים ימצאו את האתר שלכם כאשר הם משתמשים במילות מפתח שרלוונטיות לעסק שלכם.
ללא אסטרטגיות קידום אתרים, האתר שלכם עלול ללכת לאיבוד בין מיליוני אתרים אחרים המנסים למשוך את תשומת ליבו של הציבור. להלן דרכים שבהן תוכלו לעקוב אחר מידת אופטימיזציית האתר שלכם לסריקת מנועי חיפוש ולהופעה כתוצאה מחיפושים רלוונטיים.
3. מחקר מילות מפתח – עשו מחקר מילות מפתח . בעזרת תוסף SEO או פלטפורמה, בצעו ניתוח של האתר שלכם כדי להבין, לאילו מילות מפתח הוא משוייך. מכך תוכלו להסיק האם עליכם לייעל את התוכן שלכם.
4. קישורים נכנסים – בידקו את איכות הקישורים שלכם. חשוב שאתרי ספאם ואתרים בעייתיים אחרים לא ייקשרו לדפים שלכם. אם אתם מוצאים דפים כאלה, תוכל ליצור קשר עם בעל האתר ולבקש ממנו להסיר את הקישורים שלכם או שתוכלו 'להתנער' מקישורים, כך שסורקי מנועי החיפוש יפילו אותם בעת סריקת האתר שלכם.

5. התאמה לנייד – בדקו אם האתר שלכם מגיב לנייד. גוגל הצהירה כי היא תוסיף לאינדקס את הגרסאות הניידות של כל אתר תחילה, ולאחר מכן את גרסת שולחן העבודה. זיכרו, 51% מכל התעבורה באינטרנט מגיעה דרך מכשירים ניידים וטאבלטים. ברור שהתאמת האתר שלכם לנייד היא קריטית, זוהי הפלטפורמה החשובה ביותר עבורכם.
6. מידע על הגולשים – מידע על מי שמבקר באתר שלכם, מהיכן הם מגיעים, איך הם מגיעים לאתר שלכם ומה הם עושים בו יכול לגלות מידע רב. כדי לקבל מידע מסוג זה, עליכם להשתמש בכלי ניתוח. Google Analytics הוא כלי חינמי ופופולרי שכל עסק יכול להתחבר אליו.
7. מקור תנועת הגולשים – כלי הניתוח שלכם יכולים גם לספר לכם מהיכן מגיעים המבקרים באתר. הבנת מקור התנועה יכולה לעזור לכם להתמקד בערוצים הנכונים ולמחוק ערוצים שאינם עובדים.
8. שיעורי המרה – דרך נוספת להבין אם עיצוב האתר והתוכן שלכם הינם יעילים, היא לעקוב אחר שיעורי המרות שונים באתר שלכם. שיעור המרה הוא היחס בין כמות המבקרים באתר האינטרנט שלכם לבין הכמות מתוכם שביצעו באתר פעולות, כמו רכישה, הצטרפות למועדון לקוחות וכדומה. באמצעות ניתוח אפשר לברר מהו אחוז האנשים שעושים פעולות שונות באתר. סוג ההמרה החשוב ביותר שרצוי לעקוב אחריו הוא המרות המכירה שלכם.
בעזרת כל המידע שתאספו, תדעו טוב יותר באילו ערוצים להתמקד ותוכלו לשפר את התכנים באתר ולהתאימם לקהל הגולשים שלכם.







