כיצד לבחון רעיונות עסקיים באמצעות לינקדאין (LinkedIn)

חקרו את השוק.

לפני שתתחילו לפנות למשתמשי לינקדאין (Linkedin), עדיף לנחות על ענף ספציפי שאתם רוצים לחקור. כדאי לעשות מחקר שוק ראשוני שיכול לחדד את הרעיון שלכם ואת ההזדמנות שאתם מעוניינים בה. באופן כללי, רצוי לבדוק אם השוק שאליו אתם מכוונים הוא שוק צומח ועד כמה הוא מוסדר.

  1. הקישו על החיבורים שלכם

הדרך הטובה ביותר להתחיל לשכלל את הרעיונות שלכם היא להסתכל על הקשרים הנוכחיים שלכם ולראות אם מישהו מהם קשור לאנשים בתעשייה שאתם מעוניינים בה. אלה חיבורים שניוניים, כלומר מישהו שאתם מכירים ישנן מספר סיבות שכדאי לפנות למשתמשים פוטנציאליים לפני פתיחת עסק . החשובה בהן, היא שפנייה כזו  עוזרת להבטיח שאתם בונים משהו שאנשים באמת ישתמשו בו וישלמו עליו. הרבה יותר קל לבנות משהו מלכתחילה מסביב לצורכי המשתמש מלעדכן את המוצר שלכם כך שיתאים לצרכי המשתמש לאחר שכבר השקתם. 

  • הדרך הטובה ביותר לחקור רעיונות עסקיים היא לפנות ישירות לחברי LinkedIn. תראו הרבה יותר מעורבות, תוכלו לעקוב אחר שאלות ספציפיות ואולי לבנות מערכות יחדאיסים עם לקוחות עתידיים. בנוסף, ייתכן שיהיה כדאי ליצור קשר עם משתמשים ב- LinkedIn גם בדרכים אחרות. בדקו את הקבוצות הענפיות שאליהן תוכלו להצטרף והתחילו להגיב על שרשורי שיחה ממשתמשים ועל נושאים הקשורים לרעיונות שאתם חוקרים. 

מחובר אליהם אבל לא אתם ישירות. יש כמה אפשרויות להתחיל לחקור את רשימת האנשים הזו:

בקרו בפרופיל החיבורים שלכם

אם יש לכם קשר, שברצונכם לחקור את אנשי הקשר שלו, פשוט בקרו בפרופיל שלו. משם, לחצו על ההיפר -קישור לחיבורים, הממוקם בראש הדף, כדי ליצור מיד רשימה של החיבורים שלהם. על מנת לסנן חיבורים הדדיים, יהיה עליכם לסנן תוצאות על ידי ביטול הבחירה הראשונה (חיבורים ראשיים) ובחירת חיבורים משניים.

בקרו בפרופיל שלכם

אם אין לכם קשרים ספציפיים בראש, תוכלו להתחיל באופן רחב יותר ולחקור את כל החיבורים ברמה המשנית שלכם. פשוט בקרו בפרופיל שלכם, בחרו את החיבורים שלכם למעלה ותנחתו ברשימת החיבורים שלכם. עברו לרשימת חיבורים שניונית ותראו רשימה מלאה, שאפילו מדגישה מי הם הקשרים ההדדיים שלכם. אם אתם מזהים כמה קשרים ברמה השנייה, שהייתם רוצים לדבר איתם, אולי כדאי לפנות לקשר ההדדי שלכם כדי לבקש היכרות.

  1. צמצמו את החיפוש 

השלב הבא הוא לבחון את סוגי החברות שאתם רוצים לעבוד איתן. זה יעזור לכם לחדד עוד יותר את החיפוש שלכם, על סמך החקירה שכבר התחלתם בשלב אחד ושניים. התחילו מחיפוש כללי רחב ואחר כך צמצמו את החיפוש שלכם בהתבסס על אינטראקציות ותגובות ראשוניות. 

  1. צרו רשימה שניתן לפנות אליה . ברגע שיש לכם קשרים הדדיים ותפקידים/עסקים, הגיע הזמן להתחיל לפנות. 
  2. לא כל הודעה תהדהד, יש לקחת זאת בחשבון. זו הסיבה שאתם מחפשים נפח בהתחלה, כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להתחבר ממש למשתמשים בתחום העניין שלכם. נסו לפשט את המחקר שלכם ככל האפשר,  חפשו מגמות בתגובות שאתם מקבלים. 

המטרה היא להגיע לנקודה, שבה תבינו בבירור את הבעיה של איש הקשר ועם מה הוא מתמודד. אם הבעיה שלו עולה לו הרבה כסף או זמן או אובדן מכירות, הוא עשוי להיות מועמד טוב לרעיון העסקי שלכם.

התוכנה היא בעצם חינמית ונותנת לכם גישה לאלפי אנשים שאליהם אתם מתקשים להתחבר בחיים האמיתיים. החלק הטוב ביותר הוא, שהלקוחות העתידיים שלכם עושים את העבודה שלכם עבורכם, הם מוצאים בעיה ואומרים לכם כמה זה כואב. כל שעליכם לעשות הוא לחפש תבניות, לשאול שאלות המשך ולהקשיב. מדהים מה שאנשים יגידו לכם כשהמיקוד שלכם הוא לעשות משהו בשבילם, במקום למכור להם משהו.

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

יש לכם שאלה?

טופס פניה ליועצים ונותני שירות

מבולבלים למי לפנות? לחץ כאן להתיעצות »

תפריט נגישות