להלן 10 צעדים בדרך להקמת עסק מקוון
חושבים להקים עסק מקוון או לפתוח בלוג באינטרנט, אך אינכם בטוחים היכן להתחיל? מעולם לא היה פשוט יותר להקים עסק מקוון, הודות לטכנולוגיות מונגשות פלטפורמות שיתופיות, שהנגישו את האפשרות כמעט לכל אחת/ד. להלן הצעדים:
- הכירו את השוק שלכם
אחד המפתחות הגדולים ביותר להצלחה עם עסק מקוון הוא להכיר את השוק שלכם (או זה שאתם רוצים להיות בו). מהם הרצונות והצרכים הגדולים של קהל המטרה שלכם? היכן הם מבלים את זמנם באינטרנט וכיצד ניתן להגיע אליהם?
ככל שתכירו את השוק שלכם טוב יותר, כך יהיה לכם יותר פשוט לדייק עם המסר השיווקי ולהציע ללקוחות שלכם את המוצרים והשירותים הנכונים. אתם לא בהכרח צריכים להיות מומחים לשוק שלכם אבל חשוב שיהיה לכם ידע בסיסי עליו. אם חסר לכם הידע הבסיסי, תוכלו לגייס למיזם שלכם שותף שמבין או להיעזר במומחה שתשכרו כדי ללוות אתכם.
כך או כך, עדיף לכם להתחיל בשוק נישה מוכח ורווחי ולא לנסות להמציא את הגלגל מחדש. אם יש כבר הרבה תחרות בשוק זה סימן טוב שיש פוטנציאל רווח. בעוד שרוב האנשים היו נרתעים משוק תחרותי, משווקים מנוסים יודעים, ששווקים תחרותיים הם המקום שבו הכסף נמצא.
- רשמו את שם הדומיין שלכם
החלטתם על נישת השוק אליה אתם רוצים להיכנס? השלב הראשון לאחר מכן הוא רישום שם דומיין למיזם המקוון החדש שלכם. שם הדומיין הוא הכתובת הייחודית שלכם באינטרנט. זוהי פיסת הקניין הרוחני שלכם, ממש כמו פטנט או סימן מסחרי. ישנם רשמי שמות דומיינים רבים (חברות הרושמות דומיינים) באינטרנט, אצלם תוכלו לרכוש את הדומיין שלכם. הדבר העיקרי בבחירת שם דומיין הוא ששם זה יהיה זכיר וקל מאוד להגייה ולאיות. כמו כן, נסו להימנע משמות שלא ממש מסבירים לשוק מהי הצעת הערך שלכם.
- מצאו מארח אתרים
"מארח אתרים" הוא החברה שבעצם תשכיר לאתר שלכם שטח בשרתים שלה. חברות אלה בדרך כלל מציעות רישום דומיין ולעתים קרובות קל יותר לקבל דומיין ושטח מאותה חברה – למרות שאנשים רבים יקנו את הדומיין שלהם מחברה אחת ו"יתארחו" אצל חברה אחרת. דבר מרכזי נוסף שיש לקחת בחשבון, אולי החשוב ביותר, הוא תמיכת לקוחות נוחה 24/7.
- עיצוב האתר שלכם
זה לא קשה כמו שזה נשמע. יש לכם שתי אפשרויות ליצירת אתרים:
א. צרו את האתר בעצמכם
ב. שכרו מעצב שיצור אותו עבורכם
ישנן שלוש אפשרויות לפחות ליצירת אתר משלכם:
חברות אירוח רבות מציעות כלים לבניית אתרים בחינם. וורדפרס או Wix הן פלטפורמת בלוגים פופולרית בחינם -הן לאתרים והן לבלוגים עצמאיים.אין צורך בשנים של לימוד ומדריכים עבים ומסובכים כדי להשתמש בפלטפורמות אלו. הפלטפורמות עצמן ידריכו אתכם בתהליך או שתיעזרו במומחה שיוכל להנחות אתכם. האפשרות השנייה היא להשתמש בתוכנית מתקדמת כמו Dreamweaver by Adobe (בקרו באתר האינטרנט של Adobe). כמובן, קל יותר להעסיק מעצב מקצועי, וזה לא בהכרח יקר. ישנם מספר אתרים בהם ניתן למצוא אנשי מקצוע פרילאנס, כולל CraigsList.com, UpWork.com ו- Fiverr.com וגם באתר שלנו (הפניה למומחים) . אתם יכולים אפילו לשקול להעסיק תלמיד תיכון מוכשר או סטודנט.
- גבייה מקוונת
ימי ההדפסות, הפקסים והצ'קים עברו מזמן. זה קריטי שתהיה לכם אפשרות לקבל תשלומים ולעבד עסקאות ישירות באתר שלכם. זה מאפשר ללקוחות לפעול מתוך דחף ולקבל סיפוק מיידי, דבר שאתם בהחלט רוצים בו.
שתי האפשרויות הפופולריות ביותר לקבלת תשלומים מקוונים כוללות:
PayPal.com, tranzilla.co.il , אך כל חברת אשראי שפועלת בישראל תשמח לסייע לכם ביכולת הגביה המקוונת. אנשים רבים יבחרו בתחילה בשיטה כמו PayPal לקבלת תשלומים באינטרנט, ואז ככל שהעסק שלהם יגדל, יוסיפו מערכת עגלת קניות / צ'ק אאוט עשירה יותר בתכונות.
- קבעו את שיטות אספקת המוצר
בהתאם לסוג המוצר שלכם, שיטות המשלוח שלכם יכולות לנוע בין הורדת מוצר דיגיטלי ישירות מהאתר ועד משלוח באמצעים שונים, החל מדואר ישראל או כל חברת משלוחים אחרת.
- הביאו לקוחות לאתר
אפילו העיצוב החדשני ביותר והאתר היפה ביותר הוא חסר ערך אם הוא קבור מתחת למיליוני אתרים אחרים. על מנת לייצר מכירות מקוונות, עליכם להניע תנועת גולשים לאתר . תכננו תמהיל שיווק לאתר שלכם:
- הירשמו לשני מנועי החיפוש הגדולים (גוגל, בינג)
- רשמו את הבלוג שלכם בספריות הבלוג הגדולות
- שווקו באמצעות תוכן , שיווק בוידיאו ופודקאסטים
- פרסום באינטרנט: גוגל PPC , פרסום פייסבוק ואינסטגרם
- דיוור ישיר (הדפסה, לא דואר אלקטרוני)
- שיווק לא מקוון (שלטי חוצות, פרסום על רכבי חברה, על מוצרים נייחים, מודעות מודפסות, מוצרי קידום מכירות)
- פרסמו ניוזלטר בדוא"ל
לכידת כתובות הדוא"ל של מבקרי האתר שלכם היא קריטית לצמיחתו של כל עסק מקוון. עם זאת, רשימה גדולה וצומחת היא בעלת ערך רק כאשר מידע שימושי ורלוונטי נשלח על בסיס קבוע לאנשים אלה. מטרת רשימת הדוא"ל היא להפוך את האנשים הללו ללקוחות ואת הלקוחות ללקוחות חוזרים ולשגרירים של האתר.
נסו לשמור על קשר קבוע עם האנשים ברשימת הדוא"ל שלכם. שלחו להם דוא"ל לפחות פעם בשבועיים עם עדכון, מידע או הצעה כלשהי. הדרך הטובה ביותר לגרום לאנשים להירשם לרשימה שלכם היא להציע הצעה חינמית בעלת ערך. זה יכול להיות דוור חינם או קוד הנחה/קופון. הצעות מסוג זה פועלות טוב יותר מהצעת 'הירשם לניוזלטר שלנו' רגילה.
זה קריטי בהחלט שתיישמו אסטרטגיית שיווק בדוא"ל בעסק שלכם, מכיוון ששיווק בדוא"ל הוא עדיין הפעילות הגבוהה ביותר של החזר ROI שבה תוכלו להשתמש, כדי לשווק ולמכור את המוצרים שלכם באינטרנט.
- ניתוח מידע
יש כלים קלים (וחינמיים) המאפשרים לכם לראות מי לחץ איפה ומתי. חברות אירוח אתרים רבות מציעות כלים לניתוח תנועה.
Google Analytics הוא כלי החינמי המוביל, והוא עוקב בין היתר אחר:
- דפים פופולריים
- מקורות תנועה
- מילות מפתח פופולריות
- מיקום הקלקות
ניתן להתאים אישית דוחות אלה עם שפע של משתנים הכוללים טווח תאריכים, צפיות בדפים, ומשך זמן השהות באתר.
עוד דברים שרצוי לשקול לעקוב אחריהם הם כמה אנשים פותחים את הודעות הדוא"ל שלכם וכמה לוחצים על הקישורים לאתר שלכם. בעוד שתעבורת מבקרים מספקת מדד מעניין, מה שאתם באמת רוצים זה כמובן עסקאות. בין אם אתה מוכרים מוצר או שירות, ההצלחה נמדדת במכירות. זה קריטי בהחלט שתעקבו אחר מדדי מפתח אלה באתר שלכם ותנתחו אותם; זו הדרך שלכם לדעת מה עובד, מה לא עובד, ומה יש לעשות כדי לשפר את ההמרות?
- שיקולים עסקיים אחרים
בנוסף לשיקולים המקוונים הספציפיים, יש לבדוק עם מומחה עסקי את ההיבטים הבאים:
- סוגיות מיסוי
- רישוי וסימני מסחר
- מבנה משפטי של העסק
- מיקום העסק
- אחסון מוצרים
- חשבונאות והנה"ח
- עניינים משפטיים
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp
יצירת קשר
נותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
מיכאל גורודצקי
מומחה להקמה וקידום חנויות אינטרנטיות
יעוץ שיווקי אפיון והקמה חנויות אינטרנטיות
פורת מתתיהו
נעים מאוד, אני פורת.מעצבת מיתוג ודיגיטל, צלמת תדמית ומומחית ביצירת נוכחות חזקה ומדויקת...
אינספוריה
פורת מתתיהו
נעים מאוד, אני פורת.
מעצבת מיתוג ודיגיטל, צלמת תדמית ומומחית ביצירת נוכחות חזקה ומדויקת לעסקים קטנים.
אני כאן כדי לעזור לבעלי ובעלות עסקים לבנות תדמית שתייצג אותם כמו שצריך – עם מיתוג שמדבר בשפה הנכונה, אתר שמעוצב בקפידה, תוכן לרשתות החברתיות שמייצר חיבור וצילומים שמבליטים את האנשים שמאחורי העסק.
עם ניסיון של יותר מ־שנה בעולם העיצוב והצילום, אני מביאה שילוב של דיוק, הקשבה ועין יצירתית.
אני מציעה חבילות מותאמות אישית, גם לעסקים בתחילת הדרך וגם לעמותות שמחפשות פתרונות מקצועיים ונגישים עבור קהלים מגוונים.
אשמח להכיר אתכם, לשמוע את הסיפור שלכם, וליצור יחד משהו שהוא באמת שלכם.
פורת
• עיצוב מיתוג מקצועי – לוגו, שפה גרפית, צבעוניות וטיפוגרפיה שמייצרים זהות ויזואלית ברורה ואחידה• עיצוב אתרים ודפי נחיתה – חוויית משתמש (UX/UI) ועיצוב מותאם אישית שמחבר בין אסתטיקה לפרקטיקה• צילום תדמית ועסק – צילומים אותנטיים שמעבירים את הסיפור והייחוד של כל אדם ועסק• עיצוב וניהול תוכן לרשתות החברתיות – פיד אסתטי, סטוריז, עיצובים קבועים ומותאמים שמייצרים חיבור ומעורבות• ליווי אישי לעסקים קטנים – מיקוד, שפה עיצובית עקבית ותמיכה בתהליך הבנייה של הנוכחות הדיגיטלית אני מביאה איתי ניסיון של מעל שנה, עין רגישה לפרטים, הבנה עמוקה של צרכים עסקיים והרבה אהבה למה שאני עושה.
עדן יצחק
היי, אני עדן יצחק, הבעלים של חברת Eden Ink. החברה מתמחה בקופירייטינג, קידום...
Eden Ink
ראשון לציון
עדן יצחק
היי, אני עדן יצחק, הבעלים של חברת Eden Ink. החברה מתמחה בקופירייטינג, קידום אורגני, יח"צ, בנייה וניהול אתרים והכול בשפות העברית והאנגלית. אנחנו עושים את זה כבר שמונה שנים ומתמחים במגוון תחומים עסקיים מעריכת דין לרפואה, עיצוב ואדריכלות, עריכת דין, צעצועי ילדים, אופנה, טיולים וחופשות בחו"ל ועוד ועוד. נשמח לעזור לכם להגדיר ולהעצים את התדמית העסקית שלכם עם שירות מקצועי, חם ואכפתי עם תוצאות מובטחות :).
חברת עדן אינק עוזרת לעסקים לבנות אישיות עסקית ותדמיתית גבוהה, להבין מהם החזון והמסרים של העסק, לייצר קופי (תוכן שיווקי) עם רגש שממחיש את החזון העסקי ופונה לקהל היעד במשלב השפה שלהם, עם סגנון שפה ייחודי שמומצא אך ורק לעסק, מבדל ומבליט אותו בשוק. אנחנו עושה זאת באמצעות מגוון רחב של שירותים: קופירייטינג – הלב של עדן אינק הוא קופירייטינג בעברית ובאנגלית, והסיבה לכך היא שאנחנו טווים כל שירות שלנו מסביב לקריאייטיב. כדי שעסק יוכל לפתח תדמית עסקית מרשימה ויחידה במינה הוא חייב שפה משלו, צבעים משלו, מסרים משלו ובמילים אחרות – אישיות כובשת ומקסימה. האישיות הזו משתנה מעסק לעסק, כאשר עסק למכירת צעצועים יהיה שמח ומגניב, בעוד שמשרד עורכי דין לרוב יהיה יותר רשמי ומקצועי. התדמית כמובן משתנה מבית עסק למשנהו, והתפקיד שלנו כחברה היא לאתר אותה ולגרום לה לבלוט. כשהתדמית מסוגננת ומפורסמת בשטח, הלקוחות המתאימים נמשכים אליה ממש כמו חמנייה לשמש. יחסי ציבור – פרסום עסקים בעיתונים, ברדיו ובטלוויזיה. קידום אורגני – העצמת התוכן, המבנה וחוויית המשתמש עבור אתרים של עסקים: אתרי תדמית ואתרי קומרס כאחד. אנחנו משקיעים בקידום אורגני כדי לייצר תדמית מרשימה ומקצועית לבית העסק, כדי שהלקוח של בית העסק ייהנה לגלוש באתר, יפתח אמון כלפיו ויקנה מבית העסק בלב שלם ובאופן אוטומטי, וגם כי גוגל דורש את זה. אתרים שמקודמים היטב מופיעים בעמוד הראשון של גוגל כשמחפשים ביטויים שרלוונטיים למה שבית העסק מציע ומוכר, וזה מגדיל את הסיכויים שהלקוח ייחשף אליו ראשון ולכן גם ייבחר בו ראשון. ניהול אתרים – ניהול אתרי מכירות. הניהול לרוב כולל העלאה של מוצרים, דאגה לפרסומים ומבצעים, ריענון האתר מבחינה גרפית, קידום אורגני, תפוצת מיילים, הקפדה על חוויית משתמש ועוד. התהליך הוא בעצם של כל מה שאנחנו יכולים לעשות לעסק, משלבי הבסיס של הגדרת האישיות והתדמית העסקית ועד לביסוס ולהטמעה שלה בשטח, כשכל רבעון לכל הפחות אנחנו דואגים "להמציא את הגלגל" מחדש ולגרום לה לזרוח באור בהיר יותר. בניית אתרים – הקמה של אתרים מבוססי וורדפרס ושופיפיי, בעברית ובאנגלית. אנחנו הכי אוהבים כשבאים אלינו עסקים לבניית אתרים, כי אז אנחנו יכולים להתחיל איתם מדף חלק: לבנות אישיות ותדמית עסקית שמציירת אותם כאוטוריטה ומותג, לפתח אסטרטגיה, לייצר את הקופירייטינג לאתר, לבנות ולעצב אותו לפי סכמת צבעים ומסרים שסוכמה מראש, להקפיד על קידום אורגני איכותי ויצירת חוויית משתמש מדהימה שמותאמת ללקוח ומרגשת אותו כשהוא פוגש במותג.
אייל קליין
אנחנו EKDESIGN , חברה וותיקה מבנת , העוסקת בעולם הדיגיטל מא' ועד ת'....
EKDESIGN
חיפה
אייל קליין
אנחנו EKDESIGN , חברה וותיקה מבנת , העוסקת בעולם הדיגיטל מא' ועד ת'.
החל מעיצוב גרפי, פיתוח , תוכן מכירתי ועד שיווק ופרסום בכל הערוצים.
EKDESIGN עוסקת בבניית אתרים ואפליקציות ונותנת פתרונות בעולם הדיגיטל בכל צורך ובכל דרך. החל מעיצוב גרפי, פיתוח, כתיבת תוכן שיווקי , פרסום ושיווק דיגיטלי לעסקים , ייעוץ עסקי בעולם הדיגיטל ומתן מענה לכל צורך בתחום.
אראלה קוטר
כמעט כל חיי המקצועיים מילאתי תפקידי שיווק, בחברת ייעוץ מובילה, בחברת היי טק,...
שוהם
אראלה קוטר
כמעט כל חיי המקצועיים מילאתי תפקידי שיווק, בחברת ייעוץ מובילה, בחברת היי טק, בחברה תעשייתית בינלאומית ובתפקידי האחרון בארגון בטרם לבטיחות ילדים כמנהלת אגף וחברת הנהלה.
מציעה לך את ניסיוני ב גיבוש אסטרטגיה שיווקית כתיבת תוכן שיווקי בעברית ובאנגלית בניית וניהול תקציבים שיווקיים ניהול פרוייקטים שיווקיים הקמה ותחזוקת רשתות חברתיות ייזום פעילויות שיווקיות יצירתיות
שמי אוסטרובסקי
מלווה ומייעץ לעצמאים ועסקים בעולמות השיווק ומנהל קמפיינים בדיגיטל
SuperFace שיווק לעסקים
רמת גן
שמי אוסטרובסקי
מלווה ומייעץ לעצמאים ועסקים בעולמות השיווק ומנהל קמפיינים בדיגיטל
מלווה ומייעץ לעצמאים ועסקים בעולמות השיווק ומנהל קמפיינים בדיגיטל
יובל גבע
אני גורם למותגים לנצוץ ולמתחרים לקנא! אחרי למעלה משני עשורים בעריכת וידאו מקצועית...
YuvalGeva.com - עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט נוצצים
גבעתיים
יובל גבע
אני גורם למותגים לנצוץ ולמתחרים לקנא!
אחרי למעלה משני עשורים בעריכת וידאו מקצועית לתכניות הפריימטיים בכל ערוצי הטלוויזיה המוכרים yes-HOT), התחלתי לשלב עבודה גם ביזמויות ווב ועסקי איקומרס. תחילה עבור עסקים שלי ובהמשך עבור עסקים של הלקוחות שלי. אני מכיר את עולם הווב והאיקומרס משני צידי המתרס ולכן יכול לעזור במגוון זוויות – הפאן העסקי והתפעולי, הפאן הטכנולוגי והוובי ולא פחות חשוב – הפאן השיווקי והתוכני.
אני גורם למותגים לנצוץ ולמתחרים לקנא! אחרי למעלה משני עשורים בעריכת וידאו מקצועית לתכניות הפריימטיים בכל ערוצי הטלוויזיה המוכרים yes-HOT), התחלתי לשלב עבודה גם ביזמויות ווב ועסקי איקומרס. תחילה עבור עסקים שלי ובהמשך עבור עסקים של הלקוחות שלי. אני מכיר את עולם הווב והאיקומרס משני צידי המתרס ולכן יכול לעזור במגוון זוויות – הפאן העסקי והתפעולי, הפאן הטכנולוגי והוובי ולא פחות חשוב – הפאן השיווקי והתוכני. הפתרונות המעשיים והאיכותיים שלי מתמקדים בקידום ההצלחה של העסק שלך. הגישה שלי שמה דגש על חשיבה ידידותית ויעילה, ואני מבטיח לך שתהנה מהתהליך בכל שלביו. אני מבין את התפקיד החשוב שבבניית אוטוריטה בהצלחת כל עסק. לכן, אני שם דגש חזק על בניית סמכות ואמון באמצעות האתר שלך. אני מחוייב לספק תוצאות שיעלו על כל ציפיותיך, ותמיד מחפש דרכים לשפר את השירות כדי להבטיח את ההצלחה שלך. בוא נדבר כדי להבין איך אנחנו יכולים לעזור לעסק שלך לצמוח ולפרוץ. אני מפתח אתרים אך ורק בהתאמה אישית בהתבסס על הצרכים העסקיים הספציפיים שלך, אני מפתח תוכנית אסטרטגית אישית לעיצוב ופיתוח האתר החדש שלך. החל מתכנון מבנה האתר, מעבר לעיצוב החלקים השונים, כולל ניתוח נתוני משתמשים ותכנון ממוקד של מסע הלקוח. התהליך מסתיים בפיתוח ובדיקת האתר לפני יציאתו לרשת. אני מבטיח לך את התוצאות הטובות ביותר ואת השקט הנפשי בתכנון האסטרטגיה ובבניית האתר שלך. בואו נדבר על איך הנוכחות שלך בדיגיטל הולכת להמריא!
יובל רבינוביץ
יועץ פרישה וחסכון פנסיוני
יובל רבינוביץ הינו מנכ”ל ובעלים של רבינוביץ' החזקות שבין היתר מפתחת תוכנות בתחום הפנסיה והפרישה. מרצה במרכז האקדמי רופין ב.א. מנהלים, מכללות, המי”ל, לימודי חוץ במוסדות להשכלה גבוהה –בר אילן, אוניברסיטה הפתוחה, טכניון. יובל רבינוביץ הינו יועץ גם לפורשי מערכת הביטחון. (צה”ל, משטרה, שב”ס, מוסד ושב”כ) , נציג לשכת סוכני הביטוח בועדת הכספים של הכנסת בדיוניה בחוק פנסיית חובה, יועץ להנהלות וליחידים בבחירת מנהלי הסדרים פנסיוניים, יועץ לנושאי פנסיה ברשויות מקומיות, בפנסיה תקציבית, ופנסיה צוברת ותיקה וחדשה. מר יובל רבינוביץ מועסק גם כיועץ למערכת מרכז השלטון המקומי בנושאים הרלוונטיים באופן מזדמן.
אביעד גינדי
אביעד גינדי, יזם סדרתי, מומחה בצמיחה עסקית ומוביל דעה בתחום הפיננסים במגזר העסקי....
גינדי חדשנות
אביעד גינדי
אביעד גינדי, יזם סדרתי, מומחה בצמיחה עסקית ומוביל דעה בתחום הפיננסים במגזר העסקי. אביעד מחזיק בתואר שני במנהל עסקים ובעשר שנות ניסיון אינטנסיביות במרחב הפיננסי והסטארט-אפים.
בצעירותו, עבד בחברות מובילות בשוק ההון הישראלי ותעשיות הביטוח.
החל משנת אביעד ייסד וניהל מיזמי פינטק בתחומי הפיננסים, התשלומים והבלוקצ'יין. במסגרתם ניהל ישירות עשרות עובדים והוביל את המיזמים לסבבי גיוסי הון מוצלחים ורכישות.
החל משנת אביעד משמש במנכ"ל "עמותת תיק לכל תלמיד".
אביעד מתמקד כיום בדור הצעיר של יזמים מקומיים המחפשים הדרכה, מימון ויתרון טכנולוגי. הוא מקדיש את מירב זמנו להכשרה, ומתן ייעוץ מקצועי על מנת להוביל צוותים חדשניים להצלחה.