כיצד להקים עסק תכשיטים
פתיחת עסק תכשיטים משלך יכולה להיות חוויה מאיימת אך גם מתגמלת להפליא. בין אם אתם מעוניינים לעצב ולייצר לבד, לייצר את העיצובים עם יצרן, או למכור מוצרים מוכנים מראש, עסק תכשיטים יכול להיות מיזם עסקי מאתגר. למרות ששוק התכשיטים הוא תחרותי מאוד, אתה יכול למצב את עצמך על ידי יצירת תוכנית עסקית חזקה, זיהוי ומיקוד קהל מסוים, וטיפוח מותג ייחודי עבור המוצר שלך.
צור תוכנית עסקית כמפת דרכים. תוכנית עסקית היא מסמך מקיף המתאר מה העסק שלך ולאן הוא הולך. היא צריכה לכלול גם תוכנית מעשית ומבוססת אבני דרך להשגת יעדים אלה. כדי להתחיל, אתה יכול לחפש באינטרנט תבניות ודוגמאות של תוכניות עסקים קטנים, במיוחד עבור עסקים תכשיטים . כמו כן כדאי לשקול לפנות אל מומחה שיסייע להכין את התכנית העסקית וילווה אותך בתחילת הדרך. התכנית צריכה להתייחס לשאלות הבאות:
חזון ושליחות: מה אתה רוצה להשיג עם העסק שלך.
מוצרים ופעילויות: סוג התכשיטים שתמכרו .
לקוחות: קהל היעד שאתה מקווה שיקנו את התכשיטים שלך.
שירות לקוחות: כיצד תגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלך ותתקשר איתם (כגון דואר אלקטרוני, מדיה חברתית או חלון ראווה פיזי).
ספקים ומשאבים: מהיכן תקבל את האספקה שלך
מודל הכנסה: איך העסק שלך ירוויח כסף (מכירות תכשיטים , סדנאות או עמלות, למשל).
תמחור ומבנה עלויות: כיצד תקבעו מחירים עבור התכשיטים שלכם .
מותג ופריטים חזותיים: מרכיבים מרכזיים במותג שלך וכיצד תייצג את עצמך באופן חזותי בחומרים שיווקיים ובאינטרנט.
שיווק: איך תשווק את העסק שלך.
צוות: כל המעורבים בעסק ומה יהיו תפקידיהם.
בחר שם לעסק שלך. שם עסק התכשיטים שלך עשוי להיות הדבר הראשון שהלקוחות הפוטנציאליים שלך שומעים, אז ודא שהוא ייחודי ובלתי נשכח. שקול לבחור שם המתייחס למונחים נפוצים בתעשייה כדי שהלקוחות הפוטנציאליים שלך ידעו מה אתה מוכר: שמות החומרים שאתה עובד איתם לעתים קרובות ("זהב" או "חרוזים"), שיטת הייצור שלך ("מלאכת יד" או "יצירות" עבור יצירות בעבודת יד), או הסגנון שלך ("עיצובי בוהו" או "מינימליסטי"). אם אתה מתכנן לעשות סוג מסוים מאוד של תכשיטים, אל תהסס להיות ספציפי יותר עם השם שלך ("בוטיק התליון" או "יצירות צמיד סרוגה", למשל).
כדי להבטיח ששם העסק שלך עדיין לא נלקח על-ידי אחרים, הפעל חיפוש מהיר כדי לראות אם שם האתר עדיין זמין. באפשרותך גם לבדוק עם משרד הפטנטים והסימנים המסחריים, כדי לרשום סימן מסחרי על השם.
מעצבים מצליחים רבים משלבים את שמותיהם בכותרות של עסקי התכשיטים שלהם .
בנה מודל פיננסי בסיסי. הערך את כל העלויות שלך והשווה אותן למכירות הצפויות שלך כדי לקבוע אם העסק שלך מציאותי. הקפד לכלול עלויות תקורה כמו ציוד, שירותים, שיווק ועבודה, כמו גם את עלות האספקה. אם העלויות הכוללות שלך גדולות מהמכירות הצפויות שלך, חשוב כיצד תוכל לשנות את התוכנית העסקית שלך כדי ליצור מיזם בר קיימא יותר. שקול דרכים להפחית את ההוצאות שלך, כמו גם שיטות להגדלת ההכנסה שלך.
הכינו יצירות משלכם אם אתם נהנים מתכשיטים בעבודת יד. ייצור תכשיטים בעבודת יד יכול לעזור לך ליצור מוצרים ייחודיים ומותאמים אישית. בהתאם לכישרונות ולעניין שלך, ישנן דרכים רבות ליצור יצירות משלך כולל חרוזים, עבודות מתכת, בד או אומנויות מיתרים, ותפאורת אבני חן. אם אתם חדשים בייצור תכשיטים, שקלו להתחיל עם שיעורים בסדנא או בשיעורים מקוונים בחינם כדי לאסוף כמה כישורים בסיסיים.
בין אם אתה בעל מלאכה מנוסה או חדש לחלוטין בייצור תכשיטים, אתה יכול לשפר את הכישורים שלך באמצעות הדרכות, ספרי הדרכה ואתרי אינטרנט של YouTube. באפשרותך גם לחפש באינטרנט כדי לראות אילו קורסים עשויים להיות זמינים באזורך .
אם יש לך רעיון למוצר אבל אתה לא רוצה לעשות הכל בעצמך, אתה יכול לשכור יצרן לייצר את התכשיטים שלך. התחל עם סקיצות מדויקות או עיבודים תלת-ממדיים של העיצוב שלך, ולאחר מכן שכר צוות הרכבה או יצרן של צד שלישי כדי ליצור את החלקים בפועל. רוב היצרנים יכולים לשלוח ישירות ללקוחות שלך.
אם אתה מעדיף למכור תכשיטים מוכנים מראש , שקול להביא תכשיטים המיוצרים מראש מסיטונאי או יצרן מתאים. לאחר מכן תוכל לארוז מחדש ולמכור את מחדש עם המותג שלך. בעת רכישת תכשיטים בסיטונאות, המחיר לפריט בדרך כלל יורד ככל שאתה רוכש יותר חתיכות. שקול לחכות עד שתוכל לבצע הזמנה גדולה כדי להגדיל את הרווח שלך על כל פיסת תכשיטים שאתה מוכר
קבע את הלקוחות הפוטנציאליים שלך וחקור כיצד לקיים איתם אינטראקציה. מקום קל להתחיל בו הוא על ידי התבוננות בעסקי תכשיטים דומים לשלך. על ידי ביקור בירידי מלאכה, חיפוש באתרי מכירה מקוונים כמו Etsy, גלישה במדיה החברתית או תזמון צ'אטים ידידותיים, להבין מי הקהל שלהם, איך הם מוכרים את המוצרים שלהם, וכיצד הם מקיימים אינטראקציה עם הלקוחות שלהם.
בחר מיקומים כדי למכור את התכשיטים שלך בהתאם להעדפות הלקוחות שלך. בהתבסס על מחקר הלקוחות שלך, קבל החלטות אסטרטגיות לגבי היכן למכור. לדוגמה, אם אתה לומד שהלקוחות הרצויים שלך אינם משתמשים בקניות מקוונות, סביר להניח שיהיה לך יותר כדאי למכור בבוטיקים או בירידי מלאכה.
ערוצי מכירה אפשרים כוללים
הקמת דוכן בירידי אמנות ומלאכה מקומיים ואזוריים.
מכירה בשווקי איכרים.
הצבת מוצרים בבוטיקים מקומיים
הגדרת דף ב- Etsy או אמזון.
מכירה ישירה דרך אתר האינטרנט של העסק שלך.
אירוח מסיבות תכשיטים או מכירה לחברים ובני משפחה.
שימוש בפלטפורמות מדיה חברתית כמו Facebook Marketplace.
מחיר התכשיטים שלך , כך שתוכל להרוויח. התחל על ידי קביעת כמה עולה לך לייצר כל פיסת תכשיטים על ידי הוספת המחיר של החומרים, הזמן שלקח לך לייצר את היצירה (נקבע על ידי שיעור שוק שעתי), את עלות האריזה, וכל המיסים. על מנת להרוויח מהתכשיטים שלך, המחיר הקמעונאי שלך חייב להיות גבוה יותר מהעלות שנדרשה כדי לייצר אותו.
בדרך כלל, קמעונאים ימכרו תכשיטים ב 1.5-2.5 פעמים גבוה יותר מאשר העלות לייצר את היצירה. כך, למשל, אם זה עלה לך 200 ש"ח כדי לייצר שרשרת, אתה יכול לשקול למכור אותו עבור 300- 500 ש"ח.
מצא מה עושה את המותג שלך שונה ולהפוך אותו לנקודת המכירה העיקרית שלך. הבנת מה גורם למוצר שלך להתבלט היא הצעד הראשון בהגדרת המותג שלך. אם כבר יש לך מלאי של תכשיטים, בדוק אותו כדי לראות אם מופיעים דפוסים כלשהם, כגון אסתטיקה או מגמה מסוימת. עקרונות מסוימים (קיימות או העצמה נשית, למשל).
פתח אתר אינטרנט עבור העסק שלך. האתר שלך ישמש כאחת התצוגות של עסק התכשיטים שלך ואמור לעזור לבסס את המותג שלך. צור אתר אינטרנט הכולל תמונות של עבודתך, פרטים על אופן הרכישה ופרטי יצירת קשר. אם אתה רוצה למכור את המוצרים שלך באינטרנט, אתה יכול גם לבחור למכור את התכשיטים שלך ישירות דרך האתר שלך.
צלם תמונות נהדרות של התכשיטים שלך לשיווק ומכירות מקוונות. מכיוון שתכשיטים הם מוצר חזותי ברובו, תמונות טובות הן קריטיות לעסק שלך, במיוחד אם אתה מוכר באינטרנט. אם אתה לא טוב בצילום, לשכור איש מקצוע. אפילו רק קומץ תמונות יכול לספק בסיס חזק לחומרים שיווקיים.
היו עקביים עם צילום המוצר שלכם ונסו להשתמש ברקעים דומים עבור כל התמונות שלכם. לקבלת רקע, שקול להשתמש בלבן רגיל, דגני עץ, שיש או צפחה. חשוב גם לצלם את התכשיטים שלך על דגם כדי להציג הצעות בקנה מידה.
פתח נוכחות במדיה החברתית עבור המותג שלך. יצירת חשבונות במדיה החברתית יכולה לעזור לפרסם את עסק התכשיטים שלך ולהציג את עבודתך ללקוחות חדשים. השתמש בחשבונות אלה כדי לשתף תמונות של המוצרים שלך, מידע על העסק שלך ועדכונים כגון מכירות או שורות חדשות. כלול קישורים לחשבונות המדיה החברתית שלך באתר שלך, פריטי שיווק ואפילו חומרי אריזה. עודד את הלקוחות שלך לפרסם תמונות של עצמם לובשים את התכשיטים שלך שאתה יכול "לסמן" או לשתף בדפים שלך.
אינסטגרם היא פלטפורמה נהדרת למוצרים בולטים ויזואלית כמו תכשיטים. התחל פרופיל לעסק שלך וצור פוסטים המציגים את התכשיטים הפוטוגניים ביותר שלך. עקוב אחר חשבונות של עסקים דומים והשתמש בהאשטאגים כמו #jewelry או #instajewelry כדי למשוך עיניים חדשות. אם יש לך תקציב, נסה להגיע לקהל שלך דרך מודעות אינסטגרם.
פייסבוק נהדרת לשמירה על קשר עם לקוחות, לפרסום תמונות מוצרים ולשיתוף חדשות על העסק שלך, כמו מכירות או מבצעים מיוחדים. עודד את החברים, המשפחה והלקוחות החוזרים שלך לשתף את הפוסטים שלך עם הרשתות שלהם כדי להגיע לקהלים חדשים. שקול להיעזר במומחה לשיווק דיגיטלי וברשתות חברתיות כדי להגיע לתוצאות אפקטיביות.
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp יצירת קשרנותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
רלי שור
יועצת אסטרטגית ומאמנת מנטלית להגשמה עסקית ואישית, מייעצת לעסקים, מלווה יזמויות בתהליכי פיתוח...
רלי שור פיתוח עסקי
תל אביב - יפו
רלי שור
יועצת אסטרטגית ומאמנת מנטלית להגשמה עסקית ואישית, מייעצת לעסקים, מלווה יזמויות בתהליכי פיתוח עסקי בתחומי אסטרטגיה, שיווק, פיננסים, וכן עוסקת בליווי אישי ליצירת חוסן מנטלי. בעלת ניסיון של מעל שנה בליווי ארגונים גדולים ועסקים בינוניים וקטנים, בליווי מנהלים והנהלות להצלחה. מרצה בבית הספר למנהלים "תפנית" ובפורומים שונים של יזמים ומנהלים, בתחומי יזמות, שיווק, תפקידי הדירקטוריון, תקשורת בין אישית, מידע שיווקי וחוסן מנטלי
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
אביגיל לוי
היי. אני אביגיל לוי מעצבת גרפית בשבילי שני הדברים שמסמנים חוזק ויציבות...
שנהב_ חזקים בעיצוב
אשדוד
אביגיל לוי
היי. אני אביגיל לוי מעצבת גרפית
בשבילי שני הדברים שמסמנים חוזק ויציבות אלו היהלום והפיל
ולכן כשפתחתי את הסטודיו שלי לפני מספר שנים
השם הראשון שעלה לי הוא
שנהב
שהוא השן של הפיל היציב מאין כמוהו
וממנו מיצרים תכשיטים משובצים ביהלום – החומר החזק ביותר בטבע
ובמיתוג התוצאות שהכי חשובות להצלחה של העסק הם
חוזק ועוצמה בכוחות השוק
ויציבות לאורך שנים
וזה מה שאני מציעה
חוזק ויציבות
אם זה מה שאתם מחפשים
אנחנו באותו ראש
פנו אליי ותהנו ממיתוג שיעניק לכם עסק חזק ויציב
אשמח לשמוע מכם
אביגיל לוי
עיצוב ומיתוג עסקים לפרינט
אילן ברקן
ליווי וייעוץ לבעל עסק קיים או בהקמה מצריך ניסיון, מקצועיות, רגישות, סבלנות, הכלה...
שבי ציון
אילן ברקן
ליווי וייעוץ לבעל עסק קיים או בהקמה מצריך ניסיון, מקצועיות, רגישות, סבלנות, הכלה והבנה ללא גבול. יזם או בעל עסק המעוניינים להתפתח מונעים לעיתים ע"י מוטיבציה אינסופית הגובלת לעיתים בחלום רחוק (רגש). על כתפינו היועצים/המלווים מוטלת אחריות כבדה ביותר המצריכה הרתמות לחזון היזם אך במקביל גם פתיחות, כנות ואומץ ע"מ 'להוריד לקרקע' כשצריך ולהצמד לכללי ההגיון הכלכלי. אני דוגל בעבודה בשיתוף ובשקיפות מלאה מול הלקוח ומתנהל אל העסק שלך כאילו היה שלי.
ב-שנים האחרונות ניהלתי ופיתחתי זכיינים בעלי מרכזי למידה לאנגלית בחברה בינלאומית. הייתי אחראי לגיוס זכיינים עצמאיים בכל המגזרים בארץ ובעיקר עסקתי רבות בליווי ובפיתוח עסקי שלהם. שירותים – לקראת הקמת עסק: מיפוי עסקי, בדיקת היתכנות עסקית, בחינת בחירת מודל עסקי מתאים ע"פ פרמטרים שונים, בניית תוכנית עסקית, היתכנות עסקית, דו"ח נקודת איזון/החזר השקעה והתנהלות עסקית כללית. שירותים – עסק קיים המעוניין להתפתח לרשת: מיפוי עסקי, בדיקת היתכנות עסקית, בחינת בחירת מודל עסקי מתאים ע"פ פרמטרים שונים, בניית תוכנית עסקית, היתכנות עסקית, דו"ח נקודת איזון/החזר השקעה והתנהלות עסקית כללית.
אייל לוי, רו"ח לשיפור ביצועים עסקיים
השגה של המטרות הנחשקות ביותר שלך באמצעות שיפור ביצועים ארגוניים – ניהוליים
BizSimple Growth
ירושלים
אייל לוי, רו"ח לשיפור ביצועים עסקיים
השגה של המטרות הנחשקות ביותר שלך
באמצעות שיפור ביצועים ארגוניים – ניהוליים
השגה של המטרות הנחשקות ביותר שלך באמצעות שיפור ביצועים ארגוניים – ניהוליים פער הביצוע זה ההבדל בין החזון והאסטרטגיה העסקית שלך לבין התוצאות שאתה משיג בפועל. סגירה של הפער הזה דורשת גישה מונעת נתונים, הלוקחת בחשבון את הצרכים והאתגרים העסקיים הייחודיים שלך. כדי לעמוד במגה אתגר זה, אנחנו ממנפים את טכנולוגית מדעי הנתונים ואת היכולת להבנה פיננסית עמוקה, כדי לעזור לך להניע צמיחה, לקבל החלטות מושכלות ולהימנע מחוסר יעילות, איבוד פרודוקטיביות והחמצת הזדמנויות עסקיות. ניסיון בייעוץ ארגוני של מעל ל-שנה הנתמך על ידי מחקרים, מוכיח שכדי לקדם יעילות ומצוינות עלינו לפתח תרבות של צמיחה ואת זה אנחנו משיגים באמצעות אסטרטגיות פיתוח ארגוני מונעות נתונים.
מנטור עסקי במסגרת קרן שמש
עמית דורון
חברת דורון עמית אינה עוד חברת ייעוץ, דורון עמית נמצא בעסקים כבר שנה...
דורון עמית והצוות
תל אביב - יפו
עמית דורון
חברת דורון עמית אינה עוד חברת ייעוץ, דורון עמית נמצא בעסקים כבר שנה וחווה את המהפכה האדירה שאין כמותה בהיסטוריה העולמית משנות ה-ועד היום . הוא ידע זינוקים, ירידות והתקדם ביחד עם כל הטכנולוגיה התעשייתית והאנושית במהלך שנים אלה. מכאן באה לחברה יתרון עצום בייעוץ וליווי עסק. היום שעסקים נלחמים לקיום ומחפשים אפיקים נוספים או תמיכה בניהול נכון של החברה ויציאה ממשברים אף דוח אקסל או לימודים אקדמאיים יוכלו לעזור להם כי רק מי שיש לו ניסיון אדיר בתחום העסקים מכיר שבילים צדדיים וקיצורי דרך אופרטיביים יוכל לתמוך עסקים…ודורון הוא לא רק יועץ, דורון הקים ובנה מותגים כאשר הוא היזם הבעלים והמבצע ולא רק יועץ עסקי המדריך את האחר מתוך הספר התקשרו
יורי פלדמן
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )
תכלית יעוץ עסקי
לחברת תכלית חדשנות עסקית שיטה ייחודית לאינטגרציה בין האלמנטים השונים המרכיבים את המכלול...
תכלית יעוץ עסקי
נס ציונה
תכלית יעוץ עסקי
לחברת תכלית חדשנות עסקית שיטה ייחודית לאינטגרציה בין האלמנטים השונים המרכיבים את המכלול העסקי. גישה זו, שוברת את הגבולות המסורתיים בין חלקי העסק השונים. הסתכלות זו הופכת את “השלם להרבה יותר מסך חלקיו".
אנו בתכלית יועצים עסקיים מאמינים בתכנון ובניית כל התהליכים ביחד עם הלקוח תוך הקניית ידע וכלים לבצעם וליישמם באופן מלא. שיטה זו מאפשרת ללקוח לבצע בעתיד מהלכים רבים ומשמעותיים באופן עצמאי בעקבות הידע והכלים שרכש. אנו יועצים במגוון תחומים כגון: ייעוץ אסטרטגי, פיתוח עסקי וארגוני, שיפור ביצועים, שיווק הולסיטי ועוד.
ערן רותם - ייעוץ אסטרטגי ממוקד
יש לך אתגרים אסטרטגיים? התלבטויות מורכבות בעולמות השיווק והמיתוג? צורך בשיפור מדדי השורה...
השורה התחתונה - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי שיווקי ומכירתי
ראש העין
ערן רותם - ייעוץ אסטרטגי ממוקד
כל האסטרטגיה היישומית שצריך – כדי להצליח יותר! סיבות לעבוד דווקא איתי: ✓ מומחה קמעונאות BC, סיטונאות BB, איקומרס, מכירות וסחר ✓ מיקוד מובהק בתהליכי אסטרטגיה, M&A, חדשנות וצמיחה ✓ היחיד שיודע לשלב ולתכלל באופן יישומי – שיווק, מיתוג, מכירות ושירות ✓ מאבחון, ניתוח, מחקר, ייעוץ, ותכנון – ועד הדרכות, ליווי, ניהול והטמעה ✓ מומחיות מובהקת בחברות משפחתיות וקיבוציות ✓ בעל חותם האמינות ותו האיכות של Dun & Bradstreet ✓ שנות ניסיון מגוון ומוכח בשטח – העומדות כולן לרשותכם ✓ מנכ"ל איגוד המרקום הישראלי – מנהלי יישום וביצוע שיווקי ✓ מנהל קהילת הריטייל הישראלית – יבואנים, מפיצים, קמעונאים ✓ מאות לקוחות מרוצים וממליצים, ממגוון ענפים והיקפים, אתגרים ומענים *** חפשו "ערן רותם יועץ", "ייעוץ ממוקד אחד על אחד", "השורה התחתונה פיתוח עסקי" – בגוגל, פייסבוק, לינקדאין ויוטיוב… ותוכלו להתרשם בעצמכם… *** והנה המלצה ועצה ראשונית, ללא תשלום: אל תקבלו החלטה על יועץ – מבלי לברר, להשוות ולבדוק איתי קודם… 🙂