מה המודל העסקי שמתאים לכם?

  1. להרוויח מפרסום המודל העסקי לפרסום קיים זמן רב והפך משוכלל יותר ככל שהעולם עבר מדפוס לאונליין. יסודות המודל סובבים סביב יצירת תוכן שאנשים רוצים לקרוא או לצפות בו וחשיפתם תוך כדי כך לפרסום. במודל עסקי פרסומי, עליכם לספק שתי קבוצות לקוחות: הקוראים או הצופים שלכם והמפרסמים שלכם. דוגמאות לחברות שפועלות במודלים עסקיים לפרסום: Ynet, Mako, יוטיוב, פייסבוק
    1. שיווק שותפים (Affiliate marketing)

    המודל העסקי של שיווק שותפים קשור למודל העסקי של פרסום, אך יש לו כמה הבדלים מובהקים. מודל שיווק שותפים שנמצא לרוב ברשת, משתמש בקישורים המוטבעים בתוכן במקום בפרסומות חזותיות הניתנות לזיהוי בקלות. לדוגמה, אם אתם מפעילים אתר סקירת ספרים, תוכלו להטמיע קישורים שותפים לאמזון בתוך הביקורות שלכם, המאפשרים לאנשים לקנות את הספר שאתם סוקרים. אמזון תשלם לכם עמלה קטנה על כל מכירה שתפנו אליהם. דוגמאות לחברות שפועלות במודל עסקי "שיווק שותפים": TheWireCutter.com, TopTenReviews.com

     

    1. עמלת תיווך

    בתי עסק מתווכים בין קונים ומוכרים ומסייעים בהקלה על עסקה. הם גובים תשלום עבור כל עסקה מהקונה או מהמוכר ולפעמים משניהם. אחד מעסקי התיווך הנפוצים ביותר הוא סוכנות נדל"ן , אך ישנם סוגים רבים אחרים של תיווך בין ספקי שירות שונים.  דוגמאות לחברות שפועלות במודל עסקי תיווך: ReMax, יאמי, המקצוענים, Etsy

     

    1. מיקור המונים

    אם אתם יכולים לאסוף מספר רב של אנשים שיתרמו תוכן לאתר שלכם, אזי מדובר באתר שמרכז המון אנשים. מודלים עסקיים של crowdsourcing משדכים לרוב עם מודלים פרסומיים כדי לייצר הכנסות, אך ישנן דרכים רבות אחרות להפקת הכנסות ממודל זה. Threadless, למשל, מאפשר למעצבים להגיש עיצובים של חולצות ונותן להם אחוז מהמכירות. דוגמאות לחברות שפועלות במודל עסקי של מיקור המונים: קיקסטארטר, Headstart, Photostock

    1. אי -תיווך

    אם בכוונתכם לייצר ולמכור משהו בחנויות, תעברו בדרך כלל דרך שורה של מתווכים כדי להביא את המוצר שלכם מהמפעל למדף החנות. הפשרה היא, לעקוף את כולם בשרשרת האספקה ​​ולמכור ישירות לצרכנים, דבר שיאפשר לכם להוריד עלויות ללקוחות שלכם וגם לקיים איתם מערכת יחסים ישירה. דוגמאות לחברות שפועלות במודל עסקי ללא מתווכים (צמצום שרשרת האספקה): Iherb, Uber, Edreams, Booking

     

    1. זכיינות

    זכיינות נפוצה בענף המסעדנות, אך תמצאו אותה גם בכל מיני ענפי שירות, החל מעסקי קמעונאות ועד סוכנויות כוח אדם. במודל עסקי זיכיון, אתם מוכרים את המתכון להקמת וניהול עסק מצליח למישהו אחר. לעתים קרובות אתם גם מוכרים גישה למותג לאומי ושירותי תמיכה, המסייעים לבעל הזיכיון החדש להתחיל לפעול. למעשה, אתם מוכרים גישה למודל עסקי מוצלח שפיתחתם. דוגמאות לחברות שפועלות במודל עסקי של זכיינות : ארומה, קפה קפה, רימקס

     

    1. פרימיום (Freemium)

    עם מודל עסקי freemium, אתם מחלקים חלק מהמוצר או מהשירות שלכם בחינם, וגובים תשלום עבור תכונות או שירותים מובחרים.  Freemium אינו הענקת תקופת ניסיון חינם, שבה לקוחות מקבלים גישה למוצר או לשירות לתקופה מוגבלת,  אלא התרת שימוש בלתי מוגבל בתכונות בסיסיות בחינם, ורק לקוחות שרוצים גישה לפונקציות יותר מתקדמות משלמים.  דוגמאות לחברות שפועלות במודל עסקי של פרימיום:   Gmail, Evernote, LinkedIn

    1. ליסינג

    ליסינג עשוי להיראות דומה למודל הקודם, אך למעשה הם שונים מאוד. בחלוקה, אתם מוכרים גישה תמידית לחלק ממשהו. ליסינג, לעומת זאת, הוא כמו השכרה. בתום הסכם השכירות, הלקוח צריך להחזיר את המוצר ששכר מכם או לרכוש אותו. הליסינג משמש לרוב עבור מוצרים במחירים גבוהים, שבהם הלקוחות לא יכולים להרשות לעצמם רכישה מלאה, אך הם יכולים להרשות לעצמם לשכור את המוצר לזמן מה. דוגמאות לחברות שפועלות במודל הליסינג: Avis lease, פריס ליס 

    1. Low cost

    במודל עסקי Low cost  , חברות מורידות את המחירים שלהן על ידי מתן פחות שירותים. כמה מהדוגמאות הטובות ביותר למודל עסקי מסוג זה הן חברות תעופה Low Cost ועסקים למכירת רהיטים כמו איקאה. בשני המקרים הללו, המודל העסקי אומר, שלקוחות צריכים לרכוש שירותים נוספים או לעשות כמה דברים בעצמם כדי לשמור על עלויות נמוכות.  דוגמאות לחברות שפועלות במודל Low cost : איקאה, EasyJet, Budget hotel 

    1. מרקטפלייס

    מודל מרקטפלייס מאפשר למוכרים להציע פריטים למכירה ולספק ללקוחות כלים קלים להתחברות למוכרים. המודל העסקי הזה יכול לייצר הכנסות ממגוון מקורות, כולל עמלות לרוכש או למוכר בגין עסקה מוצלחת, ושירותים נוספים כמו סיוע בפרסום מוצרי המוכר וביטוח, שייתן לקונים שקט נפשי. מודל השוק משמש עבור מוצרים ושירותים כאחד. דוגמאות לחברות שפועלות במודל עסקי של מרקטפלייס: Fiverr, מרמלדה, Ebay, אמאזון

    1. תשלום על שימוש

    במקום לרכוש מראש כמות מסוימת של משהו, הלקוחות יחויבו בגין השימוש בפועל בתום תקופת החיוב. דגם התשלום הזה הוא הנפוץ ביותר בשירותי הבית (כמו חשמל או מים), אך הוא יושם למשל על מוצרים כמו דיו למדפסות. דוגמאות לחברות שפועלות במודל עסקי לפי שימוש: חברות מים וחשמל, HP Instant Ink

    1. מודל "סכין גילוח"

    המודל העסקי של "סכין הגילוח" נקרא על שם המוצר שהמציא בעצם את הדגם: מכירת מוצר עמיד מתחת למחיר כדי להגדיל את נפח המכירות של מרכיב חד פעמי הקשור לאותו מוצר. זו הסיבה שחברות להבי גילוח מעניקות כמעט חינם את ידית התער, בהנחה שתמשיכו לרכוש כמות גדולה של להבים לאורך זמן. מודל זה מקובל מאוד עם ציוד רפואי בבתי חולים. המטרה היא לקשור לקוח למערכת, להבטיח שיהיו הרבה רכישות נוספות ומתמשכות לאורך זמן. דוגמאות לחברות שפועלות במודל עסקי של סכין גילוח: ג'ילט, מדפסות הזרקת דיו, Xbox, קינדל של אמזון, מכונות קפה ביתיות.

    1. מנוי

    מודלים עסקיים למנויים הופכים נפוצים יותר ויותר. פעם הכרנו את זה בעיתונים ומגזינים אבל היום מודל זה חדר בצורה חזקה לתעשיית ה- SaaS , מדיה , משחקים וכבלים. במודל עסקי זה, הצרכנים מחויבים בדמי מנוי כדי לקבל גישה לשירות. דוגמאות לחברות שפועלות במודל עסקי של מנויים: נטפליקס, +Salesforce, Ynet  

    זו בשום אופן לא רשימה ממצה של כל המודלים העסקיים שקיימים – אבל זה יכול לסייע לכם לחשוב כיצד תוכלו לבנות את המודל העסקי שהכי יתאים למיזם שלכם. 

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

יש לכם שאלה?

טופס פניה ליועצים ונותני שירות

מבולבלים למי לפנות? לחץ כאן להתיעצות »

תפריט נגישות