כיצד להקים סדנת אומן (עסק מלאכת יד)
1. בחר תחביב יצירה שאתה נהנה לעסוק בו. חשוב על תחומי העניין והתחביבים שלך, כמו הכנת תכשיטים, סריגה, הכנת קלפים ועוד. בחר קטגוריה ספציפית שתוכל למקד את העסק שלך סביבה. בחר מיומנות שבה יש לך רקע מתאים, כך שיהיה לך קל יותר לייצר מוצרים.
לדוגמה, אם יש לך מומחיות עם תחביב מסוים, כמו ריתוך או נגרות, ייתכן שתרצה למקד את העסק שלך סביב מלאכות אלה. נסה לחשוב מחוץ לקופסה. יש הרבה מוכרי מוצרי מלאכה שונים שם בחוץ, ואתה רוצה להפוך את עצמך ייחודי ככל האפשר.
2. זהו את הלקוחות פוטנציאליים למוצרים שלך. חשוב על נתונים דמוגרפיים ספציפיים, כמו גיל ומעמד כלכלי. מה הם ההיבטים הפסיכו-דינמיים של הלקוחות הפוטנציאלים שלך. רשימה זו יכולה לתת לך מושג בסיסי למי אתה מוכר וכמה תרצה לגבות.
לדוגמה, אם את.ה מוכר.ת עגילים באיכות גבוהה, את.ה יכול.ה להניח שללקוחות שלך יש איתנות פיננסיות מסוימת ( אם כי יש להיזהר בקביעת הנחות כיוון שלפעמים יש מרכיבי החלטה אחרים שיכולים להשפיע על פעולת הלקוח) . אם את.ה מוכר.ת משהו שהוא יותר הכרחי, כמו רהיטים בעבודת יד, הלקוחות שלך עשויים להיות בעלי צרכים תקציביים אחרים.
3. בקרו בירידים כדי לראות אילו סחורות מוכרים אומנים אחרים. בדקו אתרי יצירה כדי לראות כמה תחרות יש שם בחוץ. היכנס לאתרים שמוכרים עבודת יד כמן אמזון ו- Etsy כדי לראות את סוגי המוצרים שאנשים מוכרים וקונים. תראה כמה לקוחות קנו את הסחורה הזאת בעבר, ואם נראה שהמוצרים האלה מבוקשים מאוד. זה יכול לתת לך מושג עד כמה פופולרי או ייחודי הרעיון העסקי שלך יכול להיות.
4. צרו זהות מותג ייחודית לעצמכם. חישבו על שם ולוגו ייחודי שבאמת לוכד את המהות של מה שאתם מנסים למכור. אל תמציאו מחדש את הגלגל – במקום זאת, תתמקדו בשם מותג קליט ואינפורמטיבי שמושך לקוחות מבלי להישמע קלישאתי מדי או משעמם מדי. בדקו ששם המותג והלוגו שלכם באמת תואמים ליעדים של המיתוג שלכם, כדי שהעסק שלכם ייראה ממש מגובש ומקצועי.
5. קבעו מחיר תחרותי עבור המוצרים שלך. בקרו בירידי מלאכה ובדקו את שוקי המלאכה כדי לראות מה המחיר הממוצע עבור המוצרים שאתם מוכרים. נסו לסמן את המחירים שלכם במחיר דומה כדי שהלקוחות הפוטנציאלים לא יתרשמו שהמוצרים שלכם יקרים מדי.
6. מצאו ספק סביר ממנו אתם יכולים לקנות אספקה בכמויות גדולות. בידקו באינטרנט כדי לראות אם יש חנויות שמוכרות במחירים סיטונאים שיכולות לספק את חומרי הגלם שאתם צריכים עבור המלאכה שלכם. חשבו כמה אתם מוכנים להוציא על עלות היצור – כיוון שבסוף אתם רוצים למכור ברווח מספק (לא פחות מ-50% בדרך כלל ואף למעלה מזה למוצרים יוקרתיים ויחודיים).
7. צרו גרסאות מרובות של המוצרים מראש, כדי שיהיה לך מלאי מספק ומגוון. קחו את זמן הנדרש כדי ליצור "מלאי ראדוני" עבור החנות , כך שתוכלו לקבל הרבה הזמנות בבת אחת. הניחו את המוצרים שלכם בצד במקום בטוח כדי שיהיו מוכנים למשלוח לאחר שתפתחו את העסק.
8. אתרו חברת משלוחים שתוכל לשלח את המוצרים שלכם ללקוחות. גם סניף הדואר המקומי שלכם הוא אפשרות טובה, בהתאם לסוג המוצר שאתם מוכרים. דאגו לאריזות מתאימות!
אתרי אינטרנט מסוימים, כגון Etsy, עוזרים לך להדפיס תווית משלוח עבור סניף הדואר המקומי שלך.
9. כתבו סיפור אישי המתאר את סיפור הרקע שלכם. כתוב כמה פסקאות מעוררות השראה על סיפור המקור שלכם כאומנים. תנו להם לדעת מתי התחלתם ליצור, ומדוע יש סיבות מיוחדות למה שאתם עושים שקרוב ויקר לכם אישית. שמרו על הטקסט תמציתי ומעניין, כך הקונים מרגישים כאילו הם יכולים לסמוך עליך ועל המוצרים שלך.
10. עצבו אתר אינטרנט עבור העסק שלך. בנו אתר אינטרנט שעוזר לתת ללקוחות שלך תחשוה רחבה היקפית של מה שאתם מציעים כאומנים. לכלול עמוד "אודות", "צור קשר", "גלריה" יחד עם מקום שבו אנשים יכולים לקנות המוצרים שלך. בנוסף, כדאי שיהיה איזור עם המלצות וחוות דעת לגבי המורצים והאומנות שאתם מציגים.
אתם יכולים להשתמש בפלטפורמת אתרים נגישה כמו Wix , אבל כדי שהוא ייראה מקצועי יותר, חשוב לרכוש דומיין משלכם.
11. להירשם לפלטפורמות מכירות , כמו Etsy או עבודת יד של אמזון, אשר יסייע לך למכור ולשלוח את המוצרים שלך למגוון מיקומים. אתרים אלה בדרך כלל גובים ממך עמלה מהמכירות שלך, אבל בתמחור נכון זו לא אמורה להוות בעיה משמעותית.
12. צרו פרופיל מדיה חברתית עבור העסק. הירשמו בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט וכל רשת אחרת שבה אתם חושבים שהלקוחות שלכם יהיו פעילים. זכרו שבתחום זה הלקוח יכול להימצא מעבר לים , בצד השני של כדור הארץ. העלו תוכן על בסיס קבוע כדי שתוכלו לשמור על קשר עם העוקבים שךכם ובמקביל לקדם את עצמכם.
13. תוכל גם למכור את המוצרים שלך בירידי מלאכה שונים ברחבי הארץ. זה מועיל במיוחד אם תרצו לקיים אינטראקציה אישית עם לקוחות. זכרו כי ירידים רבים דורשים דמי רישום כדי לשכור דוכן, אז חשוב להירשם לאירועים אלה בזמן והצטרף רק אם מחיר השכרת הדוכן מאפשר לכם להרוויח.
14. ישנם חונכים עסקיים המתמחים בעולם המלאכה ואומנות וכדאי להתייעץ עמם על התוכנית פעולה ושיווק העסק.
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp יצירת קשרנותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
רלי שור
יועצת אסטרטגית ומאמנת מנטלית להגשמה עסקית ואישית, מייעצת לעסקים, מלווה יזמויות בתהליכי פיתוח...
רלי שור פיתוח עסקי
תל אביב - יפו
רלי שור
יועצת אסטרטגית ומאמנת מנטלית להגשמה עסקית ואישית, מייעצת לעסקים, מלווה יזמויות בתהליכי פיתוח עסקי בתחומי אסטרטגיה, שיווק, פיננסים, וכן עוסקת בליווי אישי ליצירת חוסן מנטלי. בעלת ניסיון של מעל שנה בליווי ארגונים גדולים ועסקים בינוניים וקטנים, בליווי מנהלים והנהלות להצלחה. מרצה בבית הספר למנהלים "תפנית" ובפורומים שונים של יזמים ומנהלים, בתחומי יזמות, שיווק, תפקידי הדירקטוריון, תקשורת בין אישית, מידע שיווקי וחוסן מנטלי
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
דבורי כהן - באזזז
העסק שלך צריך להגביר ווליום, בלי שיצרום באוזן את רוצה יותר לקוחות, ולסגור...
Beeing Center ליווי שיווקי ובאזזז לבעלות עסקים
ירושלים
דבורי כהן - באזזז
העסק שלך צריך להגביר ווליום, בלי שיצרום באוזן
את רוצה יותר לקוחות, ולסגור חודש עם הכנסה יפה יותר
אבל- בלי לוותר על הקול האישי שלך.
איתנו בס"ד זה יקרה לך, ובגובה האוזניים!
Beeing center
מרכז לקידום בעלות עסקים חרדיות, בהובלת דבורי כהן באזזז וצוות אלופות
קול מה שאת צריכה בשביל לפתח ולקדם את העסק שלך, בקצב שלך.
את יכולה ללמוד את הקורסים הדיגיטליים הפרקטיים שלנו, וליישם בעצמך.
את יכולה להצטרף לתוכנית ליווי היברידית וליהנות גם מליווי מקצועי, ייעוץ והכוונה.
והטופ- אם את מקצוענית ומחפשת ראש שקט ושיווק שיעשה לך את העבודה, את מוזמנת להשקיע בעסק שלך ובעצמך תהליך ליווי פרימיום (קוראים לזה “עסק מזמזם”)
שבו אנחנו גם נפיק עבורך את כל מערך החומרים השיווקיים שהעסק שלך צריך,
ונעשה איתך ביחד את כל הדרך לעסק יציב, רווחי וממוקד. עם תדמית מדויקת
נראות עוצמתית, פרסום חכם, מערכת שיווקית שעובדת בשבילך ויותר מכירות ורווחים.
אנחנו Beeing Center ומי את? בדרך כלל ב’אודות’ מתחילים לנאום לך על ההיסטוריה של העסק, ומה התחביבים של בעלת העסק וכמה היא אוהבת שוקולד:) אבל פה, מי שמעניינת- זו בעיקר את! אם את בעלת עסק חרדית, כאן תוכלי לקדם את העסק בקצב שלך ובצורה שהכי מתאימה לך ספציפית. אפשר ללמוד דרך קורסים דיגיטליים או תוכנית ליווי היברידית וליישם בעצמך ואפשר לבחור גם בהשקעה איכותית בעסק שלך ולקבל ליווי עסקי VIP בתהליך ייחודי שהופך את העסק שלך למותג בולט ורווחי. תהני משיווק אותנטי ותהיה לך נוכחות ‘מזמזמת’ ומשפכי שיווק שמזרימים לך לקוחות מדויקים ומאפשרים לך לנהל עסק יציב, רווחי ומשפיע. אחרי שמאות בעלות עסקים בחרו לקדם את העסק עם באזזז והן ב"ה במקום רווחי ומתקדם- נשאר לך רק להקשיב להן, ואז לחזור לפה ולהבין מה גילינו בשטח! עם השנים והניסיון הבנו שלפעמים מה שעושה את ההבדל בין עסק מדשדש לעסק רווחי- זה בכלל לא החלק המקצועי! יתכן שאת אלופה בתחומך, מוכשרת, מלומדת, אבל עדיין משהו לא מספיק מתקדם ואנשים לא מספיק קולטים את הבשורה שלך! את יודעת למה? כי מה שמשפיע יותר מהכל זה איך נשמע הקול העסקי שלך, איך את מדבררת את העסק, ועד כמה חידדת את יכולות השיווק והמכירות אצלך! בסייעתא דשמיא, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. מייצרים לעסקים ולחברות בצמיחה, את קול הדרך לעסק יציב, שמדבר בעד עצמו. את מקבלת מעטפת ליווי אישית + הפקה מושלמת עד הפיפס האחרון. שזה אומר להתחיל לעבוד כמו מותג אמיתי, לצאת לשיווק כשברור לך מה המודל העסקי שלך ולהיות מצוידת עם כל חומרי השיווק והפרסום שמאפשרים לך להסביר בקלות למה דווקא העסק שלך. אצלנו גם הדרך חשובה. לא פחות מהתוצאות. חשוב לנו שתהני מחוויית שירות מעולה בראש שקט, ומתהליך אפקטיבי ובגובה העיניים שייתן לך אומץ, ביטחון ומיומנות לשווק חכם ולמכור הרבה יותר. אין כמו ניסיון של שנים בשטח! לדבורי ניסיון של כ-שנים ביצירת תדמית, שיווק ויח”צ ובהפקות תוכן משמעותיות לעשרות עסקים, עמותות ומוסדות בארץ ומחוצה לה. בעלת תארים בספרות ובעיתונאות, ורזומה של שנות הוראת לשון, עברית וסטוריטלינג. כיום, במקביל לניהול המרכז והענקת שירות פרימיום ללקוחותינו, דבורי גם מעבירה קורסים דיגיטליים ופרונטליים, וסדנאות לאסטרטגיה, קופי ופיתוח עסקי, ומרצה בארגונים, מרכזי השתלמויות ומרכזי הכוון, בתחומי האסטרטגיה, הקופי והתקשורת השיווקית. תבטיחו לי! אנחנו נעשה כל מה שבתחום האחריות שלנו עד הפיקסל האחרון בע"ה. אבל גם את חלק בתמונה! אם את חדורת מטרה, מגוייסת לתהליך ומגיעה עם מוטיבציה, רצון חזק ונחישות, לא מחפשת "קסמים" ומישהו שיבטיח לך ואם לא- אז אמאל'ה, אם את מאמינה בעצמך ובמה שיש לך לתת לעולם ורק מחפשת דרך לעוף עם זה ולצאת לאור, גם אם זה ידרוש ממך לצאת מאזורי נוחות- אז גם אנחנו נאמין בעסק שלך ונשמח לתת לך ליווי ליעדים שלך. נותנת לעצמך צ'אנס? את יכולה לצאת עכשיו מהדף. אבל יכולה גם להסכים עם זה שגם לעסק שלך מגיע. שאת ראויה ליותר לקוחות ולהפיץ את הבשורה שלך בקול צלול וברור שאין שום סיבה שהעסק שלך יישאר במקום ושגם את יכולה לשווק בביטחון מלא, למכור יותר ולהצליח בלי להתאכזב שוב ושוב. אז אם את מסכימה עם זה שמגיע לך לגדול ולהרוויח והבנת למה באזזז, טוב שנפגשנו.
שרון אנגל
יזמת, מומחית בשיווק אונליין, יועצת עיסקית, מנטורית ליזמים ומאמנת אישית בתחומי הניהול, הקריירה...
שרון אנגל
רמת השרון
שרון אנגל
יזמת, מומחית בשיווק אונליין, יועצת עיסקית, מנטורית ליזמים ומאמנת אישית בתחומי הניהול, הקריירה והמימוש האישי. אני מלווה יזמים באקסלרטור, מרצה במסגרות שונות בנושאים הקשורים ליזמות, ניהול זמן, יצירתיות ורעיונאות ועוד.
מור כהן
יזמת סדרתית. שני מיזמים בתחום המדיקל דיוויס ועוד… גיוס הון, ממשקיעים פרטיים, קרנות,...
CohenMor Consulting
פרדס חנה-כרכור
מור כהן
יזמת סדרתית. שני מיזמים בתחום המדיקל דיוויס ועוד… גיוס הון, ממשקיעים פרטיים, קרנות, מימון המונים ומענקים לרשות החדשנות ליזמים וחברות. היום, יצרתי מדריך לכתיבה מדויקת וקלה יחד עם AI למענק תנופה וקרן המו"פ
יזמת ומנכ"לית. מייעצת ליזמים משלב הרעיון ועד היציאה לשוק. בניית תוכנית עסקית. בניית פיטץ'. כיצד לקבל מענקים מהרשות לחדשנות וגיוס הון, ממשקיעים פרטיים, קרנות, מימון המונים ומענקים לרשות החדשנות ליזמים וחברות. היום, יצרתי מדריך לכתיבה מדויקת וקלה יחד עם AI למענק תנופה וקרן המו"פ
אייל אלון
יזם ומנכל בעל ניסיון רב ביותר בהקמה וניהול חברות בתחום התקשורת ואנרגייה ירוקה...
BMT
אבן יהודה
אייל אלון
יזם ומנכל בעל ניסיון רב ביותר בהקמה וניהול חברות בתחום התקשורת ואנרגייה ירוקה כולל התמודדות עם קשיים פיננסיים , כוח אדם וטכנולוגיים .
ייגע טכנולוגי נרחב בתחום התקשורת ואנרגייה ירוקה יכולת זיהוי קשיים והתמודדות איתם , ניסיון רב בעבודה מול משקיעים , בנקים , עובדים , עורכי דין , רואי חשבון
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
מנטור עסקי במסגרת קרן שמש
יובל רבינוביץ
יועץ פרישה וחסכון פנסיוני
יובל רבינוביץ הינו מנכ”ל ובעלים של רבינוביץ' החזקות שבין היתר מפתחת תוכנות בתחום הפנסיה והפרישה. מרצה במרכז האקדמי רופין ב.א. מנהלים, מכללות, המי”ל, לימודי חוץ במוסדות להשכלה גבוהה –בר אילן, אוניברסיטה הפתוחה, טכניון. יובל רבינוביץ הינו יועץ גם לפורשי מערכת הביטחון. (צה”ל, משטרה, שב”ס, מוסד ושב”כ) , נציג לשכת סוכני הביטוח בועדת הכספים של הכנסת בדיוניה בחוק פנסיית חובה, יועץ להנהלות וליחידים בבחירת מנהלי הסדרים פנסיוניים, יועץ לנושאי פנסיה ברשויות מקומיות, בפנסיה תקציבית, ופנסיה צוברת ותיקה וחדשה. מר יובל רבינוביץ מועסק גם כיועץ למערכת מרכז השלטון המקומי בנושאים הרלוונטיים באופן מזדמן.