מדוע הנחות באחוזים טובות יותר.
הנחות הן כלי רב עוצמה לעסקים לתמרץ לקוחות לבצע רכישה. עם זאת, בענף הקמעונאות מתקיים ויכוח מתמשך בשאלה האם יש להציע הנחות באחוזים או בסכומים חד פעמיים. במאמר זה נבחן את הסיבות לכך שהנחות באחוזים נחשבות בדרך כלל ליעילות יותר מאלו המוצעות בסכומים חד פעמיים, והיכן השימוש בהנחות באחוזים הוא המתאים ביותר.
- אחד היתרונות העיקריים של שימוש באחוזי הנחה הוא שהן מסוגלות ליצור תחושה של ערך נתפס עבור הלקוח. כאשר לקוח רואה מכירה של 30%, למשל, הוא עשוי לתפוס את הפריט כמשתלם משמעותית מבעבר, גם אם הסכום השקלי בפועל של ההנחה קטן יחסית. הסיבה לכך היא שאחוז ההנחה מוחל על המחיר המקורי, מה שמקל על הלקוח להשוות את מחיר המכירה למחיר המקורי ולראות את החיסכון.
- לעומת זאת, הנחה בסכום חד פעמי עשויה שלא להיות בעלת אותו ערך נתפס, במיוחד אם הסכום גדול והמחיר המקורי של הפריט גבוה. ניתן לראות זאת כאשר לקוח רואה הנחה של 500 ש"ח על מחשב נייד שעולה 2,500 ש"ח.
- יתרון נוסף של שימוש באחוזי הנחה הוא שניתן להשתמש בו כדי ליצור תחושת דחיפות. מכיוון שהנחה באחוזים מוחלת על המחיר המקורי, מחיר המכירה יקטן ככל שהפריט יתקרב למחירו המקורי, ויעודד את הלקוחות לבצע רכישה לפני שתוקף ההנחה יפוג. לעומת זאת, הנחה חד פעמית היא קבועה, והדחיפות הנתפסת פחותה.
- בנוסף, הנחות באחוזים הן רב-תכליתיות בכך שניתן ליישם אותן על מגוון רחב של מוצרים, מפריטי יוקרה ועד פריטים יומיומיים, ואחוז ההנחה קל להבנה עבור כל הלקוחות. יתר על כן, עסקים יכולים להשתמש בהנחות באחוזים כדי ליצור הנחות מדורגות, כגון הצעת הנחה גבוהה יותר ללקוחות הרוכשים פריטים רבים יותר.
- עם זאת, ישנם מצבים מסוימים שבהם השימוש בהנחות סכום חד פעמי עשוי להיות מתאים יותר. לדוגמה, אם פריט כבר מתומחר בצורה תחרותית מאוד ומציע הנחה באחוזים לא יביא לחיסכון משמעותי עבור הלקוח, הנחה בסכום חד פעמי עשויה להיות אפשרות טובה יותר. בנוסף, אם עסק מנסה להעביר פריט מסוים במהירות, הנחה חד פעמית עשויה להיות יעילה יותר בהשגת מטרה זו.
לסיכום, הנחות באחוזים נחשבות בדרך כלל ליעילות יותר מאלו המוצעות בסכומים חד פעמיים. הנחות באחוזים יוצרות תחושה של ערך נתפס, דחיפות ורבגוניות שקשה יותר להשיג עם הנחות חד פעמיות. עם זאת, ישנם מצבים שבהם הנחות חד פעמיות עשויות להיות מתאימות יותר, כגון כאשר הפריט כבר מתומחר באופן תחרותי או כאשר מנסים להעביר במהירות פריט מסוים.
במונחים של היכן אחוז ההנחות הוא המתאים ביותר, זה משתנה בכל עסק ובשוק היעד שלו, אבל הם יכולים להיות שימושיים במגוון סביבות קמעונאיות, כולל חנויות כלבו, חנויות בגדים וחנויות אלקטרוניקה, וחשוב שהעסקים יבדקו וימצאו מה הכי מתאים להם וללקוחות שלהם.
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp יצירת קשרנותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
שמחה לוי
המשרד שלי נותן שירות לעסקים חברות ופרטיים . בנוגע להקמת עסק, ניהולו, תפעולו,...
שמחה לוי - ייעוץ עסקי וניהול כספים
אשדוד
כנרת אייזנברג
כנרת אייזנברג, יועצת פיתוח עסקי שיווקי עם דגש על קידום בדיגיטלי משנת ....
כנרת בי די סי
חיפה
כנרת אייזנברג
כנרת אייזנברג, יועצת פיתוח עסקי שיווקי עם דגש על קידום בדיגיטלי משנת .
ביולי הקימה את מפגשי נטוורקינג ויין ועד היום מתקיימים המפגשים ברחבי הארץ.
מרצה ומנחה סדנאות בנושאים של נטוורקינג ויצירת קשרים, שיווק דיגיטלי, בנייה וניהול קהילה.
ביולי הוציאה לאור את הספר: נטוורקינג – איך לייצר רשת קשרים מהבית
ייעוץ עסקי ייעוץ שיווקי קידום אורגני ברשתות החברתיות נטוורקינג ויצירת קשרים בנייה וניהול קהילה הרצאות וסדנאות
אייל אלון
יזם ומנכל בעל ניסיון רב ביותר בהקמה וניהול חברות בתחום התקשורת ואנרגייה ירוקה...
BMT
אבן יהודה
אייל אלון
יזם ומנכל בעל ניסיון רב ביותר בהקמה וניהול חברות בתחום התקשורת ואנרגייה ירוקה כולל התמודדות עם קשיים פיננסיים , כוח אדם וטכנולוגיים .
ייגע טכנולוגי נרחב בתחום התקשורת ואנרגייה ירוקה יכולת זיהוי קשיים והתמודדות איתם , ניסיון רב בעבודה מול משקיעים , בנקים , עובדים , עורכי דין , רואי חשבון
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
מנטור עסקי במסגרת קרן שמש
חן מור
נעים מאד, חן מור, מנהלת שיווק, מתמחה באסטרטגיה שיווקית בעלת תואר שני במנהל...
ECHORE
נס ציונה
חן מור
נעים מאד, חן מור, מנהלת שיווק, מתמחה באסטרטגיה שיווקית
בעלת תואר שני במנהל עסקים ושיווק, עם רקע עשיר בעבודה במשרדי פרסום וניהול מותגים מובילים במשק.
בעלים ב-ECHORE, סוכנות שיווק שמספקת פתרונות מותאמים אישית לעסקים, תוך שילוב כלי שיווק יצירתיים, גישה ממוקדת ערכים וצוות סופר מקצועי ומנוסה.
מאמינה ששיווק טוב מתחיל מבפנים – בחיבור לערכים האישיים ולחזון העסקי.
מעבירה הרצאות, סדנאות ותהליכי ליווי, בגישה פרקטית במטרה להוביל עסקים לצמיחה.
ליווי לצמיחה עסקית ליווי ממוקד לצמיחה עסקית ואישית על ידי בניית אסטרטגיה שיווקית שמתחילה מבפנים ומשקפת את המותג שלך. שיווק מלא לעסק שלך! עם חשיבה יצירתית ואסטרטגיה חכמה אנחנו מציעות: ניהול סושיאל, יצירת תוכן, עיצוב מהמם, קריאייטיב וימי צילום מקצועיים. מעגל שיווק – נטוורקינג רוצה קבוצה של נשים מהממות שעומדת לצידך בעסק ומקדמת אותך? הצטרפי אלינו לנטוורקינג מסוג אחר ממה שהכרת!
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
יוסי נתנזון
משרד לראיית חשבון עם התמחות בעסקים צעירים- בתחילת דרכם
משה נתנזון ושות'
תל מונד
יוסי נתנזון
משרד לראיית חשבון עם התמחות בעסקים צעירים- בתחילת דרכם
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )
זאב
בנפשי זאב (M.SC) בעל ניסיון של למעלה משלושים שנים בייעוץ עסקי וייעוץ ארגוני....
צוות רז ייעוץ ארגוני הדרכה ואימון עסקי
ראשון לציון
זאב
בנפשי זאב (M.SC)
בעל ניסיון של למעלה משלושים שנים בייעוץ עסקי וייעוץ ארגוני. מלווה עסקים ומאמן מנהלים מכל תחומי המשק: מגזר פרטי, מגזר ציבורי וגם המגזר השלישי (עמותות ארגונים חברתיים ארגוני עזרה וחסד ועוד).
יועץ ומלווה עסקים וכן יועץ ליזמים ועסקים בהקמה. מאמן עסקי. יועץ לעסקים קטנים ובינוניים מטעם משרד הכלכלה במסגרת מעוף (בסבסוד המדינה) יועץ ארגוני – עובד עם חברות עסקיות וארגונים בתחומים מגונים ובפעילויות חוצות ארגון (שיפור תהליכי עבודה, כוח אדם, ארגון וניהול ועוד). מנחה סדנאות וקורסים פנים ארגוניים בנושאי ניהול ופיתוח מנהלים, מכירות ומיומנויות שירות
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
צבי רובינשטיין
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )
אורנית מגנוס
אורנית מגנוס יועצת מלווה בתחום הניהול השיווק והמכירות לעסקים קטנים ובינוניים בעלת ניסיון של 35 שנים. בעברי סמנכל שיווק וחברת הנהלה.ב15 שנים אחרונות מנהלת שיווק במיקור חוץ יועצת ומלווה עסקים בכל הקשור לניהול שיווק ומכירות בכלל ובתחום הרפואי לסוגיו בפרט. בעלת תואר ראשון ושני.