חמשת "הסוסים המנצחים" של התוכנית העסקית

חמשת המרכיבים הכי חשובים בתכנון עסק חדש

בכל פעם שיזמים שאפתנים מבקשים את עצתי, אני אומר להם שהצעד החשוב ביותר בהתחלה הוא שלב הכנת תכנית עסקית. התוכנית העסקית לא חייבת להיות מושלמת, ואתם אפילו צריכים לצפות לבצע בה המון שינויים לאורך הדרך. להלן חמשת המרכיבים החיוניים של התוכנית העסקית:

  1. הצעת ערך ומתחרים מרכזיים

זה מהלך מאוד חיוני כדי לזהות ולחזק את הצעת הערך שלך – או הסיבה שלקוחות ירצו לקנות ממך לעומת המתחרים (ותמיד יש מתחרים בין אם הם ישירים או עקיפים). הנה מה שיש לקחת בחשבון בעת הגדרת הצעת הערך שלך:

  • הגדירו את המוצר שאתם מתכוונים למכור.
  • כתבו רשימה של מותגים אחרים המציעים מוצרים דומים.
  • עברו על כל אחד מהמותגים האלה, העמידו פנים שאתם לקוח נאמן ושימו לב למה שאתם חושבים שהם – והם לא מצליחים לייצר.
  • כשאתם עורכים את המחקר שלכם, חפשו פערי שוק — או תחומים שעסקים אלה אינם משרתים.
  1. לקוחות אידיאליים

לאחר מכן, אתם צריכים להגדיר ולהיכנס לנעליו של ה"לקוח האידיאלי " שלכם.

ככל שתוכלו להכיר את הלקוח הזה לעומק, לבנות את הפרופיל הצרכני שלו — עד כדי הבנה בסיסית של תהליך קבלת ההחלטות והאתגרים היומיומיים שלו — כך תוכל לספק את צרכיו בצורה ישירה יותר. כדי להבין את הלקוח האידיאלי שלך, שאלו את עצמכם:

  • מה המיקוד שלכם?
  • למה שהם יתעניינו במוצרים שלך?
  • איך נראה יום רגיל שלהם?
  • מה משמח אותם?
  • מה מתסכל אותם?
  • מה השיקולים הכספים שלהם? לדוגמה, מהן הרכישות הטיפוסיות שלהם, וכמה הם מוציאים על פריטים אלה?
  1. המבדלים החזקים ביותר

מה עושה אותכם שונים ממותגים אחרים? איך אתם משרתים טוב יותר את הלקוח האידיאלי שלכם? ברגע שתהיה לכם הבנה עמוקה של מה שמבדל אותך, תוכלו להיות בטוחים שאתם מתחילים להבין מה העסק שלכם יציע. המבדל שלכם עשוי בסופו של דבר להיות המוקד המרכזי של אסטרטגיית השיווק שלכם ובמיצוב והנוכחות המקוונת שלכם.

  1. הכנה לצמיחה מהירה

כדי לבנות עסק מדרגי (scalable) שגורם לאנשים לחזור ולהמשיך לקבל שירות זהה בכל מקום בו יפגשו עם המותג שלכם. ושאל את עצמכם:

  • כיצד תשרתו את כל לקוחותיך שוב ושוב?
  • כמה כסף תצטרכו כדי לעשות את זה?
  • איך תרחיבו את העסק לנפח גדול יותר ויותר של לקוחות?
  • איך תמנפו את העניין והנאמנות שלהם כדי להגדיל את הקהל עוד יותר?
  1. אסטרטגיית שיווק במדיה החברתית

מדיה חברתית כבר לא יסולא בפז לצמיחה וההצלחה של עסק. מההתחלה, השתמשו בפלטפורמות כמו אינסטגרם ו-פייסבוק כדי להתחבר ישירות ללקוחות. שקלו היבטים אלה כאשר אתם מתכננים את האסטרטגיה השיווקית במדיה חברתית:

  • באילו פלטפורמות תפרסמו ומתי? ההמלצה שלנו היא לפרסם ביותר מפלטפורמה אחת (כלומר, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק) לפחות שלוש פעמים בשבוע בכל אחת מהן.
  • איזה תוכן תפרסמו? איך זה יספק ערך לקהל היעד שלך, או לתפוס את הקונספט שלכם?
  • כמה זמן תבלו במעורבות ישירה עם הערות? אנחנו מציעים להקצות הרבה זמן כדי לתת לעוקבים שלך תשומת לב של אחד על אחד.
  • השתמשו בתגובות שלהם כדי לקבל החלטות בזמן אמת. זה עוזר לקונים להרגיש כמו אנשים מבפנים.

אם אתם ניגשים למשימה של תכנון עסק בפעם הראשונה כדאי ומומלץ להיעזר בשירותים של יועצים ומומחים עסקיים מנוסים.

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

נותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר

ג'רמי רוטמן

RutmanIP הינו משרד לקנין רוחני עם ניסיון רחב בקידום פטנטים בתחומים מדעיים וטכנולוגיים. אנחנו...

שם המשרד

Rutman IP

מיקום

נתניה

0
שעת ייעוץ חינם

ג'רמי רוטמן

RutmanIP הינו משרד לקנין רוחני עם ניסיון רחב בקידום פטנטים בתחומים מדעיים וטכנולוגיים. אנחנו מלווים את היזמים עד לקבלת הפטנט, כולל איתור ובדיקת המצאות מקבילות, והערכת הסיכויים לקבלת פטנט. אנו מאמצים אסטרטגיה ייחודית לכל יוזמה כדי להגן עליה, בישראל ובעולם. אנו מציעים מגוון של שיטות הגנה על קנין רוחני: סימנים מסחריים, זכויות יוצרים, הגנה על עיצוב, וייעוץ אסטרטגי ליצירת יתרון תחרותי​.

  רישום הפטנטים עימנו הינו תהליך מובנה, צפוי ומוגדר תקציבית, עוד לפני תחילת העבודה. אין הפתעות בלתי צפויות, לא בתהליך העבודה ולא בעלויות.  בנוסף, הוא ייסד חברת תוכנה ועבד בלמידת מכונה ועיבוד תמונה.

ד״ר רוטמן, מייסד RutmanIP, נולד והתחנך בארצות הברית. הוא סיים בהצטיינות לימודי תואר B.Sc בפיזיקה מאוניברסיטת הרווארד, והמשיך משם ללימודי M.Sc ודוקטורט בפיסיקה בטכניון. לד״ר רוטמן יש מעל שנות ניסיון בעריכת פטנטים ויעוץ אסטרטגי לחברות להפיכת רעיונות של מיזמים לנכסים אסטרטגיים. יש לו רקע נרחב בתחום הפיסיקה, תוכנה וחומרה, הנדסת חשמל והנדסת מכונות, אנרגיה ירוקה ועוד. הוא דובר עברית ואנגלית ברמת שפת אם ופרסם מאמרים בכתבי עת מקצועיים מובילים. בנוסף, הוא ייסד חברת תוכנה ועבד בלמידת מכונה ועיבוד תמונה.

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
תכנית ממשלתית

יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)

יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )

מנטור עסקי במסגרת קרן שמש

נטלי בן סימון

נטלי בן סימון, מנהלת מכירות וסמנכלית תפעול בשנה האחרונות, ליוויתי והקמתי חברות בעולמות...

שם המשרד

נטלי בן סימון

מיקום

גדרה

0
שעת ייעוץ חינם

נטלי בן סימון

נטלי בן סימון, מנהלת מכירות וסמנכלית תפעול בשנה האחרונות, ליוויתי והקמתי חברות בעולמות המכירות, כיהנתי בתפקידים של מנהלת מכירות וסמנכלית תפעול, בישראל וברילוקיישן בגיאורגיה.

בשנים האחרונות מלווה בעלי עסקים בשלבים ההתחלתיים של העסק, מייעצת בנוגע להכנת תכנית עסקית, בניית חזון לעסק, בניית פאנל מכירות ופאנל שיווקי נכון להכנסת לקוחות, בחירת ספקי שיווק ואפיקי שיווק רלוונטיים, מימון ותזרים.

שנות ניסיון בעולם המכירות; הקמה מן היסוד וניהול מערכי מכירות תוך הובלה להישגים, שיפור הביצועים והרווחיות. מציעה שירותים ב- ניהול תקציבים, גיבוש אסטרטגיה, בנית תוכניות עבודה, תהליכים ויעדים, ניתוח מצבים והטמעת שינויים ויישום כלי בקרה. ניהול הדרכה והנעת עובדים ומכירות, פיתוח והרחבת מאגרי לקוחות, יצירת שת"פ אסטרטגיים וגיוס גורמים תומכים להצלחה. הכנת תכנית עסקית, בניית חזון לעסק, בניית פאנל מכירות ופאנל שיווקי נכון להכנסת לקוחות, בחירת ספקי שיווק ואפיקי שיווק רלוונטיים, מימון ותזרים.

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

יעל בר-לב

נעים מאוד, אני יעל בר-לב 🤗 יועצת ומלווה עסקית כבר שנה ומתמחה בתחום...

שם המשרד

מיקום

עפולה

0
שעת ייעוץ חינם

יעל בר-לב

נעים מאוד, אני יעל בר-לב 🤗 יועצת ומלווה עסקית כבר שנה ומתמחה בתחום הכספים והניהול ומעניקה שירותים ומוצרים ייעודיים המותאמים אישית לעסק ולאופיו ולצרכיו 🎯

 

👈לפרטים נוספים :
/span>
/span>

 

לקוחותיי זוכים לשיטות עבודה ומוצרים ייעודיים המותאמים להם ולאופי העסק ולצרכיו 🎯 ביניהם: *מנהלת כספים במיקור חוץ* בשיטה ייחודית המשחררת את בעל העסק מעול הבנקים והכספים אך משאחרה אותו בשליטה מלאה בנעשה *ליווי וקידום פרוייקטים עסקיים* משלב ההתכנות ובדיקת הכדאיות, דרך ההגדרות והתכנון ועד ליישום וההטמעה בפועל *מיקוד עסקי* ייעוץ ייעודי וממוקד לשיפור שיטות עבודה ותוצאות עסקיות המתאפשר גם ביישום עצמי וללא תלות חיצונית *ליווי תהליכים* בדגש על שיפור ביצועים, התייעלות צמיחה, ייעול תהליכים ופיתוח עסקי ואישי *כתיבת תכניות עסקיות ואסטרטגיות* למטרות וייעודים שונים ומותאמות בהתאם *ליווי מנהלים* פיתוח מיומנויות ניהוליות ומתן כלים פרקטיים לשדרוג שיטת הניהול העצמית *ניתוחי כדאיות עסקית* בחינת יתכנות עסקית לפני פתיחת עסק/ רכישה/ פיתוח/ התרחבות *גיוס אשראי בנקאי וחוץ בנקאי *הדרכות והרצאות למנהלים ועובדים במגוון תחומים 👈לפרטים נוספים : /span> /span>    

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

ישי בועזסון

מומחה ללוגיסטיקה וניהול שרשראות אספקה, בעל ניסיון רב בייעוץ לחברות במגזרים שונים. בין...

שם המשרד

SupplyChain.co.il

מיקום

מודיעין-מכבים-רעות

0
שעת ייעוץ חינם

ישי בועזסון

מומחה ללוגיסטיקה וניהול שרשראות אספקה, בעל ניסיון רב בייעוץ לחברות במגזרים שונים. בין הפרויקטים אותם ביצע: ייעוץ לחברת אינטל ארה"ב, ייעוץ לחברת Staples ארה"ב, ייעוץ לחברת Pepsi Bottling Co. ארה"ב, ייעוץ לחברת Medtronic ועוד מגוון פרויקטים בארץ ובחו"ל. בנוסף, ייעץ מר בועזסון למט"י ירושלים, ומחזיק במשרת מרצה בכיר בארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה. מר בועזסון הוא בעל תואר שני בהנדסת לוגיסטיקה וניהול שרשראות אספקה מאוניברסיטת MIT בארה"ב.
כמו כן הקים סטארטאפים בתחומים שונים (תחבורה, מסחר, בניין) ובעל נסיון רב בהקמת סטארטאפים ויזמות.

ייעוץ עסקי כללי – תכנון תקציב, תכנית עסקית וכו' ייעוץ מומחה – ניהול שרשראות אספקה ולוגיסטיקה (חיזוי ביקוש, תכנון מלאי, תכנון ייצור, היצע פריטים, אופטימיזציה של הפצה וכו') מנטורינג לסטארטאפים – בניית מצגות, גיוס, בניית תכנית עסקית ועוד הרצאות וקורסים בנושאים : . יסודות הלוגיסטיקה . שיטות חיזוי (תיאורטי) . שיטות חיזוי (מעשי) . עקרונות ניהול מלאי . עקרונות ניהול מלאי בתנאי אי-וודאות . תזמון הפעילות במערך הלוגיסטי (תיאורטי) . תזמון הפעילות במערך הלוגיסטי (מעשי) . ניהול פרויקטים . ניהול האיכות . מדיניות ויזמה ברמת התאגיד . אסטרטגיה ומבנה ארגוני . מטרות ניהול שרשרת האספקה . מבנה שרשרת האספקה . תכנון היצור . העברת מצגת ועמידה בפני קהל (סדנה חוויתית) . ניהול סיכונים

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

דפנה מרטון

מאמנת עסקית ואישית ויועצת ארגונית

שם המשרד

דפנה מרטון

מיקום

חיפה

0

דפנה מרטון

מאמנת עסקית ואישית ויועצת ארגונית

אימון עסקי אישי ולעסק, לעסקים קטנים ובינוניים. התנהלות כלכלית נבונה, תכנון מטרות ויעדים והצבת יעדים וסדרי עדיפויות . בחינת ההתנהלות העכשויות ודיוקה. אם זהו עסק בהתהוות, מיתוג של העסק ביחס למטרותיו. מבנה הארגון והגדרת תפקידים של העובדים בו. קהלי היעד, שיווק . הגדרות עשייה ספציפיות בהתאם לתחום העסק

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

ירון בן אלי

שמי ירון בן אלי ואני יזם, דירקטור ומנכ"ל עם תשוקה לפיתוח עסקי. בשנה...

שם המשרד

ייעוץ עסקי עם התמחות ביזמות ופיתוח עסקי

מיקום

זכרון יעקב

0
שעת ייעוץ חינם

ירון בן אלי

שמי ירון בן אלי ואני יזם, דירקטור ומנכ"ל עם תשוקה לפיתוח עסקי. בשנה האחרונות בניתי חברות מרמת סטארט אפ ועד לחברות עם מחזורים של עשרות מיליוני דולרים ואף יותר. לפני כן, כיהנתי בתפקידים בכירים בחברות המובילות במשק וכיום אני מקדיש את עצמי לתרום מהידע והניסיון שצברתי לעסקים שזקוקים לו.

אני מציע לחברות ועסקים שירותי ייעוץ וליווי עסקי לצמיחה, מנטורינג לבעלים ולמנכ"ל. המיקוד שלי הוא ב: פיתוח עסקי, צמיחה, הגברת מכירות, שיתופי פעולה וסינרגיה עסקית, יצירת קפיצת גדילה ועוד… בנוסף אני מעביר הרצאות בנושא יזמות, ניהול ומה שביניהם. הרצאה איך מתחביב בניתי עסק מצליח ועוד..

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

עאמר עבוד

יועץ בתחום האסטרטגיה העיסקית, שיווק מקומי ובינלאומי, פיתוח מוצרים, היתכנות כלכלית ומימון, פיתוח...

שם המשרד

מיקום

שפרעם

0
שעת ייעוץ חינם

עאמר עבוד

יועץ בתחום האסטרטגיה העיסקית, שיווק מקומי ובינלאומי, פיתוח מוצרים, היתכנות כלכלית ומימון, פיתוח שווקים בארץ ובחו"ל, רגולציה ישראלית ובחו"ל. איש אקדמי תואר שלישי, וניסיון מקצועי של מעל שנה

הגדרת יתרונות וחסרונות החברה, וחיזוק היתרון היחסי הן במוצרים חדשים והן בשירותים שונים. בדיקה ומדידה של שירותי החברה ורמת הביצועים. היתכנות כלכלית לכל מיזם או מחלקה או מוצר חדש. פיתוח שווקים בארץ ובחו"ל תוך כדי בניית אסטרטגיה שיווקית כוללת המכילה את מצב השוק, מתחרים וערוצי השיווק. גיוס הון ובנקאות . טיפול ברגולציה ישראלית ובחו"ל. אסטרטגיות להתרחבות או לצמצום העסקים בהדרגתיות. בדיקת ומדידת רווחיות. עריכת נתחי שוק שונים וטיפול ב BIG DATA

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

קרמט ידגרי

פרשתי בסוף מצה"ל / ח"א לאחר שירות של כ- שנים. בתפקידי האחרון שימשתי...

שם המשרד

מיקום

0
שעת ייעוץ חינם

קרמט ידגרי

פרשתי בסוף מצה"ל / ח"א לאחר שירות של כ- שנים. בתפקידי האחרון שימשתי כמפקד בית מערכת בבסיס של ח"א (פיקוד של כ- חיילים).

בהשכלתי תואר שני במנהל עסקים (ניהול משאבי אנוש ומימון)

חבר בלשכת המאמנים ומשמש כ"מאמן הבית" של מכללת יוזמות

בוגר קורס מנטורינג למנהלים בכירים במכללת התחלה חדשה .

בוגר לימודי ייעוץ ארגוני מאונ' הפתוחה .

כיום עובד כיועץ עסקי וכיועץ ארגוני

לפני כן עבדתי כ  Freelancer כיועץ ארגוני ובליווי מנהלים בכירים

כמו כן מעביר הרצאות וסדנאות לפיתוח מנהיגות והעצמה אישית (בוגר קורס להנחיית קבוצות במכללת גישות)

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
תכנית ממשלתית

מנטור עסקי במסגרת קרן שמש

שם המשרד

דרור - יעוץ והדרכה

מיקום

חיפה

0
שעת ייעוץ חינם

Baruch Dror

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

עמיעד ווייס

עמי ויס, כלכלן ,סוחר בניירות ערך ומקרקעין בעל ניסיון ניהולי ועסקי רב עם...

שם המשרד

עמיעד מדיה

מיקום

קרית אתא

0
שעת ייעוץ חינם

עמיעד ווייס

עמי ויס, כלכלן ,סוחר בניירות ערך ומקרקעין

בעל ניסיון ניהולי ועסקי רב עם חברות וענק וגופים ממשלתיים

התמחויות *בניית תוכניות עסקיות *בדיקות היתכנות וכדאיות כלכלית * תמחור מכרזים ופרויקטים *בניית מערכות ניהול וכתיבת שיטות ונהלי עבודה לעסקים * ליווי ויצוג במו"מ בעסקאות * בניית תוכניות מימון ומתן פיתרונות מימון כוללים ללקוח קצה * הקמה ופיקוח מערכות חשבונאיות עבור חברות *ניהול פרויקטים

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

מאמרים נוספים

מדריך עסקי

icon

האם כדאי להיות או לא להיות פרילנסר?

עבודה כפרילנסר לא בהכרח מתאימה לכולם ומחייבת התארגנות מיוחדת וכוח הנעה עצמי,...

קראו עוד ›
icon

איך להכין תקציר מנהלים מוצלח?

תקציר המנהלים נועד למשוך את תשומת ליבם של הקוראים ולעודד אותם לקרוא...

קראו עוד ›
icon

מדריך להקמת עסק בתחום האסתטיקה (קוסמטיקה)

שישה שלבים להקמת עסק בתחום האסתטיקה   בחרו את קהל היעד שלכם חשוב...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא מדריך עסקי

תכנית עסקית

icon

כיצד לכתוב תכנית עסקית משכנעת (למשקיעים)

תוכנית עסקית יוצרת חשיבה מובנית על כל הנושאים העסקיים הקשורים לעסק, השוק...

קראו עוד ›
icon

כיצד לבצע ניתוח SWOT

איך להכין ניתוח SWOT כדי לקבל את התוצאות האובייקטיביות והשלמות ביותר, רצוי...

קראו עוד ›
icon

איך להכין קנבס מודל עסקי (BMC)

קנבס המודל העסקי הוא מסמך בן עמוד אחד המתייחס למרכיבים החשובים ביותר...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא תכנית עסקית

יש לכם שאלה?

טופס פניה ליועצים ונותני שירות

מבולבלים למי לפנות? לחץ כאן להתיעצות »

תפריט נגישות