חמשת המרכיבים הכי חשובים בתכנון עסק חדש
בכל פעם שיזמים שאפתנים מבקשים את עצתי, אני אומר להם שהצעד החשוב ביותר בהתחלה הוא שלב הכנת תכנית עסקית. התוכנית העסקית לא חייבת להיות מושלמת, ואתם אפילו צריכים לצפות לבצע בה המון שינויים לאורך הדרך. להלן חמשת המרכיבים החיוניים של התוכנית העסקית:
- הצעת ערך ומתחרים מרכזיים
זה מהלך מאוד חיוני כדי לזהות ולחזק את הצעת הערך שלך – או הסיבה שלקוחות ירצו לקנות ממך לעומת המתחרים (ותמיד יש מתחרים בין אם הם ישירים או עקיפים). הנה מה שיש לקחת בחשבון בעת הגדרת הצעת הערך שלך:
- הגדירו את המוצר שאתם מתכוונים למכור.
- כתבו רשימה של מותגים אחרים המציעים מוצרים דומים.
- עברו על כל אחד מהמותגים האלה, העמידו פנים שאתם לקוח נאמן ושימו לב למה שאתם חושבים שהם – והם לא מצליחים לייצר.
- כשאתם עורכים את המחקר שלכם, חפשו פערי שוק — או תחומים שעסקים אלה אינם משרתים.
- לקוחות אידיאליים
לאחר מכן, אתם צריכים להגדיר ולהיכנס לנעליו של ה"לקוח האידיאלי " שלכם.
ככל שתוכלו להכיר את הלקוח הזה לעומק, לבנות את הפרופיל הצרכני שלו — עד כדי הבנה בסיסית של תהליך קבלת ההחלטות והאתגרים היומיומיים שלו — כך תוכל לספק את צרכיו בצורה ישירה יותר. כדי להבין את הלקוח האידיאלי שלך, שאלו את עצמכם:
- מה המיקוד שלכם?
- למה שהם יתעניינו במוצרים שלך?
- איך נראה יום רגיל שלהם?
- מה משמח אותם?
- מה מתסכל אותם?
- מה השיקולים הכספים שלהם? לדוגמה, מהן הרכישות הטיפוסיות שלהם, וכמה הם מוציאים על פריטים אלה?
- המבדלים החזקים ביותר
מה עושה אותכם שונים ממותגים אחרים? איך אתם משרתים טוב יותר את הלקוח האידיאלי שלכם? ברגע שתהיה לכם הבנה עמוקה של מה שמבדל אותך, תוכלו להיות בטוחים שאתם מתחילים להבין מה העסק שלכם יציע. המבדל שלכם עשוי בסופו של דבר להיות המוקד המרכזי של אסטרטגיית השיווק שלכם ובמיצוב והנוכחות המקוונת שלכם.
- הכנה לצמיחה מהירה
כדי לבנות עסק מדרגי (scalable) שגורם לאנשים לחזור ולהמשיך לקבל שירות זהה בכל מקום בו יפגשו עם המותג שלכם. ושאל את עצמכם:
- כיצד תשרתו את כל לקוחותיך שוב ושוב?
- כמה כסף תצטרכו כדי לעשות את זה?
- איך תרחיבו את העסק לנפח גדול יותר ויותר של לקוחות?
- איך תמנפו את העניין והנאמנות שלהם כדי להגדיל את הקהל עוד יותר?
- אסטרטגיית שיווק במדיה החברתית
מדיה חברתית כבר לא יסולא בפז לצמיחה וההצלחה של עסק. מההתחלה, השתמשו בפלטפורמות כמו אינסטגרם ו-פייסבוק כדי להתחבר ישירות ללקוחות. שקלו היבטים אלה כאשר אתם מתכננים את האסטרטגיה השיווקית במדיה חברתית:
- באילו פלטפורמות תפרסמו ומתי? ההמלצה שלנו היא לפרסם ביותר מפלטפורמה אחת (כלומר, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק) לפחות שלוש פעמים בשבוע בכל אחת מהן.
- איזה תוכן תפרסמו? איך זה יספק ערך לקהל היעד שלך, או לתפוס את הקונספט שלכם?
- כמה זמן תבלו במעורבות ישירה עם הערות? אנחנו מציעים להקצות הרבה זמן כדי לתת לעוקבים שלך תשומת לב של אחד על אחד.
- השתמשו בתגובות שלהם כדי לקבל החלטות בזמן אמת. זה עוזר לקונים להרגיש כמו אנשים מבפנים.
אם אתם ניגשים למשימה של תכנון עסק בפעם הראשונה כדאי ומומלץ להיעזר בשירותים של יועצים ומומחים עסקיים מנוסים.
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp יצירת קשרנותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
אלכס אקרמן
Strategy consultant, specialized in leading innovation and growth in startups and large companies.
iStartupAngels
תל אביב - יפו
אלכס אקרמן
Strategy consultant, specialized in leading innovation and growth in startups and large companies.
Venture builder, serial entrepreneur, speaker on startup-related topics and strategic consultant that worked with more than startups over the last years. I founded startups that have raised close to $M and managed an angel investment group for years. I bring multidisciplinary experience in markets, solutions, strategy, business models and fundraising, and all that made it possible to help entrepreneurs build companies that change the world. I am a strategic thinker that understands the ingredients that turn early-stage companies into a success, and I am able to guide teams and work with them to achieve this success. Lived and worked in countries in Asia, Europe and U.S.
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )
איימי בן דור
יועצת עסקית עצמאית מאז שנת . מייסדת המשרד “גפן ייעוץ עסקי”, אחד המשרדים...
גפן ייעוץ עסקי
ירושלים
איימי בן דור
יועצת עסקית עצמאית מאז שנת . מייסדת המשרד “גפן ייעוץ עסקי”, אחד המשרדים המובילים בירושלים שנותן מענה מקיף לעסקים ולעצמאיים ומתמחה בתחומי השיווק והמסחר הדיגיטלי.
לאורך השנים אני מתמקדת במתן פתרונות יישומיים וקידום כלכלי של העסקים אותם אני מלווה. עד היום עבדתי עם מעל ,בעלי עסקים קטנים ובינוניים בתחומי העיצוב (אופנה, תכשיטים, מתנות וחפצי חן) והמקצועות החופשיים (עו”ד, אדריכלים, מטפלים ויועצים) ואני אחראית לפיתוח עסקי משמעותי של העסקים אותם ליוויתי.
בתחילת הקריירה, ארגנתי ירידים ותערוכות בחו”ל לאומנים ויצרנים בתחומי עיצוב המוצר, יודאיקה ותכשיטים. העברתי קורסים במכון הייצוא והשתתפתי בתערוכות מקצועיות בארה”ב ואירופה. הייתי מחלוצות המסחר המקוון בארץ, היקמתי וניהלתי חנויות ETSY באופן שותף והייתי שותפה לגיבוש האסטרטגיה השיווקית האינטרנטית של מותגים מובילים בתחומי האופנה והתכשיטים. ניהלתי במשך שנים את “מועדון עלמה” בחסות מט”י ש”י, אחת מקבוצות הנטווקינג הממוסדות הראשונות על טהרת הנשים בישראל.
יש לי השכלה אקדמית בתחום החשבונאות ומדעי החברה, ועסקתי במחקר בנושא יזמות נשים, שיווק אינטרנטי, קבלת החלטות ובפסיכולוגיה של הצרכנות במאה ה-.
יועצת עסקית בכירה. תחומי מומחיות עיקריים: יעוץ עסקי בענף העיצוב, תכשיטים, יודאיקה, חפצי חן ואופנה; מסחר מקוון ECOMMERCE שיווק ופיתוח עסקי לבעלי מקצוע חופשי (אדריכל, עורך דין, רואה חשבון, מאמן וכד’); ניהול ושיווק עסקים קמעונאיים ONLINE ו- OFFLINE; פיתוח מודלים עסקיים חדשניים.
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
יאיר אזולאי
מתמחה בייעוץ כלכלי ובגיוס אשראי עיסקי למיזמים ולחברות
Trust-Group
זכרון יעקב
יאיר אזולאי
מתמחה בייעוץ כלכלי ובגיוס אשראי עיסקי למיזמים ולחברות
יאיר אזולאי, מתמחה בייעוץ כלכלי ובגיוס אשראי עיסקי למיזמים ולחברות קיימות. ליאיר ניסון רב בתחום היעוץ הכלכלי והמימון. בעברו שימש יאיר ככלכלן בכיר במט"י רעננה. במסגרת תפקידו במטי ליווה עסקים ומיזמים רבים. כמו כן, בעברו שימש כאנליסט בבנק ההשקעות Goren Capital Group, במסגרת תפקידו שם היה שותף לצוות מייעץ לחברות גדולות במשק הישראלי ביניהם (חברת נמלי ישראל, חברת שפיר הנדסה אזרחית וימית ועוד). נציין כי במשך השנים רכש יאיר, בס"ד, ידע וניסיון רב בכל הקשור לגיוס הלוואות מהקרן לעסקים בערבות המדינה. ליאיר קשרים מול גורמים בנקאיים בכירים המאפשרים מקסום של התועלת הכלכלית של הלקוח. כמו כן, יאיר מתמחה בכתיבת תכניות עיסקיות ובליווי עסקי.
אביה
שמי אביה פרחי, אני רואת חשבון משנת . את התואר הראשון שלי בחשבונאות...
רואה חשבון
רחובות
אביה
שמי אביה פרחי, אני רואת חשבון משנת .
את התואר הראשון שלי בחשבונאות ומערכות מידע רכשתי במרכז האקדמי לב. ניגשתי למבחני הסמכה של מועצת רואי החשבון אשר העניקו לי הסמכה כרואת חשבון.
התחלתי לעבוד במשרד קטן ברחובות, במשרד זה רכשתי ניסיון בהנהלת חשבונות, חשבות שכר, ביקורת חקירתית, ביקורות ודוחות לעצמאים, עמותות וחברות.
מהמשרד הקטן ברחובות עברתי למשרד גדול בבורסה ברמת גן שם רכשתי ידע בתוכנות רואי חשבון מתקדמות ובביקורות חברות גדולות ומסועפות במחזורים שנתיים של מיליון ויותר. כל החברות בהן טיפלתי העסיקו חשב- איש כספים היושב בחברה ומנהל את כל הקשור לכספי החברה, מייעל ומייעץ מבחינה כלכלית ועסקית.
עם כל הידע שצברתי במהלך השנים אני מגיעה לתת לכם ולעסק שלכם שרות מעולה, מתוך אמונה שרואה חשבון אינו נדרש רק לבצע את עבודתו מול הרשויות ולהגיש דוחות בזמן אלא גם להעניק מעטפת שלמה של ייעוץ והכוונה לעסק, שרותי חשבות לחברות ועסקים קטנים אשר אין ביכולתם להחזיק חשב שישב בעסק.
מאיר סגל
עורך דין בתחום האזרחי, הייטק, וסייבר, רגולציה, חוק הגנת הפרטיות, הסכמים, מו"מ* בוגר...
מחשבוטק בע"מ
ירושלים
מאיר סגל
עורך דין בתחום האזרחי, הייטק, וסייבר, רגולציה, חוק הגנת הפרטיות, הסכמים, מו"מ*
בוגר הנדסאי תוכנה ורקע בעולם הייטק, רקע בתוכנה והבנה בעולמות הרגולציה והגנת הפרטיות ובלוקציין
אני איש עסקים עם כמה חברות ויש לי נסיון רב
עורך דין – הסכמים בהייטק, NDA, רגולציה, חוק הגנת הפרטיות, ממסדי נתונים, סייבר, וכו'. מנתח מערכות – איפיון מערכת כתיבת איפיון מתחילה עד סוף, הכולל כל במערכת לפרטי פרטים, יש לי רקע בתוכנה וידע בתוכנה.
אייל לוי, רו"ח לשיפור ביצועים עסקיים
השגה של המטרות הנחשקות ביותר שלך באמצעות שיפור ביצועים ארגוניים – ניהוליים
BizSimple Growth
ירושלים
אייל לוי, רו"ח לשיפור ביצועים עסקיים
השגה של המטרות הנחשקות ביותר שלך
באמצעות שיפור ביצועים ארגוניים – ניהוליים
השגה של המטרות הנחשקות ביותר שלך באמצעות שיפור ביצועים ארגוניים – ניהוליים פער הביצוע זה ההבדל בין החזון והאסטרטגיה העסקית שלך לבין התוצאות שאתה משיג בפועל. סגירה של הפער הזה דורשת גישה מונעת נתונים, הלוקחת בחשבון את הצרכים והאתגרים העסקיים הייחודיים שלך. כדי לעמוד במגה אתגר זה, אנחנו ממנפים את טכנולוגית מדעי הנתונים ואת היכולת להבנה פיננסית עמוקה, כדי לעזור לך להניע צמיחה, לקבל החלטות מושכלות ולהימנע מחוסר יעילות, איבוד פרודוקטיביות והחמצת הזדמנויות עסקיות. ניסיון בייעוץ ארגוני של מעל ל-שנה הנתמך על ידי מחקרים, מוכיח שכדי לקדם יעילות ומצוינות עלינו לפתח תרבות של צמיחה ואת זה אנחנו משיגים באמצעות אסטרטגיות פיתוח ארגוני מונעות נתונים.
מנטור עסקי במסגרת קרן שמש
אייל קליין
אנחנו EKDESIGN , חברה וותיקה מבנת , העוסקת בעולם הדיגיטל מא' ועד ת'....
EKDESIGN
חיפה
אייל קליין
אנחנו EKDESIGN , חברה וותיקה מבנת , העוסקת בעולם הדיגיטל מא' ועד ת'.
החל מעיצוב גרפי, פיתוח , תוכן מכירתי ועד שיווק ופרסום בכל הערוצים.
EKDESIGN עוסקת בבניית אתרים ואפליקציות ונותנת פתרונות בעולם הדיגיטל בכל צורך ובכל דרך. החל מעיצוב גרפי, פיתוח, כתיבת תוכן שיווקי , פרסום ושיווק דיגיטלי לעסקים , ייעוץ עסקי בעולם הדיגיטל ומתן מענה לכל צורך בתחום.
אייל אלון
יזם ומנכל בעל ניסיון רב ביותר בהקמה וניהול חברות בתחום התקשורת ואנרגייה ירוקה...
BMT
אבן יהודה
אייל אלון
יזם ומנכל בעל ניסיון רב ביותר בהקמה וניהול חברות בתחום התקשורת ואנרגייה ירוקה כולל התמודדות עם קשיים פיננסיים , כוח אדם וטכנולוגיים .
ייגע טכנולוגי נרחב בתחום התקשורת ואנרגייה ירוקה יכולת זיהוי קשיים והתמודדות איתם , ניסיון רב בעבודה מול משקיעים , בנקים , עובדים , עורכי דין , רואי חשבון
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
מנטור עסקי במסגרת קרן שמש