9 טיפים למכירות ושיווק
-
למכור את ההטבה, לא השוואה.
האופן שבו אתה משווק את עצמך עוסק בהדגשת מה שעושה אותך שונה. ישנן שלוש דרכים עיקריות לעשות זאת.
- עלות (אתה יודע איך לתמחר מוצר טוב יותר מהמתחרים)
- איכות (אתה יותר טוב)
- שילוב שלהם (אתה מציע את התמורה הטובה יותר)
אבל האופן שבו אתה מוכר את עצמך שונה מהאופן שבו אתה משווק את עצמך. אתה יכול להגיד למישהו שאתה מספק מוצר או שירות שהוא זול יותר או יעיל יותר מזה של עסק אחר, אבל זה לא אומר כמה טוב יותר אתה הולך לעשות את חיי הלקוח. זכור שמכירה היא ביצירת ערך ותועלת.
-
הקשיבו ללקוח שלכם.
לעולם הלקוח שלכם יודע טוב ממכם מה הוא רוצה ומה הוא צריך ומדוע. תנסו לשים את האגו בצד ולפתוח את האוזניים ללקוחותיהם. תהיו במוד של הקשבה ותדעו יותר טוב מה למכור.
-
שווקו את המוצר שלכם לפני שהוא מוכן.
יש עסקים שמחכים עד שהמוצר שלהם יהיה מושלם לפני שהם עושים קמפיין שיווקי או מודעות כלשהו. זו יכולה להיות טעות יקרה. עסקים רבים מצפים למכור את המוצר שלהם ברגע שהוא מוכן. אבל אם אף אחד לא יודע על זה, אז הביקוש יתחיל באפס עד שתעשו קמפיין שיווקי כדי לבנות מודעות ללקוחות פוטנציאליים.
עדיף לעשות קמפיין מודעות מקדים, גם אם זה מינימלי, כדי ליידע לקוחות פוטנציאליים שהמוצר שלך בדרך. אתה יכול למכור את ההטבה לפני שהמוצר הגיע. בדרך זו, כאשר המוצר מוכן, כך גם הלקוחות.
-
חשבו מחוץ לקופסה.
הנוף השיווקי השתנה באופן דרמטי בעשורים האחרונים. כעת, עסקים יכולים להשתמש בשלל טכניקות שיווק מקוונות חינמיות או בתשלום שהן גם יצירתיות וגם יעילות. לדוגמה, אתה יכול להשתמש בשיווק וידאו מקוון, מדיה חברתית, משפיעני בלוגים, מיקור המונים, תחרויות, שיווק תוכן, מנהיגות מחשבתית ועוד.
-
למדוד את השיווק
שיווק שאי אפשר למדוד הוא שיווק כושל. איך תוכלו להיות בטוחים שמה שהוצאתם על מודעות תואם את העלייה במכירות? אולי יש עלייה טבעית ועונתית למה שאתם מוכרים שייעלם בעוד חודש.
אם אתה מתכוונים להקדיש זמן וכסף לקמפיין שיווקי, ודאו שאפשר למדוד את התוצאות. הגדירו דרכים למעקב אחר המרות הנובעות מהקמפיין.
-
יצרו תמהיל שיווק
כאמור, כדאי לבדוק מספר ערוצי שיווק ורעיונות כדי לראות מה עובד הכי טוב. לעתים קרובות, זה לא דבר אחד אלא שילוב של כל האמור לעיל שגורם לשיווק להצליח. כאשר הלקוח שלך שומע אותך ברדיו, רואה אותך בתוצאה של מנוע חיפוש, ואז מוצא אותך מוזכר בבלוג שהוא אוהב , הוא מתחיל לשים לב לקיומך. ייתכן שאין לו ו הצורך במוצר או בשירות באופן מיידי, אבל כשהוא יזדקק , זה יהיה השם שלך שיעלה בזיכרונו ולא המתחרה.
-
יחסי ציבור – מימד אחר
כשאתה עושה פרסום מסורתי, זה החומר השיווקי שלך שמוכר את המוצר שלך. כשאתה עושה יחסי ציבור, או שאיש עיתונות או בית תקשורת שמסקר את התעשייה שלך מדברים עליך, זה בניית מותג ותמיכה. גם אם החברה שלך הוזכרה רק באמצעות ציטוט של המנכ"ל שלך, אתה עדיין "כפי שצוין בכלכליסט או בגלובס". כאשר לקוחות רואים את המותג לצד שם החברה שלך, זה בונה אמינות.
בניגוד לרוב השיווק המסורתי, יחסי הציבור מחזיקים מעמד הרבה מעבר לתאריכים של מסע הפרסום. יחסי ציבור טובים יכולים לעשות הרבה למען האמינות ובניית המודעות למותג שלכם.
-
תנו ללקוחות מקום להתלונן
טוב או רע, אתה רוצה לדעת מה הלקוחות שלך אומרים. אם אתה לא מספק ללקוחות שלך מקום להתלונן או לשבח אותך, זה גורם לזה להיראות כאילו המחשבות והדעות שלהם לא חשובות. זכור, גם אם לקוח מגיע אליך וזועם, זו הזדמנות נהדרת עבורך להראות בפומבי עד כמה אתה מוכן לתקן עוול, או לגרום ללקוח להרגיש מוערך – שזה זהב יחסי ציבור.
על ידי מתן מקום באתר שלך להחלפה מסוג זה, תוכל לטפל בבעיה ולשלוט בחלק מהנרטיב הזה. האלטרנטיבה היא שהלקוח שלך יעבור לאתר של צד שלישי ויתלונן במקום שבו אינך יכול לטפל בבעיה או להתאים תגובה ערוכה.
-
אנו מצפים לראות אותך שוב
המלצות מפה לאוזן ולקוחות נאמנים, טובים יותר מכל צוות מכירות שתוכלו להרכיב.
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp
יצירת קשר
נותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
אילן ברקן
ליווי וייעוץ לבעל עסק קיים או בהקמה מצריך ניסיון, מקצועיות, רגישות, סבלנות, הכלה...
שבי ציון
אילן ברקן
ליווי וייעוץ לבעל עסק קיים או בהקמה מצריך ניסיון, מקצועיות, רגישות, סבלנות, הכלה והבנה ללא גבול. יזם או בעל עסק המעוניינים להתפתח מונעים לעיתים ע"י מוטיבציה אינסופית הגובלת לעיתים בחלום רחוק (רגש). על כתפינו היועצים/המלווים מוטלת אחריות כבדה ביותר המצריכה הרתמות לחזון היזם אך במקביל גם פתיחות, כנות ואומץ ע"מ 'להוריד לקרקע' כשצריך ולהצמד לכללי ההגיון הכלכלי. אני דוגל בעבודה בשיתוף ובשקיפות מלאה מול הלקוח ומתנהל אל העסק שלך כאילו היה שלי.
ב-שנים האחרונות ניהלתי ופיתחתי זכיינים בעלי מרכזי למידה לאנגלית בחברה בינלאומית. הייתי אחראי לגיוס זכיינים עצמאיים בכל המגזרים בארץ ובעיקר עסקתי רבות בליווי ובפיתוח עסקי שלהם. שירותים – לקראת הקמת עסק: מיפוי עסקי, בדיקת היתכנות עסקית, בחינת בחירת מודל עסקי מתאים ע"פ פרמטרים שונים, בניית תוכנית עסקית, היתכנות עסקית, דו"ח נקודת איזון/החזר השקעה והתנהלות עסקית כללית. שירותים – עסק קיים המעוניין להתפתח לרשת: מיפוי עסקי, בדיקת היתכנות עסקית, בחינת בחירת מודל עסקי מתאים ע"פ פרמטרים שונים, בניית תוכנית עסקית, היתכנות עסקית, דו"ח נקודת איזון/החזר השקעה והתנהלות עסקית כללית.
גבריאלה דנמור
היי!
שמי גבריאלה דנמור, המלווה העסקית שלך, אני כאן כדי ללכת איתך יד ביד בתוך עולם העסקים.
עם שמונה עשר שנות ניסיון בעולם המכירות, שירות וניהול, שנים מלווה עסקים בתחומי המסעדנות, תיירות ועסקים קטנים.
היי! שמי גבריאלה דנמור, המלווה העסקית שלך, אני כאן כדי ללכת איתך יד ביד בתוך עולם העסקים. עם שמונה עשר שנות ניסיון בעולם המכירות, שירות וניהול, שנים מלווה עסקים בתחומי המסעדנות, תיירות ועסקים קטנים. אהיה איתך לאורך כל הדרך, נבנה אסטרטגיה, נפעיל בשטח צעדים טקטיים, נפתח כיווני שיווק, נצעד צעדים ראשונים במדיה החברתית, נפתח מוצרים, נבנה תוכנית פיננסית לעסק! ועוד..
אורנית מגנוס
אורנית מגנוס יועצת מלווה בתחום הניהול השיווק והמכירות לעסקים קטנים ובינוניים בעלת ניסיון של 35 שנים. בעברי סמנכל שיווק וחברת הנהלה.ב15 שנים אחרונות מנהלת שיווק במיקור חוץ יועצת ומלווה עסקים בכל הקשור לניהול שיווק ומכירות בכלל ובתחום הרפואי לסוגיו בפרט. בעלת תואר ראשון ושני.
אודי בר לבב
ייעוץ סביבתי, ליווי לגופים ולמוסדות. ייעוץ אסטראטגי, הכנת תכניות עסקיות בפרוייקטים בתחומי איכות...
סביבות ייעוץ ותכנון סביבתי
ירושלים
אודי בר לבב
ייעוץ סביבתי, ליווי לגופים ולמוסדות. ייעוץ אסטראטגי, הכנת תכניות עסקיות בפרוייקטים בתחומי איכות הסביבה.
ליווי תהליכי תכנון. ייעוץ אסראטגי וייעוץ עסקי.
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
מנטור עסקי במסגרת קרן שמש
דרור זורע
שמי דרור זורע ואני מומחה למיתוג ושיווק, מבין איך צרכן חושב (BC וגם...
DROR ZOREA internal & marketing communications
הדר עם
דרור זורע
שמי דרור זורע ואני מומחה למיתוג ושיווק, מבין איך צרכן חושב (BC וגם BB), מפצח אתגרים, ממקד מסרים, ומייצר ערך מבדל ותחרותי עבור הלקוחות
בעל ניסיון רב בתפקידי שיווק ופרסום ביניהם: מנהל אגף שיווק תוכן בפרטנר ORANGE, מנהל השיווק של אינטרנט זהב, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב GOLD TRADE, מנהל תיקים בגיתם BBDO ושותף/בעלים בחברת העיצוב PROPAGANDA
מוסמך תואר שני בתקשורת ובוגר תואר ראשון בכלכלה ולוגיסטיקה מאוניברסיטת בר אילן, ובעל תעודת בעיתונאות ותקשורת (post B.A).
יועץ עסקי שיווקי במעוף – משרד הכלכלה והתעשייה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.
מלווה שיווקי של תוכניות מנטורינג לעסקים.
ייעוץ אסטרטגי שיווקי הכולל בחינה ומפה תפיסתית של החברה, קביעת הערכים המבדלים וה DNA הרצוי, קהלי המטרה והפרסונות והכל על מנת לייצר בידול תחרותי. מיתוג ושפה ויזואלית כפתרון מלא והכרחי לחברה, החל משלב האבחון והגיבוש האסטרטגי דרך עיצוב הזהות והשפה הויזואלית: לוגו, סיסמה, בחירות פונטים, צבעוניות ושפה צילומית למותג. הפתרון כולל מיתוג הנכסים הדיגיטליים (אתר אינטרנט, דפי חברה ברשתות החברתיות, אב טיפוס לניוזלטר), נקודות ממשק מול הלקוח, אריזות, משרדי הפירמה ועוד. תקשורת שיווקית ואחזקת מותג שוטפת גם ב CB וגם ב BB כולל עיצוב חומרים שיווקיים לתמיכה במכירות, בניית קונספטים לפעילויות אינסנטיב ומבצעים ללקוחות, מצגות סרטי הדרכה ועוד. בניית אסטרטגיה לשיווק ישיר, ניוזלטרים, מיילרים ודפי נחיתה לרבות הטמעה על מערכות אוטומציה, תכנוןCustomer Journey ושידרוג נראות המגעים עם הלקוח. קמפיינים פרסומיים למדיות השונות: רשתות חברתיות, גוגל ורשת האינטרנט, עיתונות ומגזינים מקצועיים, שילוט וכו…
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
אבירם כהן
נעים להכיר, שמי אבירם כהן מייסד חברת INNOVEST המתמחה בניהול פיננסי מקיף, פיתוח...
INNOVEST
רמת גן
אבירם כהן
בעזרת צוות מיומן ומנוסה של כלכלנים, יועצים פיננסיים ומומחי שוק ההון מהמובילים בתחום, אנו פועלים כ-One Stop Shop, ומאפשרים לכם לקבל את כל השירותים הדרושים לעסק ולמשפחה במקום אחד. השילוב המקיף בין תחום הליווי העסקי עם תחום הניהול הפיננסי מציע לבעלי עסקים ערך מוסף משמעותי. גישה הוליסטית זו מאפשרת איזון מושלם בין צרכי העסק וצרכי המשפחה, תוך הבטחת יציבות פיננסית מרבית וקבלת החלטות מושכלות. השילוב בין שני התחומים מספק פתרון מקיף ומותאם אישית, המאפשר לבעלי עסקים לקדם את העסקים שלהם באופן בריא ופרוספקטיבי. ב- INNOVEST אנו משלבים את התכנון הפיננסי האישי והמשפחתי של בעלי העסק עם המטרות והצרכים האסטרטגיים והפיננסיים של העסק עצמו. התהליך מתמקד בבניית איזון וחלוקת משאבים נכונה בין המשפחה לבין העסק. ליווי עסקי מקיף עבור בעלי העסקים, יחד עם תכנון פיננסי ופנסיוני משפחתי, מאפשרים לקיחת החלטות מושכלות וניהול משאבים יעיל ומדויק. כמו כן, התהליך מקנה יכולת להתמודד עם אתגרים פיננסיים ולקדם את צמיחת העסק שלכם כשבמקביל, תהיו מסוגלים לדאוג גם לצרכים הפיננסים של המשפחה, בהווה ובעתיד.
עפר עצמון
קונספקט הינה חברת ייעוץ עיסקי ושיווקי קטנה ודינמית. אנו מתמקדים בענפי ההיי-טק, כגון...
קונספקט בע"מ
רמת גן
עפר עצמון
קונספקט הינה חברת ייעוץ עיסקי ושיווקי קטנה ודינמית. אנו מתמקדים בענפי ההיי-טק, כגון אלקטרוניקה, מערכות מידע, תקשורת, מכשור רפואי וביוטכנולוגיה.
מידע ברור, עדכני ותמציתי הוא המפתח להצלחה בסביבה העיסקית המשתנה במהירות. אתם יכולים להיות בטוחים שנביא לכם את כל העובדות והנתונים, לאחר ניתוח ועריכה, עם המלצות אסטרטגיות ושיווקיות מעשיות, התפורות לצרכים הספציפיים שלכם.
שירותינו ניתנים במקצועיות רבה, במהירות, בעלות נמוכה ובדיסקרטיות מירבית.
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
רינה קישון
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)