איך להכין דק למשקיע

אילו שקפים לכלול ב"דק" למשקיע

 1. חזון והצעת ערך –  משפט אחד על המיזם שלכם והערך שהוא מספק ללקוחות היעד. מומלץ לכתוב קצר וברור. דרך מצוינת לחשוב על השקף הזה היא לדמיין אותו כציוץ קצר בטוויטר – לתאר את העסק שלכם ב -140 תווים או פחות, בצורה שגם מי שאינם מומחים יבינו. מקובל שחברות סטארט-אפ מתארות את הצעת הערך שלהן כהשוואה לחברה ידועה אחרת. לדוגמה:

"אנחנו ה- AIRBNB של של רכבים פרטיים"

"אנחנו נטפליקס למשחקי וידאו"

זו שיטה מצוינת, אך אם תשתמשו בה, שימו לב שההשוואה שלכם הגיונית. המודל העסקי שלכם חייב להיות דומה באמת לחברה שאליה אתם מתייחסים.

2. הבעיה/צורך – דברו על הבעיה שאותה בכוונתכם לפתור ומי קהל היעד. אתם יכולים להזכיר פתרונות נוכחיים הקיימים בשוק, אך אל תבזבזו יותר מדי זמן על ההשוואה התחרותית.  באופן אידיאלי, נסו לספר סיפור מהותי כאשר הבעיה מוגדרת בו היטב. ככל שתצליחו להציג את הבעיה כממשית יותר, כך המשקיעים שלכם יבינו את העסק שלכם ואת מטרותיכם.

3. שוק היעד והזדמנות – השתמשו בשקף זה כדי להרחיב מיהו הלקוח האידיאלי שלכם וכמה לקוחות פוטנציאליים כאלו יש. מהו גודל השוק הכולל וכיצד אתם ממקמים את החברה שלכם בשוק?. זה המקום לספר על היקף הבעיה שאתם פותרים. אם זה מתאים לעסק שלכם, תוכלו לחלק את השוק שלכם לפלחים , שווקים וקהלים שונים.  המשקיעים ירצו לראות שיש לכם שוק מאוד ספציפי ונגיש. ככל שתהיו יותר ספציפיים, כך ה"דק" שלכם יהיה מציאותי יותר.

4. הפתרון – בשקף זה מתארים את המוצר או השירות שלכם. תארו כיצד לקוחות ישתמשו במוצר שלכם וכיצד הוא מטפל בבעיות שתיארתם בשקופית מספר שתיים. במידת האפשר, השתמשו בתמונות מדגימות כאשר אתם מתארים את הפתרון שלכם. כזכור, תמונה אחת שווה אלף מילים.

5.  מודל עסקי – זה המקום לדבר על מודל הרווח שלכם . מה אתם גובים ומי משלם? עבור עסקים מסוימים (אתרי תוכן, למשל), המפרסמים משלמים את החשבונות במקום המשתמשים, ולכן חשוב לפרט את הפרטים כאן. 

6. חסמי כניסה למתחרים – אם המוצר/ שירות הינם מבוססי טכנולוגיה, פה תצטרכו לשים דגש על הייחודיות והחדשנות של הטכנולוגיה, על הקניין הרוחני והאתגר שאתם מייצרים למתחרים. 

7.  מפת דרכים – השתמשו בשקופית זו כדי לדבר על אבני הדרך שלכם. אילו מטרות עיקריות השגתם עד כה ומה הם השלבים העיקריים הבאים שאתם מתכננים לנקוט. רצוי לבנות את מפת אבני הדרך על טבלת ג'אנט.(טבלה המשמשת לרישום פעילויות מתוכננות הקשורות זו בזו תוך ציון הזמן המשוער של כל פעילות) 

8. אסטרטגיית השיווק והמכירה – בשקף זה תציגו את המתווה של  תוכנית השיווק והמכירה שלכם.כדאי לפרט את טקטיקות המפתח שאתם מתכוונים להשתמש בהן כדי לחשוף  את המוצר שלכם ללקוחות פוטנציאליים. איתור ורכישה של לקוחות יכולים לפעמים להיות האתגר הגדול ביותר עבור מיזם סטארט -אפ, ולכן חשוב להראות שיש לכם הבנה טובה כיצד תגיעו לשוק היעד ובאילו ערוצי מכירה בכוונתכם להשתמש.

9. צוות ההקמה – כאן עליכם לשכנע, מדוע אתם והצוות שלכם הינכם האנשים הנכונים לבנות ולגדל את החברה הזו. ספרו על הניסיון שלכם, הדגישו את חברי צוות המפתח, הצלחותיהם בחברות אחרות והמומחיות המרכזית שהם מביאים לשולחן. גם אם עדיין אין לכם צוות שלם, זהו את תפקידי המפתח שאתם צריכים לאייש והסבירו למה תפקידים אלה הם קריטיים לצמיחת החברה.

10 . תחזיות פיננסיות – המשקיעים יצפו מכם להראות את התחזיות הפיננסיות שלכם : תחזית מכירות , דוח רווח והפסד ותחזית תזרים מזומנים לחמש שנים לפחות. חשוב לשים דגש על הנחות יסוד הגיוניות ומציאותיות ככל האפשר.  

11. תחרות – לכל עסק יש תחרות בצורה כזו או אחרת. גם אם יצרתם שוק חדש לגמרי, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם משתמשים כרגע בפתרונות חלופיים כדי לפתור את בעיותיהם. תארו כיצד אתם משתלבים בנוף התחרותי ובמה אתם שונים מהמתחרים ומהחלופות הקיימות כיום בשוק. ספרו אילו יתרונות מרכזיים יש לכם על פני המתחרים ומה הייחודיות שלכם. 

12. השקעה מבוקשת ושימושים – בשלב זה תצטרכו להסביר מדוע אתם צריכים את סכום הכסף שאתם מבקשים וכיצד בכוונתכם להשתמש בכסף. כל משקיע ירצה לדעת כיצד משתמשים בכספו וכיצד אתם מתכוונים שהוא יעזור לכם להשיג את המטרות שהצבתם לעסק שלכם.

13. אסטרטגיית יציאה – אקזיט -כאשר מגייסים כסף ממשקיעים, יש להראות להם כיצד בכוונתכם לתת להם תשואה. זאת עושים בצורה של שקף של "אסטרטגיית יציאה" ,המתאר מי יכולים להיות הרוכשים הפוטנציאליים שלכם אם תצליחו. גם הנפקה ציבורית (IPO) היא אופציה משתלמת לחברות הזנק בעלות צמיחה גבוהה. 

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

מאמרים נוספים

גיוס השקעה לחברת סטארט-אפ

icon

כיצד לכתוב תכנית עסקית משכנעת (למשקיעים)

תוכנית עסקית יוצרת חשיבה מובנית על כל הנושאים העסקיים הקשורים לעסק, השוק...

קראו עוד ›
icon

יש לי רעיון לסטארט-אפ

איך אתם מתכוונים להביא את הרעיון שלכם למימוש? בניית עסק מצליח דורשת...

קראו עוד ›
icon

איך להכין "נאום מעלית" מנצח 

בין אם אתם מנסים לגייס כסף ממשקיעי מלאך (אנג'לים) או משקיעי הון,...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא גיוס השקעה לחברת סטארט-אפ

יש לכם שאלה?

טופס פניה ליועצים ונותני שירות

מבולבלים למי לפנות? לחץ כאן להתיעצות »

תפריט נגישות