אז איך מתחילים….
בין אם אתם מנסים לגייס כסף ממשקיעי מלאך (אנג'לים) או משקיעי הון, או רק רוצים לשכלל את האסטרטגיה העסקית שלכם, "נאום מעליות" רהוט הוא כלי חיוני להשגת המטרות שלכם. ניתן להעביר את הנאום גם לסקירה כללית של עמוד אחד, המתאר את הסטארט-אפ שלכם ויוכל לשמש כתמצית מנהלים ("דק").
1. הגדירו את הבעיה – הדבר החשוב ביותר הוא לזהות בעיה שכדאי לפתור. אם המוצר או השירות שלכם לא פותרים בעיה שיש ללקוחות פוטנציאליים, אין לכם מודל עסקי בר קיימא . פשוט כמו שזה נשמע. אינכם צריכים לפתור בעיה אדירה שבה הפתרון ישנה את העולם. זה נהדר אם אתם אכן מתמודדים עם בעיה כזו, אבל מבחינת רוב העסקים, לא זו המציאות. הבעיות יכולות להיות פשוטות, אבל אמיתיות, ומשקפות צורך אמיתי, גם אם אינו גרנדיוזי. כל עוד אתם, כיזמים, פותרים בעיה שיש ללקוחות או עונים על צורך, תוכלו לבנות עסק.
נסו לזקק את הבעיה של הלקוח שלכם לצורתה הפשוטה ביותר. באופן אידיאלי אתם אמורים להיות מסוגלים לתאר את הבעיה שאתם פותרים במשפט אחד או שניים, או אולי כמה נקודות. בהמשך, החברה שלכם עשויה לפתור בעיות מרובות ומגוונות, אך בתחילת הדרך רצוי שתתמקדו בבעיית ליבה אחת.
2. תארו את הפתרון שלכם – לאחר שהגדרתם בבירור את הבעיה שאתם פותרים, עליכם להסביר כיצד הפתרון שלכם עובד. הצהרת בעיות ברורה תעזור לכם למקד את הפתרון שלכם בפתרון הבעיה האחת, ולא למתוח את הפתרון לפתרון בעיות פוטנציאליות מרובות. שוב, נסו לזקק את תיאור הפתרון שלכם לכמה שפחות מילים. אתם אמורים להיות מסוגלים לתאר את הפתרון שלכם ברמה גבוהה בכמה משפטים בודדים.
3. הכירו את שוק היעד שלכם – כאשר אתם מגדירים את הבעיה שאתם פותרים, עליכם לחשוב כמובן על הלקוחות הפוטנציאליים שיש להם בעיה זו. הגדירו בדיוק למי יש את הבעיה שאתם פותרים ותוכלו להסיק מזה לכמה לקוחות פוטנציאליים אפשר לנסות למכור את הפתרון שלכם.
4. פילוח שוק – עליכם לנסות ולחלק את שוק היעד שלכם לפלחים – קבוצות קטנות יותר של אנשים, שאליהם אתם מכוונים. תמיד מפתה להגדיר שוק יעד גדול ככל האפשר, אך דווקא קהל גדול מדי ולא מפולח אינו מהווה נקודת אחיזה אמינה.
5. תארו את המתחרים – לכל עסק יש תחרות . גם אם אף אחד לא מצא פתרון דומה למה שהגעתם אליו, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם הרי פותרים את הבעיה שיש להם עם אלטרנטיבה כלשהי.
6. ספרו על הצוות שאיתכם – גם אם הרעיון שלכם נפלא, רק הצוות הנכון למשימה יוכל לבצע ולבנות חברה מוצלחת ביעילות. בחלק זה עליכם להסביר מדוע אתם והשותפים העסקיים שלכם הנכם הצוות הנכון לביצוע החזון שלכם, ומדוע המיומנות של הצוות שלכם היא בדיוק מה שנדרש כדי להוביל את החברה שלכם להצלחה. זה לא נורא בשלב הזה אם אין צוות שלם במקום. חשוב יותר להבין שיש לכם פערים בצוות הניהול שלכם וכי עליכם להעסיק את האנשים הנכונים. לזהות מה חסר בצוות שלכם ולהבין שאתם צריכים למצוא את הכישרון הנכון כדי למלא את החסר- זו תכונה חשובה אצל כל יזם.
7. תכללו ב"נאום" גם סיכום כספי – לקבלת הצעה טובה, אינכם חייבים להציג תחזית פיננסית מפורטת לחמש שנים . מה שיותר חשוב הוא שתבינו בגדול את המודל העסקי שלכם – מי משלם את החשבונות שלכם ואילו הוצאות צפויות לכם.
7. הציגו אבני דרך – המרכיב המרכזי האחרון ב"נאום המעליות" שלכם הוא העברת אבני הדרך העסקיות שלכם, או במילים אחרות, לוח הזמנים שלכם . כאן תספרו על המטרות הקרובות שלכם וכיצד בכוונתכם להשיג אותן. אם כבר השגתם כמה אבני דרך בולטות, כדאי לציין אותן.
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp יצירת קשרנותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
מרדכי לנדו
לאחר שנות שירות כפיזיקאי בכיר בקמ"ג, התחלתי ב-קריירה חדשה כעורך פטנטים וכיועץ בנושא...
ד"ר מרדכי לנדו
באר שבע
מרדכי לנדו
לאחר שנות שירות כפיזיקאי בכיר בקמ"ג, התחלתי ב-קריירה חדשה כעורך פטנטים וכיועץ בנושא תמיכה של רשות החדשנות במיזמים טכנולוגיים משני עברי החזית, כבודק של רשות החדשנות וכיועץ ליזמים ולחברות הזנק.
אני עורך פטנטים מאז ועובד עתה ישירות עם ממציאים, יזמים וחברות הזנק, וגם בעקיפין דרך מיטב המשרדים בארץ. בנוסף, לאורך כל העשור הקודם בדקתי מטעם רשות החדשנות בקשות לתמיכה מרשות החדשנות והצגתי את המלצתי לפני וועדה. מאז אני מסייע ליזמים ולחברות להגיש בקשות תמיכה מרשות החדשנות, משרד האנרגיה ועוד. אני בקי בתחומים מקצועיים בחלוקה לשתי רמות, רמת מומחיות ורמת היכרות מעמיקה. מומחיות מתבטאת בפרסומים מדעיים, פטנטים, ופיתוח מוצרים ומערכות. היכרות מעמיקה מבוססת על עריכת פטנטים של לקוחות ו\או בבדיקה מקצועית של בקשות תמיכה למענקי מחקר ופיתוח. תחומי המומחיות הינם: גלאי אור מהירים, התפרקויות בגזים, לייזרים גזיים ומוצקים, לייזרים רפואיים, לייזרים צבאיים, אופטיקה גיאומטרית ופיזיקלית, תכנון אופטי, אופטיקה לא-לינארית, פיזיקה גרעינית, אופטיקה לא מדמה, דינמיקה מכנית, אנרגיה סולרית, תקשורת אופטית, משחקי חשיבה. יצור משחקי פלסטיק וקרטון, פיתוח אתר אינטרנט, אחזקת חנות מקוונת, שיווק מוצרים במגוון דרכים ופלטפורמות. תחומי הכרות מעמיקה הינם: גרפן, מכניקה, משחקים, מיזוג אוויר, שיטות עסקיות, מכשירים רפואיים ושתלים, אמינות, אבטחה, הדמיה, עיבוד תמונה, ראיה תלת-מימדית, פנלים פוטו-וולטאים, מלכודות קרות, שעון ראשוני, התמרת אנרגיה, קרני פוזיטרונים, דיאגנוסטיקה רפואית, ננוטכנולוגיה, גידול שכבות, תאורה, לדים, מגדלי קירור, שילוט, אלקטרו-הולוגרפיה, זיהוי חומרים.
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
עודד אביב
עודד אביב הוא יועץ עסקי בכיר עם שנות ניסיון והתמחות בניהול מערכות יחסים...
עודד אביב יועץ עסקי
הרצליה
עודד אביב
עודד אביב הוא יועץ עסקי בכיר עם שנות ניסיון והתמחות בניהול מערכות יחסים עם לקוחות. לאורך השנים, עודד הוביל תהליכים לשיפור שירות וחוויית לקוח, תוך השגת תוצאות מוכחות בשטח. בזכות הניסיון הניהולי העשיר שלו, הוא מצליח לבנות תשתיות שמביאות לצמיחה עסקית ושימור לקוחות לאורך זמן.
אני מביא סט רחב של כישורים ומיומנויות שמובילים לייעוץ עסקי אפקטיבי ולהשגת תוצאות ברורות עבור לקוחותיי: **כישורים ומיומנויות מרכזיות:** – **ניהול אסטרטגי:** הבנה עמוקה של תהליכים עסקיים ויכולת להוביל תכנון אסטרטגי המותאם לצרכי הארגון והלקוחות. – **שיפור חוויית לקוח:** מומחיות בשיפור ושדרוג חוויית הלקוח על מנת להגדיל את שביעות הרצון, נאמנות הלקוחות וההכנסות. – **בניית מערכות יחסים:** מיומנות גבוהה בבניית קשרים ארוכי טווח עם לקוחות, שמבוססים על אמון, הבנה וערך מוסף. – **ניהול צוותים:** ניסיון רב בניהול והכוונת צוותים להשגת יעדים ברורים ותוצאות עסקיות משמעיות. – **הובלת שינוי ארגוני:** יכולת לנהל שינויים ארגוניים ולשפר תהליכים פנימיים תוך התמקדות בהגדלת היעילות והפחתת עלויות. – **חשיבה אנליטית:** ניתוח מעמיק של נתונים כדי לזהות הזדמנויות לשיפור ולהפיק תובנות עסקיות משמעותיות. **שירותים שאני מציע:** – **ייעוץ בניהול לקוחות:** שיפור שיטות לניהול לקוחות והעמקת הקשרים העסקיים לצורך הגדלת ערך ללקוח. – **תכנון אסטרטגי:** ליווי הארגון בבניית אסטרטגיות שיווק ושירות הממוקדות בצמיחה עסקית והגדלת הרווחים. – **הדרכה ופיתוח מנהיגות:** פיתוח יכולות ניהול בקרב מנהלים ועובדים לשיפור ביצועים ושירותים ללקוחות. – **ניהול תהליכי שירות:** שיפור מערכות שירות לקוחות והתאמתם לצרכי הלקוחות בשוק המשתנה. **יתרון תחרותי:** הניסיון המצטבר של שנים בתחום, יחד עם הבנה מעמיקה של שירות לקוחות ומערכות יחסים, מאפשרים לעודד להציע ייעוץ מעשי המניב תוצאות ברורות ומהירות.
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
מנטור עסקי במסגרת קרן שמש
אייל קליין
אנחנו EKDESIGN , חברה וותיקה מבנת , העוסקת בעולם הדיגיטל מא' ועד ת'....
EKDESIGN
חיפה
אייל קליין
אנחנו EKDESIGN , חברה וותיקה מבנת , העוסקת בעולם הדיגיטל מא' ועד ת'.
החל מעיצוב גרפי, פיתוח , תוכן מכירתי ועד שיווק ופרסום בכל הערוצים.
EKDESIGN עוסקת בבניית אתרים ואפליקציות ונותנת פתרונות בעולם הדיגיטל בכל צורך ובכל דרך. החל מעיצוב גרפי, פיתוח, כתיבת תוכן שיווקי , פרסום ושיווק דיגיטלי לעסקים , ייעוץ עסקי בעולם הדיגיטל ומתן מענה לכל צורך בתחום.
ד
מוביל טכנולוגי ויזם עם ניסיון עשיר בפיתוח והטמעת פתרונות מתקדמים בתחומי האנרגיה, בקרת...
A.T Efal Tecnologies Ltd.
כוכב יאיר
ד
מוביל טכנולוגי ויזם עם ניסיון עשיר בפיתוח והטמעת פתרונות מתקדמים בתחומי האנרגיה, בקרת אקלים וחיסכון אנרגטי. מתמחה בהגדרת מתודולוגיות בקרה וניהול, בגיבוש תוכניות אסטרטגיות וליווי יישומן, תוך מיקוד בהשגת מטרות אופרטיביות ושיפור ביצועים. מציע ייעוץ מותאם אישית לצמצום הוצאות תפעוליות ועלויות אנרגיה, לצד מומחיות באופטימיזציה של מערכות מיזוג אוויר, שילוב טכנולוגיות IoT ו-AI, והטמעת מערכות ניהול חכם להגדלת היעילות האנרגטית.
ד"ר עופר אלון – מומחה רב-תחומי בניהול, יזמות ואסטרטגיה עסקית פיתוח אסטרטגיות עסקיות וניהול יזמויות: ניסיון נרחב בגיבוש והובלת אסטרטגיות עסקיות ליצירת צמיחה, ייעול תהליכים והגדלת רווחיות. ניהול יזמויות חדשניות משלב הרעיון, דרך פיתוח מוצרים ושירותים, ועד למסחור והתרחבות לשווקים חדשים. יכולת הובלה של תהליכי שינוי ארגוני וניהול פרויקטים מורכבים ברמת חוצה-ארגון. ניהול מערכי שירות ואחזקה בקנה מידה גדול: ניהול מערכי שירות ואחזקה רב-מערכתיים במבנים תעשייתיים, מסחריים וציבוריים תוך מתן מענה מהיר ויעיל. הקמת מערכי שירות מתקדמים המבוססים על טכנולוגיות IoT, AI ומערכות ניהול חכם. ייעול תהליכי שירות ואחזקה, הפחתת עלויות תפעול ושיפור חוויית הלקוח. מומחיות בניהול אנרגיה וייעול תפעולי: פיתוח פתרונות מתקדמים לחיסכון באנרגיה והפחתת עלויות תפעוליות. ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים בתחומי ניהול אנרגיה, בקרת אקלים, ואופטימיזציה של מערכות תפעוליות. שילוב טכנולוגיות חדשניות כגון IoT ו-AI לשיפור ביצועים תפעוליים. ייעוץ וליווי עסקי ואסטרטגי: גיבוש מתודולוגיות ניהול ובקרה להשגת מטרות אופרטיביות תוך שיפור ביצועים עסקיים. ניתוח שוק, זיהוי הזדמנויות עסקיות, ופיתוח פתרונות מותאמים אישית לצרכים משתנים. הדרכה והכשרה בתחומי ניהול, חדשנות ואנרגיה. למה דווקא אני?הניסיון הרב-תחומי שלי, הכולל פיתוח טכנולוגי, ניהול מערכי שירות ואחזקה, ייעוץ אסטרטגי וניהול יזמויות, מאפשר לי להציע פתרונות מותאמים אישית המשלבים טכנולוגיה, חדשנות ותהליכי ייעול מתקדמים. אני מאמין בשיתוף פעולה מלא עם הלקוחות, מתוך הבנה עמוקה של האתגרים והצרכים שלהם, והובלת מהלכים ליצירת ערך ממשי. אשמח לשוחח על אתגרים עסקיים, תפעוליים או טכנולוגיים, ולבחון כיצד ניתן למנף את ניסיוני ליצירת פתרונות אפקטיביים ומשמעותיים עבורכם.
רחל ליבוביץ
יועצת עסקית מומחית בניתוחי שוק, בניית אסטרטגיה, ותכנון עסקי, עם דגש לעסקים הפונים...
רחל ליבוביץ
נתניה
רחל ליבוביץ
יועצת עסקית מומחית בניתוחי שוק, בניית אסטרטגיה, ותכנון עסקי, עם דגש לעסקים הפונים לשוק גלובלי (חברות סטארט-אפ, הי-טק או מוצרי צריכה לשוק בינלאומי). בעלת מעל עשרים שנות ניסיון בכתיבת תוכניות עסקיות, הכנת תוכניות פיננסיות, וביצוע מחקרי שוק וניתוח הסביבה התחרותית בשלל ענפים כולל ביוטכנולוגיה, מכשור רפואי, קלינטק, אנרגיה חלופית, אגרוטק, תוכנה, חומרה, ועוד. מספקת שירותי הכנה וכתיבה של תוכניות עיסקיות, תמציות מנהלים, מסמכי "עמוד אחד", ומצגות למשקיעים. בנוסף מספקת שירותי פיתוח עיסקי ראשוניים לחברות סטארט-אפ וליווי בפגישות עם גורמי חוץ (שת"פ פוטנציאליים, מפיצים) משלב יצירת הקשר ועד לפגישות עיסקיות. מספקת שירותי תכנון להכנה והשתתפות בכנסים בינלאומיים כולל זיהוי שת"פים ולקוחות פוטנציאלים, יצירת קשר, קביעת פגישות נטוורקינג, הכנת חומרים ואפילו השתתפות בכנס עצמו. דוברת אנגלית שפת אם ועברית ברמה של שפת אם. אשמח לספק שירותים אילו ואחרים לחברות בעלי אופק בינלאומי.
יועצת עסקית מומחית בניתוחי שוק, בניית אסטרטגיה, ותכנון עסקי, עם דגש לעסקים הפונים לשוק גלובלי (חברות סטארט-אפ, הי-טק או מוצרי צריכה לשוק בינלאומי). בעלת מעל עשרים שנות ניסיון בכתיבת תוכניות עסקיות, הכנת תוכניות פיננסיות, וביצוע מחקרי שוק וניתוח הסביבה התחרותית בשלל ענפים כולל ביוטכנולוגיה, מכשור רפואי, קלינטק, אנרגיה חלופית, אגרוטק, תוכנה, חומרה, ועוד. מספקת שירותי הכנה וכתיבה של תוכניות עיסקיות, תמציות מנהלים, מסמכי "עמוד אחד", ומצגות למשקיעים. בנוסף מספקת שירותי פיתוח עיסקי ראשוניים לחברות סטארט-אפ וליווי בפגישות עם גורמי חוץ (שת"פ פוטנציאליים, מפיצים) משלב יצירת הקשר ועד לפגישות עיסקיות. מספקת שירותי תכנון להכנה והשתתפות בכנסים בינלאומיים כולל זיהוי שת"פים ולקוחות פוטנציאלים, יצירת קשר, קביעת פגישות נטוורקינג, הכנת חומרים ואפילו השתתפות בכנס עצמו. דוברת אנגלית שפת אם ועברית ברמה של שפת אם. אשמח לספק שירותים אילו ואחרים לחברות בעלי אופק בינלאומי. שירותים עיקריים: – ניתוח שוק – ניתוח סביבה תחרותית – הכנת תוכנית עסקית – הכנת תחזית פיננסית – כתיבת תוכן לדק (מצגת משקיעים) ומסמכים נלווים לצורך גיוס השקעה – פיתוח עסקי ראשוני וליווי תהליך פיתוח עסקי – הכנה והשתתפות בכנסים
איתמר אורן ישראלי
בית פיתוח לאתרים ומערכות רשת. מומחה חנויות אונליין, Cyber Security, ושיקום אתרים אחרי...
CODO
באר יעקב
איתמר אורן ישראלי
בית פיתוח לאתרים ומערכות רשת.
מומחה חנויות אונליין, Cyber Security, ושיקום אתרים אחרי פריצות
בית פיתוח EOI הוקם בשנת במטרה לעצב מחדש את הקשר שבין לקוח לצוות הפיתוח שלו. צוות EOI מומחה לפיתוח אתרים בכל סקאלה, כולל ממשקי צד שלישי, פיתוח פלאגינים וצד שרת. אנו מפתחים כל דבר שעובד דרך דפדפן, החל מאתרי תדמית, דרך מסחר אלקטרוני ומרקטפלייסים, ועד מיזמים הרבה יותר מתוחכמים. מערכות SAAS, מערכות CRM ERP,שדרוג מערכות IVR, מערכות סליקה רבודה, מערכות בקרה וניטור, אינטיליגנציה מלאכותית וקריפטו. בין לקוחותינו, מימון ישיר, רשות הסייבר הישראלית, מיקרוסופט, payoneer.com ועוד. שירותי החברה: אפיון ופיתוח אתרים אפיון ופיתוח אתרי מסחר אלקטרוני תחזוקה שוטפת לאתרים אפיון ופיתוח מערכות ווב אבטחת אתרים שיקום לאחר פריצה הנגשת אתרים לבעלי מוגבלויות איחסון וגיבוי אתרים ועוד…
יאיר כץ
שמי יאיר כץ ,רואה חשבון בהשכלתי , מעל שנה ניסיון ניהולי , ניהלתי כמה פעילויות בתחומים שונים ובשנים האחרונות עוזר מנסינוי לעסקים שנמצאים בצומת החלטה.
עסקים ריווחים שמתקשים במימון – עזרה בגיוס הון זול ובמידת הצורך הכנסת שותף/משקיע התיעלות – בניית תוכנית יעילה לצמיחה בריאה התרחבות – בניית אסטרטגיה מבוססת על עובדות ומידע מהשוק לצמיחה ריווחית כולל פתיחת דלתות