איך להכין ניתוח SWOT
כדי לקבל את התוצאות האובייקטיביות והשלמות ביותר, רצוי שניתוח SWOT יתבצע על ידי קבוצת אנשים עם נקודות מבט שונה משלכם. ניתוח SWOT מתבצע בדרך כלל באמצעות תבנית ניתוח SWOT בת ארבעה מרובעים, אך תוכלו גם פשוט ליצור רשימות עבור כל קטגוריה. השתמשו בשיטה שתקל עליכם להבין את התוצאות.
לאחר שתסיימו לבצע סיעור מוחות, צרו גרסה אחרונה ומועדפת של ניתוח ה- SWOT שלכם, ופרטו את הגורמים בכל קטגוריה לפי סדר עדיפויות, כאשר הגבוה ביותר מלמעלה והעדיפות הנמוכה בתחתית.
שאלות שיש לשאול במהלך ניתוח SWOT
נקודות חוזק (גורמים פנימיים וחיוביים)
נקודות החוזק מתארות את התכונות החיוביות, מוחשיות ובלתי מוחשיות, בארגון שלכם. הן בשליטתכם.
1.מה אתם עושה טוב?
2.אילו משאבים פנימיים יש לכם? חשבו על הדברים הבאים:
תכונות חיוביות של אנשים , כגון ידע, רקע, השכלה, תעודות, רשת, מוניטין או כישורים.
נכסים מוחשיים של החברה , כגון הון, אשראי, לקוחות קיימים או ערוצי הפצה, פטנטים או טכנולוגיה.
3.אילו יתרונות יש לכם על פני המתחרים שלכם?
4.האם יש לכם יכולות מחקר ופיתוח חזקות? מתקני ייצור?
5.אילו היבטים חיוביים נוספים, פנימיים לעסק שלכם, מוסיפים ערך מוסף או מציעים לכם יתרון תחרותי?
.חולשות (גורמים פנימיים, שליליים) – חולשות הן היבטים של העסק שלכם שפוגעים בערך שאתם מציעים או מעמידים אתכם בחיסרון תחרותי. עליכם לשפר תחומים אלה על מנת להתחרות עם המתחרה הטוב ביותר שלכם.
6.אילו גורמים הנמצאים בשליטתכם גורעים מיכולתכם להשיג או לשמור על יתרון תחרותי?
7.אילו תחומים צריכים שיפור כדי להשיג את המטרות שלכם או כדי להתחרות עם המתחרה החזק ביותר שלכם?
8.מה חסר לעסק שלכם (למשל מומחיות או גישה למיומנויות או טכנולוגיה)?
9.האם לעסק שלכם יש משאבים מוגבלים?
10.האם העסק שלכם נמצא במיקום גרוע?
הזדמנויות (גורמים חיצוניים, חיוביים)
הזדמנויות הן גורמים אטרקטיביים חיצוניים המייצגים סיבות שבזכותן העסק שלכם עשוי לשגשג.
11.אילו הזדמנויות קיימות בשוק שלכם או בסביבה שתוכלו להפיק מהן תועלת?
12.האם תפיסת העסק שלכם חיובית?
13.האם חלה צמיחת שוק בענף שלכם לאחרונה או שחלו שינויים אחרים בשוק היוצרים הזדמנות?
14.האם מדובר בהזדמנויות מתמשכות, או שיש להן חלון זמן מוגבל? במילים אחרות, עד כמה התזמון שלכם קריטי?
איומים (גורמים חיצוניים, שליליים)
האיומים כוללים גורמים חיצוניים שאינם בשליטתכם, העלולים לסכן את האסטרטגיה שלכם, או את העסק עצמו. אין לכם שליטה על אלה, אך אתם עשוי להרוויח מכך שתתכננו תוכניות מגירה להתמודדות במקרה הצורך.
15.מי המתחרים הקיימים או הפוטנציאליים שלכם?
16.אילו גורמים שאינם בשליטתכם עלולים לסכן את העסק שלכם?
17.האם ישנם אתגרים שנוצרים על ידי מגמה או התפתחות שלילית, שעלולים להוביל להידרדרות בהכנסות או ברווחים?
18.אילו מצבים עשויים לאיים על מאמצי השיווק שלכם?
19.האם חל שינוי משמעותי במחירי הספק או בזמינות חומרי הגלם?
20.מה לגבי שינויים בהתנהגות הצרכנים, הכלכלה או התקנות הממשלתיות שעלולות להפחית את המכירות שלכם?
21.האם נכנסו לשוק מוצר או טכנולוגיה חדשים שהופכים את המוצרים, הציוד או השירותים שלכם למיושנים?
לאחר שזיהיתם ותעדפתם את תוצאות ה- SWOT שלכם, תוכלו להשתמש בהן כדי לפתח אסטרטגיות לטווח קצר וארוך עבור העסק שלכם. אחרי הכל, הערך האמיתי של תרגיל זה הוא בשימוש בתוצאות כדי למקסם את ההשפעות החיוביות על העסק שלכם ולמזער את השליליות.
לדוגמה, הסתכלו על נקודות החוזק שזיהיתם ולאחר מכן מצאו דרכים להשתמש בחוזקות אלה כדי למקסם את ההזדמנויות (אלו הן אסטרטגיות כוח-הזדמנות). לאחר מכן, בדקו כיצד ניתן להשתמש באותן נקודות חוזק כדי למזער את האיומים שזיהיתם (אלה אסטרטגיות של איומי כוח).
בהמשך תהליך זה, השתמשו בהזדמנויות שזיהיתם כדי לפתח אסטרטגיות שימזערו את החולשות (אסטרטגיות חולשה-הזדמנויות) או הימנעו מהאיומים (אסטרטגיות של איום חולשה).
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp יצירת קשרנותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
רונית פטל
אסטרטגיה ואימון מכירות לעסקים וארגונים. בעלת נסיון של שנה בהובלת מחלקות מכירות גדולות...
Ron12675
הוד השרון
רונית פטל
אסטרטגיה ואימון מכירות לעסקים וארגונים. בעלת נסיון של שנה בהובלת מחלקות מכירות גדולות בארץ ובחו״ל, מנחה סדנאות לפיתוח אסטרטגיות מכירה, קידום למצויינות ושיפור מיומנויות של צוותים ומנהלים.
ליווי אישי לבניית תהליך מכירה מותאם עיסוק וקהל יעד, עובדת עם צוותים עפי מודל ההשפעה, מלווה מנהלים להניית שגרות עבודה הכוללות בניית מודלי יעדים, ישיבות צוות וניהול שוטף מפתחת הקורס לכתיבת תוכן מוכר, כל התהליכים שלי מחוברים ליעדים והשגת התוצאות שהוגדרו בתחילת התהליך
אביעד גינדי
אביעד גינדי, יזם סדרתי, מומחה בצמיחה עסקית ומוביל דעה בתחום הפיננסים במגזר העסקי....
גינדי חדשנות
אביעד גינדי
אביעד גינדי, יזם סדרתי, מומחה בצמיחה עסקית ומוביל דעה בתחום הפיננסים במגזר העסקי. אביעד מחזיק בתואר שני במנהל עסקים ובעשר שנות ניסיון אינטנסיביות במרחב הפיננסי והסטארט-אפים.
בצעירותו, עבד בחברות מובילות בשוק ההון הישראלי ותעשיות הביטוח.
החל משנת אביעד ייסד וניהל מיזמי פינטק בתחומי הפיננסים, התשלומים והבלוקצ'יין. במסגרתם ניהל ישירות עשרות עובדים והוביל את המיזמים לסבבי גיוסי הון מוצלחים ורכישות.
החל משנת אביעד משמש במנכ"ל "עמותת תיק לכל תלמיד".
אביעד מתמקד כיום בדור הצעיר של יזמים מקומיים המחפשים הדרכה, מימון ויתרון טכנולוגי. הוא מקדיש את מירב זמנו להכשרה, ומתן ייעוץ מקצועי על מנת להוביל צוותים חדשניים להצלחה.
דורון פהימה
חברת Mati Move חברה לייעוץ עסקי המתמחה בפיתוח יזמות מכל סוג ומתן ייעוץ...
מטימוב יעוץ מימון והשקעות בעמ
אבן יהודה
דורון פהימה
חברת Mati Move חברה לייעוץ עסקי המתמחה בפיתוח יזמות מכל סוג ומתן ייעוץ מימון והשקעות לעסקים קטנים ובינוניים.
חברת Mati Move חברה לייעוץ עסקי המתמחה בפיתוח יזמות מכל סוג ומתן ייעוץ מימון והשקעות לעסקים קטנים ובינוניים. אנו עובדים יחד ובשיתוף עם המרכז הארצי ליזמות ירוקה ואוהבים ותומכים בתחום זה. כ-שנים של ניסיון בעולם ייעוץ העיסקי מקנים לנו את היכולת להביא את העסק והרעיון שלך ליעדים חדשים במהירות, יעילות שיטתיות בשילוב עם מתן יחס אישי לכל לקוח
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )
שחר קרסניק
שמי שחר, ואני מומחית לשיווק באמצעות טיקטוק עם ניסיון עשיר בתעשיית המזון, המדיה...
marketing to table
הוד השרון
שחר קרסניק
שמי שחר, ואני מומחית לשיווק באמצעות טיקטוק עם ניסיון עשיר בתעשיית המזון, המדיה והחדשנות. אני מובילה אסטרטגיות דיגיטליות שמשלבות יצירתיות, תוכן איכותי ותובנות קהל כדי להגדיל מכירות ולבנות קהילות חזקות סביב מותגים. יש לי ניסיון מעשי בניהול פרויקטים בתחומי פיתוח מוצר, טכנולוגיית מזון ומיתוג, יחד עם מומחיות עמוקה בהבנת צרכי דור ה-Z ושוקי היעד. המטרה שלי היא לעזור לעסקים להגיע לקהל הנכון, לבלוט בזירה הדיגיטלית ולהפוך את הנוכחות שלהם למנוע צמיחה אמיתי.
שמי שחר קרסניק, ואני כאן כדי להפוך את העסק שלך לסיפור הצלחה בעזרת הטיקטוק. עם ניסיון משמעותי בהובלת אסטרטגיות שיווק שהביאו לתוצאות יוצאות דופן, כמו בטיקטוק של יעקב , שהגיע ל-אלף עוקבים , ועם ממוצע של אלף צפיות לסרטון, אני יודעת איך להפוך תוכן למכונה שמייצרת לידים ומכירות. שלושת המוצרים שלי: בניית אסטרטגיה מותאמת אישית: נתחיל בניתוח העסק שלך ואפיון קהל היעד, נבנה אסטרטגיה שיווקית לרשתות החברתיות, וניצור בריף מדויק ל-סרטונים שישקפו את ערכי המותג וידברו לקהל שלך. ליווי ובניית אסטרטגיה: בנוסף לבניית האסטרטגיה, תקבל ליווי שבועי צמוד, כולל מעבר על הסרטונים והתכנים שלך ומתן משוב מקצועי שיעזור לך להשתפר בכל שלב. ניהול סושיאל מלא: אקח את ניהול הרשתות שלך לידיים, החל מיצירת תוכן ועד להעלאה, ניתוח תוצאות, ומענה לקהל. הרשתות החברתיות שלך יהפכו למכונה משומנת שמגדילה חשיפה ומכירות. למה אני? יצירתיות שמתורגמת לתוצאות עסקיות. מומחיות בניתוח קהלים, זיהוי טרנדים ושילובם בתוכן. ניסיון רב בעסקים בתחומי המזון והמסעדנות, כולל הצלחה יוצאת דופן בזוקה, שם המכירות גדלו ב-% בזכות שימוש חכם ברשתות החברתיות. אני לא עוד "ילדה בת " שקוראת לעצמה אשת סושיאל, אלא בגיל הבאתי איתי שילוב נדיר של ניסיון מעשי ותשוקה לעולם הדיגיטלי. עם הצלחות כמו העלאת טיקטוק של יעקב קרסניק ל-,עוקבים ו-אלף צפיות לסרטון בממוצע, או גידול במכירות של כ % בזכות תוכן מותאם, אני מבינה איך להפוך טרנדים לפעולות שמביאות תוצאות אמיתיות. אני חיה את הרשתות החברתיות, בקיאה בטרנדים, ומתרגמת אותם לכלים יישומיים שמתאימים לעסק שלך – כי אין לך זמן וכאב הראש הזה עליי! מוכנים לקחת את העסק שלכם לשלב הבא? אני כאן להפוך את החזון שלכם למציאות דיגיטלית מניבה
עמוס רדליך
מומחה לליזמות בתחום החדשנות
עוסק בחדשנות למעלה מ שנה. יזמתי וניהלתי עשרות פרויקטים בתחום החדשנות בקוי היצור של מוטורולה בארץ ובעולם, ובמשך שנים עסקתי בפיתוח עסקי וביזום שיתופי פעולה בין חברת מוטורולה לבין חברות סטארט-אפ ישראליות. כיום אני מנחה סדנאות חשיבה יצירתית ופתרון בעיות למהנדסים ומנהלים בתעשייה ומלמד במכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון בבאר שבע, במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, באוניברסיטת בן גוריון ובלשכת המהנדסים.
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
בלה אבי נתן חפץ
מומחיות בניהול משאבים מתמחות בשירותי ייעוץ ליווי וניהול חברות בינוניות עסקים קטנים ובינוניים...
munisave מומחיות בניהול משאבים
חדרה
בלה אבי נתן חפץ
מומחיות בניהול משאבים מתמחות בשירותי ייעוץ ליווי וניהול חברות בינוניות עסקים קטנים ובינוניים לצד עמותות ומגזר ציבורי
בעולמות המשאבים-אסטרטגיה אירגונית, רכש והתקשרויות, מכרזים, התייעלות ארגונית וכלכלית.
מומחיות ייחודית בתחום כלכלה מקומית-חוק חובת המכרזים, עבודה עם מגזר ציבורי, מאגרי ספקים ותהליכי התקשרות.
החברה הוקמה ע"י בלה אבי נתן חפץ, M.A משפטים,רס"ן במילואים כיהנה מעל שנה בתפקידי ניהול בכירים בתחומי אופרציה,תפעול,רכש ומשאבים בסקטור הציבורי ובסקטור הפרטי. בנוסף בלה יזמת ציבורית וקהילתית, מתמחה בניהול קהילות פיזיות וon line עומדת בראש קהילת שכונה של כתושיבם, חברת הנהלה בויצו חדרה, ופעילה ציבורית באירגונים וולנטרים נוספים
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
גד
מלווה עסקים שנים בתחומים שונים בתחומי בשיווק מכירות פיננסים
גד זיגדון ייעוץ עסקי
חדרה
גד
מלווה עסקים שנים בתחומים שונים בתחומי בשיווק מכירות פיננסים
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
מאיר סגל
עורך דין בתחום האזרחי, הייטק, וסייבר, רגולציה, חוק הגנת הפרטיות, הסכמים, מו"מ* בוגר...
מחשבוטק בע"מ
ירושלים
מאיר סגל
עורך דין בתחום האזרחי, הייטק, וסייבר, רגולציה, חוק הגנת הפרטיות, הסכמים, מו"מ*
בוגר הנדסאי תוכנה ורקע בעולם הייטק, רקע בתוכנה והבנה בעולמות הרגולציה והגנת הפרטיות ובלוקציין
אני איש עסקים עם כמה חברות ויש לי נסיון רב
עורך דין – הסכמים בהייטק, NDA, רגולציה, חוק הגנת הפרטיות, ממסדי נתונים, סייבר, וכו'. מנתח מערכות – איפיון מערכת כתיבת איפיון מתחילה עד סוף, הכולל כל במערכת לפרטי פרטים, יש לי רקע בתוכנה וידע בתוכנה.
פסקל זמיר
מתמחה בייעוץ עסקים לשוק הישראלי ולשוק האירופאי, למדינות דוברות צרפתית
פסקל זמיר
פסקל זמיר
מתמחה בייעוץ עסקים לשוק הישראלי ולשוק האירופאי, למדינות דוברות צרפתית
פסקל זמיר מתמחה בייעוץ עסקים לשוק הישראלי ולשוק האירופאי, למדינות דוברות צרפתית. פסקל זמיר יליד פריס, צרפת, בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים (עסקים בינלאומיים ושיווק). חונך מהסוכנות לעסקים קטנים ובנונים-משרד הכלכלה מעוף , משרד הקליטה ומשרד התיירות.
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )