להלן 10 צעדים בדרך להקמת עסק מקוון
חושבים להקים עסק מקוון או לפתוח בלוג באינטרנט, אך אינכם בטוחים היכן להתחיל? מעולם לא היה פשוט יותר להקים עסק מקוון, הודות לטכנולוגיות מונגשות פלטפורמות שיתופיות, שהנגישו את האפשרות כמעט לכל אחת/ד. להלן הצעדים:
- הכירו את השוק שלכם
אחד המפתחות הגדולים ביותר להצלחה עם עסק מקוון הוא להכיר את השוק שלכם (או זה שאתם רוצים להיות בו). מהם הרצונות והצרכים הגדולים של קהל המטרה שלכם? היכן הם מבלים את זמנם באינטרנט וכיצד ניתן להגיע אליהם?
ככל שתכירו את השוק שלכם טוב יותר, כך יהיה לכם יותר פשוט לדייק עם המסר השיווקי ולהציע ללקוחות שלכם את המוצרים והשירותים הנכונים. אתם לא בהכרח צריכים להיות מומחים לשוק שלכם אבל חשוב שיהיה לכם ידע בסיסי עליו. אם חסר לכם הידע הבסיסי, תוכלו לגייס למיזם שלכם שותף שמבין או להיעזר במומחה שתשכרו כדי ללוות אתכם.
כך או כך, עדיף לכם להתחיל בשוק נישה מוכח ורווחי ולא לנסות להמציא את הגלגל מחדש. אם יש כבר הרבה תחרות בשוק זה סימן טוב שיש פוטנציאל רווח. בעוד שרוב האנשים היו נרתעים משוק תחרותי, משווקים מנוסים יודעים, ששווקים תחרותיים הם המקום שבו הכסף נמצא.
- רשמו את שם הדומיין שלכם
החלטתם על נישת השוק אליה אתם רוצים להיכנס? השלב הראשון לאחר מכן הוא רישום שם דומיין למיזם המקוון החדש שלכם. שם הדומיין הוא הכתובת הייחודית שלכם באינטרנט. זוהי פיסת הקניין הרוחני שלכם, ממש כמו פטנט או סימן מסחרי. ישנם רשמי שמות דומיינים רבים (חברות הרושמות דומיינים) באינטרנט, אצלם תוכלו לרכוש את הדומיין שלכם. הדבר העיקרי בבחירת שם דומיין הוא ששם זה יהיה זכיר וקל מאוד להגייה ולאיות. כמו כן, נסו להימנע משמות שלא ממש מסבירים לשוק מהי הצעת הערך שלכם.
- מצאו מארח אתרים
"מארח אתרים" הוא החברה שבעצם תשכיר לאתר שלכם שטח בשרתים שלה. חברות אלה בדרך כלל מציעות רישום דומיין ולעתים קרובות קל יותר לקבל דומיין ושטח מאותה חברה – למרות שאנשים רבים יקנו את הדומיין שלהם מחברה אחת ו"יתארחו" אצל חברה אחרת. דבר מרכזי נוסף שיש לקחת בחשבון, אולי החשוב ביותר, הוא תמיכת לקוחות נוחה 24/7.
- עיצוב האתר שלכם
זה לא קשה כמו שזה נשמע. יש לכם שתי אפשרויות ליצירת אתרים:
א. צרו את האתר בעצמכם
ב. שכרו מעצב שיצור אותו עבורכם
ישנן שלוש אפשרויות לפחות ליצירת אתר משלכם:
חברות אירוח רבות מציעות כלים לבניית אתרים בחינם. וורדפרס או Wix הן פלטפורמת בלוגים פופולרית בחינם -הן לאתרים והן לבלוגים עצמאיים.אין צורך בשנים של לימוד ומדריכים עבים ומסובכים כדי להשתמש בפלטפורמות אלו. הפלטפורמות עצמן ידריכו אתכם בתהליך או שתיעזרו במומחה שיוכל להנחות אתכם. האפשרות השנייה היא להשתמש בתוכנית מתקדמת כמו Dreamweaver by Adobe (בקרו באתר האינטרנט של Adobe). כמובן, קל יותר להעסיק מעצב מקצועי, וזה לא בהכרח יקר. ישנם מספר אתרים בהם ניתן למצוא אנשי מקצוע פרילאנס, כולל CraigsList.com, UpWork.com ו- Fiverr.com וגם באתר שלנו (הפניה למומחים) . אתם יכולים אפילו לשקול להעסיק תלמיד תיכון מוכשר או סטודנט.
- גבייה מקוונת
ימי ההדפסות, הפקסים והצ'קים עברו מזמן. זה קריטי שתהיה לכם אפשרות לקבל תשלומים ולעבד עסקאות ישירות באתר שלכם. זה מאפשר ללקוחות לפעול מתוך דחף ולקבל סיפוק מיידי, דבר שאתם בהחלט רוצים בו.
שתי האפשרויות הפופולריות ביותר לקבלת תשלומים מקוונים כוללות:
PayPal.com, tranzilla.co.il , אך כל חברת אשראי שפועלת בישראל תשמח לסייע לכם ביכולת הגביה המקוונת. אנשים רבים יבחרו בתחילה בשיטה כמו PayPal לקבלת תשלומים באינטרנט, ואז ככל שהעסק שלהם יגדל, יוסיפו מערכת עגלת קניות / צ'ק אאוט עשירה יותר בתכונות.
- קבעו את שיטות אספקת המוצר
בהתאם לסוג המוצר שלכם, שיטות המשלוח שלכם יכולות לנוע בין הורדת מוצר דיגיטלי ישירות מהאתר ועד משלוח באמצעים שונים, החל מדואר ישראל או כל חברת משלוחים אחרת.
- הביאו לקוחות לאתר
אפילו העיצוב החדשני ביותר והאתר היפה ביותר הוא חסר ערך אם הוא קבור מתחת למיליוני אתרים אחרים. על מנת לייצר מכירות מקוונות, עליכם להניע תנועת גולשים לאתר . תכננו תמהיל שיווק לאתר שלכם:
- הירשמו לשני מנועי החיפוש הגדולים (גוגל, בינג)
- רשמו את הבלוג שלכם בספריות הבלוג הגדולות
- שווקו באמצעות תוכן , שיווק בוידיאו ופודקאסטים
- פרסום באינטרנט: גוגל PPC , פרסום פייסבוק ואינסטגרם
- דיוור ישיר (הדפסה, לא דואר אלקטרוני)
- שיווק לא מקוון (שלטי חוצות, פרסום על רכבי חברה, על מוצרים נייחים, מודעות מודפסות, מוצרי קידום מכירות)
- פרסמו ניוזלטר בדוא"ל
לכידת כתובות הדוא"ל של מבקרי האתר שלכם היא קריטית לצמיחתו של כל עסק מקוון. עם זאת, רשימה גדולה וצומחת היא בעלת ערך רק כאשר מידע שימושי ורלוונטי נשלח על בסיס קבוע לאנשים אלה. מטרת רשימת הדוא"ל היא להפוך את האנשים הללו ללקוחות ואת הלקוחות ללקוחות חוזרים ולשגרירים של האתר.
נסו לשמור על קשר קבוע עם האנשים ברשימת הדוא"ל שלכם. שלחו להם דוא"ל לפחות פעם בשבועיים עם עדכון, מידע או הצעה כלשהי. הדרך הטובה ביותר לגרום לאנשים להירשם לרשימה שלכם היא להציע הצעה חינמית בעלת ערך. זה יכול להיות דוור חינם או קוד הנחה/קופון. הצעות מסוג זה פועלות טוב יותר מהצעת 'הירשם לניוזלטר שלנו' רגילה.
זה קריטי בהחלט שתיישמו אסטרטגיית שיווק בדוא"ל בעסק שלכם, מכיוון ששיווק בדוא"ל הוא עדיין הפעילות הגבוהה ביותר של החזר ROI שבה תוכלו להשתמש, כדי לשווק ולמכור את המוצרים שלכם באינטרנט.
- ניתוח מידע
יש כלים קלים (וחינמיים) המאפשרים לכם לראות מי לחץ איפה ומתי. חברות אירוח אתרים רבות מציעות כלים לניתוח תנועה.
Google Analytics הוא כלי החינמי המוביל, והוא עוקב בין היתר אחר:
- דפים פופולריים
- מקורות תנועה
- מילות מפתח פופולריות
- מיקום הקלקות
ניתן להתאים אישית דוחות אלה עם שפע של משתנים הכוללים טווח תאריכים, צפיות בדפים, ומשך זמן השהות באתר.
עוד דברים שרצוי לשקול לעקוב אחריהם הם כמה אנשים פותחים את הודעות הדוא"ל שלכם וכמה לוחצים על הקישורים לאתר שלכם. בעוד שתעבורת מבקרים מספקת מדד מעניין, מה שאתם באמת רוצים זה כמובן עסקאות. בין אם אתה מוכרים מוצר או שירות, ההצלחה נמדדת במכירות. זה קריטי בהחלט שתעקבו אחר מדדי מפתח אלה באתר שלכם ותנתחו אותם; זו הדרך שלכם לדעת מה עובד, מה לא עובד, ומה יש לעשות כדי לשפר את ההמרות?
- שיקולים עסקיים אחרים
בנוסף לשיקולים המקוונים הספציפיים, יש לבדוק עם מומחה עסקי את ההיבטים הבאים:
- סוגיות מיסוי
- רישוי וסימני מסחר
- מבנה משפטי של העסק
- מיקום העסק
- אחסון מוצרים
- חשבונאות והנה"ח
- עניינים משפטיים
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp
יצירת קשר
נותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
דרור זורע
שמי דרור זורע ואני מומחה למיתוג ושיווק, מבין איך צרכן חושב (BC וגם...
DROR ZOREA internal & marketing communications
הדר עם
דרור זורע
שמי דרור זורע ואני מומחה למיתוג ושיווק, מבין איך צרכן חושב (BC וגם BB), מפצח אתגרים, ממקד מסרים, ומייצר ערך מבדל ותחרותי עבור הלקוחות
בעל ניסיון רב בתפקידי שיווק ופרסום ביניהם: מנהל אגף שיווק תוכן בפרטנר ORANGE, מנהל השיווק של אינטרנט זהב, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב GOLD TRADE, מנהל תיקים בגיתם BBDO ושותף/בעלים בחברת העיצוב PROPAGANDA
מוסמך תואר שני בתקשורת ובוגר תואר ראשון בכלכלה ולוגיסטיקה מאוניברסיטת בר אילן, ובעל תעודת בעיתונאות ותקשורת (post B.A).
יועץ עסקי שיווקי במעוף – משרד הכלכלה והתעשייה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.
מלווה שיווקי של תוכניות מנטורינג לעסקים.
ייעוץ אסטרטגי שיווקי הכולל בחינה ומפה תפיסתית של החברה, קביעת הערכים המבדלים וה DNA הרצוי, קהלי המטרה והפרסונות והכל על מנת לייצר בידול תחרותי. מיתוג ושפה ויזואלית כפתרון מלא והכרחי לחברה, החל משלב האבחון והגיבוש האסטרטגי דרך עיצוב הזהות והשפה הויזואלית: לוגו, סיסמה, בחירות פונטים, צבעוניות ושפה צילומית למותג. הפתרון כולל מיתוג הנכסים הדיגיטליים (אתר אינטרנט, דפי חברה ברשתות החברתיות, אב טיפוס לניוזלטר), נקודות ממשק מול הלקוח, אריזות, משרדי הפירמה ועוד. תקשורת שיווקית ואחזקת מותג שוטפת גם ב CB וגם ב BB כולל עיצוב חומרים שיווקיים לתמיכה במכירות, בניית קונספטים לפעילויות אינסנטיב ומבצעים ללקוחות, מצגות סרטי הדרכה ועוד. בניית אסטרטגיה לשיווק ישיר, ניוזלטרים, מיילרים ודפי נחיתה לרבות הטמעה על מערכות אוטומציה, תכנוןCustomer Journey ושידרוג נראות המגעים עם הלקוח. קמפיינים פרסומיים למדיות השונות: רשתות חברתיות, גוגל ורשת האינטרנט, עיתונות ומגזינים מקצועיים, שילוט וכו…
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
מיכאל גורודצקי
מומחה להקמה וקידום חנויות אינטרנטיות
יעוץ שיווקי אפיון והקמה חנויות אינטרנטיות
שחר אבירי
מומחה לתוכן דיגיטלי, רשתות חברתיות׳ הפקה ויצירת וידאו ופודקאסטים.
Abiry Creative
תל אביב - יפו
צחי צימט
צחי צימט – מנטור לשיווק, אסטרטג ומלווה עסקים מעל שנה. מומחה בהקמת מנועי...
צימטים תקשורת בע"מ
צחי צימט
צחי צימט – מנטור לשיווק, אסטרטג ומלווה עסקים מעל שנה. מומחה בהקמת מנועי שיווק ומכירות, בניית אסטרטגיות מנצחות והפיכת רעיונות לעסקים רווחיים. משלב יצירתיות, פרקטיקה וכלים חדשניים כדי לעזור לבעלי עסקים ויזמים לצמוח, לבלוט ולהשיג תוצאות אמיתיות.
אני מלווה בעלי עסקים, יזמים ומנהלים בבניית תהליכי שיווק ומכירה שמביאים תוצאות. עם ניסיון של מעל שנה בפרסום, אסטרטגיה ודיגיטל, אני משלב חשיבה קריאטיבית עם כלים פרקטיים ליישום מיידי.הכישורים והמיומנויות שלי כוללים: בניית אסטרטגיה שיווקית ומיתוגית פיתוח משפכי שיווק ומכירה ייעוץ וליווי בקמפיינים דיגיטליים (פייסבוק, גוגל, וואטסאפ ועוד) הקמת אתרים, חנויות און־ליין ודפי נחיתה ניהול מועדוני לקוחות, ניוזלטרים ואוטומציות שיווקיות כתיבה שיווקית וקופירייטינג ממיר הרצאות, קורסים וסדנאות שיווק מעשיות השירותים מותאמים אישית לכל עסק, עם דגש על תוצאות מדידות, שפה אנושית, ותהליך עבודה קצר, ממוקד ומעשי.
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
בן זינגר
יועץ עסקי מנוסה – ליווי לעסקים שרוצים לצמוח עם ניסיון נרחב כמנכ”ל בשתי...
תל אביב - יפו
בן זינגר
יועץ עסקי מנוסה – ליווי לעסקים שרוצים לצמוח
עם ניסיון נרחב כמנכ”ל בשתי חברות וכמי שהוביל עשרות מיזמים להצלחה, אני מביא שילוב של אסטרטגיה, ניסיון בשטח ותוצאות מוכחות.
הובלתי חברות לצמיחה מואצת, ניהלתי תהליכי מסחור טכנולוגיות, שיתופי פעולה בינלאומיים והשקעות – ותמיד עם דגש על יצירת ערך ורווחיות.
מה אני מביא איתי לעסק שלכם?
-
הקמת עסקים מאפס – משלב הרעיון, דרך בניית מודל עסקי ועד יציאה לשוק.
-
שיפור תהליכים – הטמעת שיטות עבודה שמייעלות ארגון, חוסכות עלויות ומעלות תפוקה.
-
הגדלת רווחיות – בניית תוכניות Go-To-Market, שיפור מערכי מכירות וחדירה לשווקים חדשים.
-
ליווי מנכ”לים ובעלי עסקים – מתן כלים לניהול נכון, קבלת החלטות אסטרטגיות ועמידה ביעדים.
אני לא מסתפק בייעוץ תאורטי – אלא נכנס לעומק העסק, מנתח, בונה תוכנית פעולה ומלווה ביישום עד שהשינוי קורה בפועל.
אם אתם מחפשים מישהו שעשה את זה בעצמו, יותר מפעם אחת, ויכול לעזור לכם להפוך חזון למציאות עסקית רווחית – זה בדיוק מה שאני עושה.
📞 צרו קשר עכשיו לשיחת היכרות ללא התחייבות.
כישורים ומיומנויות פיתוח עסקי ואסטרטגיה – ניסיון רב בזיהוי הזדמנויות, בניית תוכניות צמיחה ויישומן בחברות ומיזמים בשלבי התפתחות שונים. הקמת חברות ומיזמים חדשים – ליווי יזמים ובעלי עסקים משלב הרעיון, דרך בניית מודל עסקי ותוכנית פעולה, ועד השקה והפעלה מלאה. מסחור טכנולוגיות והעברת חדשנות לשוק – ניסיון מוכח בהובלת סטארט-אפים בתחומי הבריאות הדיגיטלית, המכשור הרפואי והטכנולוגיה אל שלבי חדירה לשוק והתרחבות. חדירה לשווקים וניהול מכירות – בניית אסטרטגיות Go-To-Market, הרחבת נתחי שוק, והקמת מערכי מכירה והפצה בארץ ובעולם. ניהול משא ומתן ושותפויות אסטרטגיות – סגירת עסקאות גדולות, הקמת שיתופי פעולה בינלאומיים וניהול קשרים עם משקיעים וגורמים מובילים בתעשייה. ניהול פיננסי ותפעולי – בניית תוכניות עסקיות, ניהול תקציבים ו-P&L, שיפור רווחיות וניהול תזרימי מזומנים. ליווי משפטי-מסחרי – סיוע בהסכמים מסחריים, חוזי שותפים, חוזי השקעה, NDA, והכוונה משפטית אסטרטגית בשילוב עם יועצים משפטיים מתמחים. מיזוגים ורכישות (M&A) – הובלה וליווי של תהליכי מיזוג, רכישה ושילוב חברות, עם דגש על בניית ערך לבעלי המניות. חדשנות ורגולציה – ניסיון בהובלת תהליכים מול גופי רגולציה מורכבים בארץ ובעולם, תוך זיהוי חסמים עסקיים והפיכתם למנועי צמיחה
ערן רותם - ייעוץ אסטרטגי ממוקד
יש לך אתגרים אסטרטגיים? התלבטויות מורכבות בעולמות השיווק והמיתוג? צורך בשיפור מדדי השורה...
השורה התחתונה - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי שיווקי ומכירתי
ראש העין
ערן רותם - ייעוץ אסטרטגי ממוקד
כל האסטרטגיה היישומית שצריך – כדי להצליח יותר! סיבות לעבוד דווקא איתי: ✓ מומחה קמעונאות BC, סיטונאות BB, איקומרס, מכירות וסחר ✓ מיקוד מובהק בתהליכי אסטרטגיה, M&A, חדשנות וצמיחה ✓ היחיד שיודע לשלב ולתכלל באופן יישומי – שיווק, מיתוג, מכירות ושירות ✓ מאבחון, ניתוח, מחקר, ייעוץ, ותכנון – ועד הדרכות, ליווי, ניהול והטמעה ✓ מומחיות מובהקת בחברות משפחתיות וקיבוציות ✓ בעל חותם האמינות ותו האיכות של Dun & Bradstreet ✓ שנות ניסיון מגוון ומוכח בשטח – העומדות כולן לרשותכם ✓ מנכ"ל איגוד המרקום הישראלי – מנהלי יישום וביצוע שיווקי ✓ מנהל קהילת הריטייל הישראלית – יבואנים, מפיצים, קמעונאים ✓ מאות לקוחות מרוצים וממליצים, ממגוון ענפים והיקפים, אתגרים ומענים *** חפשו "ערן רותם יועץ", "ייעוץ ממוקד אחד על אחד", "השורה התחתונה פיתוח עסקי" – בגוגל, פייסבוק, לינקדאין ויוטיוב… ותוכלו להתרשם בעצמכם… *** והנה המלצה ועצה ראשונית, ללא תשלום: אל תקבלו החלטה על יועץ – מבלי לברר, להשוות ולבדוק איתי קודם… 🙂
מיכל טאוב
שמי מיכל טאוב מעצבת גרפית ובונה אתרי אינטרנט. במסגרת הפעילות שלי אני מציעה...
GAYUYA Graphic Design
קדימה-צורן
מיכל טאוב
שמי מיכל טאוב מעצבת גרפית ובונה אתרי אינטרנט.
במסגרת הפעילות שלי אני מציעה מגוון שירותים גרפים, ביניהם:
• תהליכי מיתוג, בניית/חידוש לוגו
• עיצוב פוסטים לרשתות חברתיות
• בניית/תחזוקת אתרים ודפי נחיתה
• עיצוב ניוזלטרים, מסמכים ומצגות
• ועוד כיד הדמיון ועל פי הצורך 😊
תהליכי העבודה שלי מבוססים על ראייה מקצועית, הבנה של עולמות התוכן הרלוונטיים, והתאמת התוצרים בדיוק לכם ולקהלי היעד שלכם.
אני מאמינה שלנראות ויזואלית ייחודית, בולטת ועקבית ישנה השפעה גדולה על קידום בית עסק/חברה/מיזם ומוצאת עניין ואתגר במציאת השפה המדויקת שתשרת אתכם נאמנה.
אני מקפידה על יחסי אנוש מעולים, פתיחות והקשבה ולצידם מספקת מענה מקצועי וענייני לצרכים העסקיים.
אשמח להכיר אתכם להבין את הצרכים שלכם ולעבוד יחד.
מיכל טאוב
בעלת ידע וניסיון בעיצוב גרפי | מיתוג | בניית אתרים. תוכנות גרפיות – אדובי – אילוסטרייטור, פוטושופ, אפטר אפקטס, Figma, XD , wordpress תוכנות נוספות – Office
אדי כהן
אני אדי כהן, מייסד Brandwiz – מיתוג ואסטרטגיה לעסקים עם נשמה.אני עוזר לעסקים...
ברנדוויז | מיתוג עסקי
פתח תקווה
אדי כהן
אני אדי כהן, מייסד Brandwiz – מיתוג ואסטרטגיה לעסקים עם נשמה.
אני עוזר לעסקים לא רק להיראות טוב – אלא להיות ברורים, זכירים ונבחרים.
כי מאחורי כל עסק יש אדם, חלום ושליחות – ואנחנו שם כדי לעזור לו לבלוט באמת.
אחרי שנה ו-עסקים שליוויתי, הבנתי שזה הרבה מעבר ללוגו ועיצוב.
זו שליחות: לעזור לעסקים קטנים לשרוד, לצמוח ולהיות מותגים שאנשים זוכרים ובוחרים בהם.
Brandwiz – מיתוג, אסטרטגיה ושיווק תחת קורת גג אחתאנחנו לא משרד עיצוב. אנחנו שותפים לחשיבה אסטרטגית, שרואים את התמונה המלאה ויודעים להוביל עסקים למיתוג מדויק ולצמיחה אמיתית. מה תקבלו אצלנו? 🔹 אסטרטגיית מותג ממוקדתמיקוד, בידול, ערכים, שפה – כל מה שצריך כדי לבנות מותג ברור, זכיר ונבחר. 🔹 מפת דרכים שיווקית לעסקתכנית שיווקית מעשית עם יעדים, מסרים וערוצי פעולה – מותאמת לקצב, תקציב ויעדים. 🔹 שירותים תחת קורת גג אחתמיתוג, עיצוב גרפי, כתיבה שיווקית, בניית אתרים, דפי נחיתה, קמפיינים, תוכן – בלי לרוץ בין ספקים. 🔹 צוות מומחים קבוע – לא פרילנסריםמעצבים, אנשי תוכן, מפתחי אתרים ואנשי שיווק שעובדים כצוות מגובש – כל פרויקט מקבל חשיבה רב-תחומית וגב מקצועי. 🔹 ניסיון של שנה ומעל עסקיםאנחנו מביאים איתנו לא רק ניסיון – אלא גם אחריות, ראייה מערכתית, והבנה עמוקה של עסקים קטנים ובינוניים. רוצה להפוך את העסק שלך למותג שבוחרים בו?קבע שיחת היכרות ללא התחייבות ונתחיל לבנות יחד את הבידול שלך.




 (פוסט ל-Facebook)-150x150.jpg)

















