אסטרטגיות תמחור נפוצות עבור עסק קטן
תמחור הוא היבט מכריע של כל עסק, אך הוא יכול להיות מאתגר במיוחד עבור עסקים קטנים. מצד אחד, אתה רוצה לגבות מספיק כדי לכסות את העלויות שלך ולהרוויח, אבל מצד שני, אתה לא רוצה לתמחר את עצמך "מחוץ לשוק". במאמר זה נציג כמה אסטרטגיות תמחור נפוצות שעסקים קטנים יכולים להשתמש בהן כדי למצוא את האיזון הנכון.
תמחור עלות פלוס
אחת מאסטרטגיות התמחור הפשוטות ביותר היא תמחור עלות פלוס. זה כרוך בהוספת שולי רווח לעלות המוצרים או השירותים שלכם כדי לקבוע את המחיר הסופי. לדוגמה, אם המוצר שלכם עולה 10 ש"ח לייצור ואתם רוצים להרוויח $5 ש"ח , עליך לקבוע את המחיר על 15 ש"ח. אסטרטגיית תמחור זו קלה להבנה וליישום, אך יש לה כמה מגבלות. ראשית, היא לא לוקחת בחשבון את הערך שהמוצר או השירות שלכם מספק ללקוח. בנוסף, אם העלויות שלכם גדלות, תצטרך להעלות את המחירים שלכם, מה שעלול להפוך את המוצר או השירות שלכם לפחות תחרותיים.
תמחור תחרותי
תמחור תחרותי כרוך בקביעת המחירים שלכם על סמך מה שהמתחרים שלכם גובים. אסטרטגיה זו יכולה להיות שימושית עבור עסקים קטנים שרק מתחילים ומנסים לבסס דריסת רגל בשוק. על ידי הגדרת המחירים שלכם ברמה דומה למתחרים שלכם, אתם יכולים למשוך לקוחות שמחפשים מוצר או שירות כמו שלכם במחיר תחרותי. עם זאת, חשוב לזכור שתצטרכו לעקוב בקפידה אחר התמחור של המתחרים שלכם ולהתאים את המחירים שלכם בהתאם כדי להישאר תחרותיים.
תמחור פרימיום
תמחור פרימיום כרוך בקביעת מחיר גבוה יותר עבור המוצר או השירות שלכם, בהתבסס על הערך שהוא מספק ללקוח. אסטרטגיה זו משמשת לעתים קרובות עבור מוצרים או שירותים באיכות גבוהה המציעים תכונות ייחודיות או הטבות. לדוגמה, יצרנית רכבי יוקרה עשויה להשתמש בתמחור פרימיום כדי לגבות מחיר גבוה יותר עבור כלי הרכב שלה מכיוון שהם מציעים רמת ביצועים ואיכויות שאינם נמצאים בדגמים במחירים נמוכים יותר. תמחור פרימיום יכול להיות דרך יעילה לבדל את העסק שלכם מהמתחרים ולהתמקד בשוק יוקרתי יותר, אך חשוב לוודא שהערך שאתם מציעים שווה את המחיר הגבוה יותר.
תמחור דינמי
כרוך בקביעת מחירים המשתנים בהתאם לביקוש ולגורמים אחרים. אסטרטגיה זו משמשת לעתים קרובות בתעשיות שבהן המחירים תנודתיים מאוד, כגון תעשיות התעופה או המלונאות. עבור עסקים קטנים, תמחור דינמי יכול להיות קשה ליישום, אך זו יכולה להיות דרך יעילה למקסם רווחים אם אתה מסוגל לעשות זאת בהצלחה. לדוגמה, ייתכן שתשתמשו בתמחור דינמי כדי לגבות מחירים גבוהים יותר בתקופות שיא שבהן הביקוש גבוה ומחירים נמוכים יותר בתקופות מחוץ לעונה שבהן הביקוש נמוך.
תמחור מבוסס ערך
תמחור מבוסס ערך כרוך בקביעת המחירים שלכם בהתבסס על הערך שהמוצר או השירות שלכם מספקים ללקוח. משמעות הדבר היא התחשבות בגורמים כגון היתרונות שהמוצר או השירות שלכם מציעים, העלות של מוצרים או שירותים חלופיים והמחיר שהלקוחות מוכנים לשלם. אסטרטגיה זו יכולה להיות מורכבת יותר מאחרות, אך היא יכולה להיות דרך יעילה לגבות מחיר גבוה יותר תוך מתן ערך ללקוח.
לסיכום, ישנן אסטרטגיות תמחור רבות ושונות שעסקים קטנים יכולים להשתמש בהן כדי לקבוע את המחיר הנכון עבור המוצרים או השירותים שלהם. אסטרטגיית התמחור הטובה ביותר עבור העסק שלכם תהיה תלויה במגוון גורמים, כולל התעשייה שלכם, שוק היעד שלכם והיעדים העסקיים שלכם. על ידי בחינה מדוקדקת של גורמים אלה ובדיקת אסטרטגיות תמחור שונות, תוכל למצוא את האיזון הנכון בין להרוויח לבין להישאר תחרותי בשוק
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp יצירת קשרנותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
איילת שטיינברג
מנהלת כספים חיצונית בחברות, מתמקדת בצד העיסקי ושרשרת הערך של העסק ייעוץ בזמן...
cfo2go
רמת השרון
איילת שטיינברג
מנהלת כספים חיצונית בחברות, מתמקדת בצד העיסקי ושרשרת הערך של העסק
ייעוץ בזמן הקמת הסטרטאפ לגבי הדרך העסקית הנכונה לו, תוכנית עסקית, תוכנית מיוחדת למי שמגיש תנופה ועזרה בכל הנוגע לרשות לחדשנות (בעבר ניהלתי חממה של הרשות לחדשנות)
בעבר CFO בסלברייט בתחום הבטחוני – הגעתי כשהיו עובדים ועזבתי לאחר שהיינו עובדים בחברות בת שונות ברחבי העולם. ניהול משותף אסטרטגי של החברה ודיווח ישיר לדירקטוריון החברה ב הוצאתי חברה אחרת לבורסה הישראלית באמצעות SPAC עובדת עם סטרטאפים וקרנות הון סיכון ומביאה איתי נסיון ניהולי, נסיון עסקי, נסיון כדירקטורית הן בצד הסטרטאפ והן בצד המשקיע.
עמית איריץ
נעים מאד, אני עמית איריץ, מייסד ומנהל סוכנות הפרסום דה לינק, ואני עוזר לעסקים...
דה לינק
פרדס חנה-כרכור
עמית איריץ
נעים מאד, אני עמית איריץ, מייסד ומנהל סוכנות הפרסום דה לינק, ואני עוזר לעסקים BB לייצר במהירות לידים ולקוחות עסקיים דרך לינקדאין באמצעות שיטה ייחודית ומוכחת שפיתחנו.
אני חי את עולמות הדיגיטל כבר למעלה מ- שנה – תכנות, SEO, קידום ממומן בגוגל ובפייסבוק ובכללי – שיווק דיגיטלי. אבל שום דבר לא הכין אותי להפתעה שציפתה לי בלינקדאין… כשגיליתי את הכוח המטורף של הרשת הזו לפני כ- שנים, עזבתי הכל ובחרתי להתמקד רק בה – כדי להנגיש את היכולות שלה לכמה שיותר ארגונים.
אני אבא לשלושה, נשוי וגר בכרכור, ובזמני הפנוי מתופף, עושה ג'אגלינג ומשחק טניס עד שנפצע 🙂
את דה לינק הקמתי כדי לעזור לעסקים שרוצים להגיע לקהל עסקי. אנחנו פותחים לך דלתות מול בעלי תפקידים בארץ ובחו"ל ומייצרים לך לידים עסקיים בתהליך עבודה מדויק, ברור וענייני, שמביא תוצאות ומהר. דה לינק היא מסוכנויות הפרסום הבודדות בישראל המתמחה בלינקדאין ובאמצעות השיטה שפיתחנו אנחנו משלבים באופן ייחודי כלים מתוך ומחוץ ללינקדאין כדי להביא לך כמה שיותר לקוחות איכותיים ומדויקים במינימום זמן. מאז ליווינו מעל ל- חברות ממגוון תחומים: תוכנה, ייעוץ, סטארטאפים, תעשיה, יבוא, יצוא, חברות שרוצות לגייס משקיעים או למצוא מפיצים ועוד. עשינו שיווק לחברות ישראליות, חברות מחו"ל ורשתות בינלאומיות ושיווקנו אותן בכל רחבי הגלובוס (טוב, מלבד הקוטב הצפוני והדרומי…). הצוות שלנו נותן מענה מקיף לשיווק בלינקדאין הכולל כתיבה, ניהול פרויקטים, קידום ועוד. בנוסף, אנחנו מעבירים הדרכות לארגונים ובעלי עסקים שרוצים להביא לידים עסקיים מלינקדאין בעצמם ומלמדים כיצד ניתן לעשות זאת בחינם או כמעט בחינם. שירותיות היא ערך מרכזי אצלנו – אנחנו מקפידים על זמינות גבוהה ותגובה מהירה, קשובים מאד למשוב ונכונים תמיד לדייק, לשנות ולהתאים את הקמפיין, לייעץ ולתת מעל ומעבר כדי לעזור לך להשיג את התוצאות הרצויות.
אלכס
אלכס רובינוביץ' יועץ ומלווה עסקי, יועץ משכנתאות ופיננסים. תואר ראשון בכלכלה וניהול, התמחות...
התנופה ייעוץ וליווי עסקי ומשכנתאות
חיפה
אלכס
אלכס רובינוביץ' יועץ ומלווה עסקי, יועץ משכנתאות ופיננסים.
-
תואר ראשון בכלכלה וניהול, התמחות במימון.
- קורס מנהלי כספים מאוניברסיטה בר אילן.
-
בעל תעודת יועץ משכנתאות מורשה מטעם התאחדות יועצי המשכנתאות.
-
ניסיון של למעלה מ – שנים במתן שירותים פיננסיים ללקוחות פרטיים ועסקיים.
-
ניסיון של שנים בתחום נדל"ן.
- אני אחראי, יסודי, בעל תודעת שירות גבוהה ויחסים בינאישיים טובים, יכולת ניתוח תהליכים.
- שותף בחברת התנופה – יעוץ וליווי עסקי ומשכנתאות.
אודות "התנופה – יעוץ וליווי עסקי" "התנופה" מתמחה במתן ליווי וייעוץ עסקי עבור קהל לקוחות רחב מתחומים שונים. ייחודיות שלנו באה לידי ביטוי ביכולתנו להעניק את כלל השירותים הכלכליים, שהלקוחות זקוקים להם ביום יום תחת קורת גג אחת. אנחנו משיגים זאת על ידי שיתופי פעולה עם משרדי ראית חשבון, סוכני ביטוח, נציגי בנקים, אנשי שיווק ופרסום ועוד. ניסיון השותפים לשותפים של התנופה ניסיון עשיר, מעל שנים, במתן השירותים כלכליים לעסקים וחברות הפועלים במגוון ענפים בשוק הישראלי. בעבר שימשו השותפים ככלכלנים בכירים במשרדי חברות פיננסיות, אשר בין המובילים במשק בתחום הייעוץ, בו התמחו ביעוץ אסטרטגי, כלכלי – חשבונאי לחברות הפרטיות, הציבוריות, משרדי הממשלה והרשויות המקומיות. מהשירותים שלנו נהנו ונהנים עסקים קטנים ובינוניים וביניהם עסקים בתחום המזון. הניסיון שנצבר על ידינו עזר ללקוחות שלנו להשיג את המטרות שלהם ולהגיע להצלחה העסקית. השירותים של התנופה שירותים הניתנים על ידינו באהבה ללקוחותינו, נועדו קודם כל להסיר את כל הדאגות בכל הקשור להתנהלות הפיננסית בפעילות היום יומית של העסק. המטרה הינה לתת מענה לכל הצורך הפיננסי לכלל הלקוחות ולהעניק את הכלים המקצועיים להתמודדות עם המציאות הפיננסית המורכבת שקיימת במשק הישראלי וכבסיס לקבלת החלטות נכונות. להלן רשימת השירותים המוצעים על ידינו: ליווי ויעוץ עסקי שוטף; הכנה וניהול תזרים מזומנים; ניתוח פעילות עסקית הקיימת על כל היבטיה, מתן המלצות לשיפור, סיוע ביישום המלצות בשטח; הכנת בקשות אשראי ותכניות עסקיות ואסטרטגיות לצורך גיוס מימון מבנקים וקרנות; בנייה ובקרת תקציבים; עריכת תמחירים למוצרים ושירותים של העסקים ובדיקת מחירים הקיימים; בניית תכנית שיווקית אסטרטגית וסיוע ויישומה; מחזור הלוואות; ייעוץ וליווי צמוד בנושא כלכלת משפחה. בנוסף אנו מציעים: ניידות וגמישות בביצוע המשימות המוטלות עלינו מצד הלקוחות; הרחבת מגוון הדעות בהתייעצויות פנימיות בבעיות שוטפות; זמינות מקסימאלית לטובת הלקוחות בכל עניין; התמקצעות התנופה במגוון רחב של נושאים; זמינות לשירות אישי טוב יותר; מקצועיות; ניסיון רב שנים; נאמנות ואמינות. החזון של "התנופה" החזון שלנו: הלקוחות, שנמצאים תחת ליווי של התנופה, יפעלו בצורה הכי יעילה בכל ההיבטים של העסק ויגיעו לרווחיות מקסימלית תוך שמירה על הוצאות מינימאליות וצמיחה עקבית בעסק שלהם. חשוב לנו, כי בעלי העסקים והלקוחות הפרטיים ילמדו להבין ולהתחבר לצד הפיננסי של העסק או חיי היחידה המשפחתית על מנת שידעו ליעל את ההתנהלות הכספים היומיומית גם בצורה עצמאית.
הילה כלפון
יועצת תקשורת, יועצת ומלווה עסקית.
הילה כלפון - ייעוץ וליווי עסקי, יחסי ציבור
מיתר
הילה כלפון
יועצת תקשורת, יועצת ומלווה עסקית.
את 13 שנות הניסיון שלי אני מאגדת לכדי חברה אחת שתיתן מענה לכל צורך עסקי – בין אם תדמיתי או עסקי: • אבחון שיווקי – ניתוח של העסק, ביצוע מחקר ,קראיטיב וגיבוש המלצות פעולה מעשיות. • יעוץ וליווי עסקי – בניית תוכנית עבודה מעשית ומדידה. • מיתוג ודיגיטל – החל מבניית לוגו ושפה עיצובית ועד ניהול סושיאל. • יחסי ציבור – חשיפה תקשורתית אפקטיבית בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובאינטרנט. • שיווק ומכירות – בנייה וניהול של מערכי שיווק ומכירות. • תוכנית עסקית – תכנית המנחה את העסק בכל תחום: ניהול, כספים, שירות, שיווק ונהלי עבודה.
מאיר מ
בעל שנות ניסיון. מלווה ארגונים ציבוריים ורשויות ב: אבחון ארגוני. אסטרטגיה ארגונית (חזון, מבנה ארגוני תואם אסטרטגיה, הגדרת מטרות ויעדים, כתיבת תכניות עבודה למימוש האסטרטגיה). ניהול שינוי בארגון והטמעתו. פיתוח מנהלים וצוותי עבודה. ייעוץ אישי וליווי מנהלים. הערכה ומשוב. סקרים ארגוניים – סקרי “”, שביעות רצון עובדים, שביעות רצון לקוחות. מיון והשמת מנהלים ועובדים.
אדי רובינצ'יק
יועץ עסקי עם ניסיון של שנה בלווי עסקים , הכנת תוכניות עסקיות וגיוס...
א.ר.ייעוץ עסקי
תל אביב - יפו
אדי רובינצ'יק
יועץ עסקי עם ניסיון של שנה בלווי עסקים , הכנת תוכניות עסקיות וגיוס אשראי. התמחות בענף המסעדנות, קמעונאות, קבלני בנייה ויבואנים. ניסיון רב עם עסקים בהקמה.
יועץ עסקי עם ניסיון של שנה בלווי עסקים , הכנת תוכניות עסקיות וגיוס אשראי. התמחות בענף המסעדנות, קמעונאות, קבלני בנייה ויבואנים. ניסיון רב עם עסקים בהקמה.
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )
רונן ענבר
מומחה בהקמת מיזמים. בעל נסיון רב בכתיבת תוכניות עסקיות, הכנת מצוגת משקיעים, ניהול...
ענבר דיגיטל
נס ציונה
רונן ענבר
מומחה בהקמת מיזמים. בעל נסיון רב בכתיבת תוכניות עסקיות, הכנת מצוגת משקיעים, ניהול מוצר ואפיון פיתוח מוצרים.
בעל צוות פיתוח תוכנה Off-Shore המפתח מערכות מידע, אתרים ואפליקציות.
ראול גולדמן
ניסיון עשיר בפיתוח מוצרים ושילוב בין טכנולוגיות, איתור פתרונות יצירתיים לאתגרי השטח
ראול גולדמן
כפר ורבורג
ראול גולדמן
ניסיון עשיר בפיתוח מוצרים ושילוב בין טכנולוגיות, איתור פתרונות יצירתיים לאתגרי השטח
אני מאמין בשילוב טכנולוגיה מדעים ומחשבה, כ"נקסיאליסט" (Nexialist), אני רואה את הקשרים בין דיסציפלינות שונות שלא נראים לעין, מיומן בפתרון קונפליקטים ויכולת לגרום לאנשים לפתור בעיות מורכבות ולעבוד יחד למען טובת הכלל.