להקפיד על הכללים
אם עבדתם לפי החוקים, אין מה להילחץ מכל מכתב שמגיע אליכם. כל מה שעליכם לעשות, הוא לענות בנימוס ולעניין. הפקידים הם בני-אדם, וכמו כולם, מגיבים רגשית לפניות. במידה ואתם מיוצגים ע"י מייצג, מומלץ להתקשר אליו בעת ביקורת בעסק. קראו בעיון כל מסמך עליו עליך לחתום. במידה ואינכם בטוחים, מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי. שמרו העתק של כל מסמך אשר חתמתם עליו ו/או קיבלתם מרשויות המס.
השתדלו, בהתאם ליכולות הכספיות, לא לפעול לבד בתחומים אשר אינכם מכירים, מהנהלת חשבונות ועד דו"ח שנתי והצהרות הון. ניתן להשתתף בהשתלמויות מקצועיות בנושא, או להיעזר במייצג. מילוי שגוי ו/או חסר של הדו"ח – עלול לפגוע בך.בעת דיונים ברשויות המס – מומלץ לאפשר למייצג לבצע את הדיון (אם כי בהחלט ניתן, ואף חשוב, להתלוות אליו). במידה ואינכם מיוצגים, מומלץ לפחות לקבל הנחייה מגורם מקצועי לגבי "נקודות התורפה" בדיון וההתייחסות אליהן. דיוק בזמנים – אל תאחרו בתשלומי מקדמות, בהגשת דו"חות וכו'. במידת הצורך, תוכלו לבקש הארכה (מראש). במידה ואיחרתם, ולאיחור הייתה סיבה הגיונית, ניתן לפנות בבקשה לביטול/להקטנת הקנס. קבלו ייעוץ מקצועי בתחום תכנוני מס לגיטימיים. עקבו אחרי המגיע לכם. במידה ואתם זכאים להחזר, וודאו את קבלת הסכומים. ביטוח לאומי, לדוגמא, שולח לעיתים מכתבי זכאות לקבלת כסף, אולם מבקש את הנחייתך כיצד לנהוג בכסף והאם להשאירו כיתרת זכות או להעבירו לחשבון הבנק שלך. יתרת חובה וזכות מול הרשויות נושאות ריבית והצמדה – חשוב לקחת זאת בחשבון כאשר מעכבים תשלום/תקבול. תוכלו לקבל חוברות במשרדי מס ההכנסה לגבי זכויות הנישומים, פתיחת עסק חדש ועוד. בנוסף, ניתנת עזרה במילוי הדו"ח השנתי, לכל מי שאינו חייב במייצג ואכן מעוניין להגיש את הדו"ח.