מהו העיתוי הנכון להקמת עסק?
רבות מהחברות המוכרות ביותר של ימינו נוסדו במהלך שפל כלכלי. כדוגמה, ג'נרל מוטורס נוסדה בשנת ,1907 בתקופת השפל הגדול בארה"ב. דוגמא מקומית היא cofix הישראלית, שהציגה מודל לאו קוסט לבתי קפה. הקמת חברות אלו באה על רקע הצורך בפתרונות זולים יותר בתקופה שבה היה מחסור במזומנים. גם בקורונה נוסדו והתפתחו עסקים רבים שהסתמכו על מכירה מקוונת ומשלוח לבתי הלקוחות כדי להתגבר על מגבלת הסגרים.
מכאן, שכל תקופה מביאה איתה הזדמנויות לא מעטות. כל מה שעלינו לעשות הוא לזהות איך התקופה משפיעה על העדפות הצרכנים והאם השינוי הוא מספיק מובהק כדי שאפשר יהיה לבסס עליו רעיון עסקי חדש.
אז אם יש לכם רעיון לעסק, זה אולי הזמן לקפוץ למשחק . זהו את ההזדמנות שהתקופה מייצרת וממשו אותה באמצעות רעיון עסקי מתאים. למעשה, הכל עניין של נקודת המבט שלכם. לפעמים תקופות "בעייתיות" מייצרות ערך נוסף על ידי כך שהן מאלצות אותנו לבחון ולממש את הרעיון העסקי במינימום משאבים ולצמוח עם הזמן.
גם בעידן פוסט קורונה (או לפחות פוסט הגל הרביעי) ,עשויות להיות הזדמנויות פז להצלחה. אולי דווקא עכשיו תוכלו לנצל את ההזדמנות כדי לפתוח עסק שמתאים לדפוסי הצרכנות המשתנים. הסתכלו סביב ותראו אילו צרכים חדשים נולדו ,שאין להם עדיין מענה מיטבי בשוק והתחילו לכתוב תוכנית עסקית כדי לבחון את ההזדמנות שזיהיתם.