כיצד לפתוח מסגרת לגיל הרך/גן
הפעלת עסק לטיפול בילדים היא דרך מצוינת להתפרנס במיוחד אם את נהנית לעבוד עם ילדים. באופן כללי, ישנן שתי דרכים עיקריות לנהל עסק לטיפול בילדים. אם את רוצה לטפל בכמות גדולה של ילדים, תוכלי לפתוח פעוטון או גן ילדים או אם תבחרי לעבוד מהבית – תרצי לשקול משפחתון. לא משנה באיזו צורה תבחרי, כדאי להבין כיצד להגדיר כראוי את העסק שלך.
יש להכיר את החוקים ותקנות במסגרת חוק הפיקוח על מעונות היום שנחקק ב-2018 ואמור היה ליצור תקן אחיד למסגרות הפרטיות לגיל הרך, שמיועדות לגילי 3-0. החוק נכנס לתוקף בהדרגה עד יישומו המלא תוך מספר שנים. חוק הפיקוח נועד לשמור על רווחת הפעוטות ושלומם בתוך המסגרות ולוודא כי מי שמועסק שם – באמת כשיר לכך. הוא מסדיר בין היתר את מספר הילדים המרבי בכל קבוצת גיל, את שטח הפעילות במ"ר הנדרש עבור כל פעוט, תנאי הבטיחות ומספר אנשי הצוות הנדרש. התקנות קובעות מהי ההכשרה המינימלית הנדרשת כדי לעבוד כמחנך או מטפל, מהן ההדרכות וההכשרות שעל הצוות לעבור במהלך השנה ואת חובת עדכון ההורים. החוק קובע שיש לרשום את המסגרת באגף הפיקוח של משרד הרווחה. במעמד הרישום יהיה עליך להצהיר ש:
א. היעדר רישום פלילי לבעלי תפקידים ולכל מי שנמצא במגע ישיר עם הפעוטות במעון
ב. כלל המחנכים או המטפלים במעון יום לפעוטות השתתפו/ישתתפו בהדרכה בנושא עזרה ראשונה לפעוטות
ג. הצהרה כי המיקום מתאים לשהייתם של פעוטות
ד. מנהל/ת המעון עבר או יעבור הכשרה בנושא התנהלות בטוחה ע"י גורם הדרכה שיאושר ע"י הממונה, וכן התחייבות כי כלל המחנכים המטפלים במעון יעברו קורס מתוקשב בתחום התנהלות בטוחה.
התכנות עסקית
בהמשך יהיה עליך להעריך את הצורך בעסק מסוג זה בשכונה/אזור פעילות מתוכנן. לפני שתחליטי לפתוח עסק המספק שירותי טיפול בילדים, הצעד הראשון שלך צריך להיות לחקור את השוק עבור שירות זה בקהילה שלך. ישנן מספר דרכים להשיג את המידע הזה, אבל אולי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לדבר ישירות עם הורים מקומיים כדי לקבוע את הצרכים הספציפיים לטיפול בילדים של הקהילה שבה אתה רוצה לעשות עסקים. נסי כמה מהפעולות הבאות:
א. לראיין כמה משפחות ולשאול את ההורים איזה סוג של טיפול בילדים הם יכולים להפיק תועלת, ואת המידה שבה סוג זה של שירות כבר מסופק על ידי עסקים מקומיים.
ב. לעיין בנתוני הלמ"ס ומידע שקיים ברשות המקומית, כולל מספר המשפחות העובדות עם ילדים בגיל המתאים, מספר הנישואין האחרונים וחלוקת ההכנסה של משפחות אלה.
ג. אתרי את העסקים הקיימים לטיפול בילדים. תצטרכי לקבוע מי המתחרים הפוטנציאליים שלך עשויים להיות. אם ישנם מספר עסקים באזור שלך המציעים סוג מסוים של טיפול בילדים, עדיף לך לבדל את עצמך על ידי שירות מעט שונה. שקלי את הדברים הבאים בעת הערכת המתחרים הפוטנציאליים שלך:
-לאיזה קבוצות גיל יש פתרון טוב?
-שעות הפעילות?
-אילו סוגים של שירותי טיפול בילדים כבר מוצעים ?
-כמה מסוגים אלה של עסקים כבר קיימים ?
סוג המסגרת
החלטי אם תפעילי משפחתון או גן/פעוטון. סוג העסק שתבחרי להקים יקבע את הצרכים התקציביים, הדרישות המשפטיות, סוג כוח האדם שתדרשי לגייס והשקעה ראשונית. מצד אחד, אין ספק שגן או פעוטון מציב סיכון עסקי גדול יותר אך במצד שני גם פוטנציאל רווח גדול בהרבה.
השלב הבא הוא להחליט איזה סוג של טיפול בילדים תרצו להציע. אולי הדרך הטובה ביותר להתחיל לקבל את ההחלטה הזו היא לבחון את המניעים שלך להיכנס לעסקי הטיפול בילדים. על ידי התחשבות מדוע את רוצה להיכנס לסוג זה של עסק מלכתחילה, אתה יכול להבין טוב יותר מה בדיוק אתה רוצה להציע לקהילה שלך.
האם אתה רוצה להציע שירות עם קו אידיאולוגי, דתי או מקצועי מסוים?
האם ברצונך להציע סביבת למידה המתמקדת בבניית או חיזוק מיומנויות?
האם אתה רוצה להציע מקום לילדים לבוא ולשחק?
תכנון העסק
אחד הדברים החשובים ביותר שאת צריכה לעשות בעת הכנות להקים את העסק הוא לעשות תקציב. פעולה זו תסייע לך לתכנן את עתיד העסק שלך, ותוודא שיש לו הזדמנות להצליח בהתבסס על המימון העומד לרשותך. עליך לשקול הוצאות הפעלה, הוצאות שנתיות והוצאות תפעול חודשיות. בעת ביצוע התקציב שלך, אך גם את ההשקעה שתדרשי.
סוג העסק לטיפול בילדים שברצונך להפעיל יכתיב במידה רבה אילו סוגי ציוד ו/או חומרים תצטרך להשיג כדי לנהל את העסק שלך בהצלחה. לילדים בגילאים שונים יש צרכים ותחומי עניין שונים, וסוג הפעילויות שתציעו ידרוש כמובן ציוד ואספקה שונים כדי לפעול ביעילות. סביר להניח שיהיה עליך לרכוש חלק מהבאים או את כולם:
א. שיפוץ והתאמת מבנה
ב. אביזרי בטיחות (ע"פ תקני ארגון "בטרם")
ג. ריהוט בגודל ילד (שולחנות, כסאות, שולחנות וכו ').
ד. חומרי אומנות ומלאכה (עפרונות, עפרונות צבעוניים, נייר, מספריים בטיחות וכו ').
ה. צעצועים (משחקים, פאזלים, בובות, דמויות פעולה, לגו, אבני בניין וכו ').
ו. ספרי ילדים.
ז. חטיפים / ארוחות בריאים ומזינים.
ח. מכלי אחסון לחפצים אישיים, קולבים למעילים וכו'.
בהמשך תדרשי לבחור שם שמייצג את השירותים שלך ואת המיתוג שבחרת. שמך צריך להיות קליט, קל לזכור, וצריך לציין את סוג השירות שתספק.
בהתאם לגודל העסק לטיפול בילדים שברצונך להפעיל, תצטרכי לשכור צוות נוסף שיעזור לך עם התפעול היומיומי של המסגרת. היזהרי בעת בחירת הצוות שלך, כמעסיק, את תהי אחראית על התנהלותם בעבודה. נסי למצוא מועמדים בעלי ניסיון תעסוקתי קודם בעבודה עם ילדים (למשל, שמרטפים, מורים, וכו'). גם ההסמכה החינוכית חשובה. חפשי עובדים פוטנציאליים שקיבלו הכשרה אקדמית בטיפול בילדים, חינוך ילדים, התפתחות הילד או תחום דומה. בגן ילדים תדרשי להעסיק גננת מוסמכת. תשקלי לבצע בדיקות רקע לעובדים.
בחירת מקום מתאים
אם את מתכננת להפעיל את העסק שלך לטיפול בילדים במסגרת מחוץ לבית שלך, תצטרכי לבחור מקום שנמצא במיקום טוב, שאת יכול להרשות לעצמך בהתבסס על התקציב שלך. בבחירת מקום מומלץ לשקול את השיקולים הבאים:
א. האם המיקום נוח להורים?
ב. האם תחבורה ציבורית משרתת את המיקום?
ג. האם האזור בטוח?
ד. האם המקום מתאים לעסק שאתה מתכוון לנהל שם?
ה. יש בו מתקנים או אביזרים מתאימים למטבח? חצר?
ביטוחים
חשוב להשיג את הביטוח המתאים. באופן כללי, תדרשי למספר ביטוחים שונים ביניהם ביטוח אחריות מקצועית, חבות מעבידים, צד ג' וציוד ומבנה. מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח שמנוסה שתחום לפני פתיחת העסק.
שיווק וקידום העסק
לפני שתתחיל בפרסום, נסה לקחת קצת זמן ולחשוב על המידע שברצונך להעביר. תן דעתך לדברים הבאים:
חשבי כיצד תתאר את השירות המסוים שאתה מתכנן להציע. איך זה שונה / טוב יותר ממה שכבר נמצא שם בחוץ? אילו גילאים את משרתת? מה יהיו שעות הפעילות שלך?
חשבי על המחיר שתגבי, בהתבסס על מחקר השוק הקודם שלך, כך שתוכלי להיות תחרותית עם עסקים אחרים לטיפול בילדים באזור.
חשבי על היתרונות שהמיקום שלך מציע (חניה נהדרת, בטוחה, נוחה וכו ').
אם יש לך צוות מיומן , לחשוב על איך לשווק אותם גם כן. אילו כישורים/אישורים/התמחויות הם מביאים לעסק שלכם?
את הפרסום כדאי להתחיל כשלושה חודשים לפני פתיחת העסק. אם יש לך את תקציב מספק תוכלי לשקול לפרסם בערוצים הבאים: עיתון מקומי, פרסום דיגיטלי, פליירים כדי להשיג חשיפה מקסימלית אבל ערוצי פרסום אלה אינם באים בזול. ניתן כמובן לפעול בדרכים יצירתיות ולהפיץ את הבשורה מ"פה לאוזן" , באמצעות פורומים מקומיים באינטרנט והפצת עלונים בגינות, מתנ"סים ותיבות דואר.
התאגדות ורישום העסק
לפני פתיחת העסק חשוב לרשום את הפעילות ברשות המקומית (על מנת שיכירו את המסגרת), לרשום את העסק ברשויות המס מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. בחרי סוג של ישות עסקית. ישנם מספר סוגים שונים של מבנים משפטיים עבור העסק הפוטנציאלי שלך, כל אחד עם היתרונות והחסרונות שלו. לדוגמה, אם את פועלת כבעלים יחיד, סביר להניח שיהיה לך קל יעם הדיווחים השנתיים. עם זאת, אם את פועלת כתאגיד או כחברה בערבון מוגבל, תוכל להגביל את האחריות שלך לכל דבר שקורה בזמן שאת מפעילה את העסק שלך .
כתיבת תכנית עסקית
את כל המידע שניתחת ואספת מומלץ לרשום בתוכנית עסקית. תוכנית עסקית טובה תבטיח שאת יודעת לאן אתה מתקדמת. תוכנית עסקית מיישרת את החזון שלך לעסק עם המציאות של השוק ובסיס הלקוחות. בעוד פורמטים של תוכניות עסקיות משתנים, בדרך כלל יש להם 3 מרכיבים חיוניים: הקונספט העסקי, המתאר את מבנה העסק ומוצריו / שירותים; ניתוח השוק, המפרט הן את הלקוחות המיועדים והן את המתחרים שלך; ואת הניתוח הפיננסי, אשר חוזה הכנסות, הוצאות, חובות, רווחים, וכן הלאה. בעזרת תכנית עסקית תוכלי גם לגייס מימון ממקורות חיצונים כגון בנקים וקרנות ייעודיות לעסקים קטנים.
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp יצירת קשרנותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
פסקל זמיר
פסקל זמיר מתמחה בייעוץ עסקים לשוק הישראלי ולשוק האירופאי, למדינות דוברות צרפתית. פסקל...
פסקל זמיר
פסקל זמיר מתמחה בייעוץ עסקים לשוק הישראלי ולשוק האירופאי, למדינות דוברות צרפתית. פסקל זמיר יליד פריס, צרפת, בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים (עסקים בינלאומיים ושיווק). חונך מהסוכנות לעסקים קטנים ובנונים-משרד הכלכלה מעוף , משרד הקליטה ומשרד התיירות.
פסקל בעל יותר מעשרים שנות ניסיון ,ייתן לכם סל פתרונות מהותיים והכרחיים להצלחה עתידית של העסק שלכם.
פסקל זמיר יועץ עסקי,חונך מהסוכנות לעסקים קטנים ובנונים-משרד הכלכלה מעוף , משרד הקליטה מעלות ומשרד התיירות. תקשורת, ואינטרנט ורשתות חברתיות בכדי לקדם את העסק שלכם אנו מציעים לכם אפשרויות של קמפיין פרסומי להשקת הפרויקט בצורה מתוקשרת וניהול פרסום ברשת האינטרנט כולל קידום עם Google Adwords ורשתות חברתיות ושיווק ויראלי. קונספט, מחקרי שוק, תכוניות עסקיות ובדיקת כדאיות פסקל זמיר מלווה אתכם בהחלטות האסטרטגיות שלכם ומציע לכם כלים הנדרשים על מנת להשתלב בשוק ולהוביל להשתלבות מוצלחת של הפרויקטים שלכם.. • ניתוח והקמת קונספט • מחקרי שוק • תכוניות עסקיות • התאמה של אסטרטגיה ופעילויות לעסק מסחר מקוון ושיווק דיגיטאלי-מעוף על מנת לקדם את העסק שלכם אנו מציעים אפשרויות של קמפיין פרסומי להשקת הפרויקט בצורה מתוקשרת וניהול פרסום ברשת האינטרנט, כולל ליווי ואפיון לחנות וירטואלי קידום באמצעות Google Adwords רשתות חברתיות ושיווק דיגיטאלי אנו מביאים אתנו הכרות מעמיקה וניסיון רב בסביבה העסקית, משפטית, כלכלית ותרבותית המשתנה, על מנת שנוכל לצייד אתכם במידע הדרוש לפיתוח הפרויקט בהתאמה לתנאים המקומיים. כיצד נכתוב תוכן שיווקי בעמודי האתר?
יובל רבינוביץ
יועץ פרישה וחסכון פנסיוני
יובל רבינוביץ הינו מנכ”ל ובעלים של רבינוביץ' החזקות שבין היתר מפתחת תוכנות בתחום הפנסיה והפרישה. מרצה במרכז האקדמי רופין ב.א. מנהלים, מכללות, המי”ל, לימודי חוץ במוסדות להשכלה גבוהה –בר אילן, אוניברסיטה הפתוחה, טכניון. יובל רבינוביץ הינו יועץ גם לפורשי מערכת הביטחון. (צה”ל, משטרה, שב”ס, מוסד ושב”כ) , נציג לשכת סוכני הביטוח בועדת הכספים של הכנסת בדיוניה בחוק פנסיית חובה, יועץ להנהלות וליחידים בבחירת מנהלי הסדרים פנסיוניים, יועץ לנושאי פנסיה ברשויות מקומיות, בפנסיה תקציבית, ופנסיה צוברת ותיקה וחדשה. מר יובל רבינוביץ מועסק גם כיועץ למערכת מרכז השלטון המקומי בנושאים הרלוונטיים באופן מזדמן.
גבריאלה דנמור
היי!
שמי גבריאלה דנמור, המלווה העסקית שלך, אני כאן כדי ללכת איתך יד ביד בתוך עולם העסקים.
עם שמונה עשר שנות ניסיון בעולם המכירות, שירות וניהול, שנים מלווה עסקים בתחומי המסעדנות, תיירות ועסקים קטנים.
היי! שמי גבריאלה דנמור, המלווה העסקית שלך, אני כאן כדי ללכת איתך יד ביד בתוך עולם העסקים. עם שמונה עשר שנות ניסיון בעולם המכירות, שירות וניהול, שנים מלווה עסקים בתחומי המסעדנות, תיירות ועסקים קטנים. אהיה איתך לאורך כל הדרך, נבנה אסטרטגיה, נפעיל בשטח צעדים טקטיים, נפתח כיווני שיווק, נצעד צעדים ראשונים במדיה החברתית, נפתח מוצרים, נבנה תוכנית פיננסית לעסק! ועוד..
רונן ענבר
מומחה בהקמת מיזמים. בעל נסיון רב בכתיבת תוכניות עסקיות, הכנת מצוגת משקיעים, ניהול...
ענבר דיגיטל
נס ציונה
רונן ענבר
מומחה בהקמת מיזמים. בעל נסיון רב בכתיבת תוכניות עסקיות, הכנת מצוגת משקיעים, ניהול מוצר ואפיון פיתוח מוצרים.
בעל צוות פיתוח תוכנה Off-Shore המפתח מערכות מידע, אתרים ואפליקציות.
יפעה בורשטין
יועצת מנוסה להקמה וניהול עסקים. מלווה מנכ"לים ובעלים, מדריכה בתהליכי שינוי ושיפור העסק....
Better Bite
יפעה בורשטין
יועצת מנוסה להקמה וניהול עסקים. מלווה מנכ"לים ובעלים, מדריכה בתהליכי שינוי ושיפור העסק.
בעלת נסיון בהקמת חברה יצרנית וניהולה במשך שנים עד למכירתה המוצלחת, ניהול חברה נוספת בבעלות פרטית, ליווי אסטרטגי של גופים גדולים וקטנים.
B.Sc. הנדסת תעשיה וניהול, הטכניון MBA עם התמחות בשיווק, אונ' תל אביב קורס דירקטורים, התאחדות התעשיינים נסיון עשיר בניהול חברות, פיתוח עסקי ושיווק
אביעד לוי
מומחה לתכניות עסקיות ומרצה במוסדות אקדמיים מובילים בארץ בתחומי אסטרטגיה תכניות עסקיות ויזמות
תרמיקס
רמת גן
אביעד לוי
מומחה לתכניות עסקיות ומרצה במוסדות אקדמיים מובילים בארץ בתחומי אסטרטגיה תכניות עסקיות ויזמות
תרמיקס משמש כבית ליזמים ומספק תשתית רחבה ופתוחה של ידע, כלים, מידע, קשרים והון לסיוע ושיפור משמעותי ליזמים בתהליכי יזמות. אביעד לוי הוא מומחה לתכניות עסקיות ומרצה במוסדות אקדמיים מובילים בארץ בתחומי אסטרטגיה תכניות עסקיות ויזמות.
ערן שגיא
שנות ניסיון ניהול במערכות מורכבות הן הבסיס לידע הרחב שיש לי בעולם העסקי
ירושלים
ערן שגיא
שנות ניסיון ניהול במערכות מורכבות הן הבסיס לידע הרחב שיש לי בעולם העסקי
מאמן ויועץ עסקי מוביל איתך לניהול פיננסי נכון – ניהול העסק מתוך תזרים המזומנים מגשר עסקי
עפר עובד
מנכ"ל מנוסה בתחומים מגוונים ובסוגי חברות שונות ( חברות סטארט אם ותאגידים )...
גבעתיים
עפר עובד
מנכ"ל מנוסה בתחומים מגוונים ובסוגי חברות שונות ( חברות סטארט אם ותאגידים )
מרצה ומנטור בתחומי השווק ופיתוח עסקים
כיום – יועץ המלווה עסקים בשלבים שונים בחייהם
מנכ"ל מנוסה – בחברות הייטק ושווק גדולות ( AOL, McCann Erickson) ובחברות סטארט-אפ, התמחות בניהול מוצרים, מסחר אלקטרוני, ניהול אסטרטגי, ניהול אנשים ותהליכים, שווק, הטמעת חדשנות, פיתוח עסקי. אקדמיה – ניהול מסלול מעשי באוניברסיטת רייכמן מרצה לשווק דיגיטלי , חדשנות וניהול לקוחות – אוניברסיטת רייכמן והקריה האקדמית אונו. סופר ועורך – כתבתי שני ספרים – בתחומי השווק ומסחר אלקטרוני .