אז מה השיקולים שיש לקחת בחשבון בבחירה לרישום חברה בע"מ או עוסק מורשה?
א. שיקולים משפטיים:
חברה הינה אישיות משפטית נפרדת מבעלי מניותיה ונרשמת ככזו ברשם החברות.
יחיד הפותח עסק אחראי באופן אישי לחבויות של העסק וחשוף למגוון סיכונים כגון:
בעיות בתזרים מזומנים, חשיפה לתביעות, הפרת התחייבויות חוזיות, חבויות במס וכו' ועל כן לא מעט מבעלי העסקים מעדיפים להתאגד באמצעות הקמת חברה בע"מ.
החברה בע"מ כאמור מהווה גוף משפטי עצמאי, ובדרך זו מרחיק היזם ומנטרל את הסכנה שהחובות ו/או התחייבויות של המיזם העסקי ייפלו באופן אישי על כתפיו.
האחריות לחובות והתחייבויות הינה של החברה בע"מ ולא של בעלי מניותיה. רק במקרים חריגים יכול בית המשפט להרים את "מסך ההתאגדות" וליחס את האחריות לחובות החברה על בעלי מניותיה.
חשוב להתייעץ עם עורך דין כדי להבין את כל המשמעויות – לחץ לאיתור עו"ד.
ב. שיקולים מיסויים:
בחברה, המס על הרווח לאחר ההוצאות הינו 23% ובניגוד ליחיד/עצמאי חברה אינה משלמת ביטוח לאומי.
יחיד עצמאי משלם מס על הרווח ע"פ מדרגות המס הקבועות בחוק בניכוי הנחות המגיעות לו ע"פ סטטוס האישי/משפחתי שנקראות נקודת הזיכוי ובנוסף משלם ביטוח לאומי.
נקודת האיזון שבא מכלול המיסים של בעל החברה השכיר והמס שמשלמת החברה הינה כ-300 אלף בשנה. סכום זה מגלם עלות שכר של הבעלים בחברה של כ-25 אלף ש"ח לחודש.
המשמעות היא שמעל לסכום הנ"ל היחיד העצמאי משלם כ-50% מס וביטוח לאומי יחדיו והחברה נשארת רק עם 23% מס (בהנחה שהבעלים של החברה אינו מושך מעבר ל- 25 אלף ₪ בחודש)
אמנם לא כל הנוצץ זהב וישנם נקודות נוספות שיש לקחת בחשבון:
א. המס הנחסך נשאר בחשבון הבנק של החברה ואמור לשמש להוצאותיה ולהעצמתה של החברה. החברה יכולה להשתמש ברווחים השמורים לרכישת ציוד, ללהעסקת עובדים , השקעות שונות עתידיות וכ"ו. כמובן שעם הכסף העודף ניתן לרכוש גם רכב המשמש את הבעלים , לנסוע לתערוכות וכיו"צ.
ב. במידה והבעלים צריך את כל הרווח למחייה השוטפת שלו, כלומר למשוך את כל הכספים בחברה כשכר/דיבידנד לצרכיו האישיים, הרי לא ישאר רווח בחברה שעליו ישולם המס המופחת ועל כן יתרון המס לעיל ירוקן מתוכן.
ג. שיקולים מבניים:
כאשר מדובר במספר בעלים ישנה עדיפות ברורה לחברה מהסיבות הבאות:
1. ניתן להכניס שותפים ולהוציא שותפים מבלי לעשות רישומים מחדש בכל שינוי מבנה ברשויות המס.
2. הכנסות החברה אינן מהוות הכנסות ישירות של השותפים, בעלי המניות.
3. הכנסת שותפים לא מהווה אירוע מס בחברה אלא במישור האישי של הבעלים וגם לא תמיד.
4. ניהול הספרים (דו צידי) של החברה הינו שלם יותר, שקוף יותר, ושופך יותר אור על הפעילות ומצבה.
תשומת לב גדולה במיוחד יש לתת במיזמים טכנולוגיים (סטארט-אפ) בהם נוצר קניין ידע (נכס) בשלבים הראשוניים (בזמן שהוא עובד בגראז') והעברת הידע לחברה יכולה, כבר בשלב הראשוני, עם התאגדותה וכניסת המשקיעים הראשונים לייצר אירוע מס.
ד. שיקולים תדמיתיים:
חברה מצטיירת בעיני הלקוחות והספקים כעסק גדול יותר, מבוסס יותר ובעל תדמית טובה יותר משל עצמאי (עוסק). רושם זה נותן ביטחון גדול יותר לצדדים שלישיים הקשורים לפעילות החברה.
ה. שיקולי עלות:
בחברה ניהול הספרים הינו דו צידי (הנהלת חשבונות כפולה) ובה נרשמות ההוצאות /הכנסות כנגד כרטיסי ספקים/לקוחות. בנוסף מבוצעות התאמות בנק של כרטיסי הלקוחות והספקים עם הכספים המתקבלים ומשולמים על ידי החברה.
הנהלת חשבונות מורכבות זו והצגת דוחות כספיים מבוקרים ע"י רואה חשבון בסוף שנת הכספים הקלנדרית מגדילה את העלות השוטפת לאחזקת החברה ושירותי הנה"ח הכורוכות (לעיתים במספר מונים)
בנוסף יש לקחת בחשבון אגרה שנתית לרשם החברות של של כ-1.2 אלף ₪ בשנה ועלות הקמת החברה ברשם החברות של כ1.5 אלף ₪ (חד פעמי) ותשלום לעו"ד המבצע את הפעולה הזו.
בחברה יש גם לפתוח חשבון בנק נפרד לחברה המחייבת בעמלות נוספות.
תשומת לב שעסקים שמחזור הפעילות שלהם גדול מחויבים בהנהלת חשבונות כפולה ע"פ הוראות החוק. לכן יש לבדוק כבר בשלב הקמת העסק האם כדאי לפתוח חברה מלכתחילה בגין צפי מחזור השנתי.
לדוגמא: נותן שירות הצפוי להכנסה של כ-2 מיליון ₪ בשנה , מתווך מקרקעין בעל הכנסה של כ-600 אלף ₪ בשנה וכ"ו.
לסיכום: עליכם לשאול את עצמכם את כל השאלות לעיל ולהתייעץ עוד לפני הקמת העסק מכיוון שאין רק תשובה אחת נכונה לעסק, ויש לקחת בחשבון מכלול של שיקולים הכוללים גם את הסטטוס ומצבו האישי/כלכלי של הבעלים של העסק.
בעסקים קיימים שמתפתחים ומשתנים יש לבחון מעת לעת את היתרונות והחסרונות בשינוי צורת ההתאגדות. להתייעצות עם רו"ח – ללחוץ
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp יצירת קשרנותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
פרנקלין את כהן, רואי חשבון
משרד רואי חשבון בירושלים המלווה עסקים קטנים, חברות ועמותות. המשרד מטפל בכל הדרוש...
ירושלים
פרנקלין את כהן, רואי חשבון
משרד רואי חשבון בירושלים המלווה עסקים קטנים, חברות ועמותות.
המשרד מטפל בכל הדרוש לעסק לרבות הנהלת חשבונות, חישובי שכר, דוחות שנתיים וכו'.
לקוחות המשרד נהנים מיחס אישי ומליווי אישי של רו"ח ויועצת מס.
שלומי יעקובי
רו"ח וכלכלן, בעל ניסיון עשיר כמנהל וסמנכ”ל כספים בחברות פרטיות וציבוריות. הידע והניסיון...
רו"ח - ליווי פיננסי לעסקים
שלומי יעקובי
רו"ח וכלכלן, בעל ניסיון עשיר כמנהל וסמנכ”ל כספים בחברות פרטיות וציבוריות. הידע והניסיון שנצבר במהלך השנים משמש כיום לצורך הליווי והשירות שהמשרד מעניק. המשרד מתמקד במתן מעטפת וליווי פיננסי שמטרתו להקנות ערך חשוב ושקט מתמשך לבעל העסק וכן התמקצעות בגיוסי אשראי לעסקים על בסיס הצלחה בלבד!!!
רו"ח וכלכלן, בעל ניסיון עשיר כמנהל וסמנכ”ל כספים בחברות פרטיות וציבוריות. הידע והניסיון שנצבר במהלך השנים משמש כיום לצורך הליווי והשירות שהמשרד מעניק (ניהול כספים במיקור חוץ). המשרד מתמקד בשתי תחומים עיקריים: במתן מעטפת וליווי פיננסי שמטרתו להקנות ערך חשוב ושקט מתמשך לבעל העסק (ניהול כספים במיקור חוץ). התמקצעות בגיוסי אשראי לעסקים על בסיס הצלחה בלבד!!!
אחמד נסיראת
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
מנטור עסקי במסגרת קרן שמש
שגיא תמיר
במשך שנים מילאתי שורה של תפקידים בכירים באכיפה ורגולציה ברשות להגנת הצרכן וברשות התחרות....
שגיא תמיר - עו"ד
תל אביב - יפו
שגיא תמיר
במשך שנים מילאתי שורה של תפקידים בכירים באכיפה ורגולציה ברשות להגנת הצרכן וברשות התחרות. ניסיון זה מעניק לי פרספקטיבה ייחודית ויכולת להשפיע באופן משמעותי לטובת האינטרסים של לקוחותיי.
במהלך שנות עבודתי ברשות להגנת הצרכן עמדתי בחוד חנית האכיפה המנהלית והחקיקה הצרכנית. שימשתי כמנהל אגף עיצומים כספיים, וכן חבר הנהלה האמון על האסטרטגיה והתכנון של הארגון. במסגרת תפקידם אלו הובלתי הליכי אכיפה מנהליים מורכבים של עיצומים כספיים וכן תהליכי חקיקה מרכזיים לגיבוש חקיקה יעילה שכללו מחקר וגיבוש מסמכי RIA משמעותיים.
היכרותי העמוקה עם חוקי הצרכנות בישראל ובעולם, ובמיוחד באיחוד האירופאי, מאפשרת לי לספק ייעוץ משפטי איכותי, ולייצג לקוחות באופן שאין שני לו.
ייעוץ שוטף על נושאי צרכנות. ניהול סכסוכים משפטיים עם לקוחות. הגנה משפטית בהליכים מנהליים מגוונים (הגנת הצרכן, נגישות, תחרות) בניית תוכנית אכיפה פנימית לשמירה על הוראות הרגולציה.
אביה
שמי אביה פרחי, אני רואת חשבון משנת . את התואר הראשון שלי בחשבונאות...
רואה חשבון
רחובות
אביה
שמי אביה פרחי, אני רואת חשבון משנת .
את התואר הראשון שלי בחשבונאות ומערכות מידע רכשתי במרכז האקדמי לב. ניגשתי למבחני הסמכה של מועצת רואי החשבון אשר העניקו לי הסמכה כרואת חשבון.
התחלתי לעבוד במשרד קטן ברחובות, במשרד זה רכשתי ניסיון בהנהלת חשבונות, חשבות שכר, ביקורת חקירתית, ביקורות ודוחות לעצמאים, עמותות וחברות.
מהמשרד הקטן ברחובות עברתי למשרד גדול בבורסה ברמת גן שם רכשתי ידע בתוכנות רואי חשבון מתקדמות ובביקורות חברות גדולות ומסועפות במחזורים שנתיים של מיליון ויותר. כל החברות בהן טיפלתי העסיקו חשב- איש כספים היושב בחברה ומנהל את כל הקשור לכספי החברה, מייעל ומייעץ מבחינה כלכלית ועסקית.
עם כל הידע שצברתי במהלך השנים אני מגיעה לתת לכם ולעסק שלכם שרות מעולה, מתוך אמונה שרואה חשבון אינו נדרש רק לבצע את עבודתו מול הרשויות ולהגיש דוחות בזמן אלא גם להעניק מעטפת שלמה של ייעוץ והכוונה לעסק, שרותי חשבות לחברות ועסקים קטנים אשר אין ביכולתם להחזיק חשב שישב בעסק.
רועי וולר, עורך דין
עו”ד רועי וולר, מוסמך (M.A) במשפטים (אוניברסיטת בר-אילן), בוגר (L.LB) במשפטים (מכללת נתניה),...
וולר ושות' משרד עורכי דין
חיפה
רועי וולר, עורך דין
עו”ד רועי וולר, מוסמך (M.A) במשפטים (אוניברסיטת בר-אילן), בוגר (L.LB) במשפטים (מכללת נתניה), בוגר (B.A) ביחסים בינלאומיים ולימודי מזרח תיכון (האוניברסיטה העברית), מנהל סיכונים (C.R.O) וחבר האיגוד הישראלי לניהול סיכונים, מגשר, מנהל סיכונים (C.R.O), בוגר קורס דירקטורים, בוגר קורס מנכ”לים ברשויות המקומיות ובוגר קורס תכנון אזורי תעשיה.
עו”ד רועי וולר מחזיק בניסיון ניהולי עשיר ומשמעותי בשלטון המרכזי ובשלטון המקומי, במסגרת כהונתו במשך שנים כמנכ”ל המועצה האזורית גוש עציון, ולפני כן, במשך מספר שנים, כראש מטה שר התיירות וכנציג השר בוועדות השרים לחקיקה, בקבינט החברתי-כלכלי, ובוועדת השרים לפנים ושירותים בממשלה. לפני כן, כיהן במשך כ-שנים כיועץ בכיר ליו”ר ועדת הכספים בכנסת, וכעוזר פרלמנטרי ליו”ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת.
עו”ד רועי וולר מחזיק בניסיון עשיר ומגוון בתחום המוניציפאלי, דיני התכנון והבניה ובתחומי איכות הסביבה, והוא חבר בוועדת חברה וסביבה ובוועדת שלטון מקומי, של לשכת עורכי הדין. לצד זאת, מרצה במגוון מסגרות בתחומים המוניציפאליים ובתחומי איכות הסביבה, בין היתר עבור מרכז השלטון המקומי בישראל, בית הספר לניהול בכיר ברשויות המקומיות, מרכזי הפיתוח של משרד הפנים (מפע”מ), משרדי ממשלה, רשויות מקומיות ועוד.
יאיר כץ
שמי יאיר כץ ,רואה חשבון בהשכלתי , מעל שנה ניסיון ניהולי , ניהלתי כמה פעילויות בתחומים שונים ובשנים האחרונות עוזר מנסינוי לעסקים שנמצאים בצומת החלטה.
עסקים ריווחים שמתקשים במימון – עזרה בגיוס הון זול ובמידת הצורך הכנסת שותף/משקיע התיעלות – בניית תוכנית יעילה לצמיחה בריאה התרחבות – בניית אסטרטגיה מבוססת על עובדות ומידע מהשוק לצמיחה ריווחית כולל פתיחת דלתות