מדריך להקמת עסק בתחום הקייטרינג

כיצד להקים עסק קייטרינג

אם אתם מארחים ארוחות ערב חגיגיות למשפחה ולחברים שלכם בכל הזדמנות שיש לכם, אתם מעודכנים במגמות אוכל ויש לכם רוח יזמית, יתכן ותשקלו להקים עסק קייטרינג. חשוב להבין שיש הבדל בבישול למספר מועט של אנשים לבין בישול למספרים גדולים. בבישול למטרת עסק חשוב לדעת לתמחר נכון ולנהל מלאי ומדידות אחרת מפסידים כסף. המשך לקרוא לקבלת מידע על איך למצוא את הנישה שלך, להשיק את העסק קייטרינג שלך. זכרו לברר את סוגיית הכשרות, שעבור חלקכם מובנת מאליה ועבור אחרים פחות. הרבה מקומות ואירועים לא יזמינו שירות בקייטרינג שאינו כשר. 

תחשוב על איזה אוכל אתה אוהב להכין. קייטרינג, כמו כל עסק אחר, צריך להיות מושרש על  עניין אמיתי ותשוקה.  

קבלת פנים לחתונה או ארוחות אירועים מיוחדות. קייטרינג חתונות מציע בדרך כלל מגוון רחב של מתאבנים ומאכלי אצבע יחד עם כמה מנות ראשונות לבביות וכמה קינוחים.

קינוחים בלבד. אם אתם אוהבים לאפות ויש לכם כשרון להכנת עוגיות ועוגות, שקלו קייטרינג לקינוחים בלבד. הדבר עשוי להגביל את סוגי הלקוחות ששוכרים אותכם, אך יהיה לכם גם פחות ציוד לקנות.

מתאבנים וקוקטיילים. לקוחות שוכרים יותר ויותר מסעדנים כדי ליצור אווירה אופנתית וחגיגית על ידי הגשת מתאבנים בלבד, לפעמים בליווי קוקטיילים מיוחדים שהוכנו על ידי קייטרינג.

צרו תפריט. על ידי ביצוע פעולה זו ראשונה, אתם תוכלו להבין כמה שטח מטבח תצטרך, אילו מכשירים אתם צריכים להתקין ומה הציפיות הכלכליות שלכם.  

שקול להציע אפשרויות צמחוניות וטבעוניות ללקוחות שאינם אוכלים בשר ומוצרים אחרים מן החי. היום בישראל כמעט 15% מהאוכלוסייה מקפידה על דיאטה צמחונית או טבעונית. 

תרגול מוביל לתוצאה מושלמת. ודא שיש לך את הטכניקות, זמני הבישול וההצגה לפני שאתם משיקים את העסק שלכם.

מצא מקום לשכור. גם אם אתם מתחילים בקטן, חוקי הרישוי אוסרים על אנשים להפעיל עסקי קייטרינג מהמטבח הביתי. בדוק את תקנות הרישוי ברשות המקומית שלך כדי לגלות איזה סוג של שטח תצטרך לשכור.

שקלו לפעול ממטבח מסחרי. מטבחים מסוימים מאפשרים לאנשים לשכור את המקום ליום או לכמה שעות בכל פעם. מצב זה יכול להיות הנכון בשבילכם אם אתה קייטרינג רק בסופי שבוע או כמה פעמים בחודש.

אם קייטרינג הולך להיות העסק שלכם במשרה מלאה, אתם כנראה צריך אחסון קבוע יותר ומתקן משלכם. מצא מקום עם אינסטלציה נאותה (מפרידי שמנים), כך שתוכל להגדיר את  ציוד הבישול והקייטרינג שלכם. בדקו שהנכס תואם את דרישות רישוי עסקים ואפשר לנהל בו מטבח של קייטרינג. 

אם אתם מתכננים לארח טעימות או למכור אוכל ישירות מהמטבח שלכם, חפשו מקום עם חלון ראווה נפרד מהמטבח, ותספקו שולחנות ומקומות ישיבה ללקוחות (כמובן לוודא שהרישוי מאפשר זאת) 

עבודת קייטרינג דורשת ציוד תעשייתי כי הוא בדרך כלל יקר יותר מאשר ציוד בו היית משתמשים במטבח הביתי. בנו תקציב השקעה מלא כדי להבין את סה"כ המימון הנדרש לכם. 

בסס את רכישות הציוד שלך בתפריט שלך. לדוגמה, אם רבים מהפריטים שלך אפויים, התקן לפחות שני תנורים. אם יש לך הרבה מאכלים מטוגנים, בחירה של יותר מטגן אחד עשויה להיות רעיון טוב.

ייתכן ותרצו להתקין כיורים מרובים כדי להפוך את עבודת ההכנה שלך ליעילה יותר, במיוחד אם אתה מתכנן להעסיק אנשים.

תכנן מראש גם אחסון מזון. מקררים מרובים ומקפיא עשויים להיות נחוצים לאחסון פרטי מזון שתכינו מראש. אזורי אחזקה מחוממים ולא מחוממים חשובים לשמירת טמפרטורה ואחסון פריטים מוכנים.

עסקי קייטרינג רבים מספקים צלחות, כלי כסף, כלי זכוכית, או צלחות וכלי מטבח חד פעמיים.

ייתכן שתרצו להציע מגשי תצוגה מיוחדים ומגשי מזון בשכבות שיעזרו להפוך את אירוע הקייטרינג לחגיגי יותר.

ודא שיש לך את הציוד המתאים כדי לשמור על האוכל קר או חם, כגון שפשוף כלים עם מבערי דלק נוזלי.

שקול לקנות מצעים, מפיות, קישוטי שולחן וקישוטים מרכזיים. חלק מעסקי הקייטרינג מציעים גם חופות אוהלים לאירועים תחת כיפת השמיים.

קבל היתרים ורישיונות רלוונטיים. לחקור את החוקים לשינוע מזון  או אלכוהול . ודאו שברשותכם כל האישורים והרישיונות הדרושים לך לפני שתתחיל.

חשוב מאוד לתמחר נכון את התפריט. קייטרינג זה כמו מפעל מזון ותמחיר מוטעה יגרור הפסדים בהמשך. 

שקול איזה סוג של מדים אתה רוצה צוות המשרתים שלך ללבוש.

הכשר את העובדים שלך לספק את סוג השירות שברצונך להציע ללקוחותיך.

יצרני האלכוהול ויין מקומיים לפעמים יתנו לכם מבצע מיוחד על המותג שלהם אם תציגו את הלוגו שלהם באירועים.

שווק את העסק שלך. חלקו עלונים ותפריטים, פרסמו בפייסבוק והוציאו מודעות בעיתונים מקומיים כמה שבועות לפני שאתם מתכננים לפתוח.  

מפה לאוזן היא אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג עסקי קייטרינג חדשים. עשה כמיטב יכולתך כדי להפוך את האירועים הראשונים למוצלחים במיוחד  כדי להבטיח שאנשים ימליצו עליכם. 

לפני שאתם מתחילים ודאו שרשמתם תכנית עסקית מפורטת לגבי כל הדברים הנזכרים לעיל והבנתם את הפן עסקי ושיווקי של העסק, קבעתם יעדים ברורים ושאתם מתכננים כדי להצליח. שקלו להעזר במומחה עסקי שמכיר את ענף המזון והקייטרינג. תוכנית עסקית טובה תסייע לכם גם לגייס מימון חיצוני במידת הצורך. 

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

נותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר

רחל ליבוביץ

יועצת עסקית מומחית בניתוחי שוק, בניית אסטרטגיה, ותכנון עסקי, עם דגש לעסקים הפונים...

שם המשרד

רחל ליבוביץ

מיקום

נתניה

0
שעת ייעוץ חינם

רחל ליבוביץ

יועצת עסקית מומחית בניתוחי שוק, בניית אסטרטגיה, ותכנון עסקי, עם דגש לעסקים הפונים לשוק גלובלי (חברות סטארט-אפ, הי-טק או מוצרי צריכה לשוק בינלאומי). בעלת מעל עשרים שנות ניסיון בכתיבת תוכניות עסקיות, הכנת תוכניות פיננסיות, וביצוע מחקרי שוק וניתוח הסביבה התחרותית בשלל ענפים כולל ביוטכנולוגיה, מכשור רפואי, קלינטק, אנרגיה חלופית, אגרוטק, תוכנה, חומרה, ועוד. מספקת שירותי הכנה וכתיבה של תוכניות עיסקיות, תמציות מנהלים, מסמכי "עמוד אחד", ומצגות למשקיעים. בנוסף מספקת שירותי פיתוח עיסקי ראשוניים לחברות סטארט-אפ וליווי בפגישות עם גורמי חוץ (שת"פ פוטנציאליים, מפיצים) משלב יצירת הקשר ועד לפגישות עיסקיות.  מספקת שירותי תכנון להכנה והשתתפות בכנסים בינלאומיים כולל זיהוי שת"פים ולקוחות פוטנציאלים, יצירת קשר, קביעת פגישות נטוורקינג, הכנת חומרים ואפילו השתתפות בכנס עצמו. דוברת אנגלית שפת אם ועברית ברמה של שפת אם. אשמח לספק שירותים אילו ואחרים לחברות בעלי אופק בינלאומי.

יועצת עסקית מומחית בניתוחי שוק, בניית אסטרטגיה, ותכנון עסקי, עם דגש לעסקים הפונים לשוק גלובלי (חברות סטארט-אפ, הי-טק או מוצרי צריכה לשוק בינלאומי). בעלת מעל עשרים שנות ניסיון בכתיבת תוכניות עסקיות, הכנת תוכניות פיננסיות, וביצוע מחקרי שוק וניתוח הסביבה התחרותית בשלל ענפים כולל ביוטכנולוגיה, מכשור רפואי, קלינטק, אנרגיה חלופית, אגרוטק, תוכנה, חומרה, ועוד. מספקת שירותי הכנה וכתיבה של תוכניות עיסקיות, תמציות מנהלים, מסמכי "עמוד אחד", ומצגות למשקיעים. בנוסף מספקת שירותי פיתוח עיסקי ראשוניים לחברות סטארט-אפ וליווי בפגישות עם גורמי חוץ (שת"פ פוטנציאליים, מפיצים) משלב יצירת הקשר ועד לפגישות עיסקיות.  מספקת שירותי תכנון להכנה והשתתפות בכנסים בינלאומיים כולל זיהוי שת"פים ולקוחות פוטנציאלים, יצירת קשר, קביעת פגישות נטוורקינג, הכנת חומרים ואפילו השתתפות בכנס עצמו. דוברת אנגלית שפת אם ועברית ברמה של שפת אם. אשמח לספק שירותים אילו ואחרים לחברות בעלי אופק בינלאומי. שירותים עיקריים: – ניתוח שוק – ניתוח סביבה תחרותית – הכנת תוכנית עסקית – הכנת תחזית פיננסית – כתיבת תוכן לדק (מצגת משקיעים) ומסמכים נלווים לצורך גיוס השקעה – פיתוח עסקי ראשוני וליווי תהליך פיתוח עסקי – הכנה והשתתפות בכנסים

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

אייל אלון

יזם ומנכל בעל ניסיון רב ביותר בהקמה וניהול חברות כולל התמודדות עם קשיים...

שם המשרד

BMT

מיקום

אבן יהודה

0
שעת ייעוץ חינם

אייל אלון

יזם ומנכל בעל ניסיון רב ביותר בהקמה וניהול חברות כולל התמודדות עם קשיים פיננסיים , כוח אדם וטכנולוגיים .

ייגע טכנולוגי נרחב בתחום התקשורת , יכולת זיהוי קשיים והתמודדות איתם , ניסיון רב בעבודה מול משקיעים ף בנקים ף עובדים , עורכי דין , רואי חשבון

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
תכנית ממשלתית

יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)

מנטור עסקי במסגרת קרן שמש

שם המשרד

רובינשטיין ושות'

מיקום

בת חן

0
שעת ייעוץ חינם

צבי רובינשטיין

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
תכנית ממשלתית

יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )

אילן ברקן

ליווי וייעוץ לבעל עסק קיים או בהקמה מצריך ניסיון, מקצועיות, רגישות, סבלנות, הכלה...

שם המשרד

מיקום

שבי ציון

0
שעת ייעוץ חינם

אילן ברקן

ליווי וייעוץ לבעל עסק קיים או בהקמה מצריך ניסיון, מקצועיות, רגישות, סבלנות, הכלה והבנה ללא גבול. יזם או בעל עסק המעוניינים להתפתח מונעים לעיתים ע"י מוטיבציה אינסופית הגובלת לעיתים בחלום רחוק (רגש). על כתפינו היועצים/המלווים מוטלת אחריות כבדה ביותר המצריכה הרתמות לחזון היזם אך במקביל גם פתיחות, כנות ואומץ ע"מ 'להוריד לקרקע' כשצריך ולהצמד לכללי ההגיון הכלכלי. אני דוגל בעבודה בשיתוף ובשקיפות מלאה מול הלקוח ומתנהל אל העסק שלך כאילו היה שלי.

ב-שנים האחרונות ניהלתי ופיתחתי זכיינים בעלי מרכזי למידה לאנגלית בחברה בינלאומית. הייתי אחראי לגיוס זכיינים עצמאיים בכל המגזרים בארץ ובעיקר עסקתי רבות בליווי ובפיתוח עסקי שלהם. שירותים – לקראת הקמת עסק: מיפוי עסקי, בדיקת היתכנות עסקית, בחינת בחירת מודל עסקי מתאים ע"פ פרמטרים שונים, בניית תוכנית עסקית, היתכנות עסקית, דו"ח נקודת איזון/החזר השקעה והתנהלות עסקית כללית. שירותים – עסק קיים המעוניין להתפתח לרשת: מיפוי עסקי, בדיקת היתכנות עסקית, בחינת בחירת מודל עסקי מתאים ע"פ פרמטרים שונים, בניית תוכנית עסקית, היתכנות עסקית, דו"ח נקודת איזון/החזר השקעה והתנהלות עסקית כללית.

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

עמית דורון

חברת דורון עמית אינה עוד חברת ייעוץ, דורון עמית נמצא בעסקים כבר שנה...

שם המשרד

דורון עמית והצוות

מיקום

תל אביב - יפו

0
שעת ייעוץ חינם

עמית דורון

חברת דורון עמית אינה עוד חברת ייעוץ, דורון עמית נמצא בעסקים כבר שנה וחווה את המהפכה האדירה שאין כמותה בהיסטוריה העולמית משנות ה-ועד היום . הוא ידע זינוקים, ירידות והתקדם ביחד עם כל הטכנולוגיה התעשייתית והאנושית במהלך שנים אלה. מכאן באה לחברה יתרון עצום בייעוץ וליווי עסק. היום שעסקים נלחמים לקיום ומחפשים אפיקים נוספים או תמיכה בניהול נכון של החברה ויציאה ממשברים אף דוח אקסל או לימודים אקדמאיים יוכלו לעזור להם כי רק מי שיש לו ניסיון אדיר בתחום העסקים מכיר שבילים צדדיים וקיצורי דרך אופרטיביים יוכל לתמוך עסקים…ודורון הוא לא רק יועץ, דורון הקים ובנה מותגים כאשר הוא היזם הבעלים והמבצע ולא רק יועץ עסקי המדריך את האחר מתוך הספר התקשרו

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
שם המשרד

QM

מיקום

רמת גן

0
שעת ייעוץ חינם

אופיר

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
שם המשרד

קידום החינוך

מיקום

תל אביב - יפו

0
שעת ייעוץ חינם

שמרית

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
שם המשרד

אנין יעוץ עסקי לענפי המזון והתיירות

מיקום

הרצליה

0

אבי גלצר

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
שם המשרד

רונאינסייט

מיקום

תל אביב - יפו

0

רון פלוטקין

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

יוגב בועז

הרצלים? (זאת אומרת, אנשים חדשנים שיש להם רעיון שחייבים כבר להגשים?) בואו נמצא...

שם המשרד

STATEMENT

מיקום

תל אביב - יפו

0
שעת ייעוץ חינם

יוגב בועז

הרצלים? (זאת אומרת, אנשים חדשנים שיש להם רעיון שחייבים כבר להגשים?)
בואו נמצא את הזהות שלכם כמותג.
אני כאן בשביל לתרגם את המעשים שלכם לשפת מותג מקורית ו"משוגעת" משלכם – סטייטמנט.
שם, פיצ' תוכן – כל מה שצריך.
יותר מזה? אני כאן בשביל מצבים שצריך תהליך שבו מגדירים את העסק והמותג ובהתאם קובעים מהם השירותים או המוצרים השונים
בהתאם לאסטרטגיה שקבענו.

בקיצור, אני מחדד, מגדיר, מסביר, כותב וגם מלווה אתכם בדרך לסטייטמנט עסקי עוצמתי וייחודי.
משוגעים? דברו איתי.

קופירייטינג. סטוריטלינג. מיתוג. תוכן. זהות עסקית. אם אתם פושט לא מצליחים להעביר את הדבר הזה שאתם עושים וכל כך טובים בו – דברו איתי.

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

מאמרים נוספים

הקמת עסק

icon

הקמתי עסק חדש, באיזו צורה עליי להתאגד?

טרם הקמת העסק, אתם נדרשים לבחור באיזו צורת התאגדות להירשם. אפשר להתאגד...

קראו עוד ›
icon

איך מנסחים חזון של עסק?

מהי הצהרת חזון?  הצהרת חזון מספקת דרך קונקרטית לבעלים, לעובדים וללקוחות להבין...

קראו עוד ›
icon

איך לעשות מחקר שוק למיזם חדש

כאשר אתם פותחים עסק, עליכם להבין היטב ולעומק מיהם הלקוחות שלכם. למעשה,...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא הקמת עסק

מדריך עסקי

icon

איך להתחיל לעבוד על מיזם בזמן שאני עדיין עובד שכיר?

עבודה על מיזם משלכם בזמן שאתם עדיין משמשים כשכירים אצל המעסיק שלכם,...

קראו עוד ›
icon

מדריך להקמת עסק בתחום האסתטיקה (קוסמטיקה)

שישה שלבים להקמת עסק בתחום האסתטיקה   בחרו את קהל היעד שלכם חשוב...

קראו עוד ›
icon

האם כדאי להיות או לא להיות פרילנסר?

עבודה כפרילנסר לא בהכרח מתאימה לכולם ומחייבת התארגנות מיוחדת וכוח הנעה עצמי,...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא מדריך עסקי

תכנית עסקית

icon

הכר את היתרונות המרכזיים של קנבס המודל העסקי  (BMC)

הכר את היתרונות המרכזיים של קנבס המודל העסקי  (BMC) קנבס מודל עסקי...

קראו עוד ›
icon

איך לבצע ניתוח SWOT

ניתוח SWOT הוא כלי עסקי שמטרתו לסייע בתכנון לטווח ארוך  דיאגרמות SWOT...

קראו עוד ›
icon

תבנית לתכנית עסקית לחברת תוכנה (באנגלית)

מצורפת כאן דוגמא לתבנית עסקית לתכנית עסקית לחברת סטארט-אפ בתחום התוכנה. רצוי...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא תכנית עסקית

יש לכם שאלה?

טופס פניה ליועצים ונותני שירות

מבולבלים למי לפנות? לחץ כאן להתיעצות »

תפריט נגישות