למה תמיד עדיף לצאת לשוק עם מוצר MVP (מוצר בר קיימא מינימלי אפשרי)

למה תמיד עדיף לצאת לשוק עם מוצר MVP (מוצר בר קיימא מינימלי אפשרי)

בדיוק כפי שאמנים מתחברים רגשית לאמנות שלהם, גם המוצרים והשירותים שלנו הם התינוקות שלנו, ולעיתים אנו מתחברים רגשית לדברים שאנו מנסים למכור. עד כדי כך, שלפעמים מה שאנחנו מוכרים אף פעם לא רואה אור – כי אנחנו פוחדים להביא אותו לשוק לא בשל .

שימוש בפילוסופיית מוצר MVP  יכול לקצר את מעגל הפחד הזה ולעזור לכם להתגבר על הצורך לשפר את המוצר עד כדי שלמות ("מחזור השלמות") עוד לפני שקיבלתם משוב מהשוק, כפי  שכה הרבה יזמים נוהגים. יציאה לשוק עם מוצר ברמת קיימות מינימלית (MVP)  יכולה להראות לכם במהירות מה עומד להיכשל ומה יצליח.  

מהו מוצר MVP ? 

מוצר בר -קיימא אפשרי מינימלי (MVP) הוא מוצר פונקציונלי, אך בעל מספיק תכונות להוציאו למכירה. הרעיון של מוצר מינימלי בר קיימא אינו לצאת עם מוצר מושלם, אלא לקבל משוב מהלקוחות שלכם מהעולם האמיתי. אחד הערוצים הטובים ביותר להשקת מוצרי MVP הוא פלטפורמות להשקעה המונית, דוגמת Kickstarter i- Indiegogo.

שימוש במוצר בר -קיימא מינימלי

ליזמים קל להיקלע ל"מחזור השלמות". לעתים קרובות אנו רוצים שהכל יהיה מושלם לפני שנביא את המוצר שלנו לשוק. חשוב לנו שיהיו מוצרים איכותיים בשוק. זהו המקרה הקלאסי  שבו ה"אויב של הטוב הוא הטוב ביותר".

השימוש ב- MVP הוא הדרך הטובה ביותר לבדוק האם יש שוק למוצר שלכם בפועל . אתם פשוט לא יכולים לדעת אם המוצר שלכם עומד להימכר עד שלא תנסו למכור אותו. בקיצור, ה- MVP נועד לוודא שיש שוק קונים למוצר לפני שתשקיעו בו עוד  המון זמן וכסף.

כיצד לפתח מוצר MVP

פיתוח MVP לוקח צעד אחורה מתהליך פיתוח המוצר הרגיל ומאפשר לכם להאיץ אותו על יד זיהוי המרכיבים או התכונות הבסיסיות, שיאפשרו להוציא את המוצר לשיווק ראשוני, תוך כוונה לשפר את המוצר מאוחר יותר, בעקבות משוב של לקוחות אמיתיים, אותם משתמשים ראשוניים. זה חוסך כמות עצומה של זמן ומוודא שיש לכם שוק למוצר שאתם מקדמים.

לדוגמא, אתם יכולים לצאת לשוק עם מוצר שהתכונה העיקרית שלו היא לטהר את האוויר שאנו נושמים בחללים סגורים, והתכונה השולית שלו זה הוספת ריח נעים לאוויר. אם לאחר היציאה לשוק תגלו שהתכונה השולית היא הסיבה שאנשים מעוניינים במוצר, תוכלו להמשיך ולפתח את המוצר בכיוון הזה במקום בכיוון הראשוני. 

על ידי שימוש בתהליך "איטרטיבי" (חוזר על עצמו) לפיתוח המוצר שלכם ולאחר מכן הוצאתו לשוק במהירות, תוכלו לקבל משוב יקר ערך מהלקוחות, שיעזור לכם לייצר מוצרים העונים על רצונות השוק. יצירת מוצרים שהשוק שלהם ודאי היא הערך האמיתי של מוצר מינימלי בר קיימא.

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

מאמרים נוספים

אסטרטגיה עסקית

icon

איך ליישם אסטרטגיית תמחור מבוסס ערך בעסק קטן

איך ליישם אסטרטגיית תמחור מבוסס ערך בעסק קטן תמחור מבוסס ערך הוא...

קראו עוד ›
icon

טימינג יכול לפעמים להיות המפתח להצלחה

כל תקופה מביאה איתה  הזדמנויות לא מעטות.  כל מה שעלינו לעשות הוא...

קראו עוד ›
icon

שלבים בהקמת עסק חדש

הצעדים שתוכלו לבצע כדי להתחיל את פיתוח העסק שלכם

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא אסטרטגיה עסקית

אתר אינטרנט

icon

מה נדרש בתקנון ומדיניות פרטיות של אתר אינטרנט ?

תקנון ומדיניות פרטיות לעסק שיש לו אתר אינטרנט  מה שנראה כ"עוד מטלה"...

קראו עוד ›
icon

איך לשפר את אתר האינטרנט שלכם

איך תדעו שהעסק שלכם צומח ועובד כמו שצריך? כדי לענות על שאלה...

קראו עוד ›
icon

מדריך לחנות מקוונת (דיגיטלית)

כיצד להקים חנות מקוונת עם חנות מקוונת, אתם יכולים להגיע להמוני לקוחות...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא אתר אינטרנט

סטארט-אפ

icon

איך להכין קנבס מודל עסקי (BMC)

קנבס המודל העסקי הוא מסמך בן עמוד אחד המתייחס למרכיבים החשובים ביותר...

קראו עוד ›
icon

איך לקבל את מענק תנופה

רשות החדשנות מאפשרת ליזמים.ות בראשית דרכם, המעוניינים לקדם רעיון טכנולוגי חדשני ופורץ...

קראו עוד ›
icon

מה מחפשים משקיעים

חשוב לקחת בחשבון את מכלול השיקולים של המשקיעים כאשר אתם מתכננים את...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא סטארט-אפ

יש לכם שאלה?

טופס פניה ליועצים ונותני שירות

מבולבלים למי לפנות? לחץ כאן להתיעצות »

תפריט נגישות