איך להכין מצגת למשקיע (דק)
מצגת מרשימה היא חלק מרכזי בערכת הכלים לגיוס כספים. השתמשו במדריך מפורט זה כדי להבין מה בדיוק עליכם לכלול במצגת שלכם, כדי למשוך את תשומת ליבם של המשקיעים.
המצגת, או כפי שנוהגים לקרוא לה, "דק למשקיע" , היא סקירה קצרה אך אינפורמטיבית על העסק שלכם. היא צריכה לכסות את נקודות המפתח של התוכנית העסקית שלכם, את המוצרים והשירותים שאתם מספקים, תחזיות פיננסיות וצורכי מימון. ה"דק" שלכם אמור לעמוד כשלעצמו כמסמך, אך הוא ישמש גם ככלי לספר את הסיפור על המיזם שלכם. למעשה המטרה האמיתית היא לגרום למשקיע לזמן אתכם לפגישה.
ה"דק" הם כנראה חלק מהדברים הראשונים שמשקיע יראה כדי להכיר את המיזם שלכם (בדרך כלל מדובר במצגת אחת גראפית בעיקר, שמיועדת לתמוך בדבריכם כשאתם מציגים את הרעיון לפני קהל משקיעים, ובמצגת נוספת, מילולית ,לשליחה למשקיע) ומכיוון שרק לעיתים נדירות מבצעים השקעות לאחר פגישה אחת בלבד, המטרה שלכם היא לעורר עניין במיזם. מטרתכם היא שמשקיעים יבקשו מידע נוסף ומעמיק אחרי שהם ישמעו את ההצעה שלכם ולא רק יראו לכם את הדלת ולכן, בעוד ש"דק" מגובש הוא קריטי לגיוס כסף, הרי שמטרתו המרכזית היא להגיע לשלב הבא – פגישה נוספת ובקשה למידע נוסף.
מה צריך לכלול ב"דק"
- חזון והצעת ערך
- הבעיה אותה אתם מנסים לפתור
- שוק היעד וההזדמנות העסקית
- הפתרון המוצע
- התחרות הישירה ועקיפה
- המודל העסקי
- הטכנולוגיה/יחודיות
- צוות ההקמה
- אסטרטגיית השיווק והמכירה
- השקעות ושימושים
- תחזיות פיננסיות
- אבני דרך
- אסטרטגיית "EXIT"
שימו דגש על פשטות ובהירות. הצפה במידע לא משרתת את עיקרון המיקוד ולעיתים אף יוצרת תחושה שדברים לא "תפורים" היטב.