איך לזהות את הלקוח האידיאלי לעסק שלכם
לפני בניית אסטרטגיות שיווק, עליכם לזהות עבור מי אתם מתכוונים לקדם את העסק שלכם. מבצעים מוצלחים דומים למדי למתכון משפחתי אהוב – כדי לעשות את זה נכון, המרכיבים צריכים להיות נכונים והאוכל צריך להיות מוכן בצורה מושלמת! אם לא תצליחו לזהות את הלקוח האידיאלי שלכם, כל מאמצי השיווק שלכם יהיו מבוזבזים על אנשים שלא יעריכו את ההצעה העסקית שלכם.
מיהו הלקוח האידיאלי?
לקוח אידיאלי מייצג את האדם שהכי זקוק למוצר או לשירות שלכם. זה האדם שאסטרטגיות השיווק שלכם מכוונות אליו. הלקוח האידיאלי מורכב מבסיס דמוגרפי מסוים. ייתכנו מספר קבוצות של לקוחות אידיאלים אותם נכנה "קהל יעד".
כדי לזהות את הלקוח האידיאלי שלכם יש:
- לדעת מה הלקוח האידיאלי שלכם רוצה או צריך
- לברר היכן נמצא הלקוח האידיאלי הזה
- למצוא את הסיבה לכך שהלקוח האידיאלי הזה צריך אותך
ישנן שתי דרכים לברר מיהו הלקוח האידיאלי מבחינתכם- באמצעות הדמוגרפיה וע"י הפסיכוגרפיה של קהל היעד הפוטנציאלי.
הדמוגרפיה, לדגומא, מכסה את הדברים הבאים:
- גיל
- מִין
- מקום
- טווח הכנסה
- מצב משפחתי
הערכת הדמוגרפיה של קהל היעד שלכם נותנת לכם מושג כיצד להציג את התוכן שלכם, איזה סגנון שיווקי יתחבר לקבוצות גיל ספציפיות, ואילו מוצרים או שירותים פונים ללקוח האידיאלי שלכם.
הפסיכוגרפיה מכסה את הדברים הבאים:
- אִישִׁיוּת
- מאפיינים
- הרגלים
- אוהב
- לא אוהב
- סגנון חיים
עליכם לחפור לעומק כדי לקבוע את הערכים, האמונות, אורח החיים ותכונות הקנייה של הלקוח האידיאלי שלכם. באמצעות מחקר שוק, תוכלו לדעת אילו תחביבים או פעילויות מושכים את הלקוח האידיאלי שלכם, מה הוא אוהב או לא אוהב, מהן ההעדפות שלו בנושאים מסוימים ועוד.
הכרת הרצונות/הצרכים של הלקוח האידיאלי שלכם
עכשיו, כשאתם יודעים למי אתם משווקים, צריך לגלות גם את הרצונות והצרכים של הלקוח שלכם. מהם החלומות והמטרות של הלקוח האידיאלי שלכם? מהי השקפתו על החיים? כיצד המוצר או השירות שלכם יכולים לעזור ללקוח הזה להשיג את המטרה הסופית שלו?
זהו את נקודות הכאב של הלקוח האידיאלי שלכם והציגו פתרון. זו הדרך הטובה ביותר לספק את הרצונות והצרכים של הלקוח האידיאלי.
למה הלקוח האידיאלי שלכם צריך אתכם? – השתמשו במידע שאספתם במחקרי השוק כדי ליצור תוכן שמתכתב עם הלקוח האידיאלי שלכם. השאיפה היא שהמסרים השיווקיים שלכם "ידברו" אל הלקוח האידיאלי, כך שהוא ירגיש קשר עמוק יותר עם המותג שלכם.
כשאתם מזהים את הצרכים של הלקוח האידיאלי שלכם, עליכם להסתכל עליהם מנקודת מבט רגשית, פיזית, נפשית, אפילו חברתית. אתם נותנים פתרון לבעיה שלו. אתם רוצים שללקוח האידיאלי שלכם יהיה קשר רגשי עם השירות שלכם, וכדי לעשות זאת, עליכם להדגיש את היתרונות של הבחירה בעסק שלכם דווקא – מה יש בו עבור הלקוח האידיאלי שלכם.
לדוגמה, רוב האנשים קונים מוצרי טיפוח לא בגלל שהם מעוניינים במדע מאחורי מיצוי המרכיב העיקרי אלא בעיקר כדי להרגיש טוב עם עצמם. לקוחות רוצים להרגיש בטוחים או יפים (או שניהם!) כשהם מפנקים את עצמם, וטיפוח העור נתפס לרוב כסוג של טיפוח עצמי. לכן הפנייה אליהם היא רגשית : "על ידי שימוש במוצרי טיפוח באופן עקבי, תשמרו על צעירותו של העור שלכם", או "אם לא תטפלו בעור שלכם, תתמודדו עם סימני הזדקנות מוקדמים" וכיוצא באלו.
אם עדיין אין לכם לקוח שאתם יכולים להגדיר כאידיאלי, מבחינתכם, זה בסדר. סביר להניח שלא תמצאו את כל האנשים הנכונים בבת אחת, וניסיון לגייס יותר מדי לקוחות יכול לגרום לעבודה באיכות ירודה או חלילה להביא למצב של לקוחות לא מרוצים. אם מצאתם את הלקוח האידיאלי שלכם, בססו איתו מערכת יחסים חזקה ורק אחר כך תרחיבו את השיווק ללקוחות אחרים, שגם הם עשויים להתעניין במה שיש לך להציע.
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp יצירת קשרנותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
דפנה מרטון
מאמנת עסקית ואישית ויועצת ארגונית
אימון עסקי אישי ולעסק, לעסקים קטנים ובינוניים. התנהלות כלכלית נבונה, תכנון מטרות ויעדים והצבת יעדים וסדרי עדיפויות . בחינת ההתנהלות העכשויות ודיוקה. אם זהו עסק בהתהוות, מיתוג של העסק ביחס למטרותיו. מבנה הארגון והגדרת תפקידים של העובדים בו. קהלי היעד, שיווק . הגדרות עשייה ספציפיות בהתאם לתחום העסק
אדי כהן
אני אדי כהן, מייסד Brandwiz – מיתוג ואסטרטגיה לעסקים עם נשמה.אני עוזר לעסקים...
ברנדוויז | מיתוג עסקי
פתח תקווה
אדי כהן
אני אדי כהן, מייסד Brandwiz – מיתוג ואסטרטגיה לעסקים עם נשמה.
אני עוזר לעסקים לא רק להיראות טוב – אלא להיות ברורים, זכירים ונבחרים.
כי מאחורי כל עסק יש אדם, חלום ושליחות – ואנחנו שם כדי לעזור לו לבלוט באמת.
אחרי שנה ו-עסקים שליוויתי, הבנתי שזה הרבה מעבר ללוגו ועיצוב.
זו שליחות: לעזור לעסקים קטנים לשרוד, לצמוח ולהיות מותגים שאנשים זוכרים ובוחרים בהם.
Brandwiz – מיתוג, אסטרטגיה ושיווק תחת קורת גג אחתאנחנו לא משרד עיצוב. אנחנו שותפים לחשיבה אסטרטגית, שרואים את התמונה המלאה ויודעים להוביל עסקים למיתוג מדויק ולצמיחה אמיתית. מה תקבלו אצלנו? 🔹 אסטרטגיית מותג ממוקדתמיקוד, בידול, ערכים, שפה – כל מה שצריך כדי לבנות מותג ברור, זכיר ונבחר. 🔹 מפת דרכים שיווקית לעסקתכנית שיווקית מעשית עם יעדים, מסרים וערוצי פעולה – מותאמת לקצב, תקציב ויעדים. 🔹 שירותים תחת קורת גג אחתמיתוג, עיצוב גרפי, כתיבה שיווקית, בניית אתרים, דפי נחיתה, קמפיינים, תוכן – בלי לרוץ בין ספקים. 🔹 צוות מומחים קבוע – לא פרילנסריםמעצבים, אנשי תוכן, מפתחי אתרים ואנשי שיווק שעובדים כצוות מגובש – כל פרויקט מקבל חשיבה רב-תחומית וגב מקצועי. 🔹 ניסיון של שנה ומעל עסקיםאנחנו מביאים איתנו לא רק ניסיון – אלא גם אחריות, ראייה מערכתית, והבנה עמוקה של עסקים קטנים ובינוניים. רוצה להפוך את העסק שלך למותג שבוחרים בו?קבע שיחת היכרות ללא התחייבות ונתחיל לבנות יחד את הבידול שלך.
אלכסנדר גנפון
חזון שלי – ליצור בהירות וסדר בעסקים, תוך מימוש הפוטנציאל של אנשים וחברות
iWebsite
אשדוד
אלכסנדר גנפון
חזון שלי – ליצור בהירות וסדר בעסקים, תוך מימוש הפוטנציאל של אנשים וחברות
חזון שלי – ליצור בהירות וסדר בעסקים, תוך מימוש הפוטנציאל של אנשים וחברות בעל ניסיון של למעלה מעשור בעולם היזמות, הניהול והפיתוח העסקי.אני לא מציע פתרונות מדף — אני מקשיב, שואל, ומאתר יחד איתך את הדרך המדויקת לעסק שלך. מומחה בליווי יזמים ובעלי עסקים בתהליכי בניית מודלים עסקיים, חדירה לשווקים, מינוף דיגיטלי ושיווק ממוקד תוצאה.הגישה שלי מחברת בין תודעה עסקית עמוקה לכלים פרקטיים שגורמים לדברים לקרות.אני מאמין בפשטות, כנות, ויחס אישי שמכבד את הדרך שלך. לא משנה אם אתה בשלבי התחלה, בתנועה, או בתקיעות — אני שם כדי לעזור לך לדייק, לחדד, ולבנות מהלכים חכמים שמובילים לתוצאה. כישורים ומיומנויות: חשיבה אסטרטגית ויכולת ניתוח עסקי מעמיק בניית מודלים עסקיים מותאמים אישית מיתוג, בידול וניסוח הצעת ערך חדה תכנון שיווקי ממוקד תוצאות ליווי אישי בתהליכי שינוי, מעבר וצמיחה יצירתיות עסקית וחשיבה מחוץ לקופסה תקשורת בינאישית גבוהה, הקשבה, ויכולת לזהות חסמים שילוב בין כלים עסקיים מדויקים לבין רגישות והבנה של האדם מאחורי העסק 🔹 שירותים שאני מציע: תהליך ליווי אישי לבעלי עסקים : בניית תוכנית אסטרטגית לעסק חדש או קיים דיוק מיקוד עסקי, קהלי יעד והצעת ערך שיפור תהליכים פנימיים וניהול משימות בעסק ייעוץ שיווקי – דיגיטלי ואסטרטגי ליווי בתהליכי שינוי, מעבר מקצועי או תקיעות עסקית הרצאות, סדנאות וימי עיון לחברות וארגונים
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
ראול גולדמן
ניסיון עשיר בפיתוח מוצרים ושילוב בין טכנולוגיות, איתור פתרונות יצירתיים לאתגרי השטח
ראול גולדמן
כפר ורבורג
ראול גולדמן
ניסיון עשיר בפיתוח מוצרים ושילוב בין טכנולוגיות, איתור פתרונות יצירתיים לאתגרי השטח
אני מאמין בשילוב טכנולוגיה מדעים ומחשבה, כ"נקסיאליסט" (Nexialist), אני רואה את הקשרים בין דיסציפלינות שונות שלא נראים לעין, מיומן בפתרון קונפליקטים ויכולת לגרום לאנשים לפתור בעיות מורכבות ולעבוד יחד למען טובת הכלל.
פסקל זמיר
מתמחה בייעוץ עסקים לשוק הישראלי ולשוק האירופאי, למדינות דוברות צרפתית
פסקל זמיר
פסקל זמיר
מתמחה בייעוץ עסקים לשוק הישראלי ולשוק האירופאי, למדינות דוברות צרפתית
פסקל זמיר מתמחה בייעוץ עסקים לשוק הישראלי ולשוק האירופאי, למדינות דוברות צרפתית. פסקל זמיר יליד פריס, צרפת, בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים (עסקים בינלאומיים ושיווק). חונך מהסוכנות לעסקים קטנים ובנונים-משרד הכלכלה מעוף , משרד הקליטה ומשרד התיירות.
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )
אילן ברקן
ליווי וייעוץ לבעל עסק קיים או בהקמה מצריך ניסיון, מקצועיות, רגישות, סבלנות, הכלה...
שבי ציון
אילן ברקן
ליווי וייעוץ לבעל עסק קיים או בהקמה מצריך ניסיון, מקצועיות, רגישות, סבלנות, הכלה והבנה ללא גבול. יזם או בעל עסק המעוניינים להתפתח מונעים לעיתים ע"י מוטיבציה אינסופית הגובלת לעיתים בחלום רחוק (רגש). על כתפינו היועצים/המלווים מוטלת אחריות כבדה ביותר המצריכה הרתמות לחזון היזם אך במקביל גם פתיחות, כנות ואומץ ע"מ 'להוריד לקרקע' כשצריך ולהצמד לכללי ההגיון הכלכלי. אני דוגל בעבודה בשיתוף ובשקיפות מלאה מול הלקוח ומתנהל אל העסק שלך כאילו היה שלי.
ב-שנים האחרונות ניהלתי ופיתחתי זכיינים בעלי מרכזי למידה לאנגלית בחברה בינלאומית. הייתי אחראי לגיוס זכיינים עצמאיים בכל המגזרים בארץ ובעיקר עסקתי רבות בליווי ובפיתוח עסקי שלהם. שירותים – לקראת הקמת עסק: מיפוי עסקי, בדיקת היתכנות עסקית, בחינת בחירת מודל עסקי מתאים ע"פ פרמטרים שונים, בניית תוכנית עסקית, היתכנות עסקית, דו"ח נקודת איזון/החזר השקעה והתנהלות עסקית כללית. שירותים – עסק קיים המעוניין להתפתח לרשת: מיפוי עסקי, בדיקת היתכנות עסקית, בחינת בחירת מודל עסקי מתאים ע"פ פרמטרים שונים, בניית תוכנית עסקית, היתכנות עסקית, דו"ח נקודת איזון/החזר השקעה והתנהלות עסקית כללית.
רותם קנון
שלום! אני רותם קנון, בן , בוגר קורס קידום אתרים במכללת ג'ון ברייס...
רותם קנון - קידום אתרים
רותם קנון
שלום!
אני רותם קנון, בן , בוגר קורס קידום אתרים במכללת ג'ון ברייס בתל אביב ובעל הכישורים המתאימים לשיווק העסק שלכם בעולם הדיגיטל.
רותם קנון – קידום אתרים הוא עסק המתמחה בקידום אורגני בגוגל, שיווק ברשתות החברתיות ומתן מענה מקיף לעסקים בעולם הדיגיטלי.
מרדכי מנור
יועץ עסקי –שיווקי ושיווק בינלאומי וסחר חוץ עם למעלה מ-30 שנות ניסיון
מרדכי מנור
תל אביב - יפו
מרדכי מנור
יועץ עסקי –שיווקי ושיווק בינלאומי וסחר חוץ עם למעלה מ-30 שנות ניסיון
יועץ עסקי –שיווקי ושיווק בינלאומי וסחר חוץ. לוגיסטיקה ושילוח. ליווי יזמים ועסקים משלב הרעיון עד לפריצה לשוק בארץ או בחו"ל. 30 שנות ניסיון בעבודה עם יזמים ועסקים
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )