מיהו הלקוח האידיאלי עבור העסק שלך

איך לזהות את הלקוח האידיאלי לעסק שלכם

לפני בניית אסטרטגיות שיווק, עליכם לזהות עבור מי אתם מתכוונים לקדם את העסק שלכם. מבצעים מוצלחים דומים למדי למתכון משפחתי אהוב – כדי לעשות את זה נכון, המרכיבים צריכים להיות נכונים והאוכל צריך להיות מוכן בצורה מושלמת! אם לא תצליחו לזהות את הלקוח האידיאלי שלכם, כל מאמצי השיווק שלכם יהיו מבוזבזים על אנשים שלא יעריכו את ההצעה העסקית שלכם. 

מיהו הלקוח האידיאלי? 

לקוח אידיאלי מייצג את האדם שהכי זקוק למוצר או לשירות שלכם. זה האדם שאסטרטגיות השיווק שלכם מכוונות אליו. הלקוח האידיאלי מורכב מבסיס דמוגרפי מסוים. ייתכנו מספר קבוצות של לקוחות אידיאלים אותם נכנה "קהל יעד".

כדי לזהות את הלקוח האידיאלי שלכם יש:

  • לדעת  מה הלקוח האידיאלי שלכם רוצה או צריך
  • לברר היכן נמצא הלקוח האידיאלי הזה
  • למצוא את הסיבה לכך שהלקוח האידיאלי הזה צריך אותך

 ישנן שתי דרכים לברר מיהו הלקוח האידיאלי מבחינתכם- באמצעות הדמוגרפיה וע"י הפסיכוגרפיה של קהל היעד הפוטנציאלי.

הדמוגרפיה, לדגומא, מכסה את הדברים הבאים:

  1. גיל
  2. מִין 
  3. מקום
  4. טווח הכנסה
  5. מצב משפחתי 

הערכת הדמוגרפיה של קהל היעד שלכם נותנת לכם מושג כיצד להציג את התוכן שלכם, איזה סגנון שיווקי יתחבר לקבוצות גיל ספציפיות, ואילו מוצרים או שירותים פונים ללקוח האידיאלי שלכם.

הפסיכוגרפיה מכסה את הדברים הבאים:

  1. אִישִׁיוּת
  2. מאפיינים
  3. הרגלים
  4. אוהב
  5. לא אוהב
  6. סגנון חיים

עליכם לחפור לעומק כדי לקבוע את הערכים, האמונות, אורח החיים ותכונות הקנייה של הלקוח האידיאלי שלכם. באמצעות מחקר שוק, תוכלו לדעת אילו תחביבים או פעילויות מושכים את הלקוח האידיאלי שלכם, מה הוא אוהב או לא אוהב, מהן ההעדפות שלו בנושאים מסוימים ועוד.

הכרת הרצונות/הצרכים של הלקוח האידיאלי שלכם

עכשיו, כשאתם יודעים למי אתם משווקים, צריך לגלות גם את הרצונות והצרכים של הלקוח שלכם. מהם החלומות והמטרות של הלקוח האידיאלי שלכם? מהי השקפתו על החיים? כיצד המוצר או השירות שלכם יכולים לעזור ללקוח הזה להשיג את המטרה הסופית שלו? 

זהו את נקודות הכאב של הלקוח האידיאלי שלכם והציגו פתרון. זו הדרך הטובה ביותר לספק את הרצונות והצרכים של הלקוח האידיאלי.  

למה הלקוח האידיאלי שלכם צריך אתכם? – השתמשו במידע שאספתם במחקרי השוק כדי ליצור תוכן שמתכתב עם הלקוח האידיאלי שלכם. השאיפה היא שהמסרים השיווקיים שלכם "ידברו" אל הלקוח האידיאלי, כך שהוא ירגיש קשר עמוק יותר עם המותג שלכם. 

כשאתם מזהים את הצרכים של הלקוח האידיאלי שלכם, עליכם להסתכל עליהם מנקודת מבט רגשית, פיזית, נפשית, אפילו חברתית. אתם נותנים פתרון לבעיה שלו. אתם רוצים שללקוח האידיאלי שלכם יהיה קשר רגשי עם השירות שלכם, וכדי לעשות זאת, עליכם להדגיש את היתרונות של הבחירה בעסק שלכם דווקא – מה יש בו עבור הלקוח האידיאלי שלכם.

לדוגמה, רוב האנשים קונים מוצרי טיפוח לא בגלל שהם מעוניינים במדע מאחורי מיצוי המרכיב העיקרי אלא בעיקר כדי להרגיש טוב עם עצמם. לקוחות רוצים להרגיש בטוחים או יפים (או שניהם!) כשהם מפנקים את עצמם, וטיפוח העור נתפס לרוב כסוג של טיפוח עצמי. לכן הפנייה אליהם היא רגשית : "על ידי שימוש במוצרי טיפוח באופן עקבי, תשמרו על צעירותו של העור שלכם", או "אם לא תטפלו בעור שלכם, תתמודדו עם סימני הזדקנות מוקדמים" וכיוצא באלו. 

אם עדיין אין לכם לקוח שאתם יכולים להגדיר כאידיאלי, מבחינתכם, זה בסדר. סביר להניח שלא תמצאו את כל האנשים הנכונים בבת אחת, וניסיון לגייס יותר מדי לקוחות יכול לגרום לעבודה באיכות ירודה או חלילה להביא למצב של לקוחות לא מרוצים. אם מצאתם את הלקוח האידיאלי שלכם, בססו איתו מערכת יחסים חזקה ורק אחר כך תרחיבו את השיווק ללקוחות אחרים, שגם הם עשויים להתעניין במה שיש לך להציע.

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

נותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר

שם המשרד

מיקום

0

ליטל פז

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
שם המשרד

מני שמריהו

מיקום

0

מני שמריהו

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
שם המשרד

מיקום

הוד השרון

0
שעת ייעוץ חינם

אורנית מגנוס

אורנית מגנוס יועצת מלווה בתחום הניהול השיווק והמכירות לעסקים קטנים ובינוניים בעלת ניסיון של 35 שנים. בעברי סמנכל שיווק וחברת הנהלה.ב15 שנים אחרונות מנהלת שיווק במיקור חוץ יועצת ומלווה עסקים בכל הקשור לניהול שיווק ומכירות בכלל ובתחום הרפואי לסוגיו בפרט. בעלת תואר ראשון ושני.

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

ראול גולדמן

ניסיון עשיר בפיתוח מוצרים ושילוב בין טכנולוגיות, איתור פתרונות יצירתיים לאתגרי השטח

שם המשרד

ראול גולדמן

מיקום

כפר ורבורג

0
שעת ייעוץ חינם

ראול גולדמן

ניסיון עשיר בפיתוח מוצרים ושילוב בין טכנולוגיות, איתור פתרונות יצירתיים לאתגרי השטח

אני מאמין בשילוב טכנולוגיה מדעים ומחשבה, כ"נקסיאליסט" (Nexialist), אני רואה את הקשרים בין דיסציפלינות שונות שלא נראים לעין, מיומן בפתרון קונפליקטים ויכולת לגרום לאנשים לפתור בעיות מורכבות ולעבוד יחד למען טובת הכלל.

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

מרדכי מנור

יועץ  עסקי –שיווקי ושיווק בינלאומי וסחר חוץ עם למעלה מ-30 שנות ניסיון

שם המשרד

מרדכי מנור

מיקום

תל אביב - יפו

0
שעת ייעוץ חינם

מרדכי מנור

יועץ  עסקי –שיווקי ושיווק בינלאומי וסחר חוץ עם למעלה מ-30 שנות ניסיון

יועץ  עסקי –שיווקי ושיווק בינלאומי וסחר חוץ. לוגיסטיקה ושילוח. ליווי יזמים ועסקים משלב  הרעיון  עד  לפריצה  לשוק בארץ או בחו"ל. 30 שנות  ניסיון  בעבודה עם יזמים ועסקים

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
תכנית ממשלתית

יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)

יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )

שמי אוסטרובסקי

מלווה ומייעץ לעצמאים ועסקים בעולמות השיווק ומנהל קמפיינים בדיגיטל

שם המשרד

SuperFace שיווק לעסקים

מיקום

רמת גן

0
שעת ייעוץ חינם

שמי אוסטרובסקי

מלווה ומייעץ לעצמאים ועסקים בעולמות השיווק ומנהל קמפיינים בדיגיטל

מלווה ומייעץ לעצמאים ועסקים בעולמות השיווק ומנהל קמפיינים בדיגיטל

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

עמיעד ווייס

עמי ויס, כלכלן ,סוחר בניירות ערך ומקרקעין בעל ניסיון ניהולי ועסקי רב עם...

שם המשרד

עמיעד מדיה

מיקום

קרית אתא

0
שעת ייעוץ חינם

עמיעד ווייס

עמי ויס, כלכלן ,סוחר בניירות ערך ומקרקעין

בעל ניסיון ניהולי ועסקי רב עם חברות וענק וגופים ממשלתיים

התמחויות *בניית תוכניות עסקיות *בדיקות היתכנות וכדאיות כלכלית * תמחור מכרזים ופרויקטים *בניית מערכות ניהול וכתיבת שיטות ונהלי עבודה לעסקים * ליווי ויצוג במו"מ בעסקאות * בניית תוכניות מימון ומתן פיתרונות מימון כוללים ללקוח קצה * הקמה ופיקוח מערכות חשבונאיות עבור חברות *ניהול פרויקטים

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

יאיר כץ

שמי יאיר כץ ,רואה חשבון בהשכלתי , מעל שנה ניסיון ניהולי , ניהלתי...

שם המשרד

מיקום

גבעתיים

0
שעת ייעוץ חינם

יאיר כץ

שמי יאיר כץ ,רואה חשבון בהשכלתי , מעל שנה ניסיון ניהולי , ניהלתי כמה פעילויות בתחומים שונים ובשנים האחרונות  עוזר מנסינוי לעסקים שנמצאים בצומת החלטה.

עסקים ריווחים שמתקשים במימון – עזרה בגיוס הון זול ובמידת הצורך הכנסת שותף/משקיע התיעלות – בניית תוכנית יעילה לצמיחה בריאה התרחבות – בניית אסטרטגיה מבוססת על  עובדות ומידע מהשוק לצמיחה ריווחית כולל פתיחת דלתות

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0
שם המשרד

ייעוץ חכם

מיקום

0
שעת ייעוץ חינם

מיכאל ועקנין

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

יורם

יורם בן אבו מקדם אתרים עם ניסיון עתיר שנים מומחה בלהזרים לעסק שלך...

שם המשרד

קידום אתרים - New Seo

מיקום

עפולה

0
שעת ייעוץ חינם

יורם

יורם בן אבו מקדם אתרים עם ניסיון עתיר שנים מומחה בלהזרים לעסק שלך זרם בלתי פוסק של לקוחות משלמים מגוגל.

היי, שמי יורם בן אבו ואני מקדם אתרים מקצועי. אני מספק שירותי קידום אורגני וקידום ממומן בגוגל. אני עוסק בתחום של קידום אתרים משנת ובמהלך השנים צברתי ניסיון רב בתחומי הקידום האורגני בגוגל, קידום ממומן בגוגל וברשתות חברתיות ובניהול מוניטין ומחיקת תוצאות שליליות. במהלך השנים קידמתי בגוגל בהצלחה אתרים מסוגים שונים: חנויות מקוונות, אתרי תדמית, אתרי תוכן וסוגים רבים ונוספים של אתרים. קידום נכון בגוגל יכול לחשוף אותך לכמות רבה של גולשים רלוונטיים שיכולים להיות הלקוחות שלך.

דירוג של 0 משתמשים
מקצועיות
0
זמינות
0
אמינות
0
שירות
0

רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!

WhatsApp יצירת קשר

מאמרים נוספים

אסטרטגיה עסקית

icon

תבנית לדיאגרמת SWOT

מצ"ב תבנית לדיאגרמת SWOT הSWOT נוצר כדי לעזור לכם לצפות טוב יותר...

קראו עוד ›
icon

כיצד לכתוב תכנית עסקית משכנעת (למשקיעים)

תוכנית עסקית יוצרת חשיבה מובנית על כל הנושאים העסקיים הקשורים לעסק, השוק...

קראו עוד ›
icon

חמשת "הסוסים המנצחים" של התוכנית העסקית

חמשת המרכיבים הכי חשובים בתכנון עסק חדש בכל פעם שיזמים שאפתנים מבקשים...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא אסטרטגיה עסקית

מחקר שוק

icon

מה פוטנציאל השוק שלך

מה פוטנציאל השוק שלך גודל שוק הוא מונח כולל לסינתזה של נתונים...

קראו עוד ›
icon

איך לעשות מחקר שוק למיזם חדש

כאשר אתם פותחים עסק, עליכם להבין היטב ולעומק מיהם הלקוחות שלכם. למעשה,...

קראו עוד ›
icon

בדיקת ביקוש לשירותים עסקים

כיצד לבדוק ביקושים לשירותים שלי בשוק יעד מסוים הנה כמה טיפים כיצד...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא מחקר שוק

שיווק ומכירות

icon

איך למצוא את השווקים החדשים

"אסטרטגיות האוקיינוס הכחול" - ספר מאת הפרופסורים W. Chan Kim ו- Renee...

קראו עוד ›
icon

איך לבנות תמהיל שיווק גרילה לעסק קטן?

יצירת תמהיל פעולות שיווק, כגון פרסום בשילוב עם הרעיונות הרשומים במאמר, יכולים...

קראו עוד ›
icon

איך לקדם מכירות באינטרנט

במאמרה "ההשפעה הפסיכולוגית של מחסור" , החוקרת שיפרה גופטה פיתחה תיאוריה נרחבת...

קראו עוד ›
לקריאת מאמרים נוספים בנושא שיווק ומכירות

יש לכם שאלה?

טופס פניה ליועצים ונותני שירות

מבולבלים למי לפנות? לחץ כאן להתיעצות »

תפריט נגישות