איך לארגן תצוגה בחנות יד 2
קניות הן בעיקר חוויה ויזואלית. בכל קנייה אתם מתחרים על תשומת הלב החזותית של הלקוחות שלכם מול המדיה חברתית, האינטרנט, וכמובן קמעונאים אחרים, בין אם הם חנויות יד 2 כשלכם או חנויות אופנה רגילות. זה ודאי לא יפתיע אתכם לגלות שתצוגות חזותיות נחשבות לכלי רב עוצמה, שחנות היד השנייה שלכם צריכה למנף, כדי למשוך את עיני הלקוחות הפוטנציאליים. כחנות יד שניה המוכרת סוגים רבים ושונים של מוצרים ופריטים ייחודיים, הכרחי לשלוט באמנות ארגון התצוגה הקמעונאית.
להלן טיפים לסידור תצוגה קמעונאית שתוכלו ליישם בחנות שלכם:
בתור חנות יד שנייה, יש אתגר אחד גדול, שלא כל הקמעונאים האחרים נדרשים לו, וזו "הדלת המסתובבת" של פריטים ייחודיים, שלא יחזרו על עצמם ושאין מהם מבחר מידות.
לקבץ מוצרים דומים
הטיפ הראשון לתצוגה קמעונאית בחנות יד שנייה הוא לקבץ פריטים דומים יחד. ליצור תצוגה נפרדת עבור סוגי הביגוד השונים, האביזרים וכו'. לאחר מכן, לקבץ בגדים לפי מין הלקוח, מידה, סגנון ואפילו צבע. הקפידו על מדור נשים, גברים, בנות, בנים ומידות גדולות. איחוד מוצרים בדרך זו יבטיח שהחנות שלכם תהיה מושכת ויזואלית וקלה לניווט. כאשר לקוחות יכולים למצוא במהירות ובקלות את מה שהם מחפשים, יש סיכוי גבוה יותר שהם יבצעו רכישה. אסטרטגיה זו חיונית לכל הלקוחות אך חשובה במיוחד עבור לקוחות של חנות יד שנייה, שיש להם מבחר אקראי של מוצרים.
לְאַרגֵן
קניות בחנויות יד שנייה עשויות להיות מכריעות וגוזלות זמן עבור לקוחות רבים. זו הסיבה שעליכם לפשט את התהליך ככל האפשר באמצעות התצוגה הקמעונאית שיצרתם. הקדשת זמן נוסף לארגון המוצרים יכולה לעשות את ההבדל בין מכירה לאי מכירה. חשוב שיהיה קל לסרוק ויזואלית.
למשוך תשומת לב מיוחדת לבחירות וינטג'
קונים רבים הולכים לחנויות יד שנייה בחיפוש אחר עתיקות ופריטי וינטג". נצלו את ההזדמנות הזו על ידי הקדשת חלק ייעודי בחנות למוצרי וינטג'. ודאו שהאזור הספציפי הזה יסומן בצורה ברורה, כך שקוני הווינטג' ידעו בדיוק היכן לחפש. פריטים יקרים יותר ניתן לשמור בתצוגה נעולה, או למקם אותם ליד עמדת הקופה שבה נוכח עובד. ארגנו והציגו את מוצרי הווינטג' על דוכנים איכותיים, כך שישדרו איכות ויהיו מסקרנים ללקוחות.
מיקומים אסטרטגיים
היו אסטרטגיים בבחירת מיקומים לתצוגות שבחנות. לאן הולכות עיני הלקוחות כשהם נמצאים בחנות שלכם או בקרבתה? ראשית, לתצוגה בחלון הראווה ולכניסה. השתמשו באזורים אלה כדי למקם פריטים שאתם מעוניינים לקדם. כחנות יד שנייה, עליכם להציג את המיטב שלכם בעיקר בחלונות הראווה ובכניסה. הבלטת הממצאים המדהימים ביותר שלכם היא דרך לפתות את הקונים לחקור את יתר החנות. צרו תצוגות חלונות וכניסות מעניינות ו"סקס-אפיליות" לקהל היעד שלכם. הקפידו על תצוגות "טריות" – החליפו אותן כל חודש או אפילו כל שבוע אם אתם יכולים. לקוחות יבחינו בתצוגות החדשות וירצו להיכנס ולגלות את הפריטים החדשים.
הַצָגָה
לימדו מאיקאה. איקאה היא המאסטר של הבמה! כשקונים באיקאה, לא מסתכלים על פריטים בודדים, אלא ממש נכנסים לסצנה . אינכם רואים, למשל, רק כרית, אלא סט של חדר שלם שמציג כמה יפה הכרית משתלבת. הגדרת סצנות באמצעות הבמה ממירה לקוחות רבים יותר ומגדילה את נפח המכירות, מכיוון שהקונים יכולים לראות בדיוק כיצד היצירה יכולה לעבוד עבורם. הם מדמיינים את עצמם בסצנה וזה גורם להם לרצות לרכוש את המוצר (חשבו על תפאורה ועל staging ).
Staging מיועד לא רק לקמעונאים גדולים, זו גם אסטרטגיה מצוינת לחנויות יד שנייה. השתמשו במוצרים שלכם כדי להגדיר סצנה ולספר סיפור. אם מדובר בבגדים, השתמשו בבובות או שלבו פריטים יחד כדי להראות תלבושת שלמה. אפשר להוסיף נעליים, אביזרים ועוד כדי להדגים כיצד ניתן להשתמש בפריטים .
עונות
כדי להגביר את המכירות, העבירו פריטים עונתיים לחזית. לקוחות יראו פריטים עונתיים ברגע שהם נכנסים לחנות וזה יעזור לקדם את המכירות של הפריטים האלו במהלך העונה. כחנות יד שנייה, לא תרצו שפע של פריטים להתעסק איתם לאחר סיום העונה, לכן חשוב למנף תצוגות כדי לקדם ולמכור במהלך העונה.
אסטרטגיות חזותיות מקוונות
אם לעסק שלכם יש גם חנות מקוונת, עליכם לשקול גם אסטרטגיות חזותיות מקוונות. שימוש באלמנטים חזותיים בחנות המקוונת שלכם ישפר את חווית הקנייה המקוונת. כמובן, האסתטיקה של האתר שלכם משחקת תפקיד, אבל אסטרטגיות ויזואליות מקוונות הן יותר מסתם אתר יפה. כמו כן, רצוי לוודא שהאתר שלכם אינטואיטיבי וקל לניווט.
טיפים שכדאי לקחת בחשבון לתצוגה קמעונאית מקוונת כוללים:
- בצעו אופטימיזציה של האתר שלכם לנייד.
- דאגו לניווט קל באתר.
- צרו חווית קנייה מותאמת עם המלצות מותאמות אישית.
נסו לתאם בין רעיונות התצוגה המקוונת והאישית שלכם לתצוגה בחנות, ליצירת תחושת מותג מגובשת. לדוגמה, אם יצרתם תצוגות עונתיות, הוסיפו אלמנטים עונתיים גם לאתר שלכם. אתם יכולים גם לנצל את המקום כדי לשתף תמונות של תצוגות מהחנות שלכם.
ועוד כמה טיפים ליצירת תצוגות חזקות של חנות יד שנייה:
- קחו בחשבון את קהל היעד שלכם. למי אתם מוכרים ומה מעניין אותם? כחנות יד שנייה, סביר להניח שיש לכם כמה קהלי יעד, כמו מחפשי מציאות מיוחדות, אבל חלק ניכר מהקונים יהיו קונים עם תקציב מוגבל. איך ניתן למשוך אותם באמצעות התצוגות החזותיות?
- קבלו השראה. לא צריך להמציא את הגלגל מחדש כשזה מגיע לתצוגות מוצרים. בידקו כמה קמעונאים אחרים, כולל חנויות יד שניה וחנויות אחרות, באינטרנט ובאופן פיסי, כדי לקבל רעיונות.
- דאגו להפעיל את כל החושים. כשמדובר בתצוגות קמעונאיות, שווה ליצור חוויה סוחפת על ידי פנייה לכל חמשת החושים. קחו בחשבון את המוזיקה שאתם מנגנים בחנות שלכם, כמו גם את הריחות שחווים הקונים. הריח, אגב, הוא תלונה נפוצה של חנויות יד שנייה. הוספת כמה נרות, קטורת או מרעננים אחרים יכולה לשנות את המשחק!
- הראו ללקוחות, אל תספרו. השתמשו בתצוגות הקמעונאיות שלכם כדי להראות ללקוחות מה הם יכולים למצוא וכיצד הם יכולים להשתמש בו.
- קבצו יחד פריטים ומוצרים דומים. זה יותר מושך מבחינה ויזואלית וקל יותר לניווט. היו אסטרטגיים וצרו קטגוריות.
- עבדו בסטים של שלושה פריטים ומעלה בעת יצירת תצוגת מוצרים.
- השתמשו בתאורה כדי לקבוע את מצב הרוח. זרקורים יכולים לשפר מוצרים או תצוגות מסוימות.
- שנו תצוגה לעיתים תכופות. לא משנה עד כמה התצוגה שלכם נהדרת, אל תשאירו אותה זהה לנצח!
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp יצירת קשרנותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
אילן ברקן
ליווי וייעוץ לבעל עסק קיים או בהקמה מצריך ניסיון, מקצועיות, רגישות, סבלנות, הכלה...
שבי ציון
אילן ברקן
ליווי וייעוץ לבעל עסק קיים או בהקמה מצריך ניסיון, מקצועיות, רגישות, סבלנות, הכלה והבנה ללא גבול. יזם או בעל עסק המעוניינים להתפתח מונעים לעיתים ע"י מוטיבציה אינסופית הגובלת לעיתים בחלום רחוק (רגש). על כתפינו היועצים/המלווים מוטלת אחריות כבדה ביותר המצריכה הרתמות לחזון היזם אך במקביל גם פתיחות, כנות ואומץ ע"מ 'להוריד לקרקע' כשצריך ולהצמד לכללי ההגיון הכלכלי. אני דוגל בעבודה בשיתוף ובשקיפות מלאה מול הלקוח ומתנהל אל העסק שלך כאילו היה שלי.
ב-שנים האחרונות ניהלתי ופיתחתי זכיינים בעלי מרכזי למידה לאנגלית בחברה בינלאומית. הייתי אחראי לגיוס זכיינים עצמאיים בכל המגזרים בארץ ובעיקר עסקתי רבות בליווי ובפיתוח עסקי שלהם. שירותים – לקראת הקמת עסק: מיפוי עסקי, בדיקת היתכנות עסקית, בחינת בחירת מודל עסקי מתאים ע"פ פרמטרים שונים, בניית תוכנית עסקית, היתכנות עסקית, דו"ח נקודת איזון/החזר השקעה והתנהלות עסקית כללית. שירותים – עסק קיים המעוניין להתפתח לרשת: מיפוי עסקי, בדיקת היתכנות עסקית, בחינת בחירת מודל עסקי מתאים ע"פ פרמטרים שונים, בניית תוכנית עסקית, היתכנות עסקית, דו"ח נקודת איזון/החזר השקעה והתנהלות עסקית כללית.
רונן ענבר
מומחה בהקמת מיזמים. בעל נסיון רב בכתיבת תוכניות עסקיות, הכנת מצוגת משקיעים, ניהול...
ענבר דיגיטל
נס ציונה
רונן ענבר
מומחה בהקמת מיזמים. בעל נסיון רב בכתיבת תוכניות עסקיות, הכנת מצוגת משקיעים, ניהול מוצר ואפיון פיתוח מוצרים.
בעל צוות פיתוח תוכנה Off-Shore המפתח מערכות מידע, אתרים ואפליקציות.
אורי מלר
נעים מאוד, אני אורי מלר, יועץ ומלווה עסקי, יזם ושותף ובעלים של חברת...
MINDED CONSULTING
כפר סבא
אורי מלר
נעים מאוד, אני אורי מלר, יועץ ומלווה עסקי, יזם ושותף ובעלים של חברת MINDED יעוץ עסקי|פיננסי|ארגוני. בעל ניסיון עשיר ורב שנים ביזמות עסקית, פיתוח עסקים, הכשרות עובדים וליווי מנהלים בכירים ויעוץ לעסקים בשלבי פיתוח והבראה.
איילת שטיינברג
מנהלת כספים חיצונית בחברות, מתמקדת בצד העיסקי ושרשרת הערך של העסק ייעוץ בזמן...
cfo2go
רמת השרון
איילת שטיינברג
מנהלת כספים חיצונית בחברות, מתמקדת בצד העיסקי ושרשרת הערך של העסק
ייעוץ בזמן הקמת הסטרטאפ לגבי הדרך העסקית הנכונה לו, תוכנית עסקית, תוכנית מיוחדת למי שמגיש תנופה ועזרה בכל הנוגע לרשות לחדשנות (בעבר ניהלתי חממה של הרשות לחדשנות)
בעבר CFO בסלברייט בתחום הבטחוני – הגעתי כשהיו עובדים ועזבתי לאחר שהיינו עובדים בחברות בת שונות ברחבי העולם. ניהול משותף אסטרטגי של החברה ודיווח ישיר לדירקטוריון החברה ב הוצאתי חברה אחרת לבורסה הישראלית באמצעות SPAC עובדת עם סטרטאפים וקרנות הון סיכון ומביאה איתי נסיון ניהולי, נסיון עסקי, נסיון כדירקטורית הן בצד הסטרטאפ והן בצד המשקיע.
יורי פלדמן
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )
יאיר אזולאי
מתמחה בייעוץ כלכלי ובגיוס אשראי עיסקי למיזמים ולחברות
Trust-Group
זכרון יעקב
יאיר אזולאי
מתמחה בייעוץ כלכלי ובגיוס אשראי עיסקי למיזמים ולחברות
יאיר אזולאי, מתמחה בייעוץ כלכלי ובגיוס אשראי עיסקי למיזמים ולחברות קיימות. ליאיר ניסון רב בתחום היעוץ הכלכלי והמימון. בעברו שימש יאיר ככלכלן בכיר במט"י רעננה. במסגרת תפקידו במטי ליווה עסקים ומיזמים רבים. כמו כן, בעברו שימש כאנליסט בבנק ההשקעות Goren Capital Group, במסגרת תפקידו שם היה שותף לצוות מייעץ לחברות גדולות במשק הישראלי ביניהם (חברת נמלי ישראל, חברת שפיר הנדסה אזרחית וימית ועוד). נציין כי במשך השנים רכש יאיר, בס"ד, ידע וניסיון רב בכל הקשור לגיוס הלוואות מהקרן לעסקים בערבות המדינה. ליאיר קשרים מול גורמים בנקאיים בכירים המאפשרים מקסום של התועלת הכלכלית של הלקוח. כמו כן, יאיר מתמחה בכתיבת תכניות עיסקיות ובליווי עסקי.
צבי רובינשטיין
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )
אביעד לוי
מומחה לתכניות עסקיות ומרצה במוסדות אקדמיים מובילים בארץ בתחומי אסטרטגיה תכניות עסקיות ויזמות
תרמיקס
רמת גן
אביעד לוי
מומחה לתכניות עסקיות ומרצה במוסדות אקדמיים מובילים בארץ בתחומי אסטרטגיה תכניות עסקיות ויזמות
תרמיקס משמש כבית ליזמים ומספק תשתית רחבה ופתוחה של ידע, כלים, מידע, קשרים והון לסיוע ושיפור משמעותי ליזמים בתהליכי יזמות. אביעד לוי הוא מומחה לתכניות עסקיות ומרצה במוסדות אקדמיים מובילים בארץ בתחומי אסטרטגיה תכניות עסקיות ויזמות.
דרור זורע
שמי דרור זורע ואני מומחה למיתוג ושיווק, מבין איך צרכן חושב (BC וגם...
DROR ZOREA internal & marketing communications
הדר עם
דרור זורע
שמי דרור זורע ואני מומחה למיתוג ושיווק, מבין איך צרכן חושב (BC וגם BB), מפצח אתגרים, ממקד מסרים, ומייצר ערך מבדל ותחרותי עבור הלקוחות
בעל ניסיון רב בתפקידי שיווק ופרסום ביניהם: מנהל אגף שיווק תוכן בפרטנר ORANGE, מנהל השיווק של אינטרנט זהב, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב GOLD TRADE, מנהל תיקים בגיתם BBDO ושותף/בעלים בחברת העיצוב PROPAGANDA
מוסמך תואר שני בתקשורת ובוגר תואר ראשון בכלכלה ולוגיסטיקה מאוניברסיטת בר אילן, ובעל תעודת בעיתונאות ותקשורת (post B.A).
יועץ עסקי שיווקי במעוף – משרד הכלכלה והתעשייה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.
מלווה שיווקי של תוכניות מנטורינג לעסקים.
ייעוץ אסטרטגי שיווקי הכולל בחינה ומפה תפיסתית של החברה, קביעת הערכים המבדלים וה DNA הרצוי, קהלי המטרה והפרסונות והכל על מנת לייצר בידול תחרותי. מיתוג ושפה ויזואלית כפתרון מלא והכרחי לחברה, החל משלב האבחון והגיבוש האסטרטגי דרך עיצוב הזהות והשפה הויזואלית: לוגו, סיסמה, בחירות פונטים, צבעוניות ושפה צילומית למותג. הפתרון כולל מיתוג הנכסים הדיגיטליים (אתר אינטרנט, דפי חברה ברשתות החברתיות, אב טיפוס לניוזלטר), נקודות ממשק מול הלקוח, אריזות, משרדי הפירמה ועוד. תקשורת שיווקית ואחזקת מותג שוטפת גם ב CB וגם ב BB כולל עיצוב חומרים שיווקיים לתמיכה במכירות, בניית קונספטים לפעילויות אינסנטיב ומבצעים ללקוחות, מצגות סרטי הדרכה ועוד. בניית אסטרטגיה לשיווק ישיר, ניוזלטרים, מיילרים ודפי נחיתה לרבות הטמעה על מערכות אוטומציה, תכנוןCustomer Journey ושידרוג נראות המגעים עם הלקוח. קמפיינים פרסומיים למדיות השונות: רשתות חברתיות, גוגל ורשת האינטרנט, עיתונות ומגזינים מקצועיים, שילוט וכו…
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
רועי קולפ
יועץ עסקי עם ניסיון חיים בניהול קמעונאי כבעליו של רשת החנויות "צעצועון" שהיא...
ייעוץ עסקי Kolp4Biz
הוד השרון
רועי קולפ
יועץ עסקי עם ניסיון חיים בניהול קמעונאי כבעליו של רשת החנויות "צעצועון" שהיא אחת מהמובילות בישראל בתחום הצעצועים. אני מומחה בתחום הקמעונאות והגברת רווחיות . אני מציע יעוץ והכוונה בתחום הקמעונאות, ניהול עסק, ניהול תקציב מזומנים, ניהול מלאי, ניהול תזרים מזומנים, ניהול עובדים ויזמות.
יועץ עסקי עם ניסיון חיים בניהול קמעונאי כבעליו של רשת החנויות "צעצועון" שהיא אחת מהמובילות בישראל בתחום הצעצועים. אני מומחה בתחום הקמעונאות והגברת רווחיות . אני מציע יעוץ והכוונה בתחום הקמעונאות, ניהול עסק, ניהול תקציב מזומנים, ניהול מלאי, ניהול תזרים מזומנים, ניהול עובדים ויזמות. השירותים שאני נותן ייעוץ עסקי לעסקים, חברות וארגונים ייעוץ שיווקי הן בדיגיטל והן בחנויות קמעונאיות בניית מערכי שיווק ומכירות יעילים ועל פי תקציב קיים שיפור וייעול תהליכים לוגיסטיים בניית תוכנית עסקית והגדרת מטרות בניית שפה מיתוגית לעסק ליווי יזמים בהקמת עסק חדש משלב הרעיון ועד להקמה ליווי העסק אל מול אנשי מקצוע בתחומים שונים שיפתחו את הפעילות העסקית שלכם ניהול תהליכי פיתוח עסקי לעסקים קטנים ובינוניים