שישה שלבים להקמת עסק בתחום האסתטיקה
- בחרו את קהל היעד שלכם
חשוב להשקיע זמן בבחירת קהל היעד, זהו הצעד החשוב ביותר בתכנון העסק.
האם ברצונכם למשוך קהל יעד המחפש יוקרה או קהל יעד יותר עממי?
אין כאן תשובה נכונה ולא נכונה, עליכם לקבל את ההחלטה על סמך הידע שלכם והשאיפות שלכם- היכן אתם רוצים למקם את עצמכם בתעשייה. האם תרצו לעבוד מהקליניקה שלכם, לשכור חדר במרפאת מומחים או להכשיר חדר בביתכם לנושא?
כל השאלות האלה יעזרו לכם להחליט למי תשווקו וגם איך תתמחרו את שירותיכם.
- תמחור השירותים
לאחר שתבררו מיהם לקוחות היעד שלכם, תוכלו להתחיל לחשוב כמה תרצו לגבות עבור השירותים שלכם. ראשית עירכו סקר מחירים, כדי למקם את עצמכם בתחום המחירים הנהוגים על ידי המתחרים במרחב הגיאוגרפי שבו אם פועלים.
נתחו את מבנה העלויות שלכם, את הזמן שמתבזבז על נסיעות, אם אתם שוכרים מקום, קחו בחשבון את התקורות שלכם, כגון שכר דירה ואחזקה.
בחרו את סוג חומרי הגלם שאיתם תעבדו. מוצרים ממותגים ומוכרים יקרים יותר מאשר מוצרים לא ממותגים. המחיר שתגבו מהלקוחות ישקף את הבחירות שעשיתם ויגדיר את קהל המטרה שלכם. זכרו, השאיפה היא בסיס לקוחות נאמן, שימשיך לחזור ולהפנות גם לקוחות נוספות בזכות איכות המוצרים ורמת הטיפול שאתם מספקים ולא בגלל שאתם מציעים את המחיר הזול ביותר. חשוב שהלקוח יזהה את המחיר שלכם כהוגן ולא זול!
התרכזו בהוספת ערך למטופלים שלכם, תנו להם חוויה נהדרת ותוצאות טובות באופן עקבי והם ירגישו שהם עושים עסקה משתלמת.
- הקמת העסק
עכשיו העבודה הקשה באמת מתחילה. יש להירשם ברשויות המס כעוסק לפני שפותחים את הקליניקה. חשוב ביותר גם לעשות ביטוחים לעסק (ביטוח צד ג' וביטוח מקצועי לכל הפחות).
רכישת ציוד – האופן בו בחרתם לנהל את העסק שלכם (בית או מבוסס קליניקה) יגדיר את הציוד לו תידרשו, האספקה והמוצרים המתכלים שלהם תזדקקו כדי לפעול באופן שוטף.
הקפידו להתעדכן כל הזמן בנוגע למוצרים אסתטיים חדשים בשוק ולהכניס שיפורים וטיפולים חדשים הרלוונטיים לקהל היעד.
חשוב שתנהלו רישום של הלקוחות ופירוט הטיפולים שהן/ם מקבלות/ים אצלכם, וכן את המוצרים שאתם מוכרים להן/ם, כדי שתוכלו להבטיח רמת שירות גבוהה ובעתיד גם להציע טיפולים נוספים.
- הנחיות משרד הבריאות ורישוי עסקים
עסק בתחום הקוסמטיקה חייב לפי חוק רישוי עסקים ברישיון עסק. קליניקה מעניקה טיפולי יופי וקוסמטיקה וגם אם אינה עוסקת בפעילות רפואית, היא מחויבת להקפדה על תנאים היגייניים נאותים, שימוש בחומרים מתאימים ועוד מגוון הנחיות, שבלעדיהן לא יוענק רישיון עסק.
ברמת ההיגיינה, כאמור, טיפולים קוסמטיים דורשים קיומם של תנאי היגיינה טובים, כמו גם שימוש בחומרים איכותיים. אסורים בשימוש חומרים העלולים לפגוע בעור או בחלק אחר בגופו של המטופל. כלים מסוימים חייבים בחיטוי לפני השימוש, על מנת להימנע מהעברת פטריות או זיהומים אחרים מאדם לאדם. יש צורך בכיור ובכלים לחיטוי. גם מכונים המתמחים בהסרת שיער בלייזר, מחויבים ברישוי .
הזרקות בוטוקס, על פי משרד הבריאות, חייבות להתבצע רק על ידי רופא מוסמך.
מכוני מניקור ופדיקור אינם חייבים ברישיון עסק, אם זהו העיסוק היחיד שלהם.
ספקים:
רכישת מוצרים, הן מוצרי קוסמטיקה והן מוצרים שיש בהם משום פן רפואי, חייבת להתבצע מספקים מהימנים ומוכרים. דרך נאותה להבטיח מהימנות היא לבקש רישיון יצרן של הספק.
להלן לינק לתנאי רישוי של משרד הבריאות
- מיתוג העסק ושיווק
התמקדו במראה של העסק שלכם – הוא צריך לשקף את שוק היעד שלכם ולאמץ את הערכים שלכם.
כשאתם שוקלים מיתוג, חשבו על התחושה והאווירה שאתם רוצים למרחב האסתטיקה שלכם. אם תבחרו לעבוד מחוץ לבית, שווה לחשוב על רכב ממותג עם פרסום שלכם עליו, כרטיסי ביקור, כרטיסי פגישות ואתר אינטרנט מעוצב– יחד עם ערוצי המדיה החברתית שלכם כמובן!
הנראות במדיה החברתית היא קריטית, והמטופלות/ים הפוטנציאליות/ים שלכם יבדקו כל אחת מהפלטפורמות הדיגיטליות שלכם לפני שיחליטו לפנות אליכם. עליכם להיות אינפורמטיביים, מגיבים ומעורבים בכל הפלטפורמות הפעילות שלכם כדי לעזור לאנשים לבנות אמון.
הלקוחות שלכם הם גם מקור נהדר ליצירת עבודה נוספת עבורכם, לא רק במונחים של לקוח חוזר אלא על ידי המלצות לחברים ובני משפחה שלהם ומתן ביקורות חיוביות במדיות השונות. אין דבר חזק יותר מפרסום מפה לאוזן!
התפתחות אישית ומקצועית
הכשרה מקצועית בסיסית תעניק לכם בסיס יציב שממנו תוכלו להתחיל ולפתח עסק משלכם , אך כפי שכבר הזכרנו לעיל, על מנת להגדיל את בסיס הלקוחות ואת המחזור שלכם, תצטרכו להמשיך ללמוד, להמשיך להתפתח ולהתעדכן בתחום שלכם ובשלב כלשהו להגדיל את מספר סוגי הטיפולים האסתטיים שאתם מציעים.
תעשיית האסתטיקה יכולה להיות מאוד מתגמלת ומשתלמת. האם תהיו מוכנות/ים לעשות את הצעד הראשון לקראת העסקה עצמית ועתיד כלכלי חדש?
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp יצירת קשרנותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
רחל ליבוביץ
יועצת עסקית מומחית בניתוחי שוק, בניית אסטרטגיה, ותכנון עסקי, עם דגש לעסקים הפונים...
רחל ליבוביץ
נתניה
רחל ליבוביץ
יועצת עסקית מומחית בניתוחי שוק, בניית אסטרטגיה, ותכנון עסקי, עם דגש לעסקים הפונים לשוק גלובלי (חברות סטארט-אפ, הי-טק או מוצרי צריכה לשוק בינלאומי). בעלת מעל עשרים שנות ניסיון בכתיבת תוכניות עסקיות, הכנת תוכניות פיננסיות, וביצוע מחקרי שוק וניתוח הסביבה התחרותית בשלל ענפים כולל ביוטכנולוגיה, מכשור רפואי, קלינטק, אנרגיה חלופית, אגרוטק, תוכנה, חומרה, ועוד. מספקת שירותי הכנה וכתיבה של תוכניות עיסקיות, תמציות מנהלים, מסמכי "עמוד אחד", ומצגות למשקיעים. בנוסף מספקת שירותי פיתוח עיסקי ראשוניים לחברות סטארט-אפ וליווי בפגישות עם גורמי חוץ (שת"פ פוטנציאליים, מפיצים) משלב יצירת הקשר ועד לפגישות עיסקיות. מספקת שירותי תכנון להכנה והשתתפות בכנסים בינלאומיים כולל זיהוי שת"פים ולקוחות פוטנציאלים, יצירת קשר, קביעת פגישות נטוורקינג, הכנת חומרים ואפילו השתתפות בכנס עצמו. דוברת אנגלית שפת אם ועברית ברמה של שפת אם. אשמח לספק שירותים אילו ואחרים לחברות בעלי אופק בינלאומי.
יועצת עסקית מומחית בניתוחי שוק, בניית אסטרטגיה, ותכנון עסקי, עם דגש לעסקים הפונים לשוק גלובלי (חברות סטארט-אפ, הי-טק או מוצרי צריכה לשוק בינלאומי). בעלת מעל עשרים שנות ניסיון בכתיבת תוכניות עסקיות, הכנת תוכניות פיננסיות, וביצוע מחקרי שוק וניתוח הסביבה התחרותית בשלל ענפים כולל ביוטכנולוגיה, מכשור רפואי, קלינטק, אנרגיה חלופית, אגרוטק, תוכנה, חומרה, ועוד. מספקת שירותי הכנה וכתיבה של תוכניות עיסקיות, תמציות מנהלים, מסמכי "עמוד אחד", ומצגות למשקיעים. בנוסף מספקת שירותי פיתוח עיסקי ראשוניים לחברות סטארט-אפ וליווי בפגישות עם גורמי חוץ (שת"פ פוטנציאליים, מפיצים) משלב יצירת הקשר ועד לפגישות עיסקיות. מספקת שירותי תכנון להכנה והשתתפות בכנסים בינלאומיים כולל זיהוי שת"פים ולקוחות פוטנציאלים, יצירת קשר, קביעת פגישות נטוורקינג, הכנת חומרים ואפילו השתתפות בכנס עצמו. דוברת אנגלית שפת אם ועברית ברמה של שפת אם. אשמח לספק שירותים אילו ואחרים לחברות בעלי אופק בינלאומי. שירותים עיקריים: – ניתוח שוק – ניתוח סביבה תחרותית – הכנת תוכנית עסקית – הכנת תחזית פיננסית – כתיבת תוכן לדק (מצגת משקיעים) ומסמכים נלווים לצורך גיוס השקעה – פיתוח עסקי ראשוני וליווי תהליך פיתוח עסקי – הכנה והשתתפות בכנסים
ידידיה שניר
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )
תמיר שפירא
עושה את המיטב כדי שלקוחותיי ישלמו פחות מס ויקבלו שירות מקצועי וזמין.
תמיר שפירא רו״ח
תל אביב - יפו
תמיר שפירא
עושה את המיטב כדי שלקוחותיי ישלמו פחות מס ויקבלו שירות מקצועי וזמין.
בעלים של משרד לראיית חשבון. יועץ לעסקים ונותן שירות ביקורת ועריכת דוחות לחברות מלכרי״ם ועצמאיים, שירותי הנהלת חשבונות ושכר. מסיון רב של מעל ל-שנה.
פרנקלין את כהן, רואי חשבון
משרד רואי חשבון בירושלים המלווה עסקים קטנים, חברות ועמותות. המשרד מטפל בכל הדרוש...
ירושלים
פרנקלין את כהן, רואי חשבון
משרד רואי חשבון בירושלים המלווה עסקים קטנים, חברות ועמותות.
המשרד מטפל בכל הדרוש לעסק לרבות הנהלת חשבונות, חישובי שכר, דוחות שנתיים וכו'.
לקוחות המשרד נהנים מיחס אישי ומליווי אישי של רו"ח ויועצת מס.
ניר בולדור
מומחה לגיוס מימון ואשראי לעסקים מבנקים ומקרנות. בדיקת היתכנות מהירה לקבלת הלוואה מקרנות....
N.b.finance
בני ברק
ניר בולדור
מומחה לגיוס מימון ואשראי לעסקים מבנקים ומקרנות. בדיקת היתכנות מהירה לקבלת הלוואה מקרנות. וכמו כן אשראי עסקי מגובה נכסים.
בעל ניסיון כ שנים, בגיוס אשראי לעסקים מבנקים ומקרנות. קרן בערבות מדינה. קרן עוגן. וכמו כן יועץ מורשה של הסוכנות היהודית. על ידי בדיקה יעילה וזריזה ללא עלות, אוכל לוודא האם העסק שלך זכאי לקבל אשראי וכמה צפוי לקבל. בנוסף אנו מתמחים גם בגיוס אשראי כנגד נכסים. כאשר מטרתינו היא לעבוד בצורה יעילה ולחסוך מכם את כל הביורוקרטיה וכאב הראש ולקחת אותה עלינו, כדי שתוכלו להתמקד בקידום העסק שלכם.
אביעד גינדי
אביעד גינדי, יזם סדרתי, מומחה בצמיחה עסקית ומוביל דעה בתחום הפיננסים במגזר העסקי....
גינדי חדשנות
אביעד גינדי
אביעד גינדי, יזם סדרתי, מומחה בצמיחה עסקית ומוביל דעה בתחום הפיננסים במגזר העסקי. אביעד מחזיק בתואר שני במנהל עסקים ובעשר שנות ניסיון אינטנסיביות במרחב הפיננסי והסטארט-אפים.
בצעירותו, עבד בחברות מובילות בשוק ההון הישראלי ותעשיות הביטוח.
החל משנת אביעד ייסד וניהל מיזמי פינטק בתחומי הפיננסים, התשלומים והבלוקצ'יין. במסגרתם ניהל ישירות עשרות עובדים והוביל את המיזמים לסבבי גיוסי הון מוצלחים ורכישות.
החל משנת אביעד משמש במנכ"ל "עמותת תיק לכל תלמיד".
אביעד מתמקד כיום בדור הצעיר של יזמים מקומיים המחפשים הדרכה, מימון ויתרון טכנולוגי. הוא מקדיש את מירב זמנו להכשרה, ומתן ייעוץ מקצועי על מנת להוביל צוותים חדשניים להצלחה.
אדי רובינצ'יק
יועץ עסקי עם ניסיון של שנים רבות בלווי עסקים , הכנת תוכניות עסקיות...
א.ר.ייעוץ עסקי
תל אביב - יפו
אדי רובינצ'יק
יועץ עסקי עם ניסיון של שנים רבות בלווי עסקים , הכנת תוכניות עסקיות וגיוס אשראי. התמחות בענף המסעדנות, קמעונאות, קבלני בנייה ויבואנים. ניסיון רב עם עסקים בהקמה.
יועץ עסקי עם ניסיון של שנה בלווי עסקים , הכנת תוכניות עסקיות וגיוס אשראי. התמחות בענף המסעדנות, קמעונאות, קבלני בנייה ויבואנים. ניסיון רב עם עסקים בהקמה.
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )