איך לארגן תצוגה בחנות יד 2
קניות הן בעיקר חוויה ויזואלית. בכל קנייה אתם מתחרים על תשומת הלב החזותית של הלקוחות שלכם מול המדיה חברתית, האינטרנט, וכמובן קמעונאים אחרים, בין אם הם חנויות יד 2 כשלכם או חנויות אופנה רגילות. זה ודאי לא יפתיע אתכם לגלות שתצוגות חזותיות נחשבות לכלי רב עוצמה, שחנות היד השנייה שלכם צריכה למנף, כדי למשוך את עיני הלקוחות הפוטנציאליים. כחנות יד שניה המוכרת סוגים רבים ושונים של מוצרים ופריטים ייחודיים, הכרחי לשלוט באמנות ארגון התצוגה הקמעונאית.
להלן טיפים לסידור תצוגה קמעונאית שתוכלו ליישם בחנות שלכם:
בתור חנות יד שנייה, יש אתגר אחד גדול, שלא כל הקמעונאים האחרים נדרשים לו, וזו "הדלת המסתובבת" של פריטים ייחודיים, שלא יחזרו על עצמם ושאין מהם מבחר מידות.
לקבץ מוצרים דומים
הטיפ הראשון לתצוגה קמעונאית בחנות יד שנייה הוא לקבץ פריטים דומים יחד. ליצור תצוגה נפרדת עבור סוגי הביגוד השונים, האביזרים וכו'. לאחר מכן, לקבץ בגדים לפי מין הלקוח, מידה, סגנון ואפילו צבע. הקפידו על מדור נשים, גברים, בנות, בנים ומידות גדולות. איחוד מוצרים בדרך זו יבטיח שהחנות שלכם תהיה מושכת ויזואלית וקלה לניווט. כאשר לקוחות יכולים למצוא במהירות ובקלות את מה שהם מחפשים, יש סיכוי גבוה יותר שהם יבצעו רכישה. אסטרטגיה זו חיונית לכל הלקוחות אך חשובה במיוחד עבור לקוחות של חנות יד שנייה, שיש להם מבחר אקראי של מוצרים.
לְאַרגֵן
קניות בחנויות יד שנייה עשויות להיות מכריעות וגוזלות זמן עבור לקוחות רבים. זו הסיבה שעליכם לפשט את התהליך ככל האפשר באמצעות התצוגה הקמעונאית שיצרתם. הקדשת זמן נוסף לארגון המוצרים יכולה לעשות את ההבדל בין מכירה לאי מכירה. חשוב שיהיה קל לסרוק ויזואלית.
למשוך תשומת לב מיוחדת לבחירות וינטג'
קונים רבים הולכים לחנויות יד שנייה בחיפוש אחר עתיקות ופריטי וינטג". נצלו את ההזדמנות הזו על ידי הקדשת חלק ייעודי בחנות למוצרי וינטג'. ודאו שהאזור הספציפי הזה יסומן בצורה ברורה, כך שקוני הווינטג' ידעו בדיוק היכן לחפש. פריטים יקרים יותר ניתן לשמור בתצוגה נעולה, או למקם אותם ליד עמדת הקופה שבה נוכח עובד. ארגנו והציגו את מוצרי הווינטג' על דוכנים איכותיים, כך שישדרו איכות ויהיו מסקרנים ללקוחות.
מיקומים אסטרטגיים
היו אסטרטגיים בבחירת מיקומים לתצוגות שבחנות. לאן הולכות עיני הלקוחות כשהם נמצאים בחנות שלכם או בקרבתה? ראשית, לתצוגה בחלון הראווה ולכניסה. השתמשו באזורים אלה כדי למקם פריטים שאתם מעוניינים לקדם. כחנות יד שנייה, עליכם להציג את המיטב שלכם בעיקר בחלונות הראווה ובכניסה. הבלטת הממצאים המדהימים ביותר שלכם היא דרך לפתות את הקונים לחקור את יתר החנות. צרו תצוגות חלונות וכניסות מעניינות ו"סקס-אפיליות" לקהל היעד שלכם. הקפידו על תצוגות "טריות" – החליפו אותן כל חודש או אפילו כל שבוע אם אתם יכולים. לקוחות יבחינו בתצוגות החדשות וירצו להיכנס ולגלות את הפריטים החדשים.
הַצָגָה
לימדו מאיקאה. איקאה היא המאסטר של הבמה! כשקונים באיקאה, לא מסתכלים על פריטים בודדים, אלא ממש נכנסים לסצנה . אינכם רואים, למשל, רק כרית, אלא סט של חדר שלם שמציג כמה יפה הכרית משתלבת. הגדרת סצנות באמצעות הבמה ממירה לקוחות רבים יותר ומגדילה את נפח המכירות, מכיוון שהקונים יכולים לראות בדיוק כיצד היצירה יכולה לעבוד עבורם. הם מדמיינים את עצמם בסצנה וזה גורם להם לרצות לרכוש את המוצר (חשבו על תפאורה ועל staging ).
Staging מיועד לא רק לקמעונאים גדולים, זו גם אסטרטגיה מצוינת לחנויות יד שנייה. השתמשו במוצרים שלכם כדי להגדיר סצנה ולספר סיפור. אם מדובר בבגדים, השתמשו בבובות או שלבו פריטים יחד כדי להראות תלבושת שלמה. אפשר להוסיף נעליים, אביזרים ועוד כדי להדגים כיצד ניתן להשתמש בפריטים .
עונות
כדי להגביר את המכירות, העבירו פריטים עונתיים לחזית. לקוחות יראו פריטים עונתיים ברגע שהם נכנסים לחנות וזה יעזור לקדם את המכירות של הפריטים האלו במהלך העונה. כחנות יד שנייה, לא תרצו שפע של פריטים להתעסק איתם לאחר סיום העונה, לכן חשוב למנף תצוגות כדי לקדם ולמכור במהלך העונה.
אסטרטגיות חזותיות מקוונות
אם לעסק שלכם יש גם חנות מקוונת, עליכם לשקול גם אסטרטגיות חזותיות מקוונות. שימוש באלמנטים חזותיים בחנות המקוונת שלכם ישפר את חווית הקנייה המקוונת. כמובן, האסתטיקה של האתר שלכם משחקת תפקיד, אבל אסטרטגיות ויזואליות מקוונות הן יותר מסתם אתר יפה. כמו כן, רצוי לוודא שהאתר שלכם אינטואיטיבי וקל לניווט.
טיפים שכדאי לקחת בחשבון לתצוגה קמעונאית מקוונת כוללים:
- בצעו אופטימיזציה של האתר שלכם לנייד.
- דאגו לניווט קל באתר.
- צרו חווית קנייה מותאמת עם המלצות מותאמות אישית.
נסו לתאם בין רעיונות התצוגה המקוונת והאישית שלכם לתצוגה בחנות, ליצירת תחושת מותג מגובשת. לדוגמה, אם יצרתם תצוגות עונתיות, הוסיפו אלמנטים עונתיים גם לאתר שלכם. אתם יכולים גם לנצל את המקום כדי לשתף תמונות של תצוגות מהחנות שלכם.
ועוד כמה טיפים ליצירת תצוגות חזקות של חנות יד שנייה:
- קחו בחשבון את קהל היעד שלכם. למי אתם מוכרים ומה מעניין אותם? כחנות יד שנייה, סביר להניח שיש לכם כמה קהלי יעד, כמו מחפשי מציאות מיוחדות, אבל חלק ניכר מהקונים יהיו קונים עם תקציב מוגבל. איך ניתן למשוך אותם באמצעות התצוגות החזותיות?
- קבלו השראה. לא צריך להמציא את הגלגל מחדש כשזה מגיע לתצוגות מוצרים. בידקו כמה קמעונאים אחרים, כולל חנויות יד שניה וחנויות אחרות, באינטרנט ובאופן פיסי, כדי לקבל רעיונות.
- דאגו להפעיל את כל החושים. כשמדובר בתצוגות קמעונאיות, שווה ליצור חוויה סוחפת על ידי פנייה לכל חמשת החושים. קחו בחשבון את המוזיקה שאתם מנגנים בחנות שלכם, כמו גם את הריחות שחווים הקונים. הריח, אגב, הוא תלונה נפוצה של חנויות יד שנייה. הוספת כמה נרות, קטורת או מרעננים אחרים יכולה לשנות את המשחק!
- הראו ללקוחות, אל תספרו. השתמשו בתצוגות הקמעונאיות שלכם כדי להראות ללקוחות מה הם יכולים למצוא וכיצד הם יכולים להשתמש בו.
- קבצו יחד פריטים ומוצרים דומים. זה יותר מושך מבחינה ויזואלית וקל יותר לניווט. היו אסטרטגיים וצרו קטגוריות.
- עבדו בסטים של שלושה פריטים ומעלה בעת יצירת תצוגת מוצרים.
- השתמשו בתאורה כדי לקבוע את מצב הרוח. זרקורים יכולים לשפר מוצרים או תצוגות מסוימות.
- שנו תצוגה לעיתים תכופות. לא משנה עד כמה התצוגה שלכם נהדרת, אל תשאירו אותה זהה לנצח!
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp יצירת קשרנותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
טל מורד
יועץ עסקי-שיווקי ומומחה לצמיחה עסקית. אני מאמין שבעידן החדש העסק לא צריך להתיש...
טל מורד | צמיחה עסקית בעידן החדש
פרדס חנה-כרכור
טל מורד
ייעוץ וליווי עסקי: אסטרטגיה עסקית, סדר ושליטה בעסק, אפיון סל מוצרים, דיוק הבידול והמסרים השיווקיים, תמחור, עבודה מנטלית ובניית מיינדסט חזק לצמיחה עסקית, חוסן מנטלי בהקשר העסקי, יצירת תוכן וכו׳ התמחות מלאה בעולמות הדיגיטל: שיווק אורגני בפייסבוק ואינסטגרם, פרסום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם (מערכת הפרסום של מטא), פרסום ממומן בתוצאות החיפוש של גוגל, יוטיוב, ניהול אתרי וורדפרס (אלמנטור) ו-wix, מחסר אלקטרוני בווקומרס, שופיפיי וכו׳
דרור זורע
שמי דרור זורע ואני מומחה למיתוג ושיווק, מבין איך צרכן חושב (BC וגם...
DROR ZOREA internal & marketing communications
הדר עם
דרור זורע
שמי דרור זורע ואני מומחה למיתוג ושיווק, מבין איך צרכן חושב (BC וגם BB), מפצח אתגרים, ממקד מסרים, ומייצר ערך מבדל ותחרותי עבור הלקוחות
בעל ניסיון רב בתפקידי שיווק ופרסום ביניהם: מנהל אגף שיווק תוכן בפרטנר ORANGE, מנהל השיווק של אינטרנט זהב, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב GOLD TRADE, מנהל תיקים בגיתם BBDO ושותף/בעלים בחברת העיצוב PROPAGANDA
מוסמך תואר שני בתקשורת ובוגר תואר ראשון בכלכלה ולוגיסטיקה מאוניברסיטת בר אילן, ובעל תעודת בעיתונאות ותקשורת (post B.A).
יועץ עסקי שיווקי במעוף – משרד הכלכלה והתעשייה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.
מלווה שיווקי של תוכניות מנטורינג לעסקים.
ייעוץ אסטרטגי שיווקי הכולל בחינה ומפה תפיסתית של החברה, קביעת הערכים המבדלים וה DNA הרצוי, קהלי המטרה והפרסונות והכל על מנת לייצר בידול תחרותי. מיתוג ושפה ויזואלית כפתרון מלא והכרחי לחברה, החל משלב האבחון והגיבוש האסטרטגי דרך עיצוב הזהות והשפה הויזואלית: לוגו, סיסמה, בחירות פונטים, צבעוניות ושפה צילומית למותג. הפתרון כולל מיתוג הנכסים הדיגיטליים (אתר אינטרנט, דפי חברה ברשתות החברתיות, אב טיפוס לניוזלטר), נקודות ממשק מול הלקוח, אריזות, משרדי הפירמה ועוד. תקשורת שיווקית ואחזקת מותג שוטפת גם ב CB וגם ב BB כולל עיצוב חומרים שיווקיים לתמיכה במכירות, בניית קונספטים לפעילויות אינסנטיב ומבצעים ללקוחות, מצגות סרטי הדרכה ועוד. בניית אסטרטגיה לשיווק ישיר, ניוזלטרים, מיילרים ודפי נחיתה לרבות הטמעה על מערכות אוטומציה, תכנוןCustomer Journey ושידרוג נראות המגעים עם הלקוח. קמפיינים פרסומיים למדיות השונות: רשתות חברתיות, גוגל ורשת האינטרנט, עיתונות ומגזינים מקצועיים, שילוט וכו…
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
יפעה בורשטין
יועצת מנוסה להקמה וניהול עסקים. מלווה מנכ"לים ובעלים, מדריכה בתהליכי שינוי ושיפור העסק....
Better Bite
יפעה בורשטין
יועצת מנוסה להקמה וניהול עסקים. מלווה מנכ"לים ובעלים, מדריכה בתהליכי שינוי ושיפור העסק.
בעלת נסיון בהקמת חברה יצרנית וניהולה במשך שנים עד למכירתה המוצלחת, ניהול חברה נוספת בבעלות פרטית, ליווי אסטרטגי של גופים גדולים וקטנים.
B.Sc. הנדסת תעשיה וניהול, הטכניון MBA עם התמחות בשיווק, אונ' תל אביב קורס דירקטורים, התאחדות התעשיינים נסיון עשיר בניהול חברות, פיתוח עסקי ושיווק
יובל רבינוביץ
יועץ פרישה וחסכון פנסיוני
יובל רבינוביץ הינו מנכ”ל ובעלים של רבינוביץ' החזקות שבין היתר מפתחת תוכנות בתחום הפנסיה והפרישה. מרצה במרכז האקדמי רופין ב.א. מנהלים, מכללות, המי”ל, לימודי חוץ במוסדות להשכלה גבוהה –בר אילן, אוניברסיטה הפתוחה, טכניון. יובל רבינוביץ הינו יועץ גם לפורשי מערכת הביטחון. (צה”ל, משטרה, שב”ס, מוסד ושב”כ) , נציג לשכת סוכני הביטוח בועדת הכספים של הכנסת בדיוניה בחוק פנסיית חובה, יועץ להנהלות וליחידים בבחירת מנהלי הסדרים פנסיוניים, יועץ לנושאי פנסיה ברשויות מקומיות, בפנסיה תקציבית, ופנסיה צוברת ותיקה וחדשה. מר יובל רבינוביץ מועסק גם כיועץ למערכת מרכז השלטון המקומי בנושאים הרלוונטיים באופן מזדמן.
קרן מסילתי
קרן מסילתי, יועצת שיווקית וכותבת תוכן עם התמחות בשיווק דיגיטלי לעסקים מגוונים. אני...
קרן מסילתי
קרן מסילתי, יועצת שיווקית וכותבת תוכן עם התמחות בשיווק דיגיטלי לעסקים מגוונים.
אני מציעה יעוץ ושירותים לעסקים בנושאים הבאים:
בוגרת לימודי תקשורת ומנהל עסקים B.A במכללה למינהל עם התמחות בתקשורת דיגיטלית בוגרת לימודי תסריטאות בקמארה אובסקורה מתמחה ביעוץ שיווקי לעסקים בהקמה ולעסקים קיימים, מאמינה בשיווק באמצעות תוכן איכותי המותאם לבעל/ת העסק.
אמיר לניאדו
יזם סדרתי, עוסק ביזמות בארץ כבר שנה. בעברי מספר חברות סטארטאפ, גיוסי כספים,...
בי-פוקוס. פיתוח וייצור מוצרים תוך ליווי עסקי מלא
חיפה
אמיר לניאדו
יזם סדרתי, עוסק ביזמות בארץ כבר שנה.
בעברי מספר חברות סטארטאפ, גיוסי כספים, ניהול חברות, אסטרטגיות, יישום החלטות בורד + השתתפות וניהול שלהן וכו
ניהלתי צוותי עובדים, העברת תקני בטיחות (ISO, ISO, FDA, CE, AMAR)
הקמת פסי ייצור והרכבות – סין וארהב
ניהלתי את חברת בי-פוקוס שפתחה מספר רב של מוצרים – הן לתעשייה, הן ליזמים ולחברות הזנק.
ליווי יזמים וחברות הזנק – הן בפן המסחרי/ עסקי והן בפן של פיתוח המוצר/ ייצור מוצרים
אריה בן הרוש
מנכ"ל חברת בינג קונקט בע"מ, בעלים ומנהל שותף בחברת אימפקטורי, יועץ, מרצה ומנהל...
bing Connect
נתניה
אריה בן הרוש
מנכ"ל חברת בינג קונקט בע"מ, בעלים ומנהל שותף בחברת אימפקטורי, יועץ, מרצה ומנהל פרויקטים בתחום חדשנות ומענקים לתעשייה יצרנית ויועץ מאושר מטעם רשות החדשנות. במהלך השנים צברתי ניסיון רב בהובלת עשרות פרויקטים מורכבים בתעשייה יצרנית החל משלב אפיון וזיהוי צרכים, המשך בהתוויית פרויקטי חדשנות והנגשת מומחים טכנולוגיים ייעודיים וכלה בהובלה וניהול של הפרויקטים מקצה לקצה.
ייעוץ אסטרטגי וניהול פרויקטי חדשנות במיקור חוץ ליווי מלא וניהול של לקוחות בתהליכים אסטרטגים, מולטידיספילינארים וניהול פרויקטים של חדשנות בתעשייה היצרנית, כגון: התייעלות בייצור, צמצום/ניצול פחתים, חדשנות עסקית, פיתוח מוצרים, יצירת שיתופי פעולה ועוד. בניית תוכניות עסקיות מקצה לקצה בניית תוכניות עסקיות מפורטות לחברות בתחומים שונים, המתייחסות לרבדים שונים בחיי החברה: הצורך, המוצר, השוק והלקוחות, תוכנית הפיתוח, מודל ההכנסות, תחזית מכירות ועוד. הכנת חומרים למשקיעים ולרשות החדשנות/גופי מימון הפקת מצגות וחומרים מקצועיים הנוגעים לתהליכי חדשנות תהליכית/מוצרית המשמשים להצגת תוצרים למשקיעים, לחברה ו/או קבלני משנה. ייעוץ מקצה לקצה בקבלת מענקי מו"פ, השקעה ושיווק ליווי חברות תעשייתיות כיועץ מומחה בתחום הגשת בקשות לרשות לחדשנות, רשות השקעות ומסלולי שיווק שונים של משרד הכלכלה. הרצאות מתן הרצאות בכנסים מקצועיים בתחום החדשנות (התאחדות התעשיינים, קורס דירקטורים ועוד).
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
ישי בועזסון
מומחה ללוגיסטיקה וניהול שרשראות אספקה, בעל ניסיון רב בייעוץ לחברות במגזרים שונים. בין...
SupplyChain.co.il
מודיעין-מכבים-רעות
ישי בועזסון
מומחה ללוגיסטיקה וניהול שרשראות אספקה, בעל ניסיון רב בייעוץ לחברות במגזרים שונים. בין הפרויקטים אותם ביצע: ייעוץ לחברת אינטל ארה"ב, ייעוץ לחברת Staples ארה"ב, ייעוץ לחברת Pepsi Bottling Co. ארה"ב, ייעוץ לחברת Medtronic ועוד מגוון פרויקטים בארץ ובחו"ל. בנוסף, ייעץ מר בועזסון למט"י ירושלים, ומחזיק במשרת מרצה בכיר בארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה. מר בועזסון הוא בעל תואר שני בהנדסת לוגיסטיקה וניהול שרשראות אספקה מאוניברסיטת MIT בארה"ב.
כמו כן הקים סטארטאפים בתחומים שונים (תחבורה, מסחר, בניין) ובעל נסיון רב בהקמת סטארטאפים ויזמות.
ייעוץ עסקי כללי – תכנון תקציב, תכנית עסקית וכו' ייעוץ מומחה – ניהול שרשראות אספקה ולוגיסטיקה (חיזוי ביקוש, תכנון מלאי, תכנון ייצור, היצע פריטים, אופטימיזציה של הפצה וכו') מנטורינג לסטארטאפים – בניית מצגות, גיוס, בניית תכנית עסקית ועוד הרצאות וקורסים בנושאים : . יסודות הלוגיסטיקה . שיטות חיזוי (תיאורטי) . שיטות חיזוי (מעשי) . עקרונות ניהול מלאי . עקרונות ניהול מלאי בתנאי אי-וודאות . תזמון הפעילות במערך הלוגיסטי (תיאורטי) . תזמון הפעילות במערך הלוגיסטי (מעשי) . ניהול פרויקטים . ניהול האיכות . מדיניות ויזמה ברמת התאגיד . אסטרטגיה ומבנה ארגוני . מטרות ניהול שרשרת האספקה . מבנה שרשרת האספקה . תכנון היצור . העברת מצגת ועמידה בפני קהל (סדנה חוויתית) . ניהול סיכונים



 (פוסט ל-Facebook)-150x150.jpg)



















