איך להכין תכנית שיווק
ללא קשר לגודל, העסק שלכם זקוק לתוכנית שיווק. חלק מבעלי העסקים בוחרים לבצע את התוכנית במיקור חוץ על ידי יועץ שיווקי , בעוד שאחרים מפתחים אותה בתוך הבית. מאמר זה נועד לסייע בהנחיית צוות השיווק הפנימי שלכם לכתוב את התוכנית השיווקית. הבה נבחן את האלמנטים הבסיסיים ביותר שעליכם לכלול בתוכנית השיווק שלכם:
דבר ראשון, עליכם להכיר את החברה שלכם. נשמע פשוט, נכון? לא בהכרח. למעשה, אתם עשויים להיות מופתעים כשתגלו עד כמה אינכם יודעים על העסק שלכם. בעלי עסקים והנהלות לעתים קרובות כל כך שקועים במשימות היומיומיות שלהם, שהם לא מצליחים לצאת מהקופסה שלהם ולראות מה קורה בתאים שסביבם. חשוב לקבל הבנה מקיפה של העסק לפני תחילת תוכנית שיווק.
כשמפתחים תוכניות ללקוחות, רצוי לדבר עם מספר אנשים בחברה כדי להשיג נקודת מבט והבנה מלאה של העסק, ולכלול סיכום של ממצאי התוכנית השיווקית. הבה נבחן כמה רעיונות שיעזרו לכם להשיג זאת ביעילות:
בחנו את הדוחות הכספיים של החברה שלכם, כולל תקציבי מחלקות ודוחות רווח/הפסד.
פתחו רשימה של כל מוצר/שירות שהחברה שלכם מציעה, יחד עם סיכום קצר של כל אחד.
סקרו דוחות מכירה וכל מידע זמין על הלקוחות שלכם (כגון הכנסה או גיל).
שוחחו עם מנהלי המחלקות והמנהלים. בקשו מהם לדון בכל נקודות החוזק והחולשה של החברה שהם מסוגלים לזהות.
סקרו את ההיסטוריה של מצב השוק שלכם.
ראיינו את חברי צוות המכירות שלכם, כדי לקבל את התרשמותם ממה שעובד כרגע ומה שאינו עובד, הן עם היצע החברה והן עם מאמצי השיווק הנוכחיים.
כאשר אתם מדברים עם צוות המכירות, נסו להעריך את הרלוונטיות של המוצרים או השירותים. האם אחת ההנחות שלכם התיישנה? האם השוק דורש תכונות משופרות או נקודות מחיר משתלמות יותר?
חפירה עמוקה בחברה שלכם תעניק לכם מבט פנורמי על נקודות החוזק, החולשות ותרבות החברה הכוללת.
הבינו מי התחרות שלכם
התוכנית שלכם צריכה לכלול סיכום, המתאר את המתחרים הישירים שלכם, אילו מוצרים/שירותים הם מציעים, אילו יתרונות תחרותיים יש לכם עליהם, אילו יתרונות תחרותיים יש להם עליכם, כיצד הם מיתגו את עצמם וכל מידע רלוונטי אחר שאתם מגלים. האם אתם צריכים להילחם כדי להישאר בצמרת או להגיע לפסגה? הידיעה כיצד אתם נמדדים בשוק, תעזור להניע את האסטרטגיות והשיטות השיווקיות שלכם.
מחקר שוקי יעד ראשוניים ומשניים
לאחר שתלמדו לעומק את החברה שלכם, עליכם לזהות את שוקי היעד העיקריים והמשניים שלכם. עליכם להיות ערים לעובדה, שזה שכיח ששווקי היעד שלכם משתנים עם הזמן.
בצעו ניתוח SWOT
SWOT מייצג כוחות, חולשות, הזדמנויות ואיומים. בחינה רצינית של כל תחום תעזור לכל הצוות שלכם להבין באמת היכן החברה נמצאת, מה מניע אותה ומה עלול לפגוע בהצלחתה הכוללת. ניתן לשלוט על חלק מהגורמים הללו, אך גורמים אחרים – כמו הכלכלה, למשל – אינם בשליטתכם.
הציבו מטרות
עסק ללא מטרות הוא כמו קברניט ללא מצפן. לא רק שעליכם להציב מטרות, אתם צריכים גם לרשום אותן ולתת להן ביטוי כמותי. הפכו יעדים אלה לברי השגה על ידי כימות למשמעויות ספציפיות. המטרות שלכן הן שיניעו את אסטרטגיות השיווק.
פיתוח אסטרטגיות וטקטיקות פעולה
האסטרטגיות שבחרתם חייבות להשלים את המחקר שעשיתם (כאמור לעיל – להבין את החברה והמתחרים שלכם, לזהות את שוקי היעד, לשרטט נקודות חוזק, חולשות, הזדמנויות ואיומים) ואת הגדרת מטרות הצמיחה של העסק.
לאחר מכן, קבעו את הטקטיקה שלכם. טקטיקה היא בעצם הצעדים שתנקטו כדי להשיג את האסטרטגיה.
תקציב שיווק
הגדירו תקציב שיווק שתומך במטרות ובפעולות שתכננתם לבצע כדי להשיג את יעד התוכנית. דאגו שתקציב זה יהיה חלק אינטגרלי מתקציב העסק. רצוי לבנות את התקציב על טבלה, בה תגדירו את הפעולה, היעד הכמותי, מי המבצעים, מה גובה התקציב ואיזה הישג אתם מבקשים להשיג.
מדדי בקרה לתוכנית
קבעו מדדי בקרה ועיתוי לביצוע הבקרה לגבי כל מטרה ופעולה. ביצוע פעולות אלו יבטיח שתוכלו לבצע התאמות ותיקונים תוך כדי פעולה ובכך לחסוך כסף רב על פעולות שלא יביאו אתכם למימוש ההצלחה העסקית.
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp יצירת קשרנותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
מריוס פומרנץ
במהלך השנים האחרונות מסייע במרץ ליזמים בהקמת עסקים ולעסקים קטנים בהתפתחות והתייצבות. בעל...
מריוס פומרנץ
במהלך השנים האחרונות מסייע במרץ ליזמים בהקמת עסקים ולעסקים קטנים בהתפתחות והתייצבות. בעל ניסיון מצטבר בעבודה עם למעלה מ יזמים ועסקים במרבית סוגי הענפים.
תחומי המומחיות העיקריים:
- תכנון וליווי הקמת והרחבת עסקים
- הערכת שווי עסקים
- שדרוג הניהול והתייעלות
- גיוס מימון וניהול פיננסי
בעל תואר ראשון בכלכלה חקלאית (אוניברסיטה העברית) ותואר שני במנהל עסקים (אוניברסיטת ת"א
עתידים הוא משרד לייעוץ כלכלי – עסקי הפועל מול חברות ועסקים בענפי תעשייה, מסחר ושרותים. אנו תומכים בבעלי ומנהלי עסקים באופן שוטף ובעיקר בנקודות החלטה החשובות להתפתחות העסקית. להלן תחומי הפעילות העיקריים: יעוץ עסקי – לווי שוטף בקבלת החלטות עסקיות בחברות הנמצאות במצבים שונים – הקמה, צמיחה, התבססות, משבר. פרט ליעוץ הפרטני אנו מציעים הדרכה ולימוד קבוצתי במסגרת סדנאות. אסטרטגיה ותכנון: גיבוש ולווי תוכניות עסקיות ותוכניות עבודה מסוגים שונים: אסטרטגיה, שווק, התייעלות. הנעת תהליך קבוע של תכנון, בקרה ועדכון התוכנית. שווק: הכנת תוכניות שווק, בקרה ולווי לישום התוכנית. מימון: תכנון אשראי, מימון בנקאי, השלמת מקורות מימון מקרנות ממשלתיות ואחרות. בקרה וכספים: קיצוץ עלויות, בניית מערכות תמחיר, הטמעת כלים ושיטות לבקרה וביקורת פנימית בתהליכי העבודה, חיזוי תזרים מזומנים ועבודה מול בנקים, ניהול תקציב, שרותי ניהול כספים חיצוני. חוות דעת ובדיקות כלכליות – בדיקות כדאיות השקעות, בדיקת עסקים והערכת שווי לפני קנייה/מכירה/שותפות, כולל חוות דעת לבתי משפט. יזמות ופיתוח עסקי – הכנת תוכניות ומצגות עסקיות, איתור מקורות מימון, לווי מהלכי שיתוף פעולה, שותפויות, מיזוגים, רכישות. איתור שותפים אסטרטגיים.
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
איילת שטיינברג
מנהלת כספים חיצונית בחברות, מתמקדת בצד העיסקי ושרשרת הערך של העסק ייעוץ בזמן...
cfo2go
רמת השרון
איילת שטיינברג
מנהלת כספים חיצונית בחברות, מתמקדת בצד העיסקי ושרשרת הערך של העסק
ייעוץ בזמן הקמת הסטרטאפ לגבי הדרך העסקית הנכונה לו, תוכנית עסקית, תוכנית מיוחדת למי שמגיש תנופה ועזרה בכל הנוגע לרשות לחדשנות (בעבר ניהלתי חממה של הרשות לחדשנות)
בעבר CFO בסלברייט בתחום הבטחוני – הגעתי כשהיו עובדים ועזבתי לאחר שהיינו עובדים בחברות בת שונות ברחבי העולם. ניהול משותף אסטרטגי של החברה ודיווח ישיר לדירקטוריון החברה ב הוצאתי חברה אחרת לבורסה הישראלית באמצעות SPAC עובדת עם סטרטאפים וקרנות הון סיכון ומביאה איתי נסיון ניהולי, נסיון עסקי, נסיון כדירקטורית הן בצד הסטרטאפ והן בצד המשקיע.
שרון אנגל
יזמת, מומחית בשיווק אונליין, יועצת עיסקית, מנטורית ליזמים ומאמנת אישית בתחומי הניהול, הקריירה...
שרון אנגל
רמת השרון
שרון אנגל
יזמת, מומחית בשיווק אונליין, יועצת עיסקית, מנטורית ליזמים ומאמנת אישית בתחומי הניהול, הקריירה והמימוש האישי. אני מלווה יזמים באקסלרטור, מרצה במסגרות שונות בנושאים הקשורים ליזמות, ניהול זמן, יצירתיות ורעיונאות ועוד.
אהרון שאול
יוצא חטיבת הייעוץ בפירמת רו"ח העולמית KPMG למעלה מ-שנים מלווה מנכ"לים ובעלי חברות...
חוסן
אהרון שאול
יוצא חטיבת הייעוץ בפירמת רו"ח העולמית KPMG
למעלה מ-שנים מלווה מנכ"לים ובעלי חברות בפתרונות ייעוץ כלכליים, גיוסי מימון מורכבים והכנת דוחות שנתיים.
מור כהן
יזמת סדרתית. שני מיזמים בתחום המדיקל דיוויס ועוד… גיוס הון, ממשקיעים פרטיים, קרנות,...
CohenMor Consulting
פרדס חנה-כרכור
מור כהן
יזמת סדרתית. שני מיזמים בתחום המדיקל דיוויס ועוד… גיוס הון, ממשקיעים פרטיים, קרנות, מימון המונים ומענקים לרשות החדשנות ליזמים וחברות. היום, יצרתי מדריך לכתיבה מדויקת וקלה יחד עם AI למענק תנופה וקרן המו"פ
יזמת ומנכ"לית. מייעצת ליזמים משלב הרעיון ועד היציאה לשוק. בניית תוכנית עסקית. בניית פיטץ'. כיצד לקבל מענקים מהרשות לחדשנות וגיוס הון, ממשקיעים פרטיים, קרנות, מימון המונים ומענקים לרשות החדשנות ליזמים וחברות. היום, יצרתי מדריך לכתיבה מדויקת וקלה יחד עם AI למענק תנופה וקרן המו"פ
ירון בן אלי
שמי ירון בן אלי ואני יזם, דירקטור ומנכ"ל עם תשוקה לפיתוח עסקי. בשנה...
ייעוץ עסקי עם התמחות ביזמות ופיתוח עסקי
זכרון יעקב
ירון בן אלי
שמי ירון בן אלי ואני יזם, דירקטור ומנכ"ל עם תשוקה לפיתוח עסקי. בשנה האחרונות בניתי חברות מרמת סטארט אפ ועד לחברות עם מחזורים של עשרות מיליוני דולרים ואף יותר. לפני כן, כיהנתי בתפקידים בכירים בחברות המובילות במשק וכיום אני מקדיש את עצמי לתרום מהידע והניסיון שצברתי לעסקים שזקוקים לו.
אני מציע לחברות ועסקים שירותי ייעוץ וליווי עסקי לצמיחה, מנטורינג לבעלים ולמנכ"ל. המיקוד שלי הוא ב: פיתוח עסקי, צמיחה, הגברת מכירות, שיתופי פעולה וסינרגיה עסקית, יצירת קפיצת גדילה ועוד… בנוסף אני מעביר הרצאות בנושא יזמות, ניהול ומה שביניהם. הרצאה איך מתחביב בניתי עסק מצליח ועוד..
איתי פוירשטיין
הי, אני איתי, ואני tech coach עם ניסיון של מעל שנה בתעשיית התוכנה....
itay foyer -tech coach
כפר סבא
איתי פוירשטיין
המנהלים שעובדים איתי: ישפרו את יכולות הניהול שלהם. הם ילמדו כיצד לרתום את הצוות שלהם, להציב מטרות ברורות ולהאציל סמכויות ביעילות. ישיגו את מטרותיהם. הם יקבעו מטרות, יפתחו תוכניות פעולה וילמדו להתגבר על מכשולים. יפתחו את כישוריהם הטכניים. יש לי הבנה עמוקה של מגוון רחב של טכנולוגיות, ואני יכול ללמד את הצוות שלך כיצד להשתמש בטכנולוגיות אלה כדי לפתור בעיות אמיתיות בעולם. אני סמוך ובטוח שאני יכול לעזור למנהלי הטכנולוגיה שלך לפתח את כישוריהם ולהשיג את מטרותיהם. אני זמין לפגישת ייעוץ חינמית, אז אנא אל תהסס ליצור איתי קשר אם אתה מעוניין לשמוע עוד.