איך להכין תכנית שיווק
ללא קשר לגודל, העסק שלכם זקוק לתוכנית שיווק. חלק מבעלי העסקים בוחרים לבצע את התוכנית במיקור חוץ על ידי יועץ שיווקי , בעוד שאחרים מפתחים אותה בתוך הבית. מאמר זה נועד לסייע בהנחיית צוות השיווק הפנימי שלכם לכתוב את התוכנית השיווקית. הבה נבחן את האלמנטים הבסיסיים ביותר שעליכם לכלול בתוכנית השיווק שלכם:
דבר ראשון, עליכם להכיר את החברה שלכם. נשמע פשוט, נכון? לא בהכרח. למעשה, אתם עשויים להיות מופתעים כשתגלו עד כמה אינכם יודעים על העסק שלכם. בעלי עסקים והנהלות לעתים קרובות כל כך שקועים במשימות היומיומיות שלהם, שהם לא מצליחים לצאת מהקופסה שלהם ולראות מה קורה בתאים שסביבם. חשוב לקבל הבנה מקיפה של העסק לפני תחילת תוכנית שיווק.
כשמפתחים תוכניות ללקוחות, רצוי לדבר עם מספר אנשים בחברה כדי להשיג נקודת מבט והבנה מלאה של העסק, ולכלול סיכום של ממצאי התוכנית השיווקית. הבה נבחן כמה רעיונות שיעזרו לכם להשיג זאת ביעילות:
בחנו את הדוחות הכספיים של החברה שלכם, כולל תקציבי מחלקות ודוחות רווח/הפסד.
פתחו רשימה של כל מוצר/שירות שהחברה שלכם מציעה, יחד עם סיכום קצר של כל אחד.
סקרו דוחות מכירה וכל מידע זמין על הלקוחות שלכם (כגון הכנסה או גיל).
שוחחו עם מנהלי המחלקות והמנהלים. בקשו מהם לדון בכל נקודות החוזק והחולשה של החברה שהם מסוגלים לזהות.
סקרו את ההיסטוריה של מצב השוק שלכם.
ראיינו את חברי צוות המכירות שלכם, כדי לקבל את התרשמותם ממה שעובד כרגע ומה שאינו עובד, הן עם היצע החברה והן עם מאמצי השיווק הנוכחיים.
כאשר אתם מדברים עם צוות המכירות, נסו להעריך את הרלוונטיות של המוצרים או השירותים. האם אחת ההנחות שלכם התיישנה? האם השוק דורש תכונות משופרות או נקודות מחיר משתלמות יותר?
חפירה עמוקה בחברה שלכם תעניק לכם מבט פנורמי על נקודות החוזק, החולשות ותרבות החברה הכוללת.
הבינו מי התחרות שלכם
התוכנית שלכם צריכה לכלול סיכום, המתאר את המתחרים הישירים שלכם, אילו מוצרים/שירותים הם מציעים, אילו יתרונות תחרותיים יש לכם עליהם, אילו יתרונות תחרותיים יש להם עליכם, כיצד הם מיתגו את עצמם וכל מידע רלוונטי אחר שאתם מגלים. האם אתם צריכים להילחם כדי להישאר בצמרת או להגיע לפסגה? הידיעה כיצד אתם נמדדים בשוק, תעזור להניע את האסטרטגיות והשיטות השיווקיות שלכם.
מחקר שוקי יעד ראשוניים ומשניים
לאחר שתלמדו לעומק את החברה שלכם, עליכם לזהות את שוקי היעד העיקריים והמשניים שלכם. עליכם להיות ערים לעובדה, שזה שכיח ששווקי היעד שלכם משתנים עם הזמן.
בצעו ניתוח SWOT
SWOT מייצג כוחות, חולשות, הזדמנויות ואיומים. בחינה רצינית של כל תחום תעזור לכל הצוות שלכם להבין באמת היכן החברה נמצאת, מה מניע אותה ומה עלול לפגוע בהצלחתה הכוללת. ניתן לשלוט על חלק מהגורמים הללו, אך גורמים אחרים – כמו הכלכלה, למשל – אינם בשליטתכם.
הציבו מטרות
עסק ללא מטרות הוא כמו קברניט ללא מצפן. לא רק שעליכם להציב מטרות, אתם צריכים גם לרשום אותן ולתת להן ביטוי כמותי. הפכו יעדים אלה לברי השגה על ידי כימות למשמעויות ספציפיות. המטרות שלכן הן שיניעו את אסטרטגיות השיווק.
פיתוח אסטרטגיות וטקטיקות פעולה
האסטרטגיות שבחרתם חייבות להשלים את המחקר שעשיתם (כאמור לעיל – להבין את החברה והמתחרים שלכם, לזהות את שוקי היעד, לשרטט נקודות חוזק, חולשות, הזדמנויות ואיומים) ואת הגדרת מטרות הצמיחה של העסק.
לאחר מכן, קבעו את הטקטיקה שלכם. טקטיקה היא בעצם הצעדים שתנקטו כדי להשיג את האסטרטגיה.
תקציב שיווק
הגדירו תקציב שיווק שתומך במטרות ובפעולות שתכננתם לבצע כדי להשיג את יעד התוכנית. דאגו שתקציב זה יהיה חלק אינטגרלי מתקציב העסק. רצוי לבנות את התקציב על טבלה, בה תגדירו את הפעולה, היעד הכמותי, מי המבצעים, מה גובה התקציב ואיזה הישג אתם מבקשים להשיג.
מדדי בקרה לתוכנית
קבעו מדדי בקרה ועיתוי לביצוע הבקרה לגבי כל מטרה ופעולה. ביצוע פעולות אלו יבטיח שתוכלו לבצע התאמות ותיקונים תוך כדי פעולה ובכך לחסוך כסף רב על פעולות שלא יביאו אתכם למימוש ההצלחה העסקית.
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp יצירת קשרנותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
אבירם כהן
נעים להכיר, שמי אבירם כהן מייסד חברת INNOVEST המתמחה בניהול פיננסי מקיף, פיתוח...
INNOVEST
רמת גן
אבירם כהן
בעזרת צוות מיומן ומנוסה של כלכלנים, יועצים פיננסיים ומומחי שוק ההון מהמובילים בתחום, אנו פועלים כ-One Stop Shop, ומאפשרים לכם לקבל את כל השירותים הדרושים לעסק ולמשפחה במקום אחד. השילוב המקיף בין תחום הליווי העסקי עם תחום הניהול הפיננסי מציע לבעלי עסקים ערך מוסף משמעותי. גישה הוליסטית זו מאפשרת איזון מושלם בין צרכי העסק וצרכי המשפחה, תוך הבטחת יציבות פיננסית מרבית וקבלת החלטות מושכלות. השילוב בין שני התחומים מספק פתרון מקיף ומותאם אישית, המאפשר לבעלי עסקים לקדם את העסקים שלהם באופן בריא ופרוספקטיבי. ב- INNOVEST אנו משלבים את התכנון הפיננסי האישי והמשפחתי של בעלי העסק עם המטרות והצרכים האסטרטגיים והפיננסיים של העסק עצמו. התהליך מתמקד בבניית איזון וחלוקת משאבים נכונה בין המשפחה לבין העסק. ליווי עסקי מקיף עבור בעלי העסקים, יחד עם תכנון פיננסי ופנסיוני משפחתי, מאפשרים לקיחת החלטות מושכלות וניהול משאבים יעיל ומדויק. כמו כן, התהליך מקנה יכולת להתמודד עם אתגרים פיננסיים ולקדם את צמיחת העסק שלכם כשבמקביל, תהיו מסוגלים לדאוג גם לצרכים הפיננסים של המשפחה, בהווה ובעתיד.
משה לירון
ייעוץ עסקי פיננסי וארגוני
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
זאב
בנפשי זאב (M.SC) בעל ניסיון של למעלה משלושים שנים בייעוץ עסקי וייעוץ ארגוני....
צוות רז ייעוץ ארגוני הדרכה ואימון עסקי
ראשון לציון
זאב
בנפשי זאב (M.SC)
בעל ניסיון של למעלה משלושים שנים בייעוץ עסקי וייעוץ ארגוני. מלווה עסקים ומאמן מנהלים מכל תחומי המשק: מגזר פרטי, מגזר ציבורי וגם המגזר השלישי (עמותות ארגונים חברתיים ארגוני עזרה וחסד ועוד).
יועץ ומלווה עסקים וכן יועץ ליזמים ועסקים בהקמה. מאמן עסקי. יועץ לעסקים קטנים ובינוניים מטעם משרד הכלכלה במסגרת מעוף (בסבסוד המדינה) יועץ ארגוני – עובד עם חברות עסקיות וארגונים בתחומים מגונים ובפעילויות חוצות ארגון (שיפור תהליכי עבודה, כוח אדם, ארגון וניהול ועוד). מנחה סדנאות וקורסים פנים ארגוניים בנושאי ניהול ופיתוח מנהלים, מכירות ומיומנויות שירות
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
אייל אלון
יזם ומנכל בעל ניסיון רב ביותר בהקמה וניהול חברות בתחום התקשורת ואנרגייה ירוקה...
BMT
אבן יהודה
אייל אלון
יזם ומנכל בעל ניסיון רב ביותר בהקמה וניהול חברות בתחום התקשורת ואנרגייה ירוקה כולל התמודדות עם קשיים פיננסיים , כוח אדם וטכנולוגיים .
ייגע טכנולוגי נרחב בתחום התקשורת ואנרגייה ירוקה יכולת זיהוי קשיים והתמודדות איתם , ניסיון רב בעבודה מול משקיעים , בנקים , עובדים , עורכי דין , רואי חשבון
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
מנטור עסקי במסגרת קרן שמש
איילת שטיינברג
מנהלת כספים חיצונית בחברות, מתמקדת בצד העיסקי ושרשרת הערך של העסק ייעוץ בזמן...
cfo2go
רמת השרון
איילת שטיינברג
מנהלת כספים חיצונית בחברות, מתמקדת בצד העיסקי ושרשרת הערך של העסק
ייעוץ בזמן הקמת הסטרטאפ לגבי הדרך העסקית הנכונה לו, תוכנית עסקית, תוכנית מיוחדת למי שמגיש תנופה ועזרה בכל הנוגע לרשות לחדשנות (בעבר ניהלתי חממה של הרשות לחדשנות)
בעבר CFO בסלברייט בתחום הבטחוני – הגעתי כשהיו עובדים ועזבתי לאחר שהיינו עובדים בחברות בת שונות ברחבי העולם. ניהול משותף אסטרטגי של החברה ודיווח ישיר לדירקטוריון החברה ב הוצאתי חברה אחרת לבורסה הישראלית באמצעות SPAC עובדת עם סטרטאפים וקרנות הון סיכון ומביאה איתי נסיון ניהולי, נסיון עסקי, נסיון כדירקטורית הן בצד הסטרטאפ והן בצד המשקיע.
אביעד גינדי
אביעד גינדי, יזם סדרתי, מומחה בצמיחה עסקית ומוביל דעה בתחום הפיננסים במגזר העסקי....
גינדי חדשנות
אביעד גינדי
אביעד גינדי, יזם סדרתי, מומחה בצמיחה עסקית ומוביל דעה בתחום הפיננסים במגזר העסקי. אביעד מחזיק בתואר שני במנהל עסקים ובעשר שנות ניסיון אינטנסיביות במרחב הפיננסי והסטארט-אפים.
בצעירותו, עבד בחברות מובילות בשוק ההון הישראלי ותעשיות הביטוח.
החל משנת אביעד ייסד וניהל מיזמי פינטק בתחומי הפיננסים, התשלומים והבלוקצ'יין. במסגרתם ניהל ישירות עשרות עובדים והוביל את המיזמים לסבבי גיוסי הון מוצלחים ורכישות.
החל משנת אביעד משמש במנכ"ל "עמותת תיק לכל תלמיד".
אביעד מתמקד כיום בדור הצעיר של יזמים מקומיים המחפשים הדרכה, מימון ויתרון טכנולוגי. הוא מקדיש את מירב זמנו להכשרה, ומתן ייעוץ מקצועי על מנת להוביל צוותים חדשניים להצלחה.
עפר עצמון
קונספקט הינה חברת ייעוץ עיסקי ושיווקי קטנה ודינמית. אנו מתמקדים בענפי ההיי-טק, כגון...
קונספקט בע"מ
רמת גן
עפר עצמון
קונספקט הינה חברת ייעוץ עיסקי ושיווקי קטנה ודינמית. אנו מתמקדים בענפי ההיי-טק, כגון אלקטרוניקה, מערכות מידע, תקשורת, מכשור רפואי וביוטכנולוגיה.
מידע ברור, עדכני ותמציתי הוא המפתח להצלחה בסביבה העיסקית המשתנה במהירות. אתם יכולים להיות בטוחים שנביא לכם את כל העובדות והנתונים, לאחר ניתוח ועריכה, עם המלצות אסטרטגיות ושיווקיות מעשיות, התפורות לצרכים הספציפיים שלכם.
שירותינו ניתנים במקצועיות רבה, במהירות, בעלות נמוכה ובדיסקרטיות מירבית.
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
אילן יהושע
מומחה לאסטרטגית צמיחה והגדלת מכירות בחברות. סיוע בפיתוח והטמעת תהליכים ושיטות למיצוי ההזדמנויות...
ILAN YEHOSHUA Business Consulting
הוד השרון
אילן יהושע
מומחה לאסטרטגית צמיחה והגדלת מכירות בחברות. סיוע בפיתוח והטמעת תהליכים ושיטות למיצוי ההזדמנויות בתוךהאירגון ומחוצה לו, על מנת לממש את יעדי הצמיחה של הארגון.
מביא לשולחן מעל שלושים שנות ניסיון ניהולי ומעשי בחברות אותן ניהלתי והובלתי להצלחה, הן בבניין המשאבים ויכולות והן במחזורי הפעילות.
חלק מהותי בהתמחות שלי היא בבניית תהליכי מכירה לארגונים מוטים פרויקטים, מוצרים, שירות, שירותי פיתוח ואינטגרציה. עיקר תהליכי הייעוץ וליווי שלי מתבצעים עם מנכ"לים, הנהלה, מנהלי ביניים וצוותי המכירות.
ניהול, מכירות, פיתוח מנהלים, בניית אסטרטגיה לצמיחה, שיווק, בניית אסטרטגיה שיווקית, בניית תחזיות עיסקיות, יכול הנעה, מביא מוטיביצה ואנרגיה לתהליכם, יכולת גבוהה של ניהול משברים, ראיה של התמונה הרחבה / הגדולה עם יכולת לעשות ZOOM IN לפרטים.