כיצד להפוך רעיון לעסק בששה שלבים פשוטים
לא כל הרעיונות הגדולים הופכים למבנה עסקי פונקציונלי ובר קיימא. הסטטיסטיקה מטרידה למדי. ניכר מהעסקים החדשים נכשלים, וזו תחושה מתסכלת למדיי וגם בזבוז יקר של משאבים שהושקעו לשווא. אז איך בכל זאת מקימים עסק שישרת את קהלי היעד שלו ולא ידלדל את המשאבים שלנו?
חשוב לעבוד בצורה שיטתית ולא לדלג על אף שלב. ניתוח המידע, השוק והמגמות הם קרדינלים ליצירת הנחות יסודות נכונים שיקרבו אתכם ליעדים שלכם.
התחילו בסיעור מוחות. ככל שתרשמו יותר מחשבות ורעיונות, כך ייטב. לאחר מכן תרשמו את התוכנית העסקית שלכם. אנו מציעים לעבוד ע"פ השלבים הבאים:
- ניתוח תחרות פוטנציאלית
המתחרים הפוטנציאליים שלכם גם שאלו את עצמם, "מה אנחנו צריך לעשות כדי להקים את העסק?" אתם יכולים ללמוד הרבה מאוד מהניסיון שלהם. התבוננות במתחרים שלכם היא הצעד הראשון להבנת הפתרון וקהלי היעד. שימו לב להצלחות ולכישלונות שלהם. זה יעזור לכם להעריך את הרעיון שלכם ולעצב את המודל העסקי טוב יותר.
ניתוח מתחרים הוא שיטה של מחקר והערכה של עסקים הפועלים בשוק שלכם. זה עשוי לתת רמזים לשאלות כמו מתי להקים עסק?, למה להקים עסק?, וכו '
- 2. ניתוח SWOT משמש בדרך כלל לבחינת הנוף התחרותי. זוהי שיטת תכנון מובנית המעריכה את החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים של ישות עסקית, פרויקט או רעיון. חוזקות וחולשות מתייחסות לגורמים פנימיים. הזדמנויות ואיומים הם חיצוניים.
התחילו עם ניתוח החוזקות העסקיות שלכם. אלה נקודות נותנות לכם יתרונות. לדוגמה, מיקום העסק, תקציב, יכולת מקצועיות וכו '. החולשות שלכם הן הגורמים שמציבים אותכם בעמדת נחיתות מול המתחרים. לדוגמה, סיכון פיננסי בתוכנית העסקית שלך, תחלופת עובדים, פלחי שוק מסוכנים וכו '. לאתר חולשות רבות לא אומר שהעסק יכשל. זה רק אומר שאתם מודעים לחסרונות ויכולים לנהל אותם ביעילות.
לאחר מכן, עברו להזדמנויות שלכם. אין לבלבל הזדמנויות עם חוזקות. חוזקות הן המשאבים או היכולות בזמן אמת שעסק חדש משתמש בהם כדי להצליח. הזדמנויות הן מצבים חיוביים, היפותטיים, שיש להם סיכוי גבוה להתרחש בסביבה העסקית שלכם. באופן דומה, איומים הם גורמים פוטנציאליים שעשויים להוות אתגר לעסק שלכם.
ניתוח SWOT עוזר לעסקים להבין כיצד הם יכולים להשתמש בחוזקות שלהם כדי להגיע להזדמנויות שלהם ולהתגבר על איומים. הם גם לומדים כיצד למזער את השפעת חולשותיהם על האיומים. ביצוע ניתוח זה ייתן לכם תובנות באשר לצעדים הראשונים הנדרשים.
- קהל היעד
אל תחשבו על המוצר/שירות שלכם כעל הצעה מעניינת לקהלי היעד שלכם. הם רואים עשרות הצעות מדי יום. חשבו על המוצר /שירות שלכם כפתרון ל"כאבי" הלקוחות שלכם.
ראשית, הגדירו מי הם הלקוחות. הגדירו את המין, הגיל, המיקום, העיסוק וכו' של קהלי היעד השונים. ערכו מחקר מקדים על השוק שלכם. זה יאפשר לכם ליצור תמונה ברורה יותר של פרופיל הקונים.
פרופיל של קונה היא דמות היפותטית המייצגת את הלקוח האידיאלי שלכם. הם יכולים להיות מספר סוגים של לקוחות עם פרופיל שונה. ככל שתכירו טוב יותר את פרופיל הלקוח תדעו להגיע אליו ולהציע לו הצעה מדויקת.
פרופיל של קונה מציעה לך תמונה מפורטת של לקוח היעד שלך. זהו סוג של נרטיב אישי שמספר לך סיפור של תחומי העניין של הקהל שלך, הרגלים, כאבים וכו '.
כדי ליצור את הפרופיל של הקונים שלכם, אספו נתונים על הלקוחות הפוטנציאליים. איפה הם גרים ועובדים? מה התחביבים שלהם? מי או מה משפיע על החלטות הרכישה שלהם?
אם חסרים לכם נתונים, אתם יכולים לראיין נציגים של קהל היעד שלך. כדי לאמת את הנתונים. זה ייתן לכם תובנות רבות ערך לגבי הצרכים והמניעים של הלקוחות שלכם, שמשפיעים על התנהגות הצרכנית שלהם. תובנות אלה יהיו שימושיות מאוד בהמשך.
- מפת האמפתיה
אז, מה אתה צריך כדי להקים עסק? אתה צריך להכיר את הלקוח שלך היטב. מפת האמפתיה שפותחה על ידי דייב גריי היא כלי שימושי נוסף עבורך.
כדי לבצע מיפוי אמפתיה, תנסו להבין את הצרכים והבעיות האמיתיים של הלקוחות שלכם.
תהליך מיפוי האמפתיה הוא היעיל ביותר בשלב עיצוב המוצר כאשר אתם כבר יודעים משהו על פרופיל הלקוח שלכם והיא תהיה שימושית גם כאשר תפתחו אסטרטגיה שיווקית.
מפות אמפתיה מעניקות לעסקים הבנה עמוקה של אישיות המשתמשים שלהם. הם עוזרים להפיק תובנות ממחקרים קודמים ולהגביר את המודעות למי ואיך מכוונים.
- מטרות ופורמליות
קביעת יעדים היא חלק מהותי מתהליך התכנון העסקי. יעדים מתארים איזו תוצאה אתה רוצה להשיג ועוזרים לך למצוא את הדרך הטובה ביותר להצליח.
הציבו יעדים חכמים. SMART מייצג:
- ספציפי;
- מדיד;
- בר השגה;
- רלוונטי;
- מבוסס זמן.
כאשר המטרה שלכם היא ספציפית ומבוססת זמן, זה מקל על תהליך התכנון. כאשר היעד שלך ניתן למדידה ולהשגה, אתם ממוקדים. לבסוף, כאשר המטרה שלך רלוונטית, אתה יודע שיש סיכויים גבוהים להפיק ממנה רווחים.
כדאי לסדר את היעדים ולפרוט אותן למשימות ברות השגה. חשוב להגדיר את האסטרטגיות המתאימות לכל אבן דרך של התכנית העסקית ושכל התכנית תהיה אינטגרטיבית וקוהרנטית.
- צוות
לדעת איך להקים עסק לא שווה כלום בלי אנשים. צוות שנבחר היטב הוא חיוני להצלחתו של כל עסק. אנשים הם אלה שמגיבים לשינויים בשוק היעד. אנשים יוצרים אסטרטגיות ומתרגמים את האסטרטגיות האלה לעולם האמיתי. לפרויקט יש הרבה יותר סיכוי להצליח כאשר אנשים שעובדים עליו נעים לעבר מטרה משותפת. עבודת צוות טובה יוצרת סינרגיה. זה כאשר המאמץ המשותף של צוות גדול מסכום המאמצים האישיים.
כדי להרכיב צוות יעיל ולהעסיק עובדים לתפקידים הנכונים, תאר את התכונות שאתם רוצים לראות בחברי הצוות העתידיים שלכם. המועמדים שלכם צריכים להיות בעלי הכישורים הרכים הנכונים ואך לא פחות כישורים קשים ומיומנויות נדרשות.
- בעלי עניין נוספים
בשלבים הראשונים של הקמת העסק, סביר להניח שתצטרך עזרה מבעלי עניין שונים. מי הם אותם בעלי עניין שהעסק נדרש להם:
- חברים בעלי ניסיון עמם תרצו להתייעץ
- יועץ עסקי
- בנקאי שלכם
- מומחים וספקים מהותיים (ביטוח, IT וכד')
- משקיעים (במידת הצורך וסוג העסק)
- רו"ח עליו אתם סומכים
- שותפים בעסק או שותפים עסקים
ככל שתבנו סביבה תומכת רחבה ומשמעותית יותר כך יקל עליכם בניהול העסק ובהקטנת גורמי סיכון שעלולים לסכן את העסק.
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp
יצירת קשר
נותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
Yair Amit
אם יש לך רעיון עסקי או עסק אנו נעזור לך ליישם אותו ולהצליח!...
Zoo Consulting
כפר סבא
Yair Amit
אם יש לך רעיון עסקי או עסק אנו נעזור לך ליישם אותו ולהצליח!
גם בתקופות קשות, אנו כאן בשבילך
היעוץ בZoom ומחכסה את תחום ההקמה, תפעול, לימוד או ביצוע השיווק הדיגיטלי והמסורתי ופיננסי- תקציב, קבלת הלוואה מאחת הקרונות, ראיית חשבון ועוד
אם אתה חרוץ ובאמת רוצה להצליח, אנו כאן בשבילך
Zoo Consulting הינה חברת יעוץ שיווקי, עסקי ופיננסי עם ניסיון של למעלה מ שנים. אנו מציעים ליווי וסיוע לבעלי רעיון עסקי, שמעוניינים להוציאו לפועל כמו גם לעסקים קיימים, המעוניינים להמשיך ולצמוח. אז אם יש לך תקציב או לא, אנו נעזור לך להצליח!
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )
מטרות ייעוץ וליווי עסקי
חברת מטרות מתמחה בייעוץ וליווי עסקי לארגונים וחברות, בכל סדר גודל וממגוון סקטורים בתעשייה....
מטרות ייעוץ וליווי עסקי
נס ציונה
מטרות ייעוץ וליווי עסקי
חברת מטרות מתמחה בייעוץ וליווי עסקי לארגונים וחברות, בכל סדר גודל וממגוון סקטורים בתעשייה.
תהליכי הליווי והייעוץ ניתנים ע"י צוות יועצים מנוסה ומקצועי משלב האסטרטגיה ועד היישום, תוך ירידה לפרטי פרטים ונגיעה בכל האספקטים והאתגרים העומדים בפתחו של הארגון.
החברה פועלת מתוך אג׳נדה ברורה – יצירת תשתית ניהול חזקה, כך שבסיום התהליך ידע הלקוח לנהל וליישם את הדברים עצמאית וללא תלות בחברת "מטרות"
אנו מובילים במסירות תהליכי שינוי ושיפור להשגת המטרות והיעדים של לקוחותינו בתחומים: פיתוח עסקי, שיווק ומכירות, לוגיסטיקה, תפעול, ניהול היצור, כספים, ליווי הנהלה בכירה, אימון מנהלים ועוד. לחברת "מטרות" נסיון רב בליווי חברות בתחומים: מזון, רכב, טכנולוגיה ומידע, חקלאות, כימיה, בניה ותשתיות, אנרגיה, ריהוט ועוד.
רונן ענבר
מומחה בהקמת מיזמים. בעל נסיון רב בכתיבת תוכניות עסקיות, הכנת מצוגת משקיעים, ניהול...
ענבר דיגיטל
נס ציונה
רונן ענבר
מומחה בהקמת מיזמים. בעל נסיון רב בכתיבת תוכניות עסקיות, הכנת מצוגת משקיעים, ניהול מוצר ואפיון פיתוח מוצרים.
בעל צוות פיתוח תוכנה Off-Shore המפתח מערכות מידע, אתרים ואפליקציות.
עדי אלמודאי
שמי עדי אלמודאי מלווה עסקית כבר שנים בעלת נסיון רב בשירות מכירה וליווי...
ראש העין
עדי אלמודאי
שמי עדי אלמודאי מלווה עסקית כבר שנים
בעלת נסיון רב בשירות מכירה וליווי עסקי
בעלת נסיון רב בליווי, שירות ומכירה לעסקים. כאשת מכירות בדם ובנשמה הרבה פעמיים עסקים לא יודעים איפה להשים את האצבע על בעיית השירות,המכירה או השיווק שלהם ובשביל זה אני פה אוהבת לחשוב מחוץ לקופסא ולהגיע ליעדים הכי גבוהים כי אין עסק של מוכר זה פשוט עסק שלא יודע איך למכור!!!
פסקל זמיר
פסקל זמיר מתמחה בייעוץ עסקים לשוק הישראלי ולשוק האירופאי, למדינות דוברות צרפתית. פסקל...
פסקל זמיר
פסקל זמיר מתמחה בייעוץ עסקים לשוק הישראלי ולשוק האירופאי, למדינות דוברות צרפתית. פסקל זמיר יליד פריס, צרפת, בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים (עסקים בינלאומיים ושיווק). חונך מהסוכנות לעסקים קטנים ובנונים-משרד הכלכלה מעוף , משרד הקליטה ומשרד התיירות.
פסקל בעל יותר מעשרים שנות ניסיון ,ייתן לכם סל פתרונות מהותיים והכרחיים להצלחה עתידית של העסק שלכם.
פסקל זמיר יועץ עסקי,חונך מהסוכנות לעסקים קטנים ובנונים-משרד הכלכלה מעוף , משרד הקליטה מעלות ומשרד התיירות. תקשורת, ואינטרנט ורשתות חברתיות בכדי לקדם את העסק שלכם אנו מציעים לכם אפשרויות של קמפיין פרסומי להשקת הפרויקט בצורה מתוקשרת וניהול פרסום ברשת האינטרנט כולל קידום עם Google Adwords ורשתות חברתיות ושיווק ויראלי. קונספט, מחקרי שוק, תכוניות עסקיות ובדיקת כדאיות פסקל זמיר מלווה אתכם בהחלטות האסטרטגיות שלכם ומציע לכם כלים הנדרשים על מנת להשתלב בשוק ולהוביל להשתלבות מוצלחת של הפרויקטים שלכם.. • ניתוח והקמת קונספט • מחקרי שוק • תכוניות עסקיות • התאמה של אסטרטגיה ופעילויות לעסק מסחר מקוון ושיווק דיגיטאלי-מעוף על מנת לקדם את העסק שלכם אנו מציעים אפשרויות של קמפיין פרסומי להשקת הפרויקט בצורה מתוקשרת וניהול פרסום ברשת האינטרנט, כולל ליווי ואפיון לחנות וירטואלי קידום באמצעות Google Adwords רשתות חברתיות ושיווק דיגיטאלי אנו מביאים אתנו הכרות מעמיקה וניסיון רב בסביבה העסקית, משפטית, כלכלית ותרבותית המשתנה, על מנת שנוכל לצייד אתכם במידע הדרוש לפיתוח הפרויקט בהתאמה לתנאים המקומיים. כיצד נכתוב תוכן שיווקי בעמודי האתר?
יורי פלדמן
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים
יעוץ עסקי לעולים ותושבים חוזרים במסגרת מעלו"ת (בסבסוד משרד הקליטה )
עדו גרונר
בעל סידרת הרצאות על בימוי חדשות ובימוי דוקומנטרי מאמן אישי
עדו גרונר
מודיעין-מכבים-רעות
עדו גרונר
בעל סידרת הרצאות על בימוי חדשות ובימוי דוקומנטרי
מאמן אישי
סדרת הרצאות על עולם הבימוי הרצאה ראושנה – מאחורי החדשות. על בימוי חדשות במדינה שהחדשות לא מפסיקות להגיע הרצאה שנייה – משפלת פרקינסון. צפייה בסרט מרגש ושיחה עם הבמאי וגיבורת הסרט שאף שרה במהלך ההרצאה הרצאה שלישית – חי בסרט. על בימוי דוקומנטרי תוך שילוב מסרטים שונים שביימתי אימון אישי – בוגר לימודי אימון במכללת יוזמות כולל התמחות במערכות יחסים. מפתח שיטה חדשה. אימון דרך סרטים.