כיצד להפוך רעיון לעסק בששה שלבים פשוטים
לא כל הרעיונות הגדולים הופכים למבנה עסקי פונקציונלי ובר קיימא. הסטטיסטיקה מטרידה למדי. ניכר מהעסקים החדשים נכשלים, וזו תחושה מתסכלת למדיי וגם בזבוז יקר של משאבים שהושקעו לשווא. אז איך בכל זאת מקימים עסק שישרת את קהלי היעד שלו ולא ידלדל את המשאבים שלנו?
חשוב לעבוד בצורה שיטתית ולא לדלג על אף שלב. ניתוח המידע, השוק והמגמות הם קרדינלים ליצירת הנחות יסודות נכונים שיקרבו אתכם ליעדים שלכם.
התחילו בסיעור מוחות. ככל שתרשמו יותר מחשבות ורעיונות, כך ייטב. לאחר מכן תרשמו את התוכנית העסקית שלכם. אנו מציעים לעבוד ע"פ השלבים הבאים:
- ניתוח תחרות פוטנציאלית
המתחרים הפוטנציאליים שלכם גם שאלו את עצמם, "מה אנחנו צריך לעשות כדי להקים את העסק?" אתם יכולים ללמוד הרבה מאוד מהניסיון שלהם. התבוננות במתחרים שלכם היא הצעד הראשון להבנת הפתרון וקהלי היעד. שימו לב להצלחות ולכישלונות שלהם. זה יעזור לכם להעריך את הרעיון שלכם ולעצב את המודל העסקי טוב יותר.
ניתוח מתחרים הוא שיטה של מחקר והערכה של עסקים הפועלים בשוק שלכם. זה עשוי לתת רמזים לשאלות כמו מתי להקים עסק?, למה להקים עסק?, וכו '
- 2. ניתוח SWOT משמש בדרך כלל לבחינת הנוף התחרותי. זוהי שיטת תכנון מובנית המעריכה את החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים של ישות עסקית, פרויקט או רעיון. חוזקות וחולשות מתייחסות לגורמים פנימיים. הזדמנויות ואיומים הם חיצוניים.
התחילו עם ניתוח החוזקות העסקיות שלכם. אלה נקודות נותנות לכם יתרונות. לדוגמה, מיקום העסק, תקציב, יכולת מקצועיות וכו '. החולשות שלכם הן הגורמים שמציבים אותכם בעמדת נחיתות מול המתחרים. לדוגמה, סיכון פיננסי בתוכנית העסקית שלך, תחלופת עובדים, פלחי שוק מסוכנים וכו '. לאתר חולשות רבות לא אומר שהעסק יכשל. זה רק אומר שאתם מודעים לחסרונות ויכולים לנהל אותם ביעילות.
לאחר מכן, עברו להזדמנויות שלכם. אין לבלבל הזדמנויות עם חוזקות. חוזקות הן המשאבים או היכולות בזמן אמת שעסק חדש משתמש בהם כדי להצליח. הזדמנויות הן מצבים חיוביים, היפותטיים, שיש להם סיכוי גבוה להתרחש בסביבה העסקית שלכם. באופן דומה, איומים הם גורמים פוטנציאליים שעשויים להוות אתגר לעסק שלכם.
ניתוח SWOT עוזר לעסקים להבין כיצד הם יכולים להשתמש בחוזקות שלהם כדי להגיע להזדמנויות שלהם ולהתגבר על איומים. הם גם לומדים כיצד למזער את השפעת חולשותיהם על האיומים. ביצוע ניתוח זה ייתן לכם תובנות באשר לצעדים הראשונים הנדרשים.
- קהל היעד
אל תחשבו על המוצר/שירות שלכם כעל הצעה מעניינת לקהלי היעד שלכם. הם רואים עשרות הצעות מדי יום. חשבו על המוצר /שירות שלכם כפתרון ל"כאבי" הלקוחות שלכם.
ראשית, הגדירו מי הם הלקוחות. הגדירו את המין, הגיל, המיקום, העיסוק וכו' של קהלי היעד השונים. ערכו מחקר מקדים על השוק שלכם. זה יאפשר לכם ליצור תמונה ברורה יותר של פרופיל הקונים.
פרופיל של קונה היא דמות היפותטית המייצגת את הלקוח האידיאלי שלכם. הם יכולים להיות מספר סוגים של לקוחות עם פרופיל שונה. ככל שתכירו טוב יותר את פרופיל הלקוח תדעו להגיע אליו ולהציע לו הצעה מדויקת.
פרופיל של קונה מציעה לך תמונה מפורטת של לקוח היעד שלך. זהו סוג של נרטיב אישי שמספר לך סיפור של תחומי העניין של הקהל שלך, הרגלים, כאבים וכו '.
כדי ליצור את הפרופיל של הקונים שלכם, אספו נתונים על הלקוחות הפוטנציאליים. איפה הם גרים ועובדים? מה התחביבים שלהם? מי או מה משפיע על החלטות הרכישה שלהם?
אם חסרים לכם נתונים, אתם יכולים לראיין נציגים של קהל היעד שלך. כדי לאמת את הנתונים. זה ייתן לכם תובנות רבות ערך לגבי הצרכים והמניעים של הלקוחות שלכם, שמשפיעים על התנהגות הצרכנית שלהם. תובנות אלה יהיו שימושיות מאוד בהמשך.
- מפת האמפתיה
אז, מה אתה צריך כדי להקים עסק? אתה צריך להכיר את הלקוח שלך היטב. מפת האמפתיה שפותחה על ידי דייב גריי היא כלי שימושי נוסף עבורך.
כדי לבצע מיפוי אמפתיה, תנסו להבין את הצרכים והבעיות האמיתיים של הלקוחות שלכם.
תהליך מיפוי האמפתיה הוא היעיל ביותר בשלב עיצוב המוצר כאשר אתם כבר יודעים משהו על פרופיל הלקוח שלכם והיא תהיה שימושית גם כאשר תפתחו אסטרטגיה שיווקית.
מפות אמפתיה מעניקות לעסקים הבנה עמוקה של אישיות המשתמשים שלהם. הם עוזרים להפיק תובנות ממחקרים קודמים ולהגביר את המודעות למי ואיך מכוונים.
- מטרות ופורמליות
קביעת יעדים היא חלק מהותי מתהליך התכנון העסקי. יעדים מתארים איזו תוצאה אתה רוצה להשיג ועוזרים לך למצוא את הדרך הטובה ביותר להצליח.
הציבו יעדים חכמים. SMART מייצג:
- ספציפי;
- מדיד;
- בר השגה;
- רלוונטי;
- מבוסס זמן.
כאשר המטרה שלכם היא ספציפית ומבוססת זמן, זה מקל על תהליך התכנון. כאשר היעד שלך ניתן למדידה ולהשגה, אתם ממוקדים. לבסוף, כאשר המטרה שלך רלוונטית, אתה יודע שיש סיכויים גבוהים להפיק ממנה רווחים.
כדאי לסדר את היעדים ולפרוט אותן למשימות ברות השגה. חשוב להגדיר את האסטרטגיות המתאימות לכל אבן דרך של התכנית העסקית ושכל התכנית תהיה אינטגרטיבית וקוהרנטית.
- צוות
לדעת איך להקים עסק לא שווה כלום בלי אנשים. צוות שנבחר היטב הוא חיוני להצלחתו של כל עסק. אנשים הם אלה שמגיבים לשינויים בשוק היעד. אנשים יוצרים אסטרטגיות ומתרגמים את האסטרטגיות האלה לעולם האמיתי. לפרויקט יש הרבה יותר סיכוי להצליח כאשר אנשים שעובדים עליו נעים לעבר מטרה משותפת. עבודת צוות טובה יוצרת סינרגיה. זה כאשר המאמץ המשותף של צוות גדול מסכום המאמצים האישיים.
כדי להרכיב צוות יעיל ולהעסיק עובדים לתפקידים הנכונים, תאר את התכונות שאתם רוצים לראות בחברי הצוות העתידיים שלכם. המועמדים שלכם צריכים להיות בעלי הכישורים הרכים הנכונים ואך לא פחות כישורים קשים ומיומנויות נדרשות.
- בעלי עניין נוספים
בשלבים הראשונים של הקמת העסק, סביר להניח שתצטרך עזרה מבעלי עניין שונים. מי הם אותם בעלי עניין שהעסק נדרש להם:
- חברים בעלי ניסיון עמם תרצו להתייעץ
- יועץ עסקי
- בנקאי שלכם
- מומחים וספקים מהותיים (ביטוח, IT וכד')
- משקיעים (במידת הצורך וסוג העסק)
- רו"ח עליו אתם סומכים
- שותפים בעסק או שותפים עסקים
ככל שתבנו סביבה תומכת רחבה ומשמעותית יותר כך יקל עליכם בניהול העסק ובהקטנת גורמי סיכון שעלולים לסכן את העסק.
רוצה הכוונה למידע או יעוץ של מומחה - רשום לנו ונעזור לך עכשיו!
WhatsApp
יצירת קשר
נותני שירות ויועצים בתחומים בו עוסק המאמר
ערן רותם - ייעוץ אסטרטגי ממוקד
יש לך אתגרים אסטרטגיים? התלבטויות מורכבות בעולמות השיווק והמיתוג? צורך בשיפור מדדי השורה...
השורה התחתונה - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי שיווקי ומכירתי
ראש העין
ערן רותם - ייעוץ אסטרטגי ממוקד
כל האסטרטגיה היישומית שצריך – כדי להצליח יותר! סיבות לעבוד דווקא איתי: ✓ מומחה קמעונאות BC, סיטונאות BB, איקומרס, מכירות וסחר ✓ מיקוד מובהק בתהליכי אסטרטגיה, M&A, חדשנות וצמיחה ✓ היחיד שיודע לשלב ולתכלל באופן יישומי – שיווק, מיתוג, מכירות ושירות ✓ מאבחון, ניתוח, מחקר, ייעוץ, ותכנון – ועד הדרכות, ליווי, ניהול והטמעה ✓ מומחיות מובהקת בחברות משפחתיות וקיבוציות ✓ בעל חותם האמינות ותו האיכות של Dun & Bradstreet ✓ שנות ניסיון מגוון ומוכח בשטח – העומדות כולן לרשותכם ✓ מנכ"ל איגוד המרקום הישראלי – מנהלי יישום וביצוע שיווקי ✓ מנהל קהילת הריטייל הישראלית – יבואנים, מפיצים, קמעונאים ✓ מאות לקוחות מרוצים וממליצים, ממגוון ענפים והיקפים, אתגרים ומענים *** חפשו "ערן רותם יועץ", "ייעוץ ממוקד אחד על אחד", "השורה התחתונה פיתוח עסקי" – בגוגל, פייסבוק, לינקדאין ויוטיוב… ותוכלו להתרשם בעצמכם… *** והנה המלצה ועצה ראשונית, ללא תשלום: אל תקבלו החלטה על יועץ – מבלי לברר, להשוות ולבדוק איתי קודם… 🙂
אברהם משה פרידמן בודאי
יועץ עסקי עם נסיון רב בניתוח כלכלי ואסטרטגי, בעל יכולת לראות את האתגרים,...
ירושלים
אברהם משה פרידמן בודאי
יועץ עסקי עם נסיון רב בניתוח כלכלי ואסטרטגי, בעל יכולת לראות את האתגרים, לפרק אותם ולצלוח אותם – ותוך ניתוח של כלל הגורמים הנדרשים לכך. ידע רב בתקציב, בכלכלה ובהבנת תהליכים מורכבים. מומחה משא ומתן אשר השתתף בהליכי המשא ומתן המורכבים והרגישים ביותר.
אם אתם מעוניינים בבחינה של תוכניתי עסקית, בבחינת תזרים מזומנים בבניה של חזון ובפירוט לגבי איך לבצע אותו – מוזמנים לשבת איתי לקפה וביחד נבנה לכם את המעטפת שתתאים לכם.
מור עמיקם
נעים להכיר, אני מור עמיקם , מהנדסת תעשייה וניהול. במשך שנים ניהלתי את...
VIA
שבי ציון
מור עמיקם
נעים להכיר,
אני מור עמיקם , מהנדסת תעשייה וניהול.
במשך שנים ניהלתי את חברת TOPMOLD
לאחר מכן יצאת לעצמאות – חברת VIA הינה חברה שעוסקת בליווי ויישום עסקי.
החברה נותנת שירות למגוון עסקים מתחומים שונים שרוצים להגדיל את כמות המכירות שלהם.
החברה דוגלת בליווי מותאם אישית ויש לה מוצרים המותאמים לכל עסק.
בנוסף לליווי החברה מציעה שירותי ניהול שוטף של תהליכים שיווקים בעסק. מפירסום ושיווק לשיחות מכירה וסגירת עסקאות ועד שירותי גביה. – כדי שהעסק יוכל להתמקד בעשייה ובצמיחת השירות או המוצר.
מלווה עסקית ומיישמת בפועל את הפעולות בעסק: *** תכנית יעוץ עסקי אחד על אחד תהליך ממוקד ואישי. מקבלים משימות וכלים שיגרמו למיצוי הפוטנציאל של העסק. *** בחינה עסקית בחודש אחד נזהה מה לא עובד בעסק שלך, איפה באמת נמצאות נקודות התורפה ונגרום לו להמריא. בסיום התהליך מתקבלת תכנית עבודה מפורטת עם פעולות ברורות לביצוע. *** ניהול שיווק מלא של העסק במיקור חוץ מעטפת מלאה: *קידום דיגיטלי *כתיבת תוכן ומיתוג *טלמרקטינג (שיחות מכירה) *טלמיטינג (פגישות וסוכני שטח) כל לקוח מקבל מנהל שיווק אישי שאחראי על כל המערך שהותאם לעסק. באחריותו : *לבנות את התכנית האסטרטגית *לבקר את העבודה הנעשית במחלקות השונות ולשפר תוצאות *להיות הגורם הבלעדי שבקשר שוטף וישיר עם הלקוח כדי לתת לך ראש שקט, תפעול מקצועי, אסטרטגיה ברורה, שליטה ובקרה לאורך זמן ושורה תחתונה – עוד לקוחות!
אחמד נסיראת
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
מנטור עסקי במסגרת קרן שמש
דליה בן-דוד
ייעוץ טכנולוגיות מידע – אפיון, התאמה ויישום: מערכות מידע, שיווק דיגיטלי, מסחר מקוון,...
ייעוץ חכם מחשוב ושיווק באינטרנט
תל אביב - יפו
דליה בן-דוד
ייעוץ טכנולוגיות מידע – אפיון, התאמה ויישום: מערכות מידע, שיווק דיגיטלי, מסחר מקוון, אוטומציה עסקית ושיווקית- לחברות ופרטיים.
דליה בן-דוד ייעוץ חכם מחשוב ושיווק באינטרנט, מהנדסת תעשיה וניהול ומערכות מידע. טכניון.
יועצת טכנולוגיות מידע כתפיסה הוליסטית, ניסיון במגוון תחומי תוכן:הי טק, בריאות, בטחון וצבא, קמעונאות, בנקאות ופיננסים,ועוד
ללקחות פרטיים/ עסקיים / ארגונים ומוסדיים .
- אפיון, יישום והדרכה של מערכות מידע לעסקים: CRM /ERP / PLM / ניהול פרויקטים / כספים
- ניתוח צרכים והתאמת "חליפה" של מדיה חברתית, אתר אינטרנט וחנות מקוונת בשילוב מערכות מידע
- ליווי והדרכה ליישום תהליכי אוטומציה שיווקית / עסקית, בוטים וממשקי no-code למערכות מידע
תל-אביב | | | לינקדאין ניסיון תעסוקתי דליה בן-דוד ייעוץ חכם מחשוב ושיווק באינטרנט אפיון ויישום מערכות מידע (CRM / ERP ) בשילוב שיווק דיגיטלי · מיפוי תהליכים עסקיים וכתיבת מסמך אפיון דרישות על, לרבות תכנון ותכולה. · המלצה על מערכות מידע העונות לאפיון: הדגמה, הצעות מחיר, ליווי לבחירה וסגירת חוזה מול ספק. · בדיקת ממשקי מערכת המידע עם ערוצי דיגיטלי השונים והמלצות לאינטגרציה מיטבית. · ליווי יישום, הקמת תשתיות, הטמעה והדרכה: בצד לקוח אל מול ספק / יישום ישירות ללקוח. אפיון ותכנון אתרי תדמית וחנויות מקוונות, בשילוב ערוצי שיווק דיגיטל ומערכות מידע · עבור אתרי תדמית: אפיון דרישות תשתית, עיצוב האתר, ממשקים למערכת CRM ועוד. · עבור e-commerce: ניתוח קטגוריות המוצרים / שירותים, בניית קטלוג ודף המוצר, בחירת פלטפורמת חנות ומערכת סליקה, בחירת מערכת ERP ושיטת היישום. תכנון ויישום אוטומציה שיווקית ותפעולית · תכנון ובניית תהליכים אוטומטיים באמצעותZapier / Integromat לרבות תכנון ממשקים למערכות חיצוניות. – מיישמת ומנהלת מחלקת sap master data . פריגו ישראל – מגוון תפקידים בתחום ה CRM · Solution Architect CRM -Contact Center "לאומי כל" בנק לאומי. · מנהלת מחלקת IT אירופה SIEBEL-CRM מרקורי אינטראקטיב ((HP. · Product manager ותהליכי קדם מכירה CRM-SIEBEL . טלדור. השכלה BSC הנדסת תעשיה וניהול ומערכות מידע, טכניון חיפה. קורסים והשתלמויות תעודה אוטומציה שיווקית ועסקית | מכללת האקריו | רמת גן תעודה פרקטישיונר NLP NLPLUS | | תל-אביב תעודת יועץ מוסמך לעסקים חברתיים | ג'וינט ומשרד הכלכלה | אשדוד הסמכה מיישמי ERP-SAP/R לוגיסטי + פיננסי | הטכניון | רמת גן הסמכה מיישמי ORACLE /SIEBEL CRM | Oracle | ארה"ב + פתח תקווה הסמכה מנהל מסחר אלקטרוני בשילוב כלי מדיה חברתית | מכון הייצוא הישראלי והבינתחומי הרצלייה כלים וטכנולוגיות מערכות /CRM ניהול פרויקטים/ שירות: Monday, Senzey, Powerlink, Zoho ,Sugar CRM, Vcita, כוורת CRM מערכות ERP ו PLM : NetSuite -ORACLE, sap by design ,SAP R,Oodo , רמדור, Origami מערכות פיננסיות וסליקה : Icount ,invoiceu ,FreshBooks , משולם, חשבונית ירוקה, קארדקום אוטומציה no-code : Zapier , Integromat , Calendly, WhatsApp, Many chat, Smoove בסיסי נתונים + טלפוניה : Oracle ,Sql-serve, Airtable , Mysql, MongoDB, Mobilecrm, Zoom אתרים וחנויות מקוונות : WordPress , WooCommerce, Learn Dash, ,Wix Shopify Cash cow, Eshop, קונים בו שרות צבאי: מלא, ברפא"ל. התנדבות: מנטורית לייעוץ טכנולוגיות מידע – יוניסטרים. שפות: עברית, אנגלית, צרפתית, ספרדית, רומנית.
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)
איילת שטיינברג
מנהלת כספים חיצונית בחברות, מתמקדת בצד העיסקי ושרשרת הערך של העסק ייעוץ בזמן...
cfo2go
רמת השרון
איילת שטיינברג
מנהלת כספים חיצונית בחברות, מתמקדת בצד העיסקי ושרשרת הערך של העסק
ייעוץ בזמן הקמת הסטרטאפ לגבי הדרך העסקית הנכונה לו, תוכנית עסקית, תוכנית מיוחדת למי שמגיש תנופה ועזרה בכל הנוגע לרשות לחדשנות (בעבר ניהלתי חממה של הרשות לחדשנות)
בעבר CFO בסלברייט בתחום הבטחוני – הגעתי כשהיו עובדים ועזבתי לאחר שהיינו עובדים בחברות בת שונות ברחבי העולם. ניהול משותף אסטרטגי של החברה ודיווח ישיר לדירקטוריון החברה ב הוצאתי חברה אחרת לבורסה הישראלית באמצעות SPAC עובדת עם סטרטאפים וקרנות הון סיכון ומביאה איתי נסיון ניהולי, נסיון עסקי, נסיון כדירקטורית הן בצד הסטרטאפ והן בצד המשקיע.
אורנה רבינוביץ פונדק
יעוץ עסקי במסגרת מעו"ף (בסבסוד הרשות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה)